مقایسه عملکرد چیپست های آیفون 6S ساخته شده توسط TSMC و سامسونگ
اپل هرچند چیپست ابزارهای موبایلش را خود طراحی می کند، اما ساخت آنها را به تولید کنندگان دیگر سفارش می دهد. آخرین چیپست مورد استفاده در آیفون های جدید نیز A9 نام دارد که تولید آن را ...
اپل هرچند چیپست ابزارهای موبایلش را خود طراحی می کند، اما ساخت آنها را به تولید کنندگان دیگر سفارش می دهد. آخرین چیپست مورد استفاده در آیفون های جدید نیز A9 نام دارد که تولید آن را سامسونگ و TSMC به عهده دارند.
این دو شرکت اما به روش های مختلفی این کار را انجام می دهند، سامسونگ از فناوری بسیار پیشرفته ۱۴ نانومتری FinFET استفاده می کند و TSMC نیز چیپست های A9 را با نسخه ۱۶ نانومتری همین فناوری به تولید می رساند.
تفاوت سطح این دو فناوری ممکن است به این پرسش منجر شود که آیا کارایی آیفون های مجهز به این دو نسخه با یکدیگر تفاوتی دارد یا خیر، پرسشی که یک شخص کنجکاو برای رسیدن به پاسخ آن، ۲ آیفون 6S مجهز به هرکدام از این چیپست ها را چندبار با بنچمارک AnTuTu مورد بررسی قرار داده و نتیجه آن را منتشر کرده است.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
نتیجه این بنچمارک ها هرچند نشان دهنده وجود تفاوت بین دو چیپست است، اما نکته جالب در این است که نمونه تولیدی توسط TSMC گزینه برتر به شمار می رود.
نه تنها سرعت این چیپست از نمونه تولید شده توسط سامسونگ اندکی بالاتر است، بلکه گرمای کمتری نیز ایجاد کرده و میزان مصرف باتری آن نیز پایین تر است.
البته باید توجه داشته باشید فاصله میان فناوری های ۱۶ و ۱۴ نانومتری در نهایت آنقدری نیست که دو چیپست تفاوت معناداری با یکدیگر داشته باشند و در نتیجه با توجه به تفاوت بسیار اندک، از این جهت جای نگرانی خاصی برای کاربران وجود ندارد.
در پایان می توانید تصاویر منتشر شده از مقایسه عملکرد آیفون های 6S مجهز به این دو چیپست و پس از آن مقایسه اندازه این دو قطعه را مشاهده نمایید.
توجه داشته باشید اندازه چیپست A9 ساخته شده توسط سامسونگ حدود ۱۰ درصد کوچکتر است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.














من ٦اس ٦٤ گيگ سيلور LL/A خريدم و بعد از استفاده از برنامه ي Lurim info lite كه ميتونيد از اپ استور دانلود كنيد فهميدم پردازنده ساخته سامسونگه...تفاوتاشون تو اينه كه باتري اوني كه پردازندش tsmc ٢ساعت بيشتر دوام مياره كمتر داغ ميكنه بازدهي و سرعت گوشي هم به مراتب بيشتر از مدليه كه توش از چيپ سامسونگ استفاده شده....من از اينكه يه پولو پرداخت كردم و همچين تفاوتي وجود داره خيلي ناراحت شدم تنها برندي كه ميشد واقعا بهش اعتماد كرد اپل بود كه سامسونگ اومد خرابش كرد در ضمن گوشي من داغ هم ميكنه بعضا گاهي اوقات هنگ هم ميكنه...اونجوري كه فهميدم گوشياي سفارش آسيا و از اين قبيل پردازنده tsmcو گوشياي سفارش اروپا و آمريكا پردازندشون سامسونگه عزت زياد?
سلام من سه روزه آیفون 6اس پلاس گرفتم خیلی حساس بودم رو اینکه خداکنه چیپش مال سامسونگ نباشه چون شنیده بودم خیلی داغ میکنه زیر شارژ .من گوشی رو گرفتم و چیپش مال سامسونگ از آب دراومد اولش خیلی ناراحت شدم .وقتی گوشی رو تست کردم باور کنید زیر شارژ از یخ هم یختره و اصلا داغ نمیکنه یعنی حتی کوچکترین گرمایی از پشت گوشی حس نمیشه
جز مصرف باتری پایین ،تفاوت های دیگه اصلا ارزشی ندارند.
سامسونگیا کجایین؟
سامسونگ تو ساختن چیپست هم دومه :))
سامسونگ کلا یه شرکت بنجل سازه :دی هرچی میسازه یه جاش میلنگه
گل گفتی...
اين چه طرز نگارشه؟ كه نوشتيد "سامسونگ کلا یه شرکت بنجل سازه"
همه مي دانيم كه سامسونگ در زمينه تكنولوژي ساخت سخت افزار بسيار قوي است. اين شركت، تكنولوژي ساخت بهترين و سريع ترين چيپ هاي حافظه RAM و حافظه SSD و بهترين صفحات نمايش را در تيراژ انبوه دارد. كه بسياري از اينها در مك ها و آيفون و آيپد استفاده مي شه. ضمنا معمولا سامسونگ، در توليدات با تيراژ براي اپل، بسيار خوش قول بوده است.
اگر سامسونگ به قول شما بنجل ساز بود كه اپل، پردازنده طراحي شده توسط خودش را به اين شركت سفارش نميداد. اصلا بنجل در مورد چيپست ها معني نميده، چون تكنولوژي ساخت و كنترل كيفيت بسيار بالا است و هر شركتي كه اين تكنولوژي ها را داشته باشد محصول استاندارد ارائه مي كند.
به عنوان يكي از دوستداران محصولات اپل، معتقدم كه سامسونگ مشكلي در تكنولوژي توليد و تيراژ توليد ندارد. اگر تفاوت هايي با محصولات برند اپل وجود دارد، عمدتا ناشي از سيستم عامل (سيستم عامل گوگل و عدم بروزرساني توسط سامسونگ با توجه به تعداد زياد محصولات) و همچنين تفكرات مديريتي (مبني بر تنوع توليدات و تمايل به پيچيده سازي محصولات در پرچمدارها) مي باشد.
داداش این همه دستاتو برا ی کارخانه بنجل ساز خسته کردی ک چی ؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخ
اون از چیپ هواوی که نمرش از چیپ سامسونگ بالاتر شد و این هم از این خبر :)
حرف حقو پاک نکنید شرافت کاریتون کجاس ی مشت دیکتاتور خود بین
حرفتون حقه منم این خبر رو دیدم
الان پارادوکسه!
سامی از فناوری ساخت بالاتر استفاده کرده ولی بازده کمتری داره!
و یک نکته تکنیکی،چیپ ساخت سامسونگ که 10% کوچیک تره،در آینده میتونه باعث بشه اپل برای طراحی لاجیک برد دستش باز تر بشه.
حالا وقت خرید از کجا میشه تشخیص داد؟
به نظر من فرقش اونجوری هم نیست که مته به خشاش بزاریم ولی خوب اگر یکی حساسیت به خرج بده،یکمی براش ناراحت کنندس که مدلی بخره که چیپستش بیشتر گرم میشه.
منم گفتم که اصلا خیلی مهم نیست،اینم که بشه تشخیص داد نوع پردازنده ها رو برای این پرسیدم که شاید یه تریکی،ترفنوی باشه که بشه تشخیص داد.
سلام قبل از خرید چطور میشه فهمید که چیپست گوشی سازندش سامسونگ هست یا TSMC ؟ کسی میدونه مرسی اگر جواب بدید
منعصب نیستما!! ولی ترولای سامسنگ کجان که اون اول که تست سرعت آیفون ۶اس منتشر شده بود توو بوق و کرنا کردن که دم سامسونگ گرم که پردازشگر آیفون و سامسونگ ساخته.!!!!!!!
:))
عجب واقعا جای تعجبش زیاده چطور ممکنه اخه ... واقعا tsmc بهتر شده از نمونه سامسونگ ... درست برعکس تصور میشد