به نظر می آید کوالکام از شایعه پردازی های زود هنگام در مورد چیپست پرچمدار بعدی اش حسابی گله مند شده و در همین راستا بیانیه ای رسمی را روی صفحه ی خود در شبکه ی اجتماعی چینی Webio منتشر کرده تا به همگان گوش زد کند که اسنپدراگون ۸۲۰ از نظر کارایی و مشخصه های فنی محصولی فوق العاده خواهد بود و اظهارات در رابطه با داغ شدن بیش از حد آن کذب هستند.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
اگر به یاد داشته باشید در ماه آگوست ذکر شد که سامسونگ مشغول تست کردن همزمان گلکسی اس ۷ با دو سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ است و می خواهد مدل بهره مند از تراشه ی همتای آمریکایی خود را در بازارهای خاص و معینی عرضه نماید.
کمی بعد گزارش دیگری در رسانه ها درج شد که می گفت کوالکام نسخه ی بهتر و به روز تری از اسنپدراگون ۸۲۰ را به غول تکنولوژی کره ای ارائه کرده که روی آن بهینه سازی های متعددی صورت گرفته تا دمای تراشه به بهترین شکل ممکن مدیریت شود.
شایعه پردازان در خبری دیگر و طی چند روز گذشته گفتند اسنپدراگون پرچمدار آتی بازهم همانند مدل پیشین خود از مشکل داغ شدن رنج می برد. اما اینبار سامسونگ به دلیل اینکه این چیپست توسط خطوط تولید خودش ساخته می شود کوالکام را تنها نگذاشته و در تلاش است با پچ کردن کنترلرِ تراشه بهبودهایی را در آن پدید آورد و در نهایت نمونه ی دارای پسوند ۸۲۰ را در گلکسی اس ۷ مورد استفاده قرار دهد.
خبرها حاکی از آن بودند که کره ای ها در این زمینه به حدی جدی هستند که اگر راهکار نرم افزاری میسر واقع نشد می خواهند به سمت لوله های انتقال حرارت رفته و از آنها کمک بگیرند.
این موضوع امروز اکیداً توسط شرکت سازنده چیپ های اسنپدراگون رد شده و البته این کمپانی تائید کرده که نسل بعدی سیستم-روی-چیپ پرچمدارش را با فناوری ۱۴ نانومتری به تولید خواهد رساند. زیانی که از بابت اسنپدراگون ۸۱۰ به کوالکام رسید سبب شده شرکت مذکور از هر زمان دیگری نسبت به شایعات حساس تر بوده و تلاش نماید رسانه ها و اخباری که در آنها درج می شوند را مدیریت کند.
مشخص نیست شایعات پیشین درست هستند یا آنچه که کوالکام می گوید و برای روشن شدن موضوع ظاهراً باید قدری دیگر نیز منتظر باقی بمانیم. نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید اسنپدراگون ۸۲۰ محصولی موفق خواهد بود یا مجدداً همانند اسنپدراگون ۸۱۰ بدل به یک شکست تجاری می شود؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
با این همه تبلیغ، تعصب و کار روی ۸۲۰، حتمآ قیمتش اونقدر فضایی میشه که پول ما به تهیه ی گوشی ای با این چیپ نمیرسه.
من موندم این سونی چرا نباید مثل سامسونگ چیپستهایی روکه قراره رو گوشیهاش سوار کنه اول امتحان نمیکنه بعد برسونه دست مردم .. زد ۳ پلاس یهگاف بزرگ بود و این لکه ننگ حالا حالاها گریبانگیر سونیه .. دیگه بحث داغ کردن m4 و t3 و حتی z1 بماند .. بهترین گوشیهای سونی z ultra و z3 compact و z3 بوده که کاملا بی مشکل بودن از نظر من .. z2 هم خیلیاش مشکل داشت و باید مدام فلش میزدی تا سافت بریک برطرف بشه که هر کاربری قادر به این کارهای نیمه حرفه ای نیست ..
چی میگی من خودم z3+ دارم. کجا همچین مشکلاتی داره؟!! فوق العادست z3+
این اخبار کذب چیه میدی دست مردم؟ سونی با اپدیتی که داده به z3 plus گرم شدنش رو کنترل کرده...این گوشی هنوزم محبوبه فقط بعضیا چشم دیدنشو ندارن...سونی روz5 هم اسنپ 810 گذاشته به هیچ وجه هم داغ نمیکنه
سونی عالیه . آفرین به سونی و بقیه شرکتها
شخصا نظرم اینه که 820 هم مشکل گرما داره چون اگه نداشت حرفی از توش در نمییومد و کوالکوم ید طولایی در مخفی کردن واقعیت داره و مگر امسال سامسونگ با تکنولوژی برترش به داد کوالکوم برسه.
اگه داغم کنه ما طرفداران سونی مشکلی نداریم چون سونی حلش میکنه مثل z5 که الان خنک ترین گوشی امساله
شماحق دارید اما اول اینکه باید امید داشت به بهبود و دوم اینکه به واقعیت ها واخبار باید توجه کردو اینکه منطق وعقل میگه که با ضرری که کوآلکوم و بیشتر از اون شرکتهای استفاده کننده به جزء سامسونگ از اسنپدراگون810 داشتن دیگه در اسنپدراگون820 نباید شاهد ایراد باشیم
زیانی که ۸۱۰ به تولید کنندهها رسوند به نظرم خیلی بیشتر از زیانی هستش که ۸۱۰ به کوالکام رسوند، همه تولید کنندههای تلفنهای اندرویدی از نداشتن چیپست قوی برای پرچمداراشون (جز سامسونگ) رنج بردن امسال...
آفرین به شما فرمایش صحیح شما بی نهایتLike داره
اگه سامسونگ گلکسی نوت 5 رو با چیپست های اسنپ 820 می ساخت می تونست یک پرچمدار تمام عیاری رو به بازار عرضه کنه
عیبی نداره آقاamirrezaعزیز, حالا طبق خواست قلبیتون به احتمال زیاد در گلکسیS7 شاهد چیپست پردازنده بی نهایت جذاب اسنپدراگون820 خواهید بود همینطور شاهد قدرتمندترین چیپست پردازنده پیش روی اکسینوسM1 یا8890 خواهید بود
ما که بی صبرانه منتظریم
طرفدار سونی شدی؟