نوکیا و Docomo نسل پنجم شبکه های موبایل را با موفقیت در ژاپن آزمایش کردند
در حالی که شمار زیادی از کشورهای دنیا تازه از نسل چهارم شبکه ارتباط موبایلی بهره مند می شوند، ژاپن تست شبکه های 5G را در دنیای واقعی آغاز کرده است. این کشور در نظر ...
در حالی که شمار زیادی از کشورهای دنیا تازه از نسل چهارم شبکه ارتباط موبایلی بهره مند می شوند، ژاپن تست شبکه های 5G را در دنیای واقعی آغاز کرده است. این کشور در نظر دارد تا سال 2020 میلادی، نسل جدیدی از این شبکه ها را برای شهروندانش راه اندازی کند و ظاهرا هم در انجام این کار موفق عمل کرده چراکه تست های انجام گرفته برای سنجش عملکرد این شبکه توسط Docomo موفقیت آمیز بوده اند.
کمپاین مورد بحث تست های خود را با همراهی تولید کنندگان مطرح تجهیزات شبکه نظیر نوکیا نتورکز، اریکسون، فوجیتسو و سامسونگ انجام داده است. در مراحل نخستین این تست ها، اپراتور مذکور با مشکلاتی برای انتقال داده از طریق 5G در داخل ساختمان های تجاری مواجه شد.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
با این همه به لطف دو تکنولوژی جدید به نام های beamforming (شکل دهنده پرتو) و beam tracking (یا دنبال کننده پرتو)، امکان برقراری ارتباط با سرعت هایی بیشتر از 2 گیگابیت بر ثانیه در مجتمع Roppongi Hills واقع در توکیو فراهم شد که این تست نیز با مشارکت نوکیا نتورکز انجام گرفت.
در تست دیگری که در کره جنوبی انجام شد، Docomo موفق شد سرعت انتقال داده را با استفاده از این شبکه به 2.5 گیگابیت بر ثانیه در یک خودروی در حال حرکت برساند که با سرت 60 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بود و سیگنال هایی با فرکانس 28 گیگاهرتز را دریافت می کرد.
گفتنی است که این شرکت علاوه بر آزمایشات یاد شده، تکنولوژی های ورودی و خروجی متعددی را با همراهی کمپانی های نظیر اریکسون، فوجیتسو و هوآوی به بوته آزمایش گذاشته است. Docomo اعلام کرده که به آزمایشات خود در این رابطه ادامه می دهد و قصد دارد که این تکنولوژی را تا سال 2020 میلادی به چشم بادامی های ژاپنی عرضه کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
آقا 28 GHz برای بدن ضرر نداره؟؟؟؟
اینجا جا داره خدا رو شکر کنیم که ما هم 4G داریم و یجورایی حداقل رو کاغذ از دنیا عقب نیستیم مرسی دولت کنونی....
ژاپن برای چهار سال اینده ش داره برنامه ریزی میکنه بعد مدیرعامل خوش خیال ایرانسل فاز گرفته بود که سال اینده نسل پنج رو به صورت ازمایشی راه اندازی کنن! اگه موبایلی تولید شده ک نسل پنج پشتیبانی کنه لطفا معرفی کنید من بدونم! ممنون
سلام
توی تلگرام وقتی فایل اهنگ ارسال می کنم باید روش بزنن و وارد یه صفحه دیگه بشن تا پخش انلاین بیاد چیکار کنم که تو همون صفحه اول دکمه پخش انلاین بیاد؟
تکنولوژی ژاپن قابل تحسینه
مسئولین اگه بتونن این ژاپنی ها رو بیارن واسه همکاری کلی میتونیم پیشرفت های محسوسی داشته باشیم. ولی متاسفانه کو گوش شنوا!
بجای اینکه 5G بزارن تو ایران همین 4G رو یکم دکلارو اپدیت کنن که فقط مرکز شهر ها 4G هست !! 3G هم همینجور فقط داخل شهر ها هست !! یه 1 کیلومتر از شهر رفتی بیرون میشه G خالی و E !!
ایرانسل و همراه اول...
لعنت به شما
:|
ژاپن از هر جهت قابل تحسینه کاشکی یکم از اونا اراده و تلاش یاد می گرفتیم
من یه مسافرت به افغانستان رفتم اونجا هم ام تی ان هس ولی سرعتش خیلی بالاس من تعجب کردم اونجا 3g بود
و ما همچنان در کف 3g واقعی با قیمت معقول
حیف این اینترنتی که ما ازش بهرمند هستیم خیلی بی کیفیت هس ! ای کاش اگه 3G داریم و 4G واقعا در شأن 4G و 3G بود