گلکسی S7 با دوربین 12 مگاپیکسلی خود سامسونگ راهی بازار خواهد شد [شایعه]
دیروز در خبرها نوشتیم که سامسونگ تحت تاثیر حسگر دوربین اکسپریا Z5 سونی به نام IMX300 قرار گرفته و قصد دارد از آن در پرچمدار آتی خود یعنی گلکسی S7 استفاده کند. اما امروز خبری ...
دیروز در خبرها نوشتیم که سامسونگ تحت تاثیر حسگر دوربین اکسپریا Z5 سونی به نام IMX300 قرار گرفته و قصد دارد از آن در پرچمدار آتی خود یعنی گلکسی S7 استفاده کند. اما امروز خبری در منابع مختلف انتشار یافته که این شایعه را رد می کند.
در همین راستا در شبکه اجتماعی چینی Weibo مطلبی درج شده که از ساخت دوربین موبایل سامسونگ توسط خود این کمپانی حکایت دارد. یعنی حسگر و سخت افزار مورد بحث را خود شرکت کره ای می سازد و از لنز و حسگر سونی بهره ای نخواهد گرفت.
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
سامسونگ در نظر دارد به جای افزایش دایمی عدد پیکسل های دوربین، (گلکسی S6 حسگر 16 مگاپیکسل و S7 هم بر اساس شایعات، 20 مگاپیکسل هستند) بیشتر تمرکز خود را روی تولید حسگرهای بزرگ تر با رزولوشن پایین تر بگذارد.
اگر این شایعه درست باشد، حسگر بزرگ تر با رزولوشن پایین تر به این معنی خواهد بود که یا پیکسل ها بزرگ تر هستند یا فاصله میان آنها بیشتر شده، که از جنبه نظری قادر هستند نور بیشتری جذب کنند و کمترین نویز و اعوجاج را داشته باشند.
جا دارد اشاره کنیم، منبع این خبر ادعا می کند سامسونگ در مورد کیفیت یا همان رزولوشن سنسور دوربین جدید خود نیز به قطعیت رسیده و عدد 12 مگاپیکسل را در ذهن دارد. در صورت صحت داشتن این موضوع گمانه زنی می شود با حسگری طرف خواهیم بود که ابعاد آن برابر با 1/2.0 اینچ خواهد بود. بدین ترتیب اندازه پیکسل های سنسور مذکور نیز بزرگ تر از اندازه ی معمول 1.12 میکرونی پیکسل های دوربین های 16 یا 20 مگاپیکسلی موبایل های کنونی می شوند.
پیش از این هم گوگل از این روش در موبایل های جدید خود یعنی نکسوس 5X و 6P بهره گرفته بود یعنی یک دوربین 12 مگاپیکسل را با حسگر 1/2.3 اینچ در بدنه تلفن هوشمند کار گذاشته و کیفیت عکس های حاصله هم بسیار خوب هستند.
به ادعای منبع این خبر، حسگر جدید سامسونگ به مرحله تولید انبوه نزدیک شده و احتمالا در تلفن هوشمند گلکسی S7 شاهد حضور آن خواهیم بود. اما این در حالیست که تاکنون هر چه خبر و شایعه در مورد دوربین موبایل مذکور شنیده ایم، از حسگر 20 مگاپیکسلی حکایت دارند. مگر اینکه سامسونگ بخواهد پرچمدار آتی خود را با هر دو اندازه حسگر تولید و دستگاه را در مدل هایی مشابه روانه بازار کند، امری که از جانب این کمپانی کره ای چندان هم بعید به نظر نمی رسد. جالب اینکه بنا به شنیده ها، حسگر 12 مگاپیکسل با تکنولوژی dual-PD (ترانزیستور نوری دوگانه) نیز همراه خواهد بود.
حالا برای دانستن اینکه کدام یک از این ادعاها واقعی و موبایل آتی سامسونگ با کدام حسگر همراه خواهد بود، باید تا زمان رونمایی رسمی گلکسی S7 منتظر بمانیم. نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید موبایل مورد اشاره و دوربین آن عاقبت چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اگه سامسونگ بخواد از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده کنه قطعا هدفش به چالش کشیدن دوربین اپل هستش و میخواد ثابت کنه که در شرایط یکسان دوربینش از اپل سرتره! از طرفی هم صرفه اقتصادی زیادی میکنه و شایدم بخواد تو آینده قسمت تولید دوربین رو جدا و به سایر شرکت ها مث هواوی و شیائومی و ... سنسور بفروشه که با حال و روز اقتصادی سامسونگ هم جور در میاد.
مغلطه نمیکنم، ولی بد نیس بدوني سنسور سری زد 5 بهترین دوربین موبایلی رو داره درحال حاضر، بشه که عیب و ایراد الکی نگیرین
ینی بخاد هر دو مدل دوربینو بزنه؟؟؟اصلا عاقلا نیست.
اس 7 با اسنپ 820 و دوربین دوزاده
اس 7 با اسنپ 820 با دوربین 20
اس 7 اگزینوس با دوربین 12
اس 7 اگزینوس با دوربین 20
اس 7 دوسیم کارت اسنپ 820 و دوربین دوازده
و ...
خخخخ
والا با این مدل هاش
کور شود هرانکه را نتوان دید
قابل توجه اونهایی که مرتب میفرماین فلان شرکت بد و فلان شرکت عالی هستن و فلان شرکت در فلان مورد بهترین هست وبدترین هست و دروغ میگه و...در همه موارد مخصوصا موبایل و فبلت و تبلت بهترین میتونه وجود داشته باشه اما هرگز کاملترین وجود نداره و نخواهد داشت چون اگه وجود داشت رقابتی هم درکار نبود و همه چی بی معنی میشد و اینکه تکنولوژی درحال پیشرفت هس و ثابت نیس! هر محصولی و هر موردی از یک شرکت یه سری مزایا و یه سری معایب دارن ((تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی))
از شهر کهن, شهر هنر , شهر راز (( شیراز))درودhello برهمه شما, مطمئنن گلکسیS7 خوشحالی شدیدی برای علاقه مندان تکنولوژی و مخصوصا سامسونگ به بار خواهد آورد , آینده رو نمیشه پیش بینی کرد به شکل قاطع و صد درصدی شاید دوربین گلکسیS7 یک دوربین 20 مگاپیکسلی باشه شاید هم(؟) مهمترین خیر اما بزرگترین امتیاز گلکسیS7 سامسونگ این هس : بهره مندیش از قدرتمند ترین چیپست پردازنده پیش روی موبایلیExynos M1 اکسینوسM1 هست که تمام رقبایش رو مانند فوق قدرتمند و محشرApple A9X و همین فوق قدرتمند ونازنین کایرین950 هوآوی که احتمال داره روی میت8 قرار بگیره و ... رو در هر دو تست تک و چند هسته ای تست رسمی ژکبنچ شکست داد! البته اسنپدراگون820 هم که احتمال به کارگیریش هس در کنار m1 عالی هست! و اینکه بهرمندیش از صفحه نمایش سوپرآمولدsuper AMOLEDاختصاصی سامسونگ که بالاترین زاویه دید و عمق رنگ و درخشندگی ... رو داره و موارد دیگه مانند احتمال به کارگیری فورس تاچ و بدنه تمام فلزی و... هم هست , حتی اگه بدنه تمام فلزی هم نداشته باشه و مانند S6 باشه جنس بدنه اش و... باز عالی خواهد بود! در برنامه قطعی و صد درصدی خرید من گلکسیS7قرار داره اگرچه چون تعصبی نیستم به دیگر پرچمداران هم فکر خواهم کرد و مورد بررسی قرار میدمشون (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی))
باو دهن مارو سرویس کردی از بس از گلکسی اس ۷ تعریف کردی،اونم میاد میبینیم چیه(زنده باد اپل)
عزیز گرامی ihossein(( زنده باد اپل و زنده باد سامسونگ و زنده باد ال جی وبقیه شرکت ها)) من تعصبی نیستم و برای تأیید شخص یااشخصاص بزرگوار و محترمی همچو شما عرایظم رو بیان نمیکنم که میفرماین دهن مبارکتون رو سرویس کردم! ببخشید عزیز من فقط نظراتم رو طبق واقعیت موجود و حتی نظر شخصی ام در این سایت پربار علمی تکنولوژیکی دیجیاتو بیان کردم! لعنت بر من اگه نصبت به شرکتی یا محصولی خاص مانند همین گلکسیs7 که در موردش صحبت کردید تعصب داشته باشم ! آره در برنامه قطعی خرید من قرار داره این گلکسیS7 اماآینده رو نمیشه پیش بینی کرد شاید در زمان معرفی و عرضه گلکسیs7 ورق برگرده و بهترین فبلت موردی دیگه بشه و اینکه شاید همین گلکسیS7 اون چیزی که من میخوام نشه ! اما به عنوان مثال در این شکی نیس که اکسینوسM1 یا همون 8890 قدرتمندترین چیپست پردازنده پیش روی موبایلی هس که روی گلکسیS7قرار میگیره به همراه احتمالن اسنپدراگون820 , ودر این شکی نیست صفحه نمایشش و به طور کل صفحه نمایش یا پنل سامسونگ و هر چیزی دیگری که دوس دارید روش نام بزارین (( سوپرآمولد)) super AMOLEDمقام اول رو داره در کیفیت و درخشندگی وعمق رنگ و بالاترین زاویه دید رو داره و نصبت به انواع دیگر صفحه نمایش ها حتی زیر نور خورشید بهترین دید رو داره و...من که بارها عرض کردم ! تعصبی نیستم و به غیر از گلکسیS7به پرچمدار های دیگر شرکتهافکرمیکنم دیگر پرچمدارهایی مانند هوآوی میت8 با اون کایرین950 فوق قدرتمندش که داره و از اکسینوسM1 شکست خورد در تستهای تک و چند هسته ای و اکسپریاZ6 سونی و آیفون7 پرش روی که فعلا باید منتظرش بود و... (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی))
شایعه ایی بیش نیست ! سونی همیشه نشون داده بهترین سنسور ها رو میسازه و از 40 درصد سهم بازارش به خوبی مشخصه یکی از برترین های بازار هستش
تو اصلا چیزی حالیته فرهاد؟؟؟!تمام دوربین تمام شرکتا را سونی میسازه الان سوختید سونی دوربین ساخته نابودتون کرده؟؟سامسونگ خب تا اخر عمرش محکوم به کپی برداریه باطری اشغال و در نهایت متوسط بدنه که نگو نگو بدنه اپله حتی جا ورودی شارژرم عوض نکرده چون سامسونگ خستس بعدش برو خودتو بزن به پریز اپدیت شو تو پنچمارکا بهترین دوربین دنیا سونیه باطریش بی نظیر بود هیچ تو اندروید 6قویتر میشه ضد اب هست کاری با 810کرد به مغز هیچکس نمرسة این گوشی لیاقت میخواد داشتنش که شماها لیاقتتون دزدی طرح و تبلیغات بیخودی و صحفه نمایش با رنگ غیر طبیعیه سونی یعنی اثالت و کیفیت
اندازه عکس هم مهمه ولی در کنار کیفیت بهتر...
به نظر تصمیم درستی به حساب میاد.
حاجي همين كه تو كامنت قبليت گفتي سوني تو بخش سنسور هم ضعيف عمل كرده معلوم ميكنه دانش كي در چه حده. والسلام.
تابلوئه داري ترول بازي درمياري. جواب كامنت قبليت هم دادم كه به رزولوشن ايراد گرفتي، باز اومدي طور ديگه مطرحش كردي و قصيه ي تنظيمات دستي رو كشيدي وسط. درنهايت با همه اين حرفا اگر رزولوشن رو كم كني نويز هم خيلي كم ميشه. (اگر مشكل نويزه.)
اما مورد حرفت درمورد دوربين ايفون. ببين معلومه كه طرفدار سامسونگي پس خواهشا فقط از سامسونگ دفاع كن. لازم نيست فن هاي اپل و سونيو به جون هم بندازي.اينكه ايفون پرفروش تره درش شكي نيست. به فرض هم حرفت درست باشه.اين يعني حرفه اي هايي كه ميگي ( كه تازه توي مقاله اي كه معلوم نيست كه تحليلي كرده و...) از dxo هم حرفه اي ترن؟؟!؟