چیپست اسنپدراگون در تلفن همراه اکسپریا Z5 Compact مشکل ساز شد
اگرچه سونی در زمان استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ در تلفن های همراه اکسپریا +Z3 و Z4 به مشکلات بسیاری برخورد اما دوباره در نسل جدید پرچمداران خود از همان سیستم-بر-چیپ بهره گرفته که این امر، اندکی موجب ...
اگرچه سونی در زمان استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ در تلفن های همراه اکسپریا +Z3 و Z4 به مشکلات بسیاری برخورد اما دوباره در نسل جدید پرچمداران خود از همان سیستم-بر-چیپ بهره گرفته که این امر، اندکی موجب تعجب است.
اکنون برخی منابع چینی خبر می دهند که تلفن همراه اکسپریا Z5 کامپکت با مشکل گرمایش بیش از حد و کاهش عملکرد نمایشگر تاچ رو به رو شده. در ادامه با دیجیاتو باشید.
چندی پیش، تصویری منتشر شد از قطعات داخلی نسخه پریمیوم Z5 که نشان دهنده استفاده سونی از دو مجرای خنک کننده مجزا برای چیپست این تلفن همراه بود. در واقع این دو مجرا، به شکل مستقیم روی چیپست اصلی فرود آمده و از ایجاد گرمای بیش از اندازه توسط آن جلوگیری به عمل می آوردند. حال مشخص نیست که آیا سونی از این روش در هر سه تلفن همراه خانواده Z5 بهره گرفته یا چنین سیستم خنک کننده ای، صرفا متعلق به نسخه پریمیوم است.
در این میان، گزارشات تازه ای از کشور چین منتشر شده اند مبنی بر اینکه نسخه کامپکت از Z5، با مشکل ایجاد حرارت بیش از اندازه رو به روست. گفته می شود زمانی که حرارت موبایل بالا می رود، عملکرد تاچ نمایشگر دچار مشکلاتی گشته و به خوبی به لمس انگشت کاربر عکس العمل نشان نداده و با تاخیرهای بسیاری در انجام کارها همراه می گردد. گزارش شده که در برخی موارد، نمایشگر تاچ به شکل کلی از کار افتاده و برخی کاربران اظهار داشته اند که روشن و خاموش کردن کلی دستگاه نیز حل کننده این مشکل نبوده است.
سونی می تواند با یک آپدیت نرم افزاری مشکل ایجاد حرارت بیش از اندازه را حل کند اما مسئله اینجاست که در این صورت، عملکرد چیپست باید دست خوش تغییر گشته و کاهش پیدا کند که به طور کلی، مسئله استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ را زیر سوال می برد. سونی می توانست به جای کاهش قدرت نسخه ۸۱۰، از اسنپدراگون ۸۰۸ استفاده کرده و با این مشکلات نیز رو به رو نگردد. اکنون به نظر می رسد سازندگانی نظیر ال جی که برای پرچمداران خود به سراغ اسنپدراگون ۸۰۸ رفته اند، کار صحیح تری را انجام داده اند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

سوزش تون رو درک میکنم دوستان خوب دیجیاتو یا بهتر بگم سامیاتو.این دفعه سوزشتون با آب ریختن هم حل نمیشه.سونی جوری سوزونده شما رو که اثراتش تو این مطالب مزخرف مشهوده.زنده باد سامورایی کبیر.sony make blieve
hanooz ke nayumade alaki jav nadin
اومده digikala جعبه گشایی اونو گذاشته
آقا اونایی که میگن داغ میکنه یه گوشی با اسنپ 810 نام ببرند که به خاطر چیپستش عملکرد تاچش مختل شده
این گوشی نزدیک به 10 روز که وارد بازارهای جهانی شده...
و تا بحال هیچ مشکلی ازش گذارش نشده....
و دوم اینکه این روز ها نمیشه به یک ویدیو از یک نفر اتکا کرد و اسمش رو گذاشت تعدادی از کاربران....مشکل اگر همه گیر بود خیلی زودتر از این سر و صدا تو همه ی رسانه ها میکرد و در اخر دیگه نمیشه فهمید کدوم سایت سامسونگی و اپلی هست فقط میشه گفت همه ی سایت ها ضد سونی هستن ، دلیلش هم اینه بازاریابی سونی از طریق سایت ها هنوز راه نیفتاده و سونی متاسفانه پول به هیچ سایتی برای تبلیغ نمیده ، بی طرف ترین سایت ایران سایت سی مارک که واقعا کارشون عالیه...به دوستان عزیز پیشنهاد میکنم با یک ویدیو در مورد گرمی سونی قضاوت نکنن...و من الله توفیق:)
چرا اینقدر تعصب بیخود دارین،، خب داغ میکنه دیگه،، اصلا سونی یعنی داغ شدن والسلام
تعصب نیست اصلا دما ربطی به تاچ نداره خود z4 هم که داغ میکرد مشکلی تو عملکرد تاچش تغییری ایجاد نمی شد نه تنها z4 تمام پرچمدارای htc و شیاومی و وان پلاس 2 و خیلی شرکتای دیگه
بازهم کوبیده شدن سونی توسط رقبا و ترول های حریف
100 افسوس و افسوس !
شاید بیش از 100 ویدئو تو YouTube هست از تست CPU Z5C که دما به هیچ شکل ممکن بالای 45 درجه نرفته و مشکلی پیش نمیاد ولی نمیدونم این خبر که نوع نگارشش هم انگار نویسنده با خوشحالی هرچه تمام نوشته منتشر شده !!
این چه خبریه؟
آخه هنوز اصن گوشیای سری زد5 اصن نیومدن تو بازار و هنوز تو مرحله ی پیش فروشن
فون آرنا دیگه سایت معتبری نیست..وقتی میگه تست باتریه آیفون از نوت 5 بهتره ولی وقتی جی اس ام آرنا تست گرفت از اس4 سامسونگ هم کمتر بود..هرچی خبر داغی و گرما میاد همه از فون آرناست..اینترنت که دارین دوستان تو یو تیوب بالای 1000 تا فیلم از cpu زد 5 کامپکت و خود z5 هست که دما بالای 45 نمیره..
نمیدونم چرا هر چی مشکل مربوط به گوشی ها توی دیجی هست برای سامی و سونیه!مگه برندای دیگه مشکل ندارن؟
و هر چی نجات دادن جون و... برای اپل!:\
بروبچ دعوا نکنید این فیلم اصلا سندی نیست که بهش بشه اطمینان کرد تازمانی که برنامه ای دمای گوشی رو نشون ده نمیشه باورکرد خود دستگاه داغ کرده کاملا شبهه برانگیز دیجیاتو هم نمیدونم چش شده این شایعات و پوشش میده این خبرو از کجا اوردی
ماني دو اتيشه آپل هست،درست ولي يه زماني اين ماني خان نوت دو دست مسگرفت