ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیو بالمر مالک ۴ درصد از سهام شبکه اجتماعی توئیتر است

استیو بالمر مرد جالبیست، شخصی که اگرچه در یکی از بزرگ ترین کمپانی های تکنولوژیک جهان با عنوان مدیر عامل مشغول به کار بوده اما مدتی پیش و پس از کناره گیری اش از مایکروسافت، تصمیم ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۵ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

استیو بالمر مرد جالبیست، شخصی که اگرچه در یکی از بزرگ ترین کمپانی های تکنولوژیک جهان با عنوان مدیر عامل مشغول به کار بوده اما مدتی پیش و پس از کناره گیری اش از مایکروسافت، تصمیم گرفت سر خود را با خرید یک تیم بسکتبال در لیگ آمریکا به نام «LA Clippers» گرم کند.

شب گذشته آقای بالمر تصمیم گرفت دنبال کنندگان اندک اکانت توئیتر خود را غالفگیر کند؛ وی اعلام کرد که اکنون ۴ درصد از سهام این شبکه اجتماعی متعلق به اوست البته آنطور که وی نوشته، چند ماه قبل و به شکل بی سر و صدا این اتفاق رخ داده و اکنون این خبر را به شکل عمومی اعلام نموده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی روز گذشته این توییت را از اکانت خود ارسال کرده است:

Screen Shot 1394-07-25 at 15.42.18-w600

حال نکته جالب اینجاست که با این ۴ درصد، وی تبدیل می شود به یکی از بزرگترین سهامداران توئیتر. در واقع سهام آقای بالمر اکنون از تاسیس کننده آن، جک دورسی هم بیشتر است که ۳.۲ درصد کل سهام را در اختیار دارد. اوان ویلیامس، دیگر موسس شبکه اجتماعی توئیتر اکنون با ۶.۹ درصد از کل سهام، بزرگترین سهامدار آن لقب دارد.

Screen Shot 1394-07-25 at 15.42.33-w600

لازم به ذکر است که اکانت آقای بالمر پس از ارسال این توئیت با یک چکمارک آبی رنگ، به شکل «تاییده شده» درآمده است.

این در حالیست که بلومبرگ گزارش می دهد پس از اعلام بالمر، ارزش سهام این شبکه اجتماعی افزایش داشته. نکته جالب دیگر ولی نگاهی گذرا به تاریخ است؛ جایی که او در زمان مدیریتش در مایکروسافت، تصمیم گرفته بود دو خرید بسیار بزرگ اما نا موفق را انجام دهد.

با تصمیم استیو بالمر، مایکروسافت در هجدهم ماه مه سال ۲۰۰۷ کمپانی aQuantive را با قیمتی معادل ۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. در دوم جولای ۲۰۱۲ اما، مایکروسافت اعلام نمود که این مبلغ را به عنوان یک زیان در تراز مالی خود در نظر گرفته. اتفاق مشابهی برای خرید نوکیا رخ داد. در سپتامبر سال ۲۰۱۳ مایکروسافت خبر داد که نوکیا را با قیمت ۷.۲ میلیارد دلار خواهد خرید. در ماه های گذشته بود که آقای نادلا، مدیر عامل جدید مایکروسافت اعلام کرد که این خرید ۷.۲ میلیارد دلاری را به عنوان یک زیان مالی برای شرکتش در نظر گرفته است؛ خریدی که مستقیما زیر نظر استیو بالمر انجام شده بود.

حال پاسخ به این پرسش باقی می ماند که آیا حضور استیو بالمر در توئیتر به عنوان یکی از بزرگ ترین سهامداران، باید به عنوان خبری خوب برای این شبکه اجتماعی به حساب آید یا بد؟

Screen Shot 1394-07-25 at 15.41.53-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • hublot

    این روزا عاشق بالمر شدم یهویی‌ !

  • hublot

    چرا نظرات منو تایید نمیکنید ؟ گفتم که از سیاست های جدید مایکی و بالمر خوشم اومده ! مشکلی هست ؟

  • علی

    من یه سوال جالب داشتم ! مگه ویندوزو کرک نمیکنن ؟ مگه نباید کداشو ببینن و بعد باگ پیدا کنن و کرک کنن ؟ مگه بعد کرک دیگه کداشو نمیشه دید ؟ پس چرا میگن ویندوز متن بستست ؟ درسته اولش هست‌ ولی پس چطور کرک میشه و بعد کرک چطور میتونه متن بسته بمونه ؟

  • tohid_heshmati

    خرید نوکیا با اون قیمت ناچیز بهترین کاری بود که هر مدیر عاملی می تونست بکنه
    اینکه نتونستن جمعش کنن دیگه یه داستان دیگست
    فقط کمد پتنت های دوربین نوکیا و آلبوم عکس از گوشی های تولیدی نوکیا بیشتر از شیائومی و هواوی روی هم می ارزه من بودم جای نادلای ناقلا نمی فروختم تسلا رو هم می خریدم
    در مورد اون دوستمون هم اون بالا پولداری مساوی آدم خفن بودن نیست

    • R3D

      نگفتم پولداری مساوی خفن بودنه.
      گفتم این آدم در زمینه های مختلفی موفق بوده از مدفقیت مالی بگیر تا مدیریت شرکت و ... .
      پس حتماً آدم خفنی بوده (بقول شما) که هم موفقیت مالی داشته و هم عناوین بزرگ.

  • hublot

    کم کم داره از این بالمر خوشم میاد !

  • mehdi ghasemi

    این داداشمون هم که استقلاليه،ايولا

  • حامد

    آدمه جالبیه بنظرم کارهاش شاید عجیب ولی درست هستند

  • R3D

    من اعتقاد دارم،وقتی یک نفر زندگی موفقی داشته،نمیشه به راحتی زیر سوالش برد.
    این شخص جزو ۱۰۰ شخص پولدار جهانه!نزدیک ۱۰ سال بر مایکروسافت که دومین برند جهانه ریاست میکرده،الان صاحب یک تیم بسکتبال هستش و الانم که طی همین خبر ۴٪ سهام توییتر رو داره و جزو سهامداران اصلی توییتر محسوب میشه.
    حتی رسیدن به یکی از این عناوین،آرزو خیلی هاست!اون وقت خیلی خنده داره به راحتی مسخره بشه و زیر سوال بره.

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      با اجازت یه چند تا چیز اضافه کنم که انگار نویسنده ازشون اطلاعی نداره / اسکایپ ، Yammer و از همه جالب تر Perceptive Pixel اگر این شرکت نبود هرگز محصولی مثل سرفیس هاب الان توی بازار نبود ، رئیس این شرکت سرفیس هاب رو ساخته و .... اینا همه توی دوره بالمر خریده شدن و سود خیلی خوبی هم دارن در حال حاضر برای مایکروسافت / چرا اینا نباید توی متن باشه ؟؟ سعی کنید کل قضیه رو ببینید / حالا اینا بزرگاش بودن که من نام بردم وگرنه شرکت های کوچیک تر به تکنولوژی محصولات کمک کردن ، کم نبودن

    • unknown

      اولا پول دار بودن یکی دلیل بر مدیریت خوبیا اینکه اصلا آدم خوبی باشه نداره.ضمنا با توجه به اینکه تو زمان مدیریتش تو مایکروسافت گند های زیادی(پلیر زون.گوشی کین.ویندوز 8وrt.نسل اول سرفیسو...)زدن فکر کنم ایراد نداشته باشه شیوه مدیریتش رو زیر سوال برد.
      ...........
      ضمنا نسل قبلم ایکس باکس دوم نشد

      http://www.google.com/url?q=http://m.ign.com/articles/2013/01/10/report-ps3-surpasses-xbox-360s-worldwide-shipped-total&sa=U&ved=0CB0QFjADahUKEwjN__zN8MnIAhVC1XIKHSG0BwY&usg=AFQjCNH3275mpny946KAq4_fEOUHKRXOfQ

  • عیسی

    به عنوان یک دوست داره مایکروسافت من سیاست های بالمر رو دوست داشتم .....

    پ.ن : حال ندارم توضیح بدم چرا بالمر رو به نادلا ترجیح می دادم فقط بگم هرچی بالمر کاشت نادلا برداشت و این یعنی یک کمپانی متحد

  • nima

    اقا یه سوال دارم خیلی وقته ذهنم رو مشغول کرده اونم اینه که واقعا استیو بالمر یه عکس درست و حسابی نداره واقعا!!!خدایی خیلی زشته مگه دلقکه که همش سر پست های مربوط بهش از این عکسا می زارن

    • thepjt

      دلقک نیست ... اما بین مدیرانی که تو این رده هستند ، خنده دار ترین انسانی هست که دیدم ... به طوری که بعد از دیدن چند تا از ویدیو هاش جوری خندیده بودم که انگار دارم مستر بین میبینم
      و جالبه .. از یکی که از دنیای تکنولوژی به دور هست و نمیشناسه ایشون رو پرسیدم فکر میکنی ایشون چی کاره هست و تحصیلاتش چیه ؟ ... و جوابی که داد جالب بود ... گفت یک دقلک استند آپ کمدین هست !!! ... و وقتی گفتم دانشگاه هاروارد خونده و مدیر عامل مایکروسافت ... داشت از تعجب شاخ در میاورد ... بس که اینجا مدیر هامون آدم های عصا قورت داده کت شلوار پوش هستند ... اصلا تصور یک همچین چیزی هم تو مخیله اش نمیگنجید بنده خدا ...
      خلاصه اینه دیگه ... شما هم برو فیلم ها شو تو یوتیوب و یا آپارات ببین ، خودت هم شاید به این نتیجه برسی که استیو بالمر دلقک هست !!

    • abolfazl_eslami

      از قصد اینکارو میکنن بارها دیدم همین سایت زرد عکس های پست رو عوض کنه الانم که میبینی منبع سه تاست پس خود سایت انتخاب میکنه
      امیدوارم این سایت درست بشه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی