ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند اکسپریا به چیپست های اختصاصی سونی مجهز خواهند شد [شایعه]

امروز از جانب وب سایت دیجی تایمز گزارشی قابل توجهی انتشار یافته و در آن آمده که سونی قصد دارد خودش مستقیماً اقدام به توسعه ی چیپست هایی اختصاصی کرده و آنها را در موبایل ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۷ آبان ۱۳۹۴  |  ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

امروز از جانب وب سایت دیجی تایمز گزارشی قابل توجهی انتشار یافته و در آن آمده که سونی قصد دارد خودش مستقیماً اقدام به توسعه ی چیپست هایی اختصاصی کرده و آنها را در موبایل هایی که به تولید می رساند مورد استفاده قرار دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این گزارش می افزاید ژاپنی ها برای اینکه از دیگر فعالان بازار همانند سامسونگ، اپل، ال جی و هوآوی عقب نیافتند و بتوانند رقابت را پا به پای آنها ادامه دهند چنین تصمیمی گرفته اند و بنا را بر این گذاشته اند که رفته رفته چیپ های اختصاصی شان را آماده سازی نمایند.

ناگفته نماند که در صورت صحت داشتن این موضوع به یقین اندک اندک شاهد کاهش بهره گیری از چیپست های کوالکام و مدیاتک در دستگاه های تحت برند اکسپریا خواهیم بود. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم سونی این جسارت را دارد که همچون رقبای چینی پرچمدارانش را مجهز به تراشه ی خود نماید و راهی بازار کند یا خیر. دیجی تایمز در بخش دیگری از گزارشش نیز آورده که کمپانی و کارخانجات تایوانی "Global Unichip"، عهده دار مسئولیت توسعه و تولید چیپ های سونی شده اند.

نمی توان از خاطر برد که واحد موبایل کمپانی ژاپنی مورد بحث این روزها از نظر کسب درآمد شرایط مساعدی ندارد، مطابق گزارشی مالی این شرکت واحد مذکور روزانه زیانی میلیون دلاری را تجربه می کند و لذا از همین رو به شایعه ی آمده در بالا نیز می بایست قدری به دیده ی تردید نگریست. توسعه ی یک چیپست نیازمند صرف هزینه و زمان قابل توجهی است، دو موردی که سونی موبایل فعلاً در رابطه با هر دویشان در مضیقه به سر می برد.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید در آینده ی پیش رو شاهد موبایل های اکسپریا با پردازنده های اختصاصی سونی خواهیم بود یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • safi

    اگه چیپستاشو خودش بزنه میتونه قیمت گوشیاشو پایینتره بیاره که توی بازاریابیش به کمکش میاد

  • محمد مهدی

    فک نکنم سونی ازین کارا بکنه ...

  • روزبه

    بهترین ازاول داداش سامسونگی بچه ای هنوز

  • امیر

    اخه سونی ورشکسته پولش کجا بود بدبخت که خرج ساخت چیپ کنه؟!!
    کلا چیزی تا محو نام سونی نمونده!
    تا حالا دیدید یه بازیگر یا ادم حسابی سونی دستش باشه؟!
    چ____را واقعا؟!

    • THE VERGE

      ارزوی محو شدن نام سونی رو با خودت به گور نبری من اسممو عوض میکنم ، این حرفت همیشه یادت بمونه چون ارزوش به دلت خواهد موند

      • امیر

        چقدر بغض بود توی این کامنت!
        ""من میدوووونم ورشکست نمیششششه"""
        حخخخخخخ

        • THE VERGE

          به خودت فشار میاری بچه ت نیوفته

        • THE VERGE

          منم میدونم پماد جواب داده :))

    • THE VERGE

      پس معلومه تو‌باغ نیستی چون بزرگترین بازیگر تاریخ ۰۰۷ گوشی های سونی دستش میگیره

      • امیر

        گفتم ادم واقعی
        یه ادم حسابی اسم ببر
        نیست نگرد
        خخخ

        • THE VERGE

          هر وقت بقیه کمپانی ها تونستن گوشیشونو دست محبوب ترین بازیگر دنیا بذارن بیا حرف بزنیم

        • THE VERGE

          والا همه اگه مثل تو‌فکر کنن که تو‌این کره خاکی ادم حسابی هم پیدا نمیشه

  • hadi msh

    از سونی هیچ کاری بعید نیست

  • محمد

    ایول، من z2 دارم و از گوشی های آشنا ها که آیفون 6 و m8 و s5 خیلی سرتره مخصوصا که ضد اب است و اینکه پشتیبانی خوبی داره بنظرم سونی اگه پردازنده بزنه میترکونه و مردم دیگه همه بهش ایمان میارن

  • آرمان

    ایول به سونی با کیفیت، ژاپنی ها رو خیلی ها چند ماهه دست کم گرفتن ولی نمیدونن نباید یک سامورایی رو دست کم بگیری..

  • مسعود

    این دیجی تایمز یکی از غیرقابل اعتمادترین منابع خبری محسوب میشه، خیلی رو حرفاش حساب نکنید....

  • Salman Capitan

    سونی همیشه بهترین گوشیارو ساخته ولی ضرر اصلیش بخاطر استفاده از پردازنده کوالکام در گوشیهاش بوده مطمنن خودش چیپ بسازه هم کارایی بهتری داره هم هزینه کمتر و این میتونه سونی رو ب اوج برسونه

    • shs77

      پردازنده کوالکام که خیلی عالین!

  • abbas

    سونی بهترین گوشی های دنیا رو تولید میکنه

    • سعید

      آره راست میگی بهترین از آخر...

      • ارکان

        تنها کمپانی که کیفیتی مثل گوشهای اپل میسازه فقط سونیه.... نکنه میگی سامسونگ؟ خخ، سونی از قدیم ابر قدرت تکنولوژی بوده و است نباید به تمسخر بگیری چنین شرکتایی که مارو به اینجا رسوندن.. بلکه رستگار شوید

        • کامران

          یعنی مدیر عامل شرکت سونی اینطوری از سونی دفاع نمیکرد تو کردی واقعا بهت تبریک میگم) خدایا چرا؟!

          • THE VERGE

            بهمون علتی که شما میسوزی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی