ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنترل پنل ممکن است به زودی از ویندوز 10 حذف شود

کنترل پنل برای سالیان متمادی مرکزی بود که کاربران ویندوز عادت داشتند برای تغییر تنظیمات کامپیوترشان، به آن مراجعه کنند. این قسمت اما در ویندوز ۸ تحت تاثیر بخشی جدید به نام Settings قرار گرفت. مایکروسافت ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کنترل پنل برای سالیان متمادی مرکزی بود که کاربران ویندوز عادت داشتند برای تغییر تنظیمات کامپیوترشان، به آن مراجعه کنند. این قسمت اما در ویندوز ۸ تحت تاثیر بخشی جدید به نام Settings قرار گرفت.

مایکروسافت در واقع اپلیکیشن Settings را به عنوان جایگزین کنترل پنل برای نمایشگرهای لمسی در نظر گرفته بود، اما عملکرد موازی این دو بخش باعث شد تا انتقادات بسیاری بابت پیچیده کردن امور به سوی مایکروسافت روانه شود.

مایکروسافت در ویندوز ۱۰، تلاش کرد تا اپلیکیشن Settings را پخته تر کند و امکانات بیشتری را به آن اضافه نماید. با این حال همچنان کنترل پنل در آخرین نسخه از سیستم عامل این شرکت، دیده می شود و باز هم فعالیت موازی این دو قسمت باعث گیج شدن کاربران شده است.

اما اکنون به نظر می رسد که ردموندی ها آماده خداحافظی با کنترل پنل هستند و قصد دارند تا Settings را به مرکز اصلی تنظیمات ویندوز تبدیل نمایند.

به تازگی Gabe Aul، مدیر پروژه Insider و Brandon LeBlanc، برنامه نویس ارشد مایکروسافت، در توییتر اعلام کرده اند که در طی ماه های آتی، کنترل پنل از ویندوز حذف خواهد شد تا بدین شکل همه چیز در Settings متمرکز گردد و کدهای ویندوز نیز سر و شکلی بهینه تر به خود گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Nima

    بری دیگه بر نگردی

  • erfan_safaie

    اه یه چیزو درست میکنن 10 تا چیزو خراب اه

  • Mr.EN

    دوستان وین ۱۰ رو نصب کردم، میخاشتم ببینم چطوری باید اپدیتش کنم و اگه اپدیت کنم مشکلی پیش نمیاد؟چون یه باگی داره بعضی وقتا پیش میاد.

    • cloner

      سلام داداش پیشنهاد میشه اپدیت نکنی چون هم حجم زیادی مصرف میکنه هم فایده زیادی نداره. اینم بگم که اگه باگ داره این ویندوز رو حذف کن و ویندوز ۱۰ نسخه enterprise با معماری ۶۴بیت رو از یه فروشگاه با برند پرنیان بگیر که تغریبا هییچ باگ و مشکلی نداره

      • Mr.EN

        خودم وین۱۰ پرو پرند رو نصب کردم، نسخه اینترپرایسش چه فرقی داره؟
        حوصله دوباره نصب کردن ندارم!(حوصله نصب دوباره برنامه ها رو ندارم !)

        • cloner

          نسخه انترپرایز کامل تر از پرو هست و امکانات بیشتری مثلا side by side app metro رو داره پیشنهاد میشه که همونو نصب کنی چون باگ هم کاملا رفع شده عزیز

  • فرشاد بندری

    به نظرم بزرگترین ایراد ویندوز 10 مربوط به محیط ویندوز اکسپلورر هست، زمانی که ویندوز به حالت تبلت مود میره باید اینترفیس ویندوز اکسپلورر عوض شه و تبدیل به اینترفیس لمسی شه که کاربر بتونه راحت باهاش کار کنه، الان ویندوز اکسپلورر اصلا واسه حالت لمسی مناسب نیست و خیلی سخته بخوای با صفحه تاچ باهاش کار کنی

    • thepjt

      اصلا به اکسپلوررش دست نزدند نامرده .... عین ویندوز هشت هست ...
      من اکسپلورر ویندوز 7 رو ارحج میدونم به مال 8 و 10 ... محیط خلوت تر و زیبا تری داشت ... مخصوصا برای یک مبتدی یا کهن سال دیدن این همه گزینه در اکسپلورر فقط باعث گیج شدن اونها میشه ...
      ..
      یادمه هموز روز ها که 8 اومده بود کلی طرح مفهومی هم اومده بود برای اکسپلورر با دیزاین مدرن ( مترو ) ... کاش مایکروسافت از اونها ایده میگرفت ...

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    دو تا لینک کانال تلگرام پاک شدن / یاد اهنگ مهدکودک زدبازی افتادم / ناظم ها رو من حساسن هر روز باید دم در وایسم

    • opda511

      همینکه خار چشمشون شدی حال میکنم ، دمت گرم

  • opda511

    دیوان جون میخایمت خیلی ، کارت بیسته

  • sokot

    چرا کامنت دیوان حذف شد اها چون که دیوان حرفاش تشبیه به فوش هست درسته دیجی تاکی

  • sokot

    خداحافظ تو باشد

  • mohammadmj

    جالبه که تو بیلدی که لو رفته بود آیکون های کنترل پنل باز طراحی شده بود از نظر من نباید حذف بشه باید مخفی بشه و کاربرای عادی رو گیج نکنه ولی کاربرایی که دوست دارند کنترل پنل رو داشته باشند
    و بخش ستینگ رو مدرت تر و با آیکون های مینیمالیستی طراحی کنه
    ................................................................................................

  • مرتضی عبدی

    دیوان بیخیال ما دوست داریم سرچندتا زامبی که آدم نمیزاره
    یه عده معلوم الحالن دیگه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی