ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شهاب سنگ ها در کنار آتشفشان ها احتمالا عامل انقراض دایناسورها بوده اند

همه ما دایناسورها را به خوبی می شناسیم و می دانیم که مدت ها قبل در اثر اتفاقی نامشخص به طور کل از بین رفته اند. تا به حال نظریات بسیاری مطرح شده که از ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۰ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همه ما دایناسورها را به خوبی می شناسیم و می دانیم که مدت ها قبل در اثر اتفاقی نامشخص به طور کل از بین رفته اند. تا به حال نظریات بسیاری مطرح شده که از جمله آن ها می توان به برخورد شهاب سنگ های عظیم به زمین و یا آتشفشان ها اشاره کرد.

پژوهشی که اخیرا به انتشار رسیده، دو اتفاق فوق را به هم مرتبط می کند و می گوید هر دوی آن ها همزمان با هم رخ داده اند. تقریبا 66 میلیون سال قبل، شهاب سنگی بزرگ به زمین برخورد کرد و دهانه Chicxulub را به وجود آورد. Chicxulub بزرگ ترین دهانه کره زمین است و زمان برخورد آن مصادف می شود با انقراض دایناسورها.

اما برخورد یک جرم آسمانی بزرگ به تنهایی سبب کشته شدن دایناسورها در سراسر جهان نشده. پس از برخورد جسم با زمین، گازهای سمی که از دریاچه ی لاوا در هند با نام Deccan Traps آزاد شده بودند، تاثیر شگرفی روی زندگی و حیات موجودات زنده داشته اند. در این انقراض بزرگ، بیش از 70 درصد موجودات زنده زمین از بین رفتند.

دانشمندان می گویند پس از این اتفاق بزرگ در 66 میلیون سال قبل، 500 هزار سال طول کشیده تا زمین دوباره اکوسیستم پایداری پیدا کند و حیات بتواند در آن پیشرفت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • نخودی

    من یک نفر را میشناسم که شاهد ماجرا بوده ، شاید خودش تعریف کند !!

  • علیرضا زارع

    جالب بود.از این دست مطالب لطفا بیشتر بذارید.مرسی و ممنون

  • Mohammad_Abedi

    بیچاره دایناسورهای دلواپس ...

  • رضا

    قابل توجه ديجياتو: شما كه راجع به انقراض دايناسورها مطلب مي گذاريد، يك مطلب هم در مورد همين پل جمرات (Jamarat Bridge) مكه و مسير دسترسي مردم در منا و عكس هاي هوايي خيابان 204 كه موضوع روز هست، بگذاريد.

    • رضا

      اتفاقا جنبه معماري و علمي پل جمرات و مسيرهاي هدايتي آن، قابل توجه است. توصيه مي كنم عكس هاشو تو اينترنت ببينيد. يك مقاله مفيد خواهد بود.

    • kayba

      از حرفم بد برداشت نکنین ولی اون موضوع روزه و ربطی به علم و تکنولوژی نداره
      باید تو سایت خبرهای اجتماعی باشه

      • رضا

        شما فكر مي كنيد بعد از حادثه يازده سپتامبر، سايت هاي تكنولوژي راجع به سازه برج هاي جهاني و مجموعه اطراف آن اطلاعات نگذاشته اند؟

  • sima

    دیجیاتو ....جون هر کی میپرستی

    پخش ودیو خودکار رو در سایت غیر فعال کن .

    فقط حجم میپرونه !!!!!!!!!

  • amir

    مینیون ها چه دیگر! ،

  • (#_#)

    ما همیشه کشته های زیادی دادیم، چه در دوران دایناسورها و به خواست خدا چه الان و به دست بنده های خدا !!!
    ولی خیلی بدشانس بودن طفلیا،خیـــــلی.

  • نام

    من مطمعنم که عامل انقراضشون مایکروسافت بوده

  • ali

    نه عامل انقراض اصلی ماموتی نژادی ها بودن نه مینیون ها'

  • ALI-R

    براساس جدیدترین تحقیقات اصلی ترین عامل احتمالی انقراض دایناسورها ، مینیونها بودند :D

    • علی

      این که تایید شدست . :D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی