اپلیکیشن های مبتنی بر iOS در قیاس با اپ های اندرویدی آسیب پذیرترند
هر وقت حرفی از تهدیدات امنیتی در دنیای موبایل به میان می آید، بسیاری از ما به خاطر نحوه ساخته شده اندروید به یاد این پلتفرم می افتیم و این در حالی است که به ...
هر وقت حرفی از تهدیدات امنیتی در دنیای موبایل به میان می آید، بسیاری از ما به خاطر نحوه ساخته شده اندروید به یاد این پلتفرم می افتیم و این در حالی است که به غیر از کاربران چینی و روسی اندروید که معمولا از اپلیکیشن های شخص ثالث استفاده می کنند، به ندرت پیش می آید که امنیت استفاده کنندگان از این سیستم عامل موبایلی به خطر بیافتد.
تصور عامیانه این است که چون اپل عملکرد اپلیکیشن ها روی پلتفرم اختصاصی خود را محدود کرده است و پروسه سخت گیرانه تری برای تایید آنها دارد، روی هم رفته پلتفرم آن نیز ایمن تر است اما شرکت Checkmarx که در زمینه امنیت اپلیکیشن های موبایلی فعالیت می کند و AppSec Labs تصوری غیر از این دارند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
گزارش آنها حکایت از این مساله دارد که 40 درصد از آسیب پذیری ها در اپلیکیشن های iOS اهمیت بسیار بالایی داشته اند در حالی که در اندروید، تنها 36 درصد آسیب پذیری ها شدید بوده و درجه اهمیت بالایی داشته اند.
دراین گزارش به آمار و ارقام دقیقی اشاره نشده اما گفته شده که اپلیکیشن های موبایلی به صورت متوسط 9 آسیب پذیری دارند و شمار این آسیب پذیری ها در اپلیکیشن های iOS به مراتب بیشتر از اندروید است.
اما رایج ترین شکل آسیب پذیری آنطور که درگزارش این دو موسسه آمده، درز اطلاعات شخصی است که از میان تمامی موارد کشف شده، برابر با 27 درصد گزارش شده. مشکلات مربوط به تشخیص هویت دومین مورد مهم در دستگاه های موبایل بوده اند که میزانشان برابر با 23 درصد عنوان شده و در پایان نیز به حجم بالای آسیب پذیری های دیگری اشاره گردیده که مواردی چون ضعف رمزنگاری و فاش شدن اطلاعات فنی نظیر لاگ اپلیکیشن ها را در بر می گیرد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اینو همه میدونن که اندروید بهتره وگرنه اندرویدی ها میرفتن ای او اس رو از اپل میخریدن میزاشتن تو گوشی هاشون یه پولی هم میرفت تو جیب اپل
به نظر من بهترین سیستم عامل اندرویده ای او اس آشغال ترین سیستم عامل دنیاست
اون اقایی که میگفت چون ios از همه سیستم عاملا بسته تره ایمن تره کجاست؟ :)
هر دو سیستم عامل خوبن و سلیقه ایه ، من خودم اندروید برام بهتره ولی ios هم دوست دارم.
به نظر میاد بعد از اینکه همه ی کاربران تعصبتون به اپل رو فهمیدن یه خبر گذاشتید از یکی از مشکلات اپ تا دل کاربران رو بدست بیارید :)
میبینم ک فن های اپل دهنشون بسته مونده و نظر ندادن
کجا هستین پس؟؟؟
البته اندرویید هستش که دیتا بیسش جداگانس.اونجا کلمه اندرویید افتاده.پوزش
تو امتیاز دهی از نظر امنیت ویندوزفون درسته بهتره از همه ولی تعدادش کمه.در کل سیستم عامل چون بر مبنای لینوکسه سرورها جدا از برنامس.اینجاش فوقالعاده هس ولی اپل اومده تو سیستم عامل خود دیتا بیس رو مستقیم ارتباط داده برنامه و اینجاش مشکل سازه که این دیتا بیس به راحتی قابل دسترس هس
هیچوقت آندروید بزرگ رو با این سیستم زندان مانند مقایسه نکنید واقعا مسخرس مقایسه یک.میلیارد با 100 میلیون
دوستان در بحث های آینده اینمطلب رو مدنظر داشته باشن. که دلیل انتخاب آیفون حداقل امنیت بهترش نیست.
به زودی در این مکان شاهد یه کل کل داغ هستیم
:-D
نه دیگه، دیجیاتو دیگه جای کامنت گذاشتن نیست، یکی مثل من هم که میبینی فقط خبر برام مهمه وگرنه مثل بقیه رفته بودم.