ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن های مبتنی بر iOS در قیاس با اپ های اندرویدی آسیب پذیرترند

هر وقت حرفی از تهدیدات امنیتی در دنیای موبایل به میان می آید، بسیاری از ما به خاطر نحوه ساخته شده اندروید به یاد این پلتفرم می افتیم و این در حالی است که به ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۰ آبان ۱۳۹۴  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هر وقت حرفی از تهدیدات امنیتی در دنیای موبایل به میان می آید، بسیاری از ما به خاطر نحوه ساخته شده اندروید به یاد این پلتفرم می افتیم و این در حالی است که به غیر از کاربران چینی و روسی اندروید که معمولا از اپلیکیشن های شخص ثالث استفاده می کنند، به ندرت پیش می آید که امنیت استفاده کنندگان از این سیستم عامل موبایلی به خطر بیافتد.

تصور عامیانه این است که چون اپل عملکرد اپلیکیشن ها روی پلتفرم اختصاصی خود را محدود کرده است و پروسه سخت گیرانه تری برای تایید آنها دارد، روی هم رفته پلتفرم آن نیز ایمن تر است اما شرکت Checkmarx که در زمینه امنیت اپلیکیشن های موبایلی فعالیت می کند و AppSec Labs تصوری غیر از این دارند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گزارش آنها حکایت از این مساله دارد که 40 درصد از آسیب پذیری ها در اپلیکیشن های iOS اهمیت بسیار بالایی داشته اند در حالی که در اندروید، تنها 36 درصد آسیب پذیری ها شدید بوده و درجه اهمیت بالایی داشته اند.

دراین گزارش به آمار و ارقام دقیقی اشاره نشده اما گفته شده که اپلیکیشن های موبایلی به صورت متوسط 9 آسیب پذیری دارند و شمار این آسیب پذیری ها در اپلیکیشن های iOS به مراتب بیشتر از اندروید است.

اما رایج ترین شکل آسیب پذیری آنطور که درگزارش این دو موسسه آمده، درز اطلاعات شخصی است که از میان تمامی موارد کشف شده، برابر با 27 درصد گزارش شده. مشکلات مربوط به تشخیص هویت دومین مورد مهم در دستگاه های موبایل بوده اند که میزانشان برابر با 23 درصد عنوان شده و در پایان نیز به حجم بالای آسیب پذیری های دیگری اشاره گردیده که مواردی چون ضعف رمزنگاری و فاش شدن اطلاعات فنی نظیر لاگ اپلیکیشن ها را در بر می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • علی

    اینو همه میدونن که اندروید بهتره وگرنه اندرویدی ها میرفتن ای او اس رو از اپل میخریدن میزاشتن تو گوشی هاشون یه پولی هم میرفت تو جیب اپل

  • امین

    به نظر من بهترین سیستم عامل اندرویده ای او اس آشغال ترین سیستم عامل دنیاست

  • Mr.EN

    اون اقایی که میگفت چون ios از همه سیستم عاملا بسته تره ایمن تره کجاست؟ :)
    هر دو سیستم عامل خوبن و سلیقه ایه ، من خودم اندروید برام بهتره ولی ios هم دوست دارم.

  • Cna

    به نظر میاد بعد از اینکه همه ی کاربران تعصبتون به اپل رو فهمیدن یه خبر گذاشتید از یکی از مشکلات اپ تا دل کاربران رو بدست بیارید :)

  • rk.reza

    میبینم ک فن های اپل دهنشون بسته مونده و نظر ندادن
    کجا هستین پس؟؟؟

  • farzad2j

    البته اندرویید هستش که دیتا بیسش جداگانس.اونجا کلمه اندرویید افتاده.پوزش

  • farzad2j

    تو امتیاز دهی از نظر امنیت ویندوزفون درسته بهتره از همه ولی تعدادش کمه.در کل سیستم عامل چون بر مبنای لینوکسه سرورها جدا از برنامس.اینجاش فوقالعاده هس ولی اپل اومده تو سیستم عامل خود دیتا بیس رو مستقیم ارتباط داده برنامه و اینجاش مشکل سازه که این دیتا بیس به راحتی قابل دسترس هس

  • ارکان

    هیچوقت آندروید بزرگ رو با این سیستم زندان مانند مقایسه نکنید واقعا مسخرس مقایسه یک.میلیارد با 100 میلیون

  • patrik

    دوستان در بحث های آینده این‌مطلب رو مدنظر داشته باشن. که دلیل انتخاب آیفون حداقل امنیت بهترش نیست.

  • شهرام

    به زودی در این مکان شاهد یه کل کل داغ هستیم
    :-D

    • BuBo

      نه دیگه، دیجیاتو دیگه جای کامنت گذاشتن نیست، یکی مثل من هم که میبینی فقط خبر برام مهمه وگرنه مثل بقیه رفته بودم.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی