ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متروی لندن برای کاهش هزینه انرژی مصرفی از فناوری مورد استفاده در خودروهای الکتریکی کمک می گیرد

متروی لندن یکی از پر استفاده ترین سیستم های حمل و نقل زیرزمینی جهان است که سالیانه بیش از ۱.۲ میلیارد مسافر را بین ۴۰۲ کیلومتر خطوط خود جابجا می کند. ناوگان ۷۶.۲ کیلومتری قطارهای این مترو ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۵ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

متروی لندن یکی از پر استفاده ترین سیستم های حمل و نقل زیرزمینی جهان است که سالیانه بیش از ۱.۲ میلیارد مسافر را بین ۴۰۲ کیلومتر خطوط خود جابجا می کند.

ناوگان ۷۶.۲ کیلومتری قطارهای این مترو برای انجام وظایف خود میزان بسیار زیادی برق مصرف می کنند، موضوعی که مسئولین برای کاهش هزینه و آسیب های زیست محیطی آن، به آزمایش ۵ هفته ای یک روش نوآورانه روی آورده اند.

مبتکران این طرح برای رسیدن به چنین هدفی از سیستمی در برخی از ایستگاه ها استفاده کرده اند که نیروی حاصل از ترمز را به برق تبدیل می کند و می تواند با کاهش ۵ درصدی مصرف انرژی، ۹ میلیون دلار از هزینه های سالیانه بکاهد.

این سیستم البته جدید نیست و پیشتر هم در خودروهای هیبریدی و برقی مورد استفاده قرار گرفته بود، اما نخستین بار است که در قطارهایی با این حجم از جابجایی مسافر و مسافت طی شده مورد بهره برداری واقع می شود و به همین دلیل تاثیر آن چندین برابر بیشتر از نمونه مورد استفاده در خودروها محسوب می گردد.

سیستم یاد شده در طی نخستین هفته آزمایش خود موفق گشته برق مورد نیاز برای ۲ روز فعالیت ایستگاه "Holborn" را تامین کند؛ این فناوری در زمان حاضر و به گفته سازندگانش قادر خواهد بود با تولید روزی ۱ مگاوات ساعت الکتریسیته، نیروی مورد نیاز ۱۰۴ خانه را برای یکسال تامین کند.

علاوه بر کاهش هزینه، استفاده از چنین راهکاری میزان اثرات منفی روی محیط زیست را نیز کاهش می دهد، چرا که ترمز قطارها به شکل عادی ایجاد گرما می کنند و این حرارت لازم است به بیرون از ایستگاه تهویه شود، در حالی که با وجود فناوری مذکور دیگر نیازی نخواهد بود تا حرارت ایجاد شده با مصرف انرژی بیشتر از بین برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mansour

    9 میلیون دلار مبلغ قابل توجهی هست که با ذخیره چند ساله آن می توان برای توسعه بخش های دیگه استفاده کرد.

  • m. masoud

    مترو تهران یه مرکز خریده که متأسفانه برخی سودجو از اون به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می کنن

  • علی

    مترو فقط مترو تهران همه بهم میچسبونن :| دزدی هم داره مرکز خرید هم داره ( دست فروشی منظورمه :/ )

  • آرش

    مترو هم مترو لندن.. چقدر قشنگه... البته ما شهرستانی ها که مترو ندیدیم

  • سیامک

    این سیستم در قطارهای مترو هم جدید نیست. بسیاری از متروهای جدید جهان مانند مترو تهران همین الان از این سیستم استفاده میکنند. در مواقعی که قطار نیاز به توقف سریع و فوری ندارد (مانند کاهش سرعت های عادی قطار در مسیر حرکت) به جای درگیر شدن سیستم ترمز، جریان الکتریسیته موتور قطع میشود و نیروی فیزیکی وارد شده به موتور الکتریکی، باعث میشود موتور همانند یک ژنراتور عمل کرده و جریان برگشتی برق را وارد شبکه کند.
    متروی لندن چون جزو قدیمی ترین متروهای جهان است، کمی از تکنولوژی روز عقب تر است و این فرایند صرفا به روز رسانی مترو لندن محسوب میشود.

    • آرش

      من پسر داییم راهور مترو هست ازش پرسیدم ولی چنین چیزی رو تکذیب کرد لطفاً قبل از دادن نظر اول تحقیق کنین بعد نظر بدین

مطالب پیشنهادی