ناسا بیش از 8400 عکس از ماموریت های آپولو به ماه را روی فلیکر آپلود کرد
حتما عکس های مربوط به ماموریت های آپولو را مشاهده کرده اید اما تا به حال نمونه چنین آلبوم عکس بزرگی را ندیده اید؛ طبق اعلام ناسا بیش از 8400 عکس از ماموریت های این ...
حتما عکس های مربوط به ماموریت های آپولو را مشاهده کرده اید اما تا به حال نمونه چنین آلبوم عکس بزرگی را ندیده اید؛ طبق اعلام ناسا بیش از 8400 عکس از ماموریت های این سازمان به ماه با رزلوشن 1800dpi در فلیکر آپلود شده اند.
اما ناسا صرفا برای انجام ماموریت های اکتشافاتی علمی، فضانوردان خود را به ماه نفرستاده است بلکه آنها را به تعداد زیادی دوربین Hasselblad مجهز نموده تا زیباترین تصاویر را در حین ماموریت های هیجان انگیز خود ثبت نمایند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
عکس های گرفته شده با استفاده از این دوربین ها، نگهداری شده و بسیاری از آنها به صورت دیجیتالی در آمدند. اما در سال های اخیر، پیشرفت های قابل توجهی در کیفیت نمایشگرهای مورد استفاده ما چه در اتاق های پذیرایی، چه روی میز و چه در داخل جیب هایمان اتفاق افتاد و باعث شد که تصاویر گرفته شده توسط فضانوردان شکلی پیکسلی و بی کیفیت به خود بگیرد.
اما به لطف تلاش ها و زحمات جمعی از علاقمندان به فضا و عکاسی تمامی تصاویر گرفته شده از ماه (و همچنین عکس هایی که در مسیر حرکت به سمت ماه و بازگشت از آن گرفته شده اند) با رزلوشن بالا در یک گالری مجازی در فلیکر آپلود شده اند و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته اند.
طبق گفته Kipp Teague که سرپرستی پروژه آرشیو آپولو را در اختیار دارد این فرایند بسیار زمان بر بود. او در مصاحبه با The Planetary Society اظهار داشت: در سال 2004 میلادی مرکز فضایی جانسون کار اسکن مجدد مجلات تهیه شده از فیلم دوربین Apollo Hasseelblad را آغاز کرد و من و اریک جونز نیز شروع به تهیه نسخه های TIFF (غیر فشرده با رزلوشن بالا) از این اسکن های جدید کردیم و آنها را روی DVD ذخیره نمودیم.
این تصاویر در ادامه برای استفاده در وبسایت ما فراوری شدند و اعمالی نظیر تنظیم رنگ و سطح روشنایی روی آنها صورت گرفت و ابعادشان نیز به حدود 1000dpi کاهش داده شد.
چون تقاضا برای عکس های دارای رزلوشن بالا بسیار زیاد بود Teague تصمیم گرفت که فرایند یاد شده را از نو انجام داده و آنها را به صورت مجله به مجله روی فلیکر آپلود نماید.
نتایج این کار خود گویای تلاش های صورت گرفته برای عملیاتی سازی طرح مذکور هستند. دوربین های Hasseblads به خاطر ثبت جزئیات بالا شهرت دارند و تحت عنوان دوربین های دارای «فرمت متوسط» از آنها یاد می شود (که این یعنی فیلم های مورد استفاده توسط آنها در حدود سه تا چهار برابر بزرگ تر از فریم های استاندارد 35 میلیمتری است) و این جزئیات را می توانید در تصاویر آپلود شده در فلیکر شاهد باشید.
در این تصاویر دهانه های آتشفشانی سطح ماه گویی حیاتی دوباره یافته اند و حتی می توانید منافذ پوست فضانوردان را هم ببینید. گفتنی است در برخی از ماموریت های اخیر ناسا به ماه از فیلم های 35 میلیمتری برای ثبت تصاویر استفاده شده است که برخی از آنها را هم می توانید در این آرشیو ببینید.
اما خبر جالب تر اینکه در آینده بر تعداد این عکس ها و تصاویر باز هم افزوده می شود. مجموعه موجود در فلیکر دربرگیرنده تصاویر ثبت شده از اغلب ماموریت هاست، با این حال از عکس های مربوط به ماموریت های 7، 8، 9، 10 یا 13 آپولو در آن خبری نیست.
برخی از این تصاویر البته قرار است که درآینده نه چندان دور به این مجموعه اضافه گردند اما برای اضافه شدن باقی آنها به زمان زیادی نیاز است. این پروژه همانطور که در ابتدا گفته شد با 8400 عکس آغاز می شود که برای شروع بسیار زیاد است و در ادامه هم بر این میزان اضافه می گردد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.






















ما کجا هستیم وآنها کجا میروند
آنان که باور داشتند رسیدند
باورها چه هستند؟باورها يك سري تفكرات هستند، كه به زندگي معنا مي بخشند. و راهنماي ما در تنگنا ها و مشكلات مي شوند. باورها ادراك ما از هستي را مي سازند.
اینی که کسی تلاش این دانشمندان را انکار کنه چیزی از ارزش آنها کم نمیشه
فقط کسی خبر داره این آقایان زمان ورود به ماه باپای چپ پیاده شدن یا راست ؟
جدا متاسفم
شوروی و آمریکا آپلوسایوز رو ترتیب میدن یا با هم ایستگاه فضایی میسازن یا خیلی کارهای مشترک دیگه اونوقت من و شما در گیر چه هستیم
دست کم اگر توانایی تحسین تلاش انسانهایی برای تحقق رویا هاشون رو نداریم قدری سکوت کنیم .
هر کسی ازاده هر جوری دوست داره قضاوت کنه، لطفا فضای عمومی سایت رو این دعواها، لجبازی و بچه بازی ها پایین نیارید.
موافقی بخون حال کن، مخالفی بخون بخند ...
قشنگه
علم که دیگه___نژاد___ نمیشناسه
>
تا دیروز سیاه پوستها و چینی هارو مسخره نمیکردی ؟!!
سر قضیه الگوریتم گوگل به این دختره سیاه پوست چه چیز ها که نگفتید
جالب اینجاست که همون زمان خود داشمندان شوروی موفقیت این سفر رو تایید کردن. این داستان مسخره فیلم هالیودی رو یه عده متوهم تو خود امریکا مطرح کردن یه عده متوهم تر هم اینور روش مانور دادن
شاید باورتون نشه یه فرقه ای تو امریکا هست که باور دارن زمین کروی نیست و مسطحه و کروی بودن زمین دورغ فراماسون هاست!!!!
هنوز هم این ماشینی که توی عکس ها میبینید روی سطح ماه مونده. امکان بازگردونش نبود. واقعا واسم عجیبه که توی دنیای امروزی با این همه شگفتی! کسانی پیدا میشن که به همه چیز بدبینند. شما ها دیگه باید فهمیده باشید هیچ چیزی غیر ممکن نیست! میخواهید باور کنید رفتند یا نرفتند برای من مهم نیست. هر کسی اعتقادات خودش رو داره. به نظر بنده روی ماه رفتند.
کمی بگردید فیلماش هم هست. اگر باور ندارید که اون موقع میشده رفت روی ماه چطور میتونید توجیه کنید که فیلمی ساختند که توش گرانشی وجود نداره! بالاخره باید در هر صورت پیشرفته بودنشون رو قبول کنید.
بی ربط:
یه نگاه به آسمون شب ها بندازید. همه قبول داریم خدا هیچ چیزی رو بیهوده نیافریده. آیا باز هم فکر میکنید که تنها هستیم و همه ی این ها برای من و تو ساخته شده ؟
یکبار به ماه نرفتن بلکه چند بار رفتن طی چند نوبت تو چند سال فرضم بگیریم آمریکا بخواد اینکار باز انجام بده تا کار نیم قرن پیششو ثابت کنه باز یه عده پیدا میشن میگن بمان فلان اگرم طرفدارانه نظریه توطعه باور نمی کنند اشکالی نداره باور نکنم چون اونها فعلا مشغول جستجو رو سطح مریخ اند.
واقعا جای تاسف داره به حال بعضی از دوستان که به دوستان دیگر ما با لحنی تمسخر آمیز همراه با توهین حرف میزنن.
از وبسایت های خبری مخصوصا وبسایت های خبری علمی برای بالا بردن دانش و سطح دانسته هاتون استفاده کنید.
خسته نباشید تیم دیجیاتو
اقا اصلا یه سوال که ذهن منوکنجاو کرده نسبت به خودش ، چرا لباسی که فضانورد روی زمین پوشیده میشه صورتشو دید ولی لباسی که تو فضا پوشیده از جنس ایینه س و داخلش دیده نمیشه؟ شاید اصن اینا ماکت انسان فرستادن فضا!!! فقط ربات فرستادن فضا عمس بگیره
اون محافظشه. میکشن پایین میاد روی شیشه. تو همین عکس هایی که گذاشتن هم دقت کنی معلومه، تو اون سیاه سفیده که صورت مشخصه، میتونی ببینی محافظ بالائه و تو اون عکسی که از نزدیکه و آینه ایه مشخصه که محافظ پایینه.
یکم دقت کنی کاملا مشخصه.
سعی کردم مشخص باشه تو این عکس.