ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو سیستم عامل کروم و اندروید احتمالا تا سال آینده ادغام خواهند شد

تا سال های متمادی، این شائبه وجود داشت که آیا گوگل در نهایت سیستم عامل های اندروید و کروم را با یک دیگر در هم خواهد آمیخت یا خیر؛ اما استراتژی گوگل همواره این بوده ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۸ آبان ۱۳۹۴  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تا سال های متمادی، این شائبه وجود داشت که آیا گوگل در نهایت سیستم عامل های اندروید و کروم را با یک دیگر در هم خواهد آمیخت یا خیر؛ اما استراتژی گوگل همواره این بوده از آن ها به عنوان دو مهره ی متفاوت برای پیشبرد اهداف اش بهره ببرد. با این حال، به گزارش وال استریت ژورنال، به نظر می رسد که استراتژی های کمپانی ساکن مانتین ویو تغییر کرده و آن ها قصد دارند تا سیستم عامل های کروم و اندروید را با یک دیگر ادغام کنند.

بنابر گزارش انتشار یافته، نسخه ی نهایی سیستم عامل مورد نظر در سال 2017 به صورت رسمی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، اما نسخه ی ابتدایی آن، بزودی و تا سال آینده ی میلادی عرضه می شود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وال استریت ژورنال می گوید که ورژن جدید اندروید، روی پی سی ها نیز اجرا خواهد شد؛ البته مشخص نیست که منظور از پی سی، دستگاه های ویندوز و مک است یا نسل جدیدی از دستگاه های کروم بوک. البته احتمال سیستم های بهره مند از ویندوز و اپل بیش تر است، چرا که همین حالا هم مرورگر کروم، بسیاری از قابلیت های سیستم عامل کروم را در خود جای داده است.

با توجه به این که گوگل می خواهد گوگل پلی استور خود را وسعت ببخشد و آن را با دستگاه های بیش تری سازگار کند، منطقی خواهد بود که سیستم عاملی برای تمام دستگاه های مک و ویندوز نیز عرضه شود.

از زمانی که ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در سال 2013 به مقام مدیریت سیستم عامل های کروم و اندروید منصوب شد، شایعاتی وجود داشت که دو سیستم عامل با یک دیگر ادغام می شوند. در حالی که پیچای تاکید می کرد که این دو از یک دیگر جدا باقی خواهند ماند، هیروشی لاکهایمر اداره ی هر دو سیستم عامل را در دست گرفته. بنابراین می توان گفت که خط مشی مشخصی برای مدیریت هر دو سیستم عامل وجود داشته است.

بعد از انتشار گزارش، عده ی بسیاری معتقدند که گوگل با این کار خود، سیستم عامل کروم را «به کشتن خواهد داد». اما هیروشی لاکهایمر که احتمالا بیش ترین اطلاعات را درباره ی پروژه ی مذکور در اختیار دارد، شب گذشته توییتی با این مضمون فرستاد:

برنامه های زیادی برای کروم بوک وجود دارد و ما نسبت به سیستم عامل کروم بسیار متعهد هستیم.

ادغام دو سیستم عامل اندروید و کروم فعلا در حد شایعه است و نمی توان مطمئن بود که آیا قطعا چنین اتفاقی به وقوع خواهد پیوست یا خیر. اما مطمئنا در کنفرانس I/O بعدی گوگل می توانیم پاسخ سوالاتمان را دریافت کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ITMaster

    یک سیستم عاملی(کروم) که اهمیتش و کاربرش الان حتی در حد بعضی نسخه های کمتر شناخته شده لینوکس هم نیست و هیچ اپلیکیشن مهمی هم براش نیست رو میخواد با یک سیستم عامل از پایه مشکل داری مثل اندروید ترکیب کنه!! که چه شود؟! معلوم نیست. شاید فکر کرده بتونه با این کار کروم رو به رقابت با مک و ویندوز بفرسته!! چه خیال خامی!

    • BuBo

      خوبه همین OS از پایه مشکل داره بالا یه میلیارد کاربر داره.

      • ITMaster

        تعداد زیاد کاربر دلیل بر دادن تجربه کاربری خوب و بدون مشکل بودن اندروید نیست دوست گرامی! خودتون هم خوب میدونید که اندروید از پایه دارای مشکلات امنیتی و کارایی هست و هنوزه هنوزه نمیتونه کاملاً بهینه عمل کنه و تجربه کاربری خوبی رو به کاربر ارائه بده! دلیل فروش بالای اندروید هم بیشتر تنوع تولید کننده ها و ارزونی بیشتر مدلهای این دیوایسها بوده!

  • ALISH

    الان بنظر میرشد گوگل داره راه مایکروسافت رو میره

  • Hosein

    برای ما مه زیاد فرقی نمی کنه ..اگه هم بباد یا ارور ۴۰۳ میده. :))))
    ..فروشگاه کروم هم که مارو تحریم کرده

  • barobach

    بنظر من این کار باید از همون ابتدا صورت میگرفت
    من کوروم بوک ندارم و با سیستم عاملش کار نکردم اما از همون ابتدا که اومد فکر کردم اپ های اندرویدم اجرا میکنه ولی اینطور نبود؟!
    اما الان اگر اینطوری بشه که داره میشه حتماً یک کروم بوک میخرم
    بهتره بگم شاید خیلی ها یک کروم بوک بخرن
    اگر استفاده کنندگان از لپ تاپ ها نرم افزار مورد نظرشونو تو کروم و اندروید داشته باشن حتماً میان به سمتش
    مثلاً خیلی از دانشجوها بخاطر کارای داشنگاه لپ تاپ میخرن اما کل کارشون نهایتاً یه متلب هستش
    خوب اگر متلب رو کوروم هم باشه دیگه چی میخوان
    یعنی اگر نرم افزارهای این گروه رو گوگل پوشش بده کاربراش مطمئناً بیشتر و راضی تر میشن و سیستم عاملشم کاربردی تر میشه.

  • بهداد

    فن هیچکدوم نیستم ولی کار درستی بنظر میرسه

  • سجاد

    اگر الان اندروید قبل عز مایکروسافت اینکارو کرده بود تیتر مقاله اینجور میشد مایکروسافت با الهام از اندروید سیستم عاملش را ادغام میکند

    • hamidReza_Agz

      حیلی بده که اصلا مطالعه ندارین ! قبل از مایکروسافت هم کنونیکال با اوبونتو سیستم عامل گوشی و پی سی و باهم همگرا کرده بود!!! که هنوز که هنوزه خیلی از مایکروسافت جلوتره ولی کسی نمیگه مایکروسافت با الهام از کنونیکال این کارو کرده!

      • Yaya

        هر وقت ادغام در این حد بود که قابلیتی مثل کانتیتیوم رو تو اوبونتو هم دیدیم . بیا مقایسه کن

      • سجاد

        سواد ضربدر ادعا برابر مقدار ثابتیه عزیزم شما فکر کنم انقدر زیاد مطلب خوندی که به خودت جرات میدی که اینطور صحبت کنی کشتاقم ببینم به غیر از مقاله های سایتای جبهه داری مثل همین سایت چی خندی عزیزم

مطالب پیشنهادی