ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از چهار میلیارد نفر از جمعیت زمین همچنان به اینترنت دسترسی ندارند

گزارش سال 2015 کمیسیون پهنای باند سازمان ملل متحد متشکل از صد صفحه نمودار و اطلاعات در مورد سطح پیشرفت ارتباط اینترنتی در سراسر دنیا منتشر شد. در گزارش امسال آمده است که تا پایان سال ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۳۱ شهریور ۱۳۹۴  |  ۰۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گزارش سال 2015 کمیسیون پهنای باند سازمان ملل متحد متشکل از صد صفحه نمودار و اطلاعات در مورد سطح پیشرفت ارتباط اینترنتی در سراسر دنیا منتشر شد.

در گزارش امسال آمده است که تا پایان سال 2015 میلادی، بیش از 121 کشور دنیا از نظر میزان در اختیار داشتن دستگاه های موبایل به اشباع می رسند و حالا رشد این کشورها به ایجاد دسترسی مشتریان به 4G و همچنین گسترش پلتفرم های پرداخت موبایلی مربوط می شود.

این کمیسیون اعلام داشته که تا پایان امسال، بیش از 7 میلیارد مشترک تلفن همراه وجود خواهند داشت و این یعنی از هر 100 نفر 97 نفر موبایل دار می شوند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Screen-Shot-2015-09-21-at-12.52.27-PM-1200x487

در کشورهای توسعه یافته دنیا نیز دسترسی به اینترنت در حال رسیدن به اشباع است چراکه در حال حاضر بیش از 82 درصد جمعیت این کشورها چنین امکانی دارند. در سال 2011 میلادی، کمیسیون پهنای باند، این هدف را برای خود تعیین کرد که تا سال 2015 میلادی، 60 درصد از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی پیدا کنند که متاسفانه به نظر نمی آید تا قبل از سال 2021 میلادی این هدف محقق گردد.

این مساله نیز به خاطر رشد آرامی است که در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد چراکه در این کشورها تنها 34 درصد جمعیت شان از داخل منزل به اینترنت دسترسی دارند. لذا تا پایان سال 2015 میلادی، همچنان 57 درصد از کل جمعیت دنیا آفلاین خواهند بود که این رقم در حدود چهار میلیارد نفر می شود.

Screen-Shot-2015-09-21-at-12.53.26-PM

 

این اعداد و ارقام و رشد آرام نگران کننده هستند اما امید می رود که با توسعه هر چه بیشتر پروژه هایی نظیر Internet.org متعلق به فیسبوک و یا پروژه لون گوگل به زودی شاهد تحولی عظیم در این گزارشات باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • محمد

    باور کن ما خودمون یه تنه داریم خلاف مسیر دنیا شنا میکنیم خیلی کاره بزرگیه ... مخابرات دوباره در خواست افزایش تعرفه هارو داده . کیفیت هم روز ب روز بد تر میشه . یکی از عوامل رشد کم استفاده از اینترنت پایین اوردن میانگین سرعت جهانی ماییم :))

  • Envy

    می ترسم ما رو هم جزو اونایی که اینترنت دارن حساب کرده باشن! :D

  • عـــامـر

    منم ۳ روز نداشتم اینترنت
    روز اول سخت بودااااا کم کم عادی شد
    الان دوباره وصل شده

  • مهدیار

    به قرآن اونایی که اینترنت ندارند زندگی راحت تری دارند، به حالشون غبطه می خورم

  • Siamak Gol

    یه بازارِ چهار میلیارد نفری!!!
    فک کن چهار میلیارد نفر تو فیسبوک حساب باز کنن یا چهار میلیارد نفر با هم ویندوز دانلود کنن!!!
    یا چهار میلیارد نفر موبایلِ هوشمند بخرن.. اوووووف.. عظمتیه...

  • آرش

    ما هم دسترسی نداریم.. واقعا فکر کردین ما اینترنت داریم؟؟ ما فقط زجر نت داریم..

  • رضا پسر شجاعی است.

    واقعاااا خوشبحال اون چهارمیلیارد نفر ک دارن واقعا زندکی میکنن. اینترنت پدرهممونو درورد

    • محمد

      یه جوری درباره ی اینترنت حرف میزنی که انگار مواد مخدره.کار تحقیق رو راه میندازه.فیلم میبینیم.بازی میکنیم.سرگرم هم میشیم.اطلاعات هم کسب میکنیم.هزار تا کار دیگمون هم راه میندازه.حالا اینترنت بده؟

    • mr.ali

      اره واقعا حرف دلم رو زدی تصور کن شب با خیال راحت سرت رو بذاری رو بالش و صبح زود راحت و بدون دغدغه بیدار شدی ن با صدای زنگ موبایل

    • آرش

      شما ناراحتی.. مودمتو قطع کن.. مثل این میمونه یکی غذا رو تا حلقومش بخوره.. بگه غذا پدر هممونو درآورد

      • Ali

        ادب که نداری اون نظر خودش رو گفت به تو هم کاری نداشت تو حق قضاوت کردن در موردش نداری

        • آرش

          یا اکثر امام زاده ها به جز بیژن!! من دیگه حرفی ندارم

          • وحید

            ینی هنوز نسل اینایی که به‌خودشون مثبت میدن منقرض نشده!!؟؟

مطالب پیشنهادی