ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ تی سی فرایند ساده سازی رابط کاربری Sense را آغاز نموده است

دو سال پیش شرکت های سازنده موبایل، رابط های کاربری مختص به خود را برای اندروید طراحی می کردند و مجموعه ای بی پایان از امکانات مختلف را به آنها اضافه می نمودند که این ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۹ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دو سال پیش شرکت های سازنده موبایل، رابط های کاربری مختص به خود را برای اندروید طراحی می کردند و مجموعه ای بی پایان از امکانات مختلف را به آنها اضافه می نمودند که این امر هم با استقبال شدید کاربران روبرو می شد.

شاید در راس همه این رابط ها TouchWiz قرار داشته باشد: نوعی رابط کاربری بهینه سازی شده که اغلب انبوهی از امکانات و قابلیت های عموما بدون کاربرد را در خود دارد. این روند بعد از اندک زمانی فروکش کرد و سامسونگ یکی از شرکت هایی بود که ساده سازی هرچه بیشتر رابط های کاربری را در دستور کار خود قرار داد.

اچ تی سی هم یکی از نام هایی بود که اسکین Sense را با امکانات و قابلیت های مختلف پر کرد و آیکون و منوهای آن را از نو طراحی نمود و خلاصه کلام اینکه هرکاری را انجام داد تا خود را از رقبایش متمایز کند و حالا ظاهرا تصمیم گرفته که پیرو استراتژی سامسونگ [یعنی ساده سازی هر جه بیشتر رابط کاربری اش] باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Nigel Newby-House مدیر محصول شرکت تایوانی مورد بحث به خبرنگاران و روزنامه نگاران اعلام نموده که این شرکت در حال شروع فرایند ساده سازی رابط کاربری Sense و حذف امکانات و قابلیت های غیر ضروری آن است.

وی مهندسان اچ تی سی را ملزم نموده تا فرایند بی پایان و بدون دلیل بازطراحی منوها و آیکون های این رابط را خاتمه دهند و در عوض تمرکز خود را روی بهبود امکانات سودمندی نظیر BlinkFeed، Zoe و تم ها قرار دهند.

نکته دیگر اینکه اچ تی سی مشغول کار روی یک مساله مشترک است: اگر از هر کاربری که اخیرا یک موبایل اندرویدی غیر از نکسوس خریداری کرده سوال کنید درخواهید یافت که هر زمان گوگل نسخه جدیدی از اندروید را معرفی می کند، مدت زمان زیادی طول می کشد تا آپدیت جدید به دستگاه های دیگر برسد و در اغلب موارد هم آن به روزرسانی به هیچ وجه به دست کاربر نمی رسد.

بنابراین این کمپانی، به جای کار کردن روی کلاینت ایمیلی بلااستفاده اش برای کاربران خود، حالا مصمم است که ظرف تنها 15 روز از زمان ارائه آپدیت برای تلفن های هوشمند نکسوس، آپدیت ها را برای نسخه بدون قفل One A9 ارسال نماید. این مساله هم تنها نشانگر یک چیز است: اینکه اچ تی سی تلاش دارد تلفن های هوشمند تولیدی اش را از حالت ناامید کننده و خسته کننده درآورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ali

    با جمله آخر به شدت مخالفم!رابط سنس خسته کنندست؟!!!

  • ali

    سنس با اختلاف، کاملترین رابط کاربری دنیاست!

  • soroush_showbert

    همیشه htc رابط کاربریش واسه یکی ک قبلا مثلا نوکیا سیمبین داشته بعد مهاجرت کرده به اندروید واسش خیلی پیچیده و گنگ بوده
    من خودم انقد ازین مشتری ها داشتم که حتی نمیتونستن زنگ خورشون رو با این گوشیا تغییر بدن چ برسه به بقیه کارا مث تنظیم نقطه اتصال اینترنت و غیره
    به نظرم خیلی دیر به بفکر این موضوع افتاده کمپانی
    من خیلی ها رو میشناسم بخاطر همین پیچیدگی سمت این گوشی نمیرفتن:|

  • محمد

    اصلا از این سیاست دل خوشی ندارم
    توی گوشی S4 لالیپاپ خیلی از قابلیت ها نسبت به کیت کت حذف شدن
    تقریبامیشه گفت 30% قابلیت ها توی تنظیمات حذف شدن
    کلی قابلیت های سنسوری کم شدن

    این یعنی پسرفت

    البته توی تاچ ویز این سیاست از زمان S5 شروع شد

  • دوربین مداربسته

    مفید بود ممنونم

  • آریا

    از اول باید این کار رو میکرد. من 2 ساله نکسوز دارم .تصور نمیکنم دیگه بتونم تلفن اندرویدی غیر از نکسوز استفاده کنم.

  • مرتضی

    تقریبا میشه گفت رابطه کاربری سونی از این لحاظ از بقیه جلوتر باشه،ساده،روون،هیچ امکاناتی هم تقریبا نداره که بی استفاده باشه،اینو من رو تجربه ی خودم که همیشه سونی داشتم دارم میگم.خوبه که کیفیت رو فدای امکانات اضافه نکنن.

    • Mohammad Reza

      خب خیلی از امکاناتی که بقیه دارن رو هم نداره.شخصا خیلی از امکانات سامسونگ و الجی برام مفید بوده که نبودشون اذیتم می کنه.

  • Poya

    والا htc ميتونست همون زبان طراحي m8 رو ادامه بده و دو تا گوشي ديگه هم توي سري ميان رده و پايينن رده بزنه!
    البته با همون طراحي !
    بودجه و نيرو شو هم صرف كاراي تحقيقاتي ديگش كنه!
    نميدونم چي شد كه با خودشون فكر كردن كاربرا از طراحي m8 زده شدن!

  • عباس

    کاش همه اینکارو میکردن . ن اینکه 1 یا 2 ماه بیشتر طول بکشه .
    منم دوس دارم از اندروید خالص استفاده کنم ، به احتمال برم ی نکسوس بگیرم ببینم چجوریاااس

مطالب پیشنهادی