ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

به زودی امکان تغییر عملکرد دکمه ها برای اکس باکس وان مهیا خواهد شد

به نظر می رسد آپدیت جدید اکس باکس وان که قرار است ویندوز 10 را به این کنسول بیاورد، امکانات هیجان انگیزی برای افزودن به دستگاه دارد که گیمرها از آن استقبال می کنند. تا ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۳ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نظر می رسد آپدیت جدید اکس باکس وان که قرار است ویندوز 10 را به این کنسول بیاورد، امکانات هیجان انگیزی برای افزودن به دستگاه دارد که گیمرها از آن استقبال می کنند. تا پیش از این، امکان تغییر عملکرد دکمه ها در یک بازی وجود نداشت اما حالا برای مثال به راحتی می توانید جای دو دکمه A و B را با یکدیگر جا به جا کنید.

چنین قابلیتی ابتدا برای معرفی کنترلر الیت اکس باکس وان مطرح شد. این کنترلر 150 دلاری چنین امکانی را قرار بود به صورت پیش فرض ارائه دهد اما حالا Mike Ybarra از تیم اکس باکس می گوید همه کنترلرها در آپدیت جدید قادر به پذیرفتن تغییرات هستند.

چنین قابلیتی باید سال ها پیش به عنوان استاندارد مطرح می شد اما حتی با معرفی کنسول های نسل هشتم هم باز شاهد پشتیبانی پلتفرم های جدید از آن نبودیم تا اینکه دست آخر، اوایل سال 2015 سونی با آپدیت نرم افزاری، دستکاری در کنترلر را مهیا نمود.

حالا همه کاربران اکس باکس وان می توانند برای راحت تر بازی کردن، دستور العمل خود را داشته باشند و آنگونه که می پسندند جریان را پیگیری کنند. به هر روی، اگر قصد خرید کنترلر الیت اکس باکس وان را دارید، قطعا از کار کردن با آن پشیمان نخواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • JEFRiUM

    مطمئن باشید ایکس باکس یا همون قوطی ایکس نمیتونه هیچ وقت PS4 رو از عرش به زیر بکشه.

  • Mohammad Reza

    اکس باکس اون قدر که بین مردم جا افتاده بدتر از Ps4 نیست. اون اشتباهات اول نسل مایکرو و طراحیش و قیمت بالاتر و سخت افزار ضعیف ترش خییلی بیش تر از اون چه باید،کشیدنش پایین. به نظرم مایکرو تا اون جا که توانش هست داره تلاش می کنه که فاصله رو کم کنه و داره موفق میشه.اگر تا اخر نسل این جوری از نظر نرم افزاری جلوتر باشه و چندتا قرارداد بزرگ مثل Tomb Raider که انحصاریه زمانیه ببنده،خیلی راحت می تونه به اندازه ی PS4 موفق باشه.

    • JEFRiUM

      زمان همه چیز رو مشخص میکنه.
      و ایکس باکس حتی با این که از ps4 فروشش کمتره باز هم پایینتر میاد.

      • Mohammad Reza

        اگه زمان همه چیزو مشخص می کنه شما از کجا می دونی فروشش پایین میاد؟

        • JEFRiUM

          وقتی گرافیک بازیهای آینده نیازمند سخت افزار قویتر شدن اون موقع فرق رم GDDR5 و GDDR3 مشخص میشه.

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      رقابت تازه شروع شده ، مهره اصلی ایکس باکس یا همون halo تازه داره می یاد / یه نسخه دیگه هم سال بعد قراره بیاد / قدرت ایکس باکس اولای نسل یه مقدار توی چشم بود اما الان دیگه فوق العاده شده و فرقی نداره ، هنوز نسخه کوچیکتر کنسول ها نیومده ، در کل الان وضعیتی نیست که بگیم کدوم برنده است و ...

    • تایسون

      یه جور جمع بندی کردی انگار دست و پای پلی استیشن را بستن و به ایکس باکس گفتن برس بهش!

      • Mohammad Reza

        نه اتفاقا PS4 رو تو عرش می دونم(از نظر موفقیت و حمایت کاربرا) و فکر می کنم که Xbox داره تلاش می کنه بهش برسه.سونی کار خاصی دیگه ای لازم نیست بکنه.انحصاری های فوق العاده اش هنوز هستن،قدرت بیش ترش هنوز پابرجاست،موفقیتش تو فروش هم هنوز ادامه داره.تنها مشکلش PSN هست که تا الان ضعیف تر از Live کار کرده.
        مایکروسافته که به کارهای خاصی مثل اجرای بازی های نسل قبل و انحصار زمانی کردن بازی های محبوب نیاز داره.

      • Divan Greedy (thankyouaj)

        شایعه ها حکایت از این دارن که پلی استیشن در اینده نزدیک 50 دلار قیمتش می یاد پایین ، قیمتش تو اسیا هم کم شده / این به نظرت معنیش چیه ؟؟

  • parsa_soroori

    به نظر من یکی از بزرگترین مزایای کنسول ها نسبت به پی.سی ها اینه که یک استاندارد برای بازی ها تعریف می کنن. یعنی این که بازی ساز و گیمر رو مجبور می کنن از یک استاندار ساده پیروی کنن که این خیلی عالیه از نظر من و این که دکمه های دسته رو بتونیم عوض کنیم کار جالبی به نظر نمی رسه به دلیل این که سازنده بازی خودش بهترین مکان برای دکمه ها رو در نظر می گیره. از طرف دیگه با کنسول ها می شه چند نفر همزمان بازی کنن و اگر کسی جای دکمه هارو تعویض کنه مشکل ساز می شه برای دیگران.

    • Mohammad Reza

      خوبی این کار همینه که به کاربرا حق انتخاب میده.هم حالت استاندارد کنسول ها پابرجاست،هم این که اگر بخوان می تونن مثل PC طبق سلیقه ی خودشون کنترلر رو شخصی سازی کنن.

  • firebird

    همین الان اگه تو فیفا classic نباشه قاطی میکنم. وای به حال اینکه بخوای هی جاشون رو عوض کنی :)

مطالب پیشنهادی