ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر اجرایی سونی خبر از احتمال عرضه پلی استیشن 4 بهبود یافته داد

معمولا کنسول های مختلف بازی هر نسل، با شباهت های زیادی نسبت به یک دیگر عرضه می شوند و تا آخر نسل به همان شکل خود باقی می مانند. در طول هر نسل، ورژن های ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۱ آبان ۱۳۹۴  |  ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

معمولا کنسول های مختلف بازی هر نسل، با شباهت های زیادی نسبت به یک دیگر عرضه می شوند و تا آخر نسل به همان شکل خود باقی می مانند. در طول هر نسل، ورژن های مختلفی از کنسول ها عرضه می شوند اما هیچ کدام تغییر خاصی در عملکرد و پرفورمنس ایجاد نمی کنند و تنها مسائلی چون مصرف انرژی، اندازه و چیزهایی از این دست دچار تغییر می شوند.

در این میان البته کمپانی نینتندو تغییراتی نسبتا مهم در پلتفرم 3DS خود اعمال کرد و با عرضه ی نسل دوم این کنسول دستی تحت عنوان New Nintendo 3DS قدرت عملکرد دستگاه خود را افزایش داد.

به تازگی و در طی مصاحبه ای با وب سایت 4Gamer، از نائب رییس بخش سرگرمی های کامپیوتری سونی، ماسایاسو ایتو، پرسیده شد که آیا امکان عرضه ی پلی استیشن 4 جدید با افزایش عملکرد وجود خواهد داشت یا خیر.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ایتو به سرعت مشخص کرد که هیچ خبر جدیدی برای اعلام رسمی ندارد اما از زمان عرضه ی پلی استیشن 4، ساختار X86 با رشد خوبی مواجه شده است و در حال حاضر، امکان افزایش عملکرد وجود دارد. با این حال ایتو گفت که سوال اصلی اینجاست که آیا اعمال این تغییرات الزامی خواهد بود یا خیر.

ساختار پلی استیشن 3 به گونه ای بود که افزایش قدرت عملکرد دستگاه با توجه به فضای هارد دیسک، امری غیرممکن برشمرده می شد. اما از سوی دیگر، با توجه به ساختار X86 کنسول پلی استیشن 4، اعمال پیشرفت های مختلف روی دستگاه چندان دور از ذهن نیست و امری شدنی به حساب می آید.

به همین دلیل، به گفته ی ایتو، تولید دو ورژن مختلف از کنسول که یکی از آن ها نسبت به دیگری برتری در قدرت و عملکرد دارد، ایده ای است که احتمالا باید در نظر گرفته شود. باید اشاره کرد که ایتو، پاسخی فرضی به سوالی مستقیم داد و این بدان معنا نیست که قرار است در آینده ی نزدیک یا دور، ورژن جدید از کنسول پلی استیشن 4 عرضه شود.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا تولیدکنندگان کنسول های خانگی در آینده علاقه ای به ساخت ورژن های قدرتمندتر ا کنسول های خود نشان خواهند داد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • alireza

    سلام بر همگی به نظر من سونی هیچ وقت همچین کاری نمیکنه چون میزان فروش کنسول ps4 خیلی زیاد بوده و سونی میدونه اگه همچین کاری کنه تمام دارندگان کنسول ps4 دره شرکتشو تخته میکنن خود من شخصا گه همچین اتفاقی بیفته پلی4 خودمو با گوشت کوب میکوبم و فیلمشو برا سونی میفرستم.

  • گلمراد

    فكر نميكنم همچين كاري بكنن،اگر هم در نسخه هاي اينده همچين كاري بكنن من يكي عمرا پول بدم كنسول بگيرم.همينجوريش تو هزينه بازياش مونديم و نميتونيم همه بازيا رو تجربه كنيم،واي به حال زماني كه قرار باشه عمر مفيد كنسولت بشه دوسال!

    • amirmahdi

      نه خب سونی توی یه روز به اینجا نرسیده و قطعا سیاستش طوری نیست که کنسولی بزنه که 2 سال بمونه ،احتمالا نسخه های بهبود یافته سخت افزار قوی تری دارند و برای همشون بازی میاد

  • amirmahdi

    سلام ،بنظر من چندان تغییری نمیکنه مثلا دونوع ps3 اومد یا مثلا ps3 slim که کمی بهبود یافته ps4 هم احتمالا همینطوره

  • THE VERGE

    ینی امکان تعویض قطعات سخت افزاری وجود خواهد داشت؟ یا صرفا یه نسخه قوی تر میاد به بازار؟

    • Hesam

      اصلا همچین چیزی نمیشه مگه اینکه نسل عوض بشه یا کلا بخوان فلسفه کنسول رو عوض کنن!!
      یارو احتمالا منظورش بهینه کردن مصرف و حرارت پردازنده و اینجور چیزا بوده

  • ح.کامکار

    بعد بازی ها رو کنسول های قدیمی و ضعیف تر اجرا میشه؟
    اگر نشه که خیلی نامردیه
    اگر بشه، پس عملا از قدرت اضافی ps4 استفاده نکردند.

  • Hesam

    اصلا همچین چیزی امکان نداره!!!
    کل فلسفه کنسول میره زیر سوال!!
    از مایکرو با توجه به ضعف قدرت کنسولش میشه توقع همچین کاریو داشت ولی سونی عمرا این کارو بکنه!!

    • M.R.P

      حتی مایکرو هم اینکارو نمیکنه، همونجوری که نینتندو برای wii u انجام نداد. هر آدم عاقلی میدونه شرکتی که همچین کاری کنه خودشو رسما رودروی خریدارای نسخه قبلی قرار میده و عمرا هیچ شرکتی نمیخواد مشتریاشو برونه با این بی عقل بازیا!
      همشون مثل همیشه نسخه اصلاح شده و کوچیکتر میدن واسه همینم بهش میگن اسلیم!!

  • parsa_soroori

    حالا یه عده افراطی میان می گن فقط سونی. چه می دونم مایکروسافت بازنده شد و...

    • THE VERGE

      بسی خندیدیم

  • Hesam

    بیخود کرده همچین کاری کنه!! :|

مطالب پیشنهادی