مدیر عامل سونی: تصمیمی مبنی بر توسعه چیپست های مجتمع نگرفته ایم
ماه گذشته خبر رسید که در صورت سودآور نشدن بخش موبایل سونی، این شرکت شاید تا سال آینده تصمیمات جدیدی را در مورد آن اتخاذ کند. همین موضوع باعث شد تا باز هم شایعه هایی ...
ماه گذشته خبر رسید که در صورت سودآور نشدن بخش موبایل سونی، این شرکت شاید تا سال آینده تصمیمات جدیدی را در مورد آن اتخاذ کند. همین موضوع باعث شد تا باز هم شایعه هایی منتشر گشته و خبرهایی شنیده شوند مبنی بر تصمیم سونی برای فروش بخش توسعه موبایل هایش تا سال آینده.
از طرف دیگر، در هفته پیش شنیده شد که سونی هم در پی توسعه و ساخت چیپست های مجتمع خانگی خود برای استفاده در موبایل هایش است. روز گذشته آقای کازو هیرای، مدیر عامل شرکت ژاپنی در مصاحبه ای شرکت نموده و تمام این شایعات را رد کرده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
آقای کازو هیرای خبر داده که هیچ علاقه ای نسبت به فروش بخش موبایل سونی نداشته و همچنین قرار نیست این شرکت چیپست های خانگی خودش برای استفاده در موبایل هایش را توسعه دهد.
پیش از این، خبر یاد شده از سوی منبعی تایوانی به نام «دیجی تایمز» منتشر شده بود که رابطه ای نزدیک با تامین کنندگان و اسمبل کنندگان قطعات دارد. مدیر عامل سونی ولی اعتقاد دارد که بازار توسعه چیپست ها، اکنون به شکل گسترده ای در دستان شرکت های بزرگی همچون کوالکام، مدیاتک و Spreadtrum است.
وی همچنین خبر داد که شرکتش در ماه های گذشته نیز چنین بار تاکید کرده که «به هیچ عنوان از تجارت فروش تلفن های هوشمند دست نخواهد کشید و قصد به فروش رساندن این بخش را هم ندارد».
در دوره سه ماهه گذشته، بخش سونی موبایل تنها قسمتی از این شرکت بزرگ ژاپنی بود که با زیان دهی رو به رو شد. این قسمت اگرچه توانست یک درآمد کلی ۲.۳۳ میلیارد دلاری را کسب نماید اما با این حال، زیان خالص اش به ۱۷۲ میلیون دلار رسید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا متاسفم برای اینهمه ضد سونی که مغزشون توسط بعضی از فروشنده های بی انصاف شست و شو داده شده
خاااااااک تو سرتون کنن که مث بچه ندیده های عقده ای افتادین به جون هم
خاکتو سر همه کس ودار و ندارت :|
افتادین به جون هم چیه؟داریم از شرکت مورد علاقه مون دفاع میکنیم،شما دوست نداری تو قسمت نظرات نیا
حدس میزدم سونی تکذیب کنه. فعلا باید روی سوددهی برند اکسپریا تمرکز کنه.
مگه سونی هنو گوشی میزنه؟
پسz5که به تازگی بیرون داد مال کیه؟z3مال کدوم شرکت؟
بهتر از بنجل های مایکی هم میزنه :)
نوکیا چندین سال که داشت ضرر میکرد هی میگفت من بخش موبایل را نمیفروشم من با تمام قدرت ادامه میدم من من من ، ولی الان دیگه نوکیا نیست ، درسته سونی خیلی شرکت گنده ای هس ولی تا یه حدی میتونه بهای ضرر رو بده ، سوال آیا سونی سال آینده هم خواهد گفت من بخش موبایل رو کنار نمی گذارم ؟
نوکیا هیچوقت نگفت نمیفروشم ، اتفاقا نوکیا اذعان داشت که استفاده از سیمبین به مثابه ریختن نفت و کبریت زدن بر برند نوکیاست ، بعد از اون هم که اسیر سیاست های غلط و مضخرف مایکی شد که بماند ، همین الان هم برند نوکیا وجود داره منتهی کارخانه ش به فروش رفته و خط تولید مستقل نخواهد ذاشت ولی برند نوکیا امتیازش فروخته نشده وهنوز هست سال اینده میلادی همگوشی هاش خواهند اومد
در ثانی نوکیا یک شرکت واحد برای موبایل بود ، مثل سونی شاخه های متعدد تولید محصولات نداشت که با سود اونا از بخش موبایل پشتیبانی بعمل بیاره ، پس تحلیل شما ومقایسه نوکیا با سونی کاملا غلطه
اگه دقت کرده بودی گفتم سونی شرکت گندهای هس و میدونم نوکیا چه کاره بود و قرار چیکار کنه، منظور من اینه آینده رو نمیشه پیشبینی کرد ، فرض بر این میزاریم که سونی دیگه گوشی تولید نمیکنه اون موقع هس که دوست های مثل شما میان میگن اگر سونی این اشتباه رو انجام نمیداد اگر اگر قرار دوباره ......،
تو خودتم نمیدونی منظورت چیه چه برسه بمن که متوجه حرفت بشم ، اول حرف منو میزنی بعد کلا یه حرف مخالف اونو :| حرف تو دهن من میزاری ، بزار اولورشکست شه بعد من بیام بگم اگر اگر بعد تو این حرفوبزن ، فعلا که شما از خود بی خود شدی و احساس میکنی قراره ورشکست شه ، نمیدونم شاید وحی شده برات بیشتر از من میدونی بهر حال اینکه بخوایم بگیم اینده رونمیشه پیش بینی کرد کاملا درسته ولی شما خودتم درک درستی از اینده شرکت سونی نداری ،بخاطر همین اگر ورشکست بشه میای میگیمن گفته بودمو من میدونستمو فلان ... اگرم نشه میگی : من گفتم بودم نمیشه اینده روپیش بینی کرد ، پس کل حرفت بیخوده ، سعی کن بیخود کامنت ندی
شما الان نوستراداموسی که ابنده رو پیشذبینی میکنی؟ این معلومه که در اینده ممکنه هر اتفاقی بیوفته ، شق القمر کردی اینوگفتی؟ در اینده ممکنه اپل نابود شه ، در اینده ممکنه اپل صاحب کل دنیا شه ، در اینده هرچیزی ممکنه
اخه سونی بدبخت پولش کجا بود که بخاد چیپ بزنه نهایت کاری که میتونه انجام بده اینه که همین بازار هاییو که داره از دست نده تو این رقابت شدید :(
در دوره سه ماهه گذشته، بخش سونی موبایل تنها قسمتی از این شرکت بزرگ ژاپنی بود که با زیان دهی رو به رو شد.
بازار هایی که توش هستواز دست نده؟ مثل اینکه توعقلتواز دست دادی :)
شاید اینطور باشه و لی اگر سونی ارمانی شما اینه من دیگه حرفی ندارم /: سونی ارمانی من شرکت نواوری بود که توی بیشتر زمینه ها بی رقیب بود ولی الان نه توی کنسول نه توی دوربین نه توی سنسور و تی وی اون جایگاهو نداره
سونی بهترین کنسول و پرفروشترین کنسول رو داره
به تنهایی 50 درصد کل سنسور های دوربین جهان رو میسازه
بزرگترین تولید کننده ی دوربین حرفه ای دنیا هست البته برترین هم هست
دومین تولید کننده ی لنز بعد از زایس
بهترین تولید کننده ی تلویزیون در سال2014
برترین طراح سال از سال2011 تا امسال
دومین تولید کننده ی فیلم دنیا
بزرگترین تولید کننده محتوای چندرسانهای دنیا اعم از
موسیقی،بازی،محتوای 4کا،محتوای3بعدی
نوآورترین شرکت تولید حرفه ای دنیا
دومین تولید کننده ی ابزار پزشکی تصویر برداری بعد از المپیوس!چشماتو باز کن عزیزم
علت این مساله این هست که از نظر شما ارمان یعنی فروش ، درسته من به فروش پلی استیشن و سنسور هاش افتخار میکنم اما قبل از اون به کیفیت سنسور و بهتر بودن کیفیت پلی استیشن مینازم ، تلویزیون هاش رقیب ندارن ، علت فروش کم تی وی های سونی قیمت ارزون تلویزیون های کره ای هست ، من خودمم اگه پولم کم باشه میرم تی وی کره ای میخرم ولی اگر مشکل مالی نداشته باشم میرم سونی میخرم . بعضی وقتها با ریشه یابی علت فروش کم میبینید که علت اصلی کیفیت پایین محصولات نیست ، بلکه بلعکس کیفیت بیشتر کالاست ، حالا این وسط این به تدبیر کمپانی بستگی داره که یه تی وی با کیفیت معمولی بزنه و قیمتش هم مناسب باشه تا فروش زیادی تجربه کنه. زیاده روی تو هر کدوم از این بخش ها به ضرر کمپانی تموم میشه ولی حد اقل از نظر مشتری ، در خالت دوم که کیفیت بالا میشه ، برند مشکلی نداره اتفاقا بهتر از سایر رقباست ، این ارمان منه ، حالا ارمان شرکت پول در اوزدنه که من کاری به کارش ندارم
@arsham قیمت تی وی های سونی رومشاهده کنید همچین حرفی نمیزنید . تی وی های سونی ضخامتی کمتر از ایفون دارن و با دقت 4K هستن ، 8K هارونمیگم . من خودم همه رو دیدم ، تو محله ای که فروشگاهم اونجاست هم نمایندگی سونی ، هم ال جی هم سامسونگ ، هایر ، اسنوا هست . نمایندگی سونی دوهفته ای میشه اومده ، میتونم عکس هم بگیرم که باور کنی
قیمت پایین تلویزیون های کره ای؟؟؟؟قیمت تلویزیون oledال جی رو دیدی؟؟؟قیمت تلویزیون هایuhdسامسونگ رو دیدی ؟؟؟این دوتا شرکت در زمینه صفحه نمایش از بهترین هان و کیفیت تلویزیون هاشونم خیلی خوبه
سونی توی همه بخشا به جز موبایل به سوددهی عالی رسیده ! نکنه منظورت اون قوطی مایکیه ؟! # بنجل مایکی # مایکی پرست بدبخت !
شما اول برو هشتگ گذاریو یاد بگیر عمویی بعد بیا کامنت بذار :دی
سوزش تو ستودنیه که به ی شرکت مادر میگی بدبخت آخه تو چ میدونی از صنایع نیمه هادیِ سونی؟ چیپست های دوربین و تلوزیون و... ??? ? بخوابی بهتره ولی تو تشت بخواب اونم پر از روغن هههههههه