ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با لای فای آشنا شوید؛ تکنولوژی جدیدی که 100 برابر از وای فای سریع تر است

بالاخره ممکن است روزی فرا برسد که وابستگی جهان به وای فای کنار گذاشته شود چراکه تکنولوژی جدیدی به نام لای فای در راه است؛ جایگزینی که به زعم دانشمندان می تواند به سرعت یک ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۴ آذر ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بالاخره ممکن است روزی فرا برسد که وابستگی جهان به وای فای کنار گذاشته شود چراکه تکنولوژی جدیدی به نام لای فای در راه است؛ جایگزینی که به زعم دانشمندان می تواند به سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در دنیا واقعی دست پیدا کند و این رقم 100 برابر سریع تر از سرعت متوسط وای فای است.

در چنین سرعتی می توان یک فیلم اچ دی را ظرف تنها چند ثانیه دانلود کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این تکنولوژی با دیجیاتو همراه باشید.

شرکتی به نام Velmenni چندی پیش به نشریه IBTimes UK اعلام کرد که به تکنولوژی مذکور دست یافته است و موفق شده آن را در محیط های صنعتی استونی پیاده سازی کند.

لای فای قادر است داده ها را با استفاده از تعدادی لامپ های LED که در کسری از ثانیه مرتبا خاموش و روشن می شوند، انتقال دهد و این اتفاق آنقدر سریع رخ می دهد که برای چشم انسان غیرقابل تشخیص است. تکنولوژی مذکور در سال 2011 میلادی اختراع شد و در آزمایشگاه توانست به سرعت 224 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

برخلاف سیگنال های وای فای که می توانند به آنسوی دیوارها نفوذ کنند، تکنولوژی لای فای براساس نور کار می کند و چنین قابلیتی ندارند، بنابراین برد آن به لحاظ نظری محدودتر است اما به خاطر همین محدودیت می توان گفت که امنیت بیشتری در قیاس با وای فای دارد.

لای فای همچنین فرصت های تازه ای را برای لوازم خانگی هوشمند به وجود می آورد. در آینده لامپ های LED مورد استفاده در منازل قادر خواهند بود که دو کارکرد را از خود نشان دهند: روشن کردن منازل و ایجاد شبکه ای داخلی برای برقراری ارتباط دستگاه های الکترونیکی با یکدیگر.

گفتنی است در کنار Velmenni شرکت های مختلفی تلاش کرده اند تا لای فای را برای مشتریانشان به ارمغان بیاورند که از آن جمله می توان به Olecomm و PureLife اشاره نمود که مورد آخر توسط هرالد هس مخترع لای فای راه اندازی گردید.

هر دوی این شرکت ها، کیت هایی را در اختیار کاربران علاقمند قرار می دهند تا شبکه های لای فای را در دفتر و خانه خود راه اندازی نمایند و کیت ارائه شده توسط pureLiFi می تواند سرعتی معادل با 10 مگابیت بر ثانیه را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • کیومرث

    اگه ایرانیا لای فای رو درست نیکردن چی میشد اخه ها
    لعنت به همه جز ایرانیان

  • سپهر

    کاربر عزیز...یم لامپ معمولی ١٠٠ بار روشن و خاموش میشه...یعنی در هر هرتز یکبار در پیک منفی و یک بار پیک مثب...
    پس چون پنچاه هرتز داریم میشه... ١٠٠ بار....

  • Erfan

    هر چی که هست گیر ما نمیاد....

  • محمد

    واقعا بشر رو به پیشرفت خدا کنه سو استفاده نشه

  • حامد

    آقایون و خانومای محترمی که دارین این تکنولوژی رو رد می کنین...توجه داشته باشین که به همون میزان که شما با اتکا به معده دارین سوالای پیش پا افتاده می پرسین ،به همون میزان دانشمندان صد ها سوال رو پاسخ دادن تا به اطمینان برسن برای ساخت این تکنولوژی....پس لطفا سطح سوادتون رو به رخ نکشین....یعنی چه که قابلیت نداره و.....مگه شما اصلا مقاله ی تخصصیش رو خوندین؟؟؟؟....چرا تو ایران مردم فکر می کنند که همه چیز رو می دونن.؟؟؟؟ما ایرانیا اکثرا یه اقیانوسیم به عمق یک متر....چون جامعه ی احساسیی رو داریم...

  • سالار البته نه اون سالار

    عقب مانده ترین انسانهای روی زمین ما ایرانیا هستیمو همیشه خودمونو با کشورای داغون همسایمون مقایسه میکنیم
    کجا رفت تمدن 7هزار ساله

    • مصطفی

      چرت و پرت نگو اخوی به گفته سایت های معتبر پیشرفت ایران سیزده برابر میانگین جهانیه یعنی توی تسعه علمی اولین کشور جهانیم

      • کیومرث

        توحرف نزن خب راست میگه

      • سعیدی

        هع بخندم یا پولتو بدم هااااااا؟

  • Sina

    بخدا آدم اینارو میخونه تازه میدونه چقدر عقب افتاده‌ایم ما ایرانیا واقعا خیلی بد بختیم اگه این ایران بیاد ریده میشه توش

  • javad

    همون اینترنت ADSL خودمون خوبه این خاله بازیا دیگه چیه

  • کیاوش

    یه چند وقتی هست دارند روی این تکنولوژی کار می کنن. حالا ظاهرا این شرکت تونسته به نتیجه مطلوب برسه. تو ایران هم شرکت نوراموج شریف داشت روش کار میکرد که مدیرش مهندس شعبانی که مهاجرت کرد استرالیا برنامه شون کنسل شد

  • حسین

    زیاد دلتون رو خوش نکنید این تکنولوژی تو ایران نمیاد چون مخابرات نمیتونه این رو وارد کنه و اگه بخواد بیاره باید کلی فیلتر کنه ک بازم سرعت کم میشه از لحاظ قیمت هم بیش از حد گرونه ما یه اینترنت خونگی ADSL
    کلی پول میدیم تا استفاده کنیم حالا اگه لای فای بیاد حداقلش باید بیش از 10میلیون بدیم تا بتونیم استفاده کنیم ک بازم طرح میزارن براش

    • Ted translator

      ببین برادر من برو ted.com فیلمشو ببین ک آقای هس چی میگن بعد چرت بگو بی سواد لای فای با وای فای فرق داره

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی