پاسخ رسمی سونی به نگرانی کاربران برای استفاده از محصولات سری اکسپریا در زیر آب
در روزهای گذشته خبر رسیده بود که شرکت سونی، سیاست خود برای گارانتی تلفن های هوشمندش را تغییر داده است. این شرکت در خصوص نحوه استفاده کاربران از موبایل های سری اکسپریا در زیر آب، ...
در روزهای گذشته خبر رسیده بود که شرکت سونی، سیاست خود برای گارانتی تلفن های هوشمندش را تغییر داده است. این شرکت در خصوص نحوه استفاده کاربران از موبایل های سری اکسپریا در زیر آب، هشدار داده و گفت که بهتر است کاربران از اسمارت فون های خود به چنین شکلی بهره نگیرند و اقدام به ثبت تصاویر در زیر آب نکنند.
در این تغییر سیاست برای گارانتی تلفن های هوشمند آمده بود:
- گواهی IP که برای تلفن هوشمند و دستگاه مشخص گردیده، در شرایط آزمایشگاهی به دست آمده است. در نتیجه کاربران نباید از تلفن هوشمند در زیر آب بهره جویند و برای مثال، اقدام به ثبت تصاویر با دوربین آن کنند. زمانی که زیر آب قرار گرفته اید، به هیچ عنوان از آن به عنوان یک دستگاه برای ثبت تصویر و سایر اقدامات استفاده نکنید.
- اگر موبایل شما با آبی که در یک محل برای مدت زیادی باقی مانده تماس پیدا کرد، آن را با آب تازه شست و شو دهید.
- موبایل های سونی آزمایشاتی را پشت سر می گذارند که در آنها، دستگاه به آرامی در یک مکان کوچک با عمق یک و نیم متر به مدت ۳۰ دقیقه قرار گرفته و سپس به آرامی از آن خارج می گردد. پس از این مدت، دستگاه به شکل صحیحی به کارکرد خود ادامه داده است.
بقیه بخش مربوط به پشتیبانی گارانتی محصولات سونی، به قوت پیش باقی مانده بود. حال اما پس از بازخورد کاربران به این موضوع و نگرانی آنها، نماینده سونی در ایران توضیحی را برای دفتر دیجیاتو ارسال نموده که در ادامه مطلب می توانید آن را مطالعه فرمایید.
«Sony Mobile به ارائهٔ بالاترین استانداردهای کیفیت محصول و پشتیبانی از مشتریان متعهد است. مدلهایی از Xperia که دارای درجههای مختلف در برابر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد غبار هستند، بهطور مستقل و براساس استانداردهای محافظت در برابر نفوذ (IP) که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، ارزیابی شده اند.
ما از کیفیت دستگاههای Xperia که دقیقاً بر اساس استانداردهای فنی ساخته شده و برای استانداردهای بالای عملکرد در شرایط استفادهٔ عادی طراحی شدهاند، اطمینان کامل داریم.
تغییراتی که به تازگی در دستورالعملهای راهنمای مشتریان دادهایم، برای تشریح واضحتر بهترین شیوههای محافظت از دستگاه برای استفادهٔ روزمره بوده است. ما اقدامات احتیاطی لازم و شاخصهای ویژهٔ رتبهبندی در برابر نفوذ را برای کمک به مشتریان در محافظت از تبلت یا تلفن هوشمندشان در راستای ضمانت قابل اجرایی که ارائه میکنیم، به اطلاع آنان میرسانیم.
ما همچنین به تازگی محتوای بازاریابی بصریمان را برای توصیهٔ بهتر استفادهٔ مناسب از دستگاههایمان بهروز کردهایم. شرایط ضمانت ارائهشده برای محصولاتمان همانطور باقی میمانند و هرگونه نگرانی مشتریان کماکان بهصورت مورد به مورد و در راستای این شرایط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سلام، گوشی من z3 شش ماهه که خریدم، از لحاظ ضد آبی عالیه با خودم حموم، استخر حتی بردم. هر از گاهی هم گوشی رو میشورم.
اﻳﻨﻢ اﺯ ﺑﺮﮒ.ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺳﻮﻧﻲ
خداییش من گوشی زد اولترا رو دارم اما جرات نکردم ببرم ش زیر اب چون اب شهرما ابادان کارش از املاح گذشته اب شهر ما گل خالیه افتضاحه
والا اگه گوشی ای پی 68 که داشته باشه سحل ای پی 1000 هم چاره این اب رو نمیکنه
مسعولین رسیدگی کنن
با تشکر
یکی از اقوامم خانومی هست که زد تو داره. میده دست بچه یک ساله اش کثیف هم میشه با ظرفا میشوردش. مقاومتش نسبت به آب باورنکردنی هست. کاش بتونه این مساله رو حفظ کنه، مزیت بزرگی محسوب میشه.
ای بابا! یک خط و نیم نوشتم میگه باید تایید شود. این چه وضعشه دیگه؟!
دقیقا درسته
این گواهی برای اب بدون املاح اضافه هست . البته تو ایران همه جور املاحی تو اب پیدا میشه ولی سونی تعهدی در قبالش نداره حتی اگه مشکلی براش پیش نیاد .
واینکه من تا قبل از این همیشه زیر شیر اب میگرفتم گوشیو . گوشیم z2 و z3 هست
ولی بعدا فهمیئم سونی این ip رو فقط تو گوشی z3+ گذاشته . ینی فقط این گوشی میتونه توی جریان اب قرار بگیره .
فک کنم این خبر برای گوشی های قبل از z3+ باشه
خب فکر کنم استاندار IP رو هم توی همچین محیطی تست میکنن.(آی ساکن و بدون مواد افزودنی و...)
فکر کنم از زد3 پلاس دیگه تبلیغی که داخل اب باشه نکرده یا بارون میریخته یا اب میریخته روش.
......................
مشالله یه نفر تو دو پست قبل خیلی عصبانی بود اینقدر ...شر گفت که تعدادکامنت ها از 100 تا داره بیش تر میشه!!(کاشکی حرفش منطقی بود).واقعا مگه میشه یه نفر از یه شرکت اینقدر بدش بیاد که این همه انرژی برای کوبوندش صرف کنه؟؟ خسته نباشی پهلوان!!
بهترين نمتيشگر تبلت و سوني ميزنه
تنها دليلي كه دارم ميرم سوني ميخرم همين نمتيشگر با كيفيت و روشنايي عالي اون هست حالا حسابش و بكنيد مقاوم در برابر آب هم هستش !
به نظرم بهترين تبلت اندرويدي مربوط به سوني هست اون هم نسخه كامپكت Z3
خخخخخخخ من دیگه حرفی ندارم
نمایشگر های سونی خیلی خوب هستن ولی به نظرم این موضوع سلیقه ایه، مثلا شاید کسی رنگ های اشباع شده دوست نداشته باشه یا از رنگ اشباع شده خوشش بیاد.من خودم رنگ های اشباع شده دوست دارم ولی از رنگ سفیدی که توی تبلتم متنایل به زرد هستش خوشم نمیاد،البته شاید این موضوع توی اس6 و نوت 5 رفع شده باشه.
با شما موافقم. تبلت های سونی همیشه مورد تحسین همه بودند و جوایز بسیار زیادی توی جشنواره های معتبر ازآن خودشون کردند. بعنوان مثال انجمن صوت و تصویر اروپا که یکی از معتبرترین هاست تبلت های سونی را بعنوان برترین تبلت اندرویدی میدونه.
به احتمال زیاد این تغییر رویداد به خاطر نبود درپوش در سری زد 5 و پیچیدگی و در خطر بودن لوله های خنک کننده هست.
سونی تو تبلیغاتش اشتباه کرد
تبایغات قبلیشوببینید
یارو با گوشی زد۳ شیرجه میزنه تو اب دریاچه و استخر و فلان و اینا
بعد الان سونی میگه اب دریا چه استاندارد نیست
البته تا حدودی حق داره چون شرایط اعطای گواهینامه ای ای پی اب بدون کلر و املاح هستش
ولی تو تبلیغاتش سونی تو همه جور ابی تبلیغ میکرد
ضمن اینکه گوشی ضد ابی که کمپانی میگه تو اب نندازین مثل ماشین افرودی هستش که کمپانی بگه تو هارج جاده استفاده نکنید
خب چه فایده ای داره ماشین افرود وقتی تو خارج جاده نبری
سلام به همه
من یه سوال داشتم ولی میدونم که جاش اینجا نیست اما دیگه نمیتونم کاری بکنم بجز اینکه همین جا نظرمو بنویسم
من تازه گوشیمو به iOs 9 آپدیت کردم اما امروز که اومدم خواستم نصبش کنم وقتی رو install now میزنم یه چیزی باز میشه و توش نوشته iOs 9 failed verification because you are no longer connected to the internet و پایینش هم نوشته Try Again و close هر کاری هم میکنم همش این میاد و نمیشه iOs 9 رو نصبش کرد
-شما میدونید باید چیکار کنم ؟
آخه هم شارژ گوشیم بالای 50% هست و هم به اینترنت وصل هست
راستی یه بارش هم که دوباره رو install زدم نوشته بود please Try Again later
اصلا نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید
یه بار خاموش روشن کن اینترنت تو درست میشه گوشیتم همین تور مال منم اینطوری بود
به اینترنت وصل شو دوباره امتحان کن درست میشه
سلام از قندشكن استفاده كن آپديت انجام ميشه