ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در صورت عدم سود دهی شاید سونی موبایل در سال ۲۰۱۶ از بازار تلفن های هوشمند کنار برود

بر طبق گزارشی که تازه انتشار یافته، کاز هیرای، مدیر عامل کمپانی سونی، به مسئولین خطوط تولید تلفن های هوشمند اکسپریا تنها یک سال دیگر فرصت داده تا خودشان و توانایی هایشان را به اثبات ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۶ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بر طبق گزارشی که تازه انتشار یافته، کاز هیرای، مدیر عامل کمپانی سونی، به مسئولین خطوط تولید تلفن های هوشمند اکسپریا تنها یک سال دیگر فرصت داده تا خودشان و توانایی هایشان را به اثبات برسانند.

شواهد و شنیده ها اکنون از این موضوع حکایت دارند که چنانچه این واحد از شرکت ژاپنی نتواند به سودآوری و موفقیت دست یابد، "گزینه های گوناگونی" برایش در ذهن کمپانی مادر و مدیرانش وجود خواهند داشت. این موضوعی محسوب می شود که هیرای نیز با صراحت به آن اشاره کرده و هر چند دقیقاً مشخص نیست که گزینه هایی پیش رو چه هستند، ولی برخی منابع گمانه زنی می کنند که شاید یکی از آنها خروج از بازار اسمارت فون ها باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است اوضاع از زمانی رو به وخامت رفته که در ماه آوریل حدس زده می شد سونی موبایل طی سال جاری میلادی زیانی ۳۹۰ میلیون دلاری را رقم بزند، اما ناکامی های پی در پی این برند سبب گشته اند تا تحلیل گران حالا بر روی ضرری ۴۸۰ میلیون دلاری اتفاق نظر داشته باشند.

یکی از دردسرهای اصلی ژاپنی ها عدم موفقیت در بازار آمریکا است. آنها از بازار مذکور تنها یک درصد سهم می برند و در میهن خود نیز سهمشان از ۱۷.۵ درصد بالاتر نرفته، همه ی این موارد در حالی رقم می خورند که دستگاه های میان رده و اقتصادی سونی هم به خاطر هجوم محصولات ارزان قیمت و با کیفیت چینی به بازار حال روز خوشی را تجربه نکرده و فروش مطلوبی ندارند.

شرکت مورد بحث به تازگی از خانواده پرچمداران جدیدی با نام اکسپریا زد ۵ پرده برداشته که در راس آنها محصولی درخشان با عنوان اکسپریا زد ۵ پریمیوم که صفحه نمایش 4K دارد قرار گرفته. این دیوایس اگرچه مورد توجه کارشناسان و کاربران واقع شده اما هنوز فروش موفقش در بازارهایی همچون ایالات متحده با ابهام روبروست و مشخص نیست افراد در این منطقه روی خوش به آن نشان خواهند داد یا خیر.

نظر شما در این رابطه چیست و آیا فکر می کنید در آینده ای نزدیک پایان کار سونی موبایل را شاهد خواهیم بود یا این برند گرانقدر می تواند به زودی بر مشکلاتش غلبه کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (113 مورد)
  • Arad.bt

    خخ هیچ وقت یه همچین اتفاقی میخوایین بدونین چرا چون بعدش سامسونگ و هواوی میمونن ( راجع به اپل چیزی نمیگم چون بدرد بخور نیست) خب با پردازنده آشغال چینی و سود بسیار زیاد برای موبایل فروش ها

  • امین

    آقا من اصلا فن سونی نیستم
    اکثر برندا رو هم داشتم_از سونی هم اکسپریا پی داشتم_الجی و سامسونگ و هووای هم داشتم_الان آیپد ایر2هم دارم_هر روز دیجیاتو رو میخونم_خیلی دوسش دارم اما واقعا ب معنای واقعی از سونی متنفره و عاشق و دلباخته اپله_همه برندا خوب و دوس داشتنین ولی نه اینجور ک دیجیاتو پوشش میده در معرض نابودی نیستن_همشون خوبن و انتخابشون سلیقه ایه

  • Salar

    خدا رو شکر

  • mhdi

    سونی بهترسن گوشیه

  • Mohammad_Ghasemi

    دیجیاتو فک کنم از قصد خبرو اشتباه ترجمه کردیو پخش کردی...

    هیرای گفته در بدترین حالت شریک میگیریم لامصب نه فروش

  • Reza

    من همیشه از سایت دیجیاتو خوشم میومد اما حالا که تعصب رو توی این سایت دیدیم از این به بعد اصلا بهش اعتماد ندارم،من یک ماه منتظر موندم تا بررسی Z5 رو به صورت کامل بذارین اما نذاشتین ولی در عوض برای کمپانی اپل سنگ تمام گذاشتین.من تعصبی روی برند خاصی ندارم ولی از خبرایی که گزارش میدین میشه فهمید که یک دشمن سونی هستید چون این خبر رو به طور دقیق گزارش ندادین.

  • Ali

    میرم تو دهن سونی و طرفداراش

  • AlirezAK47

    به نظر من که قبلا فن محصولات سونی بودم و الان نیستم بخاطر کیفیت پایین محصولاتش و عدم نوآوری کافی تنها راه نجات این بخش استفاده از تنها برگ برنده سونی یعنی پلی استیشنه که با جمع آوری کامل بخش موبایل و تولید برند پلی استیشن موبایل خودشو از بقیه سازندها متمایز کنه و با پشتیبانی خوب وسخت افزار مناسب جایگاه مناسبی رو تو بزارا بی رقیب دستگاه های همراه بازی بدست بیاره

    • hamidrezammr

      من با نظر شما در مورد کنسول بازی موافقم اما در مورد جمع کردن بخش موبایل نه.
      ببینین دوستان سونی یکی از دلایلی ک مردم خیلی کم طرفش میرن اصلی ترینش طراحی شما بیاین اپل رو ببینی بعد ۴ نسل تلفن همراه ( 4/4s/5/5s) اومد دوباره تلفنی طراحی کرد ک به مراتب زیبا تر و جذاب تر از قبل شد و با اینکه همه برندها ازش ایراد گرفتن ازش تقلید کردن.
      سونی تو طراحی چه ابتکار عملی به خرج داده؟
      به جرات میگم هیچی.
      در مورد رابط کاربری این برند تقریبا یکنواخت ساده نه جذابیت نه افکتی هیچ و هیچ و هیچ
      خیلی از گوشی باز سونی رو میخرن برای اینکه براحتی هک میشه و قابل دستکاری وگرنه دوربین گوشی دارای نویز.
      طراحی تکراری.
      رابط کاربری ساده اس و زشته.
      خرابی سخت افزاری درش به وفور دیده میشه.
      بعد این برند با این همه مشکل دنبال سود دهیه؟!
      ببینین درسته از نظر دادن آپدیت نرم افزاری عالی ولی فقط و فقط این یکی به کار نمياد و این شرکت نیازمند یک تغییر اساسی تا بتونه دوباره سونی رو سر زبون ها بندازه نه اینکه تا اسم سونی میاد همه بگن پلی استیشن چرا نگن سونی موبایل.
      من بشخصه یکی از طرفدار های پر و پا قرص این برند هستم اما نمیشه از ایراد های این برند چشم پوشی کرد ک خیلی زیاده و خیلی کار داره.
      امیدوارم صحبت هام مثمر ثمر واقع بشه.

  • کامران

    دیگه عقده ای ها سونی نمیتونن بخرن

    • reza

      آره بوخدا. خخخخخخ. خیلی بیخودی متعصبن. و اجازه بدی به همه کارشناسها و نویسنده های دیجیاتو با بدترین الفاظ توهین میکنن چون مطلبیو طبق میلشون ننوشتن.

  • We all make choices. But in the end, our choices, make us

    به نظرم این تهدید کازو هیرایی میتونه به بخش موبایل سونی کمک کنه تا در برنامه هاش به جای در نظر گرفتن بخش کوچکی از بازار تغییراتی در راستای نیاز اکثریت مصرف کننده ها ایجاد کنه.سونی اکوسیستم قوی ای داره (گیم, سینما ,موزیک) و راهبرد سونی برای بخش موبایل شبیه اپل هست و این خوبه اما یه چیزی این وسط سونی کم داره و اونم سیستم عامل اختصاصی هست و مطمنا سرمایه گزاری برای ساخت یه سیستم عامل اختصاصی هم با شکست مواجه میشه و بهترین راه استفاده از سیستم عامل هایی مث اندروید و ویندوز 10 و ابونتو برای پیاده سازی اکوسیستم منحصر به فرد سونی هستش
    خلاصه بگم که سونی باید اول از همه رابط کاربریش رو بیشتر شخصی سازی کنه و از تجربه گوگل دورترش کنه و تجربه سونی رو منتقل کنه و عام پسندترش کنه و دو اینکه در مورد طراحی اسمارتفوناش تجدید نظر کنه, طراحی سری زد به نظرم عالیه ولی برای 5 نسل بهبود یه طراحی دیگه کافیه و نیاز به یه طراحی و امضای جدید در Z6 یا Z5+ کاملا احساس میشه.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی