ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اکس باکس وان در سپتامبر هم مغلوب پلی استیشن 4 شد؛ آرامش پیش از طوفان مایکروسافت

بالاخره پس از چند روز تاخیر، آمار ماه سپتامبر فروش کنسول ها و بازی های ویدیویی توسط سازمان NPD منتشر شد و هیچ عجیب نیست که بگوییم باز هم پلی استیشن 4 کنسول محبوب بازار ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۸ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بالاخره پس از چند روز تاخیر، آمار ماه سپتامبر فروش کنسول ها و بازی های ویدیویی توسط سازمان NPD منتشر شد و هیچ عجیب نیست که بگوییم باز هم پلی استیشن 4 کنسول محبوب بازار در این ماه بوده است و انحصاری هایی نظیر فورتزا موتور اسپورت 6، Gears of War: Ultimate Edition و Rare Replay هم نتوانستند در برابر یکه تازی سونی بایستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این آمار که صرفا منحصر به ایالات متحده آمریکا است، خبر از برتری کلی سونی نیز می دهد. به طور مجموع، بازار این کشور به نسبت کشورهای قاره اروپا تمایل بیشتری به اکس باکس وان دارد اما با این حال، سونی موفق شده هم از لحاظ فروش نرم افزاری و هم از لحاظ فروش کنسول، موفقیت بیشتری کسب کند.

پنج عنوان ابتدایی لیست، همگی برای چهار پلتفرم نسل هفتم و هشتم سونی و مایکروسافت عرضه شده اند اما فروش 4 بازی روی پلی استیشن 4 بیشتر از اکس باکس وان بوده اما جای تعجب دارد که با تمام تبلیغات و پشتیبانی های سونی، Destiny: The Taken King، عنوان پنجم لیست، موفق به فروش بیشتری روی اکس باکس وان شده است.

Super Mario Maker پس از چند هفته، همچنان با قدرت تمام در رده بندی باقی مانده و با وجود اینکه کنسول Wii U، پلتفرم محبوبی در آمریکا نیست، اما فروش نرم افزاری آن فوق العاده به نظر می رسد.

  1. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, 360, PS3
  2. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, 360, PS3
  3. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - PS4, Xbox One, PS3, 360
  4. FIFA 16 - PS4, Xbox One, 360, PS3
  5. Destiny: The Taken King - Xbox One, PS4, 360, PS3
  6. Super Mario Maker - Wii U
  7. Disney Infinity 3.0 - 360, Wii U, Xbox One, PS4, PS3
  8. Mad Max - PS4, Xbox One
  9. NHL 16 - Xbox One, PS4, 360, PS3
  10. Minecraft - 360, PS3, Xbox One, PS4

نکته جالب دیگر، حضور 4 بازی ورزشی در سبک های مختلف درون این لیست ده تایی است. NBA 2K16 با قدرت هر چه تمام تر جایگاه اول را در اختیار گرفته و پس از آن Madden NFL 16 در رتبه دوم قرار دارد. با این حال، فروش قدرتمند Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به حدی نبوده که بتواند رقبای ورزشی اش را پشت سر بگذارد و در جایگاه سوم قرار دارد.

سونی اعلام کرده که سپتامبر، در زمینه فروش دیجیتالی بازی ها، پرسودترین ماه در تاریخ پلی استیشن استور بوده است. برتری پلی استیشن 4 احتمالا طی دو ماه آینده به صورتی موقت پایان می یابد و مایکروسافت می تواند با انحصاری هایی نظیر هیلو بازار را به تصاحب در آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • amirmahdi

    بنظرتون کی ps4 هک سخت افزاری میشه؟

  • Milad

    یه نکته اینکه تو آمار npd فروش باندل و دیجیتالی بازی ها حساب نمیشه برای همینه فروش destiny فروشش کمتر حساب شده رو ps4 چون یکی از بهترین باندل ها رو داشت.

  • JEFRiUM

    اینجا مایکی ها باید ساکت باشن !
    SONY

  • علیرضا

    مایکروسافت اگر میخواست سونی رو شکست بده باید از ابتدای نسل جدید از پردازنده قوی تر استفاده میکرد هر چند گرافیک بازی ها فرقی نداره رو دوتا کنسول ولی همین قدرت بیشتر کنسول سونی خودش یه تبلیغ محسوب میشه و خیلی از افراد به همین خاطر سراغ کنسول سونی میرن. مایکروسافت داره با قابلیت های نرم افزاری عقب موندنش رو جبران میکنه که یکم زمان میبره شاید قابلیت های جدید نرم افزاری xbox بین کاربران محبوب بشه و بتونه برگ برنده one باشه هر چند سونی هم بیکار ننشسته.

    • parsa_soroori

      مایکروسافت به راحتی می تونست سونی رو شکست بده ولی می خواست سونی تا حدودی ضررهاشو جبران کنه برای همین یک تعادل سنجیده بین قیمت و سخت افزار درست کرد. شما فکر می کنی نمی تونه همین الان یه مدل ارزان تر و بهتر از سونی مثل 360 که با پی.اس 3 این کار رو کرد به راحتی انجام بده؟

      • SINA

        خیلی باحالی.جوک قشنگی بود

      • amirmahdi

        شوخی خوبی بود :)

    • LORD.SAJAD

      با حرف شما بشدت مخالفم؛
      نینتندو در نسل هفتم در wii از چیپستی استفاده کرد که اصلا با پردازنده‌های ایکس باکس 360 و پلی 3 قابل قیاس نبود ولی باز هم موفق شد.
      مایکروسافت یکی از نقاط قوتش کینکت بود که اون را فراموش کرد و الان داره عواقبش را میبینه

  • arsham

    اسکی باکسم کنسول بدی نیست و قابلیت های مولتی مدیا زیادی داره ولی سونی ترکونده

  • dandelion

    خدایی با وجود اینکه به شدت فن اکس باکس هستم اما انصافا پی اس 4 از هر لحاظ از اکس باکس وان بهتره

    • LORD.SAJAD

      ایکس باکسی ها الان لال شدند
      :-|

      • Karen_Mahdavi

        اقا سجاد عزیز جنگ و دعوا که نیست منم قبول دارم پی اس 4در حال حاضر بهتر از ایکس باکس وان هست در این هم شکی نیست اما دلیل نمیشه شما به دیگران بگین خفه شدن و در ضمن نه سهامدار هیچ کدوم از این شرکتها هم نیستم که بخوام خودمو براش هلاک کنم

  • parsa_soroori

    من نسل قبل اکس باکس 360 داشتم ولی این نسل سونی گل کاشت و حقش بود به این جایگاه برسه تا بتونه کمی از ضررهاشو جبران کنه و انصافا اولین شرکتی که سبک بازی های ویدیویی را به این شکل رواج داد سونی بود.
    این موفقیت گوارای وجودت سونی

  • امیر

    خداییش ps4 خیلی بهتر از xbox one هستش

  • Mohammad

    فقطps4 از همه نظر ایکس باکس رو شکست داده

مطالب پیشنهادی