ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ برای خرید حسگر دوربین اکسپریا Z5 در حال مذاکره با سونی است

پیشتر در شایعات آمده بود که پرچمدار آتی سامسونگ با نام گلکسی اس 7 مجهز به یک دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی خواهد بود و از سنسور ایزوسل اختصاصی این شرکت بهره می برد که در ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۱ آبان ۱۳۹۴  |  ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پیشتر در شایعات آمده بود که پرچمدار آتی سامسونگ با نام گلکسی اس 7 مجهز به یک دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی خواهد بود و از سنسور ایزوسل اختصاصی این شرکت بهره می برد که در قیاس با دوربین 16 مگاپیکسلی نسخه پیشین پیشرفت قابل ملاحظه ای محسوب می شود و دست کم از لحاظ رزلوشن تصویر که اینگونه است.

حسگر جدید سونی به نام IMX300 اما آنقدر چشم بادامی های کره ای را تحت تاثیر قرار داده است که مهندسانش را مجاب نموده به جای استفاده از ایزوسل، از آن در گلکسی اس 7 استفاده نمایند.

برخی تصور می کنند که سامسونگ احتمالا از هر دوی این حسگرها استفاده می کند و در نتیجه احتمال دارد که بسته به منطقه و مدلی که خریداری می کنید، حسگر موبایل کهکشانی شما فرق داشته باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر از IMX300 در سه مدل مختلف تلفن هوشمند اکسپریا زد 5 استفاده شده است و اگر خاطرتان باشد در تست های انجام شده توسط شرکت DxOMark عملکرد دوربین آنها بالاترین جایگاه جدول را به خود اختصاص داد.

مشکلی که وجود دارد این است که سونی دوست دارد حسگر یاد شده را به صورت اختصاصی صرفا در سری اکسپریای خود مورد استفاده قرار دهد و آنطور که گفته می شود سامسونگ سخت در حال مذاکره با سونی است تا آن را برای تلفن هوشمند گلکسی اس 7 خود خریداری نماید.

با در نظر داشتن فروش بالای تلفن هوشمند گلکسی اس 7 در آینده، احتمال آنکه سونی وسوسه شود و قرارداد همکاری اش را با سامسونگ به امضا برساند بسیار بالاست و نکته دیگر اینکه، در حال حاضر، کسب و کار این شرکت ژاپنی در زمینه حسگرهای دوربین موبایل یکی از درخشان ترین نقاط در کارنامه مالی اش محسوب می شود.

براساس ارزیابی های صورت گرفته، IMX300 در اصل یک سنسور 25 مگاپیکسلی است که عکس های گرفته شده با آن زمانی که دوربین در وضعیت پورتره باشد نسبت تصویر 4 به 3 دارند و از نوع 21 مگاپیکسلی هستند. وقتی هم که دوربین را در حال عمودی قرار دهید، نسبت تصویر 16 به 9 دارند و 23 مگاپیکسلی خواهند بود.

همین مساله سامسونگ را که حسگر خودش 20 مگاپسکلی است با مشکل روبرو کرده و نمی تواند موبایل گلکسی اس هفت را با بهره مند از یک سنسور 21 و 23 مگاپیکسلی تبلیغ کند و از همین رو تصمیم گرفت که با استفاده از پاره ای ترفندهای هوشمندانه فشرده سازی این رقم را از 20 مگاپیکسل فراتر ببرد.

xperia-sensor

IMX300 دارای یک سیستم فوکوس خودکار هیبریدی 192 نقطه است که به موبایل گلکسی اس 7 و سایر نسخه های آن امکان می دهد در کوتاه ترین زمان ممکن (حداقل 0.03 ثانیه) روی سوژه فوکوس کند. اما حسگر ایزوسل سامسونگ با استفاده از فرایند کم مصرف 28 نانومتری ساخته شده و دارای یک الگوی رنگ جدید RWB است تا حساسیت نوری دوربین را افزایش داده و نسبت سیگنال به نویز را در شرایط محیطی کم نور بهبود ببخشد. بنابراین، این شرکت هر نوع سنسوری را برای دستگاه تولیدی اش در نظر بگیرد نتیجه خوب از آب در می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • سینا >m

    به نظر من اگه با هم همکاری داشته باشن (نه فقط سر موضوع دوربین وصفحه نمایش ) جفتشون به فروش بالایی میرسن و موفق ترین شرکت ها میشن

  • Mr.EN

    اگه نفروشه به نفعشه ، چون سری ترین فوکوسو فقط تو گوشی خودش داره، اگه بفروشه هم به نفعشه ،چون سود میکنه.

  • Moazez

    اینایی که نرم افزار نرم افزار میکنن که سامسونگ قویتره. اگه سامسونگ قویتره بیادو لرزشگیر اپتیکال نذاره و مثل سونی نرم افزاری کاری کنه که لرزشگیر دیجیتالش از اپتیکال عملکرد بهتری داشته باشه.

  • رامین

    به نظرم این توافق صورت میگیره.
    چون مدیر عامل این شرکت یعنی آقای کازو هیرای علاقه ی شدیدی به استفاده از تکنولوژی های خود شرکت در برند های دیگه داره.همانطور که تا همین لحظه شاهد حضور سنسور های دوربین این گوشی در اکثر گوشی های بازار هستیم.مانند اپل،سامسونگ،هوآوی،شیائومی و ... این سنسور ها به حدی پیشرفته و کامپکت هستند که شرکت بزرگی مانند نیکون در دوربین های dslr خودش از این سنسور ها استفاده می کنه.به هر حال هیئت مدیره ی سونی و مشاورانش این مسئله رو بررسی می کنند،و اگر واقعا به نفعشون باشه تن به این خواسته میدهند.البته به شخصه دوست ندارم این همکاری شکل بگیره.

  • saeid

    خب اونایی که ادعا میکردن مثلا نوت5 از z5 میتونه بهتر باشه پس سامسونگ عقلش کمه دنبال این سنسوره،از همون سنسور نوت5 استفاده کنه

  • جواد

    بنظر من اگر این قرارداد امضا نشه به ضرر سونی تموم میشه به چند دلیل :
    1- سونی سود حاصل از این همکاری رو از دست میده
    2- از اونجایی که معمولا سری اس فروش خوبی دارند اگر سامسونگ از سنسور خودش استفاده کنه یک قدم در تولید و توسعه سنسور به جلو حرکت میکنه و رقابتش با سونی جدی تر میشه
    3- اگر سامسونگ از سنسور خودش استفاده کنه و کیفیت خوبی رو ارائه بده مابقی شرکت ها رو هم میتونه ترغیب کنه به استفاده از سنسورش در محصولاتشون.
    البته این ها همش روی کاغذ هست و تئوری
    باتشکر

  • riofarina

    اگه بده آبروش میره.چون سامسونگ بهش نشون میده که چطوری باید با این سنسور عکاسی کرد.مثل همیشه سامسونگ با سنسور سونی از خود سونی بهتر خواهد شد.

    • حسام

      سامسونگ هیچیو نشون نمیده

  • apk-learn.ir

    به نظرم سنسوری که روی m5 هست بده به نفعشه

  • امیر

    خانم مریم موسوی عبارت زیر اصلاح شود.
    اکسپریا اس 7

  • هـــیـــــوا

    این قرارداد دو سر سوده برا سامسونگ .
    هر چند دوربین ۱۲۰ مگا پیکسلی هم بزنن ،هیچ وقت اندروید نمی گیرم

    • مهری

      منم اندروید دارم اما اگه خدا بخواهد و با توکل به خدا میخوام ایفون بگیرم

    • R

      خب نخر مگه کسی مجبورت کرده ؟ صاحب اختیاری :))))

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی