ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Gram آشنا شوید؛ لپ تاپ تازه ال جی که مک بوک ایر اپل را به رقابت می طلبد

کاربران آمریکایی، امروز پس از مراجعه به فروشگاه های مایکروسافت با یک لپ تاپ جدید مبتنی بر ویندوز 10 از برندی آشنا روبرو شدند. این برند که بیشتر به خاطر تلویزیون، لوازم خانگی و تلفن ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۶ مهر ۱۳۹۴  |  ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کاربران آمریکایی، امروز پس از مراجعه به فروشگاه های مایکروسافت با یک لپ تاپ جدید مبتنی بر ویندوز 10 از برندی آشنا روبرو شدند. این برند که بیشتر به خاطر تلویزیون، لوازم خانگی و تلفن  های هوشمندش شناخته می شود ال جی نام دارد که به تازگی لپ تاپ های سری Gram Ultra خود را به مخاطبان آمریکایی معرفی نموده تا مطمئن شود که در بازار ویندوز 10 برای خود سهمی دارد.

اصلی ترین نقطه قوت این دستگاه ها ارتباط زیادی با سیستم عامل جدید مایکروسافت ندارد چراکه خبری از نمایشگر تاچ یا دوربین RealSense برای بهره گیری از قابلیت Windows Hello در این لپ تاپ نیست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در مقابل این شرکت کره ای تلاش داشته تا روی امکانات سودمند مرسوم نظیر ابعاد جمع و جور و کیفیت بالای نمایشگر تمرکز داشته باشد.

این دستگاه 14 اینچی همان ابعاد مک بوک ایر 13 اینچی و Lenovo Yoga 3 Pro را دارد و نمایشگر IPS آن هم با رزلوشن 1080p خود به مراتب بهتر از نمایشگر قدیمی سری مک بوک ایر اپل است.

اما نام Gram از وزن محصولات مورد بحث اقتباس شده چراکه کمتر از یک کیلوگرم (980 گرم) وزن دارد و از مک بوک ایر 11 اینچی سبک تر است. اما قیمت این دستگاه هم به گونه ای انتخاب شده که سری لپ تاپ های ایر اپل را برای رقابت نشانه می گیرد و از 899 دلار برای مدل 13 اینچی با چیپست Core i5 اینتل، 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم آغاز می شود.

گفته می شود که کیفیت ساخت این دستگاه در مقایسه با لپ تاپ های باریک اپل با بدنه های آلومینیومی یک دستشان تعریف چندانی ندارد و استحکام پایین آن را می توان هم در کیبورد و هم زیر دستگاه احساس نمود.

مایکروسافت اما در نظر دارد لپ تاپ های سری Gram الجی را در خرده فروشی ها و فروشگاه آنلاین خود عرضه نماید و برای آنکه نشان دهد این محصول فاقد هر نوع نرم افزار زائد است آ ن را در گروه Signature Edition سایت خود جای داده است.

آمازون نیز از امروز لپ تاپ های 14 اینچی جدید الجی را در قالب دو نسخه عرضه خواهد کرد؛ مدل پایه با بهره گیری از چیپست Core i5 اینتل و 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 999 دلار و مدل بهره مند از چیپست Core i7 و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1399 دلار در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد.

متاسفانه پردازنده های به کار رفته در لپ تاپ Gram الجی از نسل پنجم سری Broadwell انتخاب شده اند که سرعت و عملکرد قابل ملاحظه نسل ششم چیپ های Skylake را ندارند.

همین مساله باعث شده که دستگاه یاد شده عمر باتری پایینی داشته باشد و باید بگوییم که این میزان در حقیقت از رقم 7.5 ساعت اعلام شده برای آن هم کمتر است و همانطور که تایید خواهید کرد این روزها چنین رقمی بسیار پایین به حساب می آید.

علاوه بر این کاستی، دو امکان سودمند دیگر در این محصول نیز به چشم نمی خورند: نخست کیبورد بک لایت و دیگری کارت ریدر SD. این لپ تاپ در مقابل دارای یک پورت HDMI و کارت ریدر میکرو اس دی است تا به طریقی نبود امکانات متداول را با استفاده از امکانات غیر مرسومش جبران کند.

dsc00414

dsc00411

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • مهدی

    7.5 ساعت شارژ رقم بسیار پایینی است؟
    مگه مک بوکی داریم بیشتر از 7 ساعت شارژ نگه داره
    ال جی گرم 13 و 14 و 15 اینچ فول اچ دی عرضه میشه و 980 گرم برای 15 اینچ Core i7 هست

  • mohammadmj

    حفره های امنیتی اپل
    http://betanews.com/2015/02/22/os-x-ios-and-linux-have-more-vulnerabilities-than-windows/

  • MaKenZi

    درود

    دوست عزیز، شما میتونی با یه جستجوی ساده، لیست تمام نقل و انتقالاتی که ویندوز و مک بین هم داشتن رو پیدا کنی و ببینی که مک هم امکانات بسیار زیادی رو از روی ویندوز الهام گرفته!

    بد نیست که صرف داشتن یک محصول، تصور بهترین بودن اون محصول و در پی اون، تعصب بی‌مورد رو کنار بذاریم!

  • MaKenZi

    درود

    شما همچین در مورد ایر صحبت کردی و میگی این کجا و اون کجا، انگار محصول ال‌جی رو گرفتی و کاملا تست کردی و داری مزایای ایر رو نسبت به محصول ال‌جی میگی!

    بیشتر بوی تعصب میده تا منطق!

  • mohammadmj

    امنیت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

      عزیزم ایشون با افراد متعصب نبود

      شما که همه دنیا بگن اپل خوبه میگی بده

      حالم به هم میخوره از آدمای متعصب :|

      • mohammadmj

        منم از تعصب حالم بهم میخره
        حفره های امنیتی osx تو سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ببینید
        من چی میگم اگه دقت کرده باشی تو مراسم رو نمایی آیفون پیشرقت ها و نقص هاشو گفتم چرا اینارو نمیبینی
        چرا من به امنیت ios گیر نمیدم
        osx حفره های امنیتی زیادی داره و نمی خواید قبول کنید

        • ITMaster

          دوست عزیز بی دلیل شایعه راه نندازید. من چند ساله دارم از مک استفاده میکنم و هیچ آنتی ویروسی هم ندارم و تا حالا هم هیچ مشکل امنیتی نداشتم. هیچ پلتفرم مطلقاً امنی وجود نداره اما تو امنیت Mac OSX پادشاه سیستم عاملهاست بدون هیچگونه اغراق!
          شما هم نمیدونم داری مک رو با چی مقایسه میکنی اما اگه منظورت ویندوزه که من دیگه حرفی ندارم!!!

  • رامين

    اينجورم كه شما ميگي نيست.
    اولا براي من و كارهايي كه ميكنم مك به هيچ دردي نميخوره.
    دوما هم لپ تاپ درست حسابي دل بگير دستت بعد 5 سال (مثل مال خودم) نمونه ي مشابه اپلي رو همچنان با ويندوز 7 ي كه از همون اول هم عوضش نكردم قورت ميده ميره.
    شارژر و باتري و سرعت بالا و .... همه چي دل بهتر از اپل بوده.
    جوري وانمود ميكنيد انگار اپل چي ميزنه. اسباب بازيه پدر جان. اسباب بازي.
    مك بوك پرو خريديم سي دي رامش بعد 1.5 سال كار نكرد، شارژرش سوخت رفتيم دوباره 300 تومن داديم نو-شو گرفتيم. و كلي درد سر ديگه.
    اينجوريم نيست كه گفتيد.

  • shahin

    سلام نتایج باتری اپل اومده پشتیبانی کنید لطفاً

  • Divan Greedy (아이유)

    محض اطلاع / اولترابوک ها رو اینتل بوجود اورد نه اپل / در ضمن اگر بیشترین مشکلتون و هدفتون از اولترابوک ظاهره می تونید برید سراغ محصول هایی مثل xps 13 , سامسونگ active 9 و ThinkPad x1 و zenbook و ... که علاوه بر ظاهر زیبا صفحه نمایش عالی ، پورت های زیاد و مشخصات عالی دارن

    • Divan Greedy (아이유)

      Ultrabook is a specification and trademarked[1] brand by Intel for a class of high-end subnotebooks which are designed to feature reduced bulk without compromising battery life. They use low-power Intel Core processors, solid-state drives, and unibody chassis to help meet these criteria.[2] Due to their limited size, Ultrabooks typically omit common laptop features such as optical disc drives and Ethernet ports.[3]
      ویکی پدیا /

      • firebird

        این داره میگه اسم اولترابوک رو اینتل ثبت کرده، چه ربطی به کانسپتش داره؟ هزار بار بهت گفتم انگلیسیت رو تقویت کن، گوش نمیکنی که.

        • MaKenZi

          درود

          کاری به بقیه‌ی کامنت‌های دوستمون ندارم

          اما طبق چیزی که ایشون نقل قول کرده، دقیقا مشخص هست که مفهوم اولترابوک توسط اینتل بوجود اومده!
          حالا منظور شما از اینکه چه ربطی به کانسپتش داره، نمیدونم چیه!

    • Divan Greedy (아이유)

      عقل هم که نباشد جان در عذاب هست / در حال حاضر 100 میلیون نفر به ویندوز 10 اپدیت کردن بدون پرداخت هیچ هزینه ای / اپدیت های ویندوز کجا ، مک کجا / ویندوز هر نسخه کلی تغییرات انجام می شه ، مثل ویندوز 8 که کل سیستم عامل برای لمس اماده شد که بعد الان توی ویندوز 10 شاخه های گجت های لمسی به اوج خودش رسید که الان کمتر کامپیوتری می یاد که لمسی نباشه / توی خود سایت و سایت ها ی دیگه مرتب این خبر رو خوندیم بعد از اپدیت لپتاپ قدیمیم به ویندوز 10 خیلی سرعت و کاراییش بهتر شده

      • Ghost

        ببین من ۸ تا مدرک مایکروسافت دارم هیچ تعصبی هم که ندارم روش هیچ , اعتقادم اینکه که ویندوز مزخرفترین سیستم عامل هم برای ادمین و هم برای کاربر نهاییه .
        اگه شک داری هم میخای سریالشونو بفرستم :)

      • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

        یعنی میخوای بگی تو عقل داری ؟ : ))))))))))))))))))

        نگو جون عزیزت مردم از خنده =)))

      • Divan Greedy (아이유)

        حرف اخر /شما هر وقت شعور و ادبت زیاد شد بعد بیا این جا بحث کن / تا اون موقع من و شما با هم حرفی نداریم / صبح کامنت هاتو پاک کردن ، از سایت بن شدی اما هنوز درست نشدی

      • Divan Greedy (아이유)

        توی این چند روزه اطلاهات زیادت رو به رخ همه کشیدی / اطلاعات جناب hublot ، کسایی که باگ پیدا می کنن بی کارن ، مایکروسافت کار اشتباهی می کنه که مولتی پلتفرم کار می کنه/ تغیرات اپدیت های مک و ویندوز رو کسی که می گه تغییرات ویندوز فون 8.1 با ios 5.1 یکی بود متوجه نمی شه / دنبال اطلاعات بیشتر می گردی برو کنفرانس اپل و مایکروسافت رو ببین

        • M.R.P

          قبلا به دوستاتم گفتم درکو شعورتم مثل آواتارته که اینقد تنش ایجاد میکنی توی سایت! واس ما زیرآبی نرو سیرآبی، ادب و شخصیتتو هم توی فحاشی هایی که اسکرین شاتاشو واسه مدیریت فرستادم دیدیم :)
          یکم استراحت کن بلکه شعور عقب موندت بهت برسه!! ;)

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

    هرچند اپلی نیستم ولی حرفتو قبول دارم

    واقعا بعد از این همه سال ایر زیباترین هست هنوز

    لذت میبره آدم وقتی میبینه

  • حمید

    طراحی ظاهریش که کپ مک بوکه . یک لحظه فکر کردم عکس مک بوک رو زدید.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی