ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ رسمی سونی به نگرانی کاربران برای استفاده از محصولات سری اکسپریا در زیر آب

در روزهای گذشته خبر رسیده بود که شرکت سونی، سیاست خود برای گارانتی تلفن های هوشمندش را تغییر داده است. این شرکت در خصوص نحوه استفاده کاربران از موبایل های سری اکسپریا در زیر آب، ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۸ شهریور ۱۳۹۴  |  ۱۳:۱۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در روزهای گذشته خبر رسیده بود که شرکت سونی، سیاست خود برای گارانتی تلفن های هوشمندش را تغییر داده است. این شرکت در خصوص نحوه استفاده کاربران از موبایل های سری اکسپریا در زیر آب، هشدار داده و گفت که بهتر است کاربران از اسمارت فون های خود به چنین شکلی بهره نگیرند و اقدام به ثبت تصاویر در زیر آب نکنند.

در این تغییر سیاست برای گارانتی تلفن های هوشمند آمده بود:

  • گواهی IP که برای تلفن هوشمند و دستگاه مشخص گردیده، در شرایط آزمایشگاهی به دست آمده است. در نتیجه کاربران نباید از تلفن هوشمند در زیر آب بهره جویند و برای مثال، اقدام به ثبت تصاویر با دوربین آن کنند. زمانی که زیر آب قرار گرفته اید، به هیچ عنوان از آن به عنوان یک دستگاه برای ثبت تصویر و سایر اقدامات استفاده نکنید.
  • اگر موبایل شما با آبی که در یک محل برای مدت زیادی باقی مانده تماس پیدا کرد، آن را با آب تازه شست و شو دهید.
  • موبایل های سونی آزمایشاتی را پشت سر می گذارند که در آنها، دستگاه به آرامی در یک مکان کوچک با عمق یک و نیم متر به مدت ۳۰ دقیقه قرار گرفته و سپس به آرامی از آن خارج می گردد. پس از این مدت، دستگاه به شکل صحیحی به کارکرد خود ادامه داده است.

بقیه بخش مربوط به پشتیبانی گارانتی محصولات سونی، به قوت پیش باقی مانده بود. حال اما پس از بازخورد کاربران به این موضوع و نگرانی آنها، نماینده سونی در ایران توضیحی را برای دفتر دیجیاتو ارسال نموده که در ادامه مطلب می توانید آن را مطالعه فرمایید.

«Sony Mobile به ارائهٔ بالاترین استانداردهای کیفیت محصول و پشتیبانی از مشتریان متعهد است. مدل‌هایی از Xperia که دارای درجه‌های مختلف در برابر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد غبار هستند، به‌طور مستقل و براساس استانداردهای محافظت در برابر نفوذ (IP) که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، ارزیابی شده اند.

ما از کیفیت دستگاه‌های Xperia که دقیقاً بر اساس استانداردهای فنی ساخته‌ شده و برای استانداردهای بالای عملکرد در شرایط استفادهٔ عادی طراحی‌ شده‌اند، اطمینان کامل داریم.

تغییراتی که به تازگی در دستورالعمل‌های راهنمای مشتریان داده‌ایم، برای تشریح واضح‌تر بهترین شیوه‌های محافظت از دستگاه برای استفادهٔ روزمره بوده است. ما اقدامات احتیاطی لازم و شاخص‌های ویژهٔ رتبه‌بندی در برابر نفوذ را برای کمک به مشتریان در محافظت از تبلت یا تلفن هوشمندشان در راستای ضمانت قابل اجرایی که ارائه‌ می‌کنیم، به اطلاع آنان می‌رسانیم.

ما همچنین به تازگی محتوای بازاریابی بصری‌مان را برای توصیهٔ بهتر استفادهٔ مناسب از دستگاه‌هایمان به‌روز کرده‌ایم. شرایط ضمانت ارائه‌شده برای محصولاتمان هما‌ن‌طور باقی می‌مانند و هرگونه نگرانی مشتریان کماکان به‌صورت مورد به مورد و در راستای این شرایط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • مجید

    سلام، گوشی من z3 شش ماهه که خریدم، از لحاظ ضد آبی عالیه با خودم حموم، استخر حتی بردم. هر از گاهی هم گوشی رو میشورم.

  • م

    اﻳﻨﻢ اﺯ ﺑﺮﮒ.ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺳﻮﻧﻲ

  • soroush_showbert

    خداییش من گوشی زد اولترا رو دارم اما جرات نکردم ببرم ش زیر اب چون اب شهرما ابادان کارش از املاح گذشته اب شهر ما گل خالیه افتضاحه
    والا اگه گوشی ای پی 68 که داشته باشه سحل ای پی 1000 هم چاره این اب رو نمیکنه
    مسعولین رسیدگی کنن
    با تشکر

  • firebird

    یکی از اقوامم خانومی هست که زد تو داره. میده دست بچه یک ساله اش کثیف هم میشه با ظرفا میشوردش. مقاومتش نسبت به آب باورنکردنی هست. کاش بتونه این مساله رو حفظ کنه،‌ مزیت بزرگی محسوب میشه.

    • firebird

      ای بابا! یک خط و نیم نوشتم میگه باید تایید شود. این چه وضعشه دیگه؟!

  • شهریار

    دقیقا درسته
    این گواهی برای اب بدون املاح اضافه هست . البته تو ایران همه جور املاحی تو اب پیدا میشه ولی سونی تعهدی در قبالش نداره حتی اگه مشکلی براش پیش نیاد .
    واینکه من تا قبل از این همیشه زیر شیر اب میگرفتم گوشیو . گوشیم z2 و z3 هست
    ولی بعدا فهمیئم سونی این ip رو فقط تو گوشی z3+ گذاشته . ینی فقط این گوشی میتونه توی جریان اب قرار بگیره .
    فک کنم این خبر برای گوشی های قبل از z3+ باشه

  • borna_talebi

    خب فکر کنم استاندار IP رو هم توی همچین محیطی تست میکنن.(آی ساکن و بدون مواد افزودنی و...)
    فکر کنم از زد3 پلاس دیگه تبلیغی که داخل اب باشه نکرده یا بارون میریخته یا اب میریخته روش.
    ......................
    مشالله یه نفر تو دو پست قبل خیلی عصبانی بود اینقدر ...شر گفت که تعدادکامنت ها از 100 تا داره بیش تر میشه!!(کاشکی حرفش منطقی بود).واقعا مگه میشه یه نفر از یه شرکت اینقدر بدش بیاد که این همه انرژی برای کوبوندش صرف کنه؟؟ خسته نباشی پهلوان!!

  • Metal

    بهترين نمتيشگر تبلت و سوني ميزنه
    تنها دليلي كه دارم ميرم سوني ميخرم همين نمتيشگر با كيفيت و روشنايي عالي اون هست حالا حسابش و بكنيد مقاوم در برابر آب هم هستش !
    به نظرم بهترين تبلت اندرويدي مربوط به سوني هست اون هم نسخه كامپكت Z3

    • JK Shin

      خخخخخخخ من دیگه حرفی ندارم

    • Mr.EN

      نمایشگر های سونی خیلی خوب هستن ولی به نظرم این موضوع سلیقه ایه، مثلا شاید کسی رنگ های اشباع شده دوست نداشته باشه یا از رنگ اشباع شده خوشش بیاد.من خودم رنگ های اشباع شده دوست دارم ولی از رنگ سفیدی که توی تبلتم متنایل به زرد هستش خوشم نمیاد،البته شاید این موضوع توی اس6 و نوت 5 رفع شده باشه.

    • تایسون

      با شما موافقم. تبلت های سونی همیشه مورد تحسین همه بودند و جوایز بسیار زیادی توی جشنواره های معتبر ازآن خودشون کردند. بعنوان مثال انجمن صوت و تصویر اروپا که یکی از معتبرترین هاست تبلت های سونی را بعنوان برترین تبلت اندرویدی میدونه.

  • Adidas

    به احتمال زیاد این تغییر رویداد به خاطر نبود درپوش در سری زد 5 و پیچیدگی و در خطر بودن لوله های خنک کننده هست.

  • mostafa

    سونی تو تبلیغاتش اشتباه کرد
    تبایغات قبلیشوببینید
    یارو با گوشی زد۳ شیرجه میزنه تو اب دریاچه و استخر و فلان و اینا
    بعد الان سونی میگه اب دریا چه استاندارد نیست
    البته تا حدودی حق داره چون شرایط اعطای گواهینامه ای ای پی اب بدون کلر و املاح هستش
    ولی تو تبلیغاتش سونی تو همه جور ابی تبلیغ میکرد
    ضمن اینکه گوشی ضد ابی که کمپانی میگه تو اب نندازین مثل ماشین افرودی هستش که کمپانی بگه تو هارج جاده استفاده نکنید
    خب چه فایده ای داره ماشین افرود وقتی تو خارج جاده نبری

  • Rahman

    سلام به همه
    من یه سوال داشتم ولی میدونم که جاش اینجا نیست اما دیگه نمیتونم کاری بکنم بجز اینکه همین جا نظرمو بنویسم

    من تازه گوشیمو به iOs 9 آپدیت کردم اما امروز که اومدم خواستم نصبش کنم وقتی رو install now میزنم یه چیزی باز میشه و توش نوشته iOs 9 failed verification because you are no longer connected to the internet و پایینش هم نوشته Try Again و close هر کاری هم میکنم همش این میاد و نمیشه iOs 9 رو نصبش کرد

    -شما میدونید باید چیکار کنم ؟
    آخه هم شارژ گوشیم بالای 50% هست و هم به اینترنت وصل هست
    راستی یه بارش هم که دوباره رو install زدم نوشته بود please Try Again later
    اصلا نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید

    • pezhman

      یه بار خاموش روشن کن اینترنت تو درست میشه گوشیتم همین تور مال منم اینطوری بود

    • امیر

      به اینترنت وصل شو دوباره امتحان کن درست میشه

    • Moji

      سلام از قندشكن استفاده كن آپديت انجام ميشه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی