حفره امنیتی جدید اندروید که می تواند هر دستگاهی را در یک مرحله هک کند
به تازگی هکرها به حفره ای امنیتی در اندروید دست یافته اند که قادر است از طریق آخرین نسخه مرورگر کروم، به تمامی نسخه های اندروید نفوذ کند و امنیت دستگاه را به خطر بیندازد. ...
به تازگی هکرها به حفره ای امنیتی در اندروید دست یافته اند که قادر است از طریق آخرین نسخه مرورگر کروم، به تمامی نسخه های اندروید نفوذ کند و امنیت دستگاه را به خطر بیندازد. محقق Quihoo 360، یعنی گوانگ گونگ روز گذشته در پنل PSN2OWN نمایشگاه PacSec به توضیح درباره این آسیب پذیری پرداخت.
در حالی که جزییات بیش تر و نحوه عملکرد این حفره امنیتی هنوز چندان مشخص نیست، به گفته گوانگ گونگ، ما در حال حاضر می دانیم که این روش با بهره گیری از ورژن 8 جاوا اسکریپت، دسترسی کامل به موبایل شخص مورد نظر را برایمان فراهم می کند.
نکته ی جالب توجه درباره حفره امنیتی مورد بحث این است که در یک مرحله کار را به انجام می رساند. این روزها برای دسترسی به موبایل قربانی باید از چند حفره امنیتی عبور کرد تا در نهایت دسترسی به نرم افزار مهیا شود. به گفته Dragos Ruiu، برنامه ریز همایش PacSec، به محض این که کاربر با استفاده از تلفن همراهش وارد وب سایتی شود، هکر با استفاده از آسیب پذیری JavaScript v8 و مرورگر کروم شروع می کند به نصب یک برنامه مشخص روی دستگاه و کاربر نیز هیچ کنترلی روی این روند نخواهد داشت.
در حال حاضر، گوگل از آسیب پذیری مذکور باخبر است و نسبت به آن هشدار داده. انتظار می رود که این شرکت مبلغ قابل توجهی را بابت معرفی این باگ بپردازد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
کاش پولدار بودم و میتونستم از دست هنگ کردن آندروید خلاص بشم
عشق است آیفون
عشق است ios
دوستم یه مدل آیفون قدیمی داره الان سه سال و نیم دارش اصلا هنگ نمی کنه اما این سونی لعنتی من هر روز هنگ می کنه
امنیت هم که اصلا نیست تو آندروید لعنتی
اﺯ ﻫﻜﺮا ﻣﺘﻨﻔﺮﻡ... ﺷﻤﺎ ﺻﺪﻡ ك ﺑﺴﺎﺯﻳﺪ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﺎ ﻳﻪ ﻣﺸﺖ ﺻﻔﺮﻭ ﻳﻜﻮ اﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ ﺳﺮﻭﻛﺎﺭ ﺩاﺭﻳﺪ و ﻫﻴﭽﻮﻗﺖ ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﻴﺪ ﺑﮕﻴﺪ ك ﻫﻚ ﻧﺸﺪﻧﻴﻪ... ﺣﺎﻻ ﻣﺜﻼ اﻳﻦ ﺣﻔﺮﻩ ﻫﺎﻱ اﻣﻨﻴﺘﻲ ﺭﻭ ﭘﻴﺪا ﻣﻴﻜﻨﻦ (ﻣﻴﺴﺎﺯﻥ) ك ﭼﻴﻮ ﺛﺎﺑﺖ ﻛﻨﻦ? ﻣﻴﺪﻭﻧﻤﻲ اﻣﻨﻴﺖ چ ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ ﺩاﺭﻩ ﻭﻟﻲ اﻳﻨﺎﻡ ﺩﻳﮕﻪ ﮔﻨﺪﺷﻮ ﺩﺭاﻭﺭﺩﻥ
امنیت تو اندروید واقعا بی معنیه.باز تو ویندوزفون و ای او اس کمی امنیت هست ولی روی اندروید نمیشه اصلا حساب باز کرد.نمونش هم اپلیکیشن سیم تول کیت که بدون خواست و اجازه کاربر رو گوشی نصب میشه و پاک نمیشه.خدا میدونه دیگه چه نرم افزارایی رو سیستم عامل بدون اطلاع کاربر نصب میشه
خوب الان این باگ بزودی توسط گوگل رفع میشه و بلافاصله اپدیت میاد (واسه نکسوس ها)ولی خدایی چند درصد از گوشی های اندرویدی که الان روشن هستن و تعدادشون هم بیش از یه میلیارد تاس در مقابلش مقاوم میشن؟؟؟یعنی اپدیت دادن شرکای سخت افزاری گوگل تو حلقم
قربونت هکر، خوب گوگلو بدوش :)
خبر های حفره های امنیتی رو بر اساس سیستم عامل طبقه بندی کنید.
چند تاش برای ویندوز بوده؟
الان حداقل هفته ای یکی برای اندروید و مک و آی او اس پیدا میشه
کاربرای وین فون هم زیاد بشه شاهد باگ امنیتی در آینده خواهیم بود
ویندوز چی ؟
آخرین حفره ویندوز برای کی بوده ؟
اندروید اگه حفره نداشت که اسمشو نمیزاشتن اندروید همیشه داشته دارد و خواهد داشت ;)
خب درسته، اما اگه شما روی پی سی یا مک آکروبات ریدر نصب داشته باشین، و یه حفره در آکروبات به نفوذگر اجاره ورود به سیستم بده، به این میگن حفره در آکروبات( نرمافزار نصب شده) نه سیستم.
دلت خوش بابا ...
این دقیقا حفره امنیتی اندرویده ، کروم .
به این میگن حفره امنیتی در گوگل کروم، نه حفره امنیتی در اندروید
بابا تعصب کجا بود... سیستم عاملن دیگه، به قول شما ما که صاحبشون نیستیم.همشونم کلی باگ و سوراخ دارن. این رو آی او اس یا ویندوزم بود همینو میگفتم. برنامه ریزی هر نرم افزار برا پلتفرم ها مختلف فرق داره. ممکنه کروم رو اندروید باگ داشته باشه، برا ویندوز نه. به این میگن باگ نرم افزار نه سیستم عامل. به این معنی که اگه اون نرم افزار رو نصب نداشته باشین، چیزی شما رو تهدید نمیکنه.
خب حرف ناحساب میزنم، بگین نا حسابه.
کروم نقش راه ورودی داره از این طریق به گوشی دسترسی پیدا میکنن