ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار رندری از «مرکوری»، تبلتی که نوکیا و مایکروسافت دو سال پیش توسعه اش دادند

اگرچه اکنون مایکروسافت به شدت تلاش می کند تبلت هایی را به ویترین فروشگاه ها روانه سازد که استعداد جایگزینی لپ تاپ ها را داشته باشند اما به نظر می رسد دو سال پیش، برنامه ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۹ آذر ۱۳۹۴  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگرچه اکنون مایکروسافت به شدت تلاش می کند تبلت هایی را به ویترین فروشگاه ها روانه سازد که استعداد جایگزینی لپ تاپ ها را داشته باشند اما به نظر می رسد دو سال پیش، برنامه های دیگری را هم برای دنیای تبلت ها در سر می پرورانده است.

تصویر پردازش شده کامپیوتری [رندر] تازه ای که از سوی Evan Blass منتشر گشته، خبر از آن می دهد که مایکروسافت و نوکیا در حال توسعه تبلتی بوده اند به نام «Microsoft Mercury». در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اولین باری است که نام این تبلت در فضای مجازی به گوش می رسد و تا کنون هیچ خبری در مورد توسعه یا لغو شدن تولید آن به گوش نرسیده بود. حتی همین حالا هم معلوم نیست که مشخصات سخت افزاری این تبلت چه بوده اند.

نکته قابل توجه، طراحی آشنای مرکوری است که در پیش از این در چندین و چند تلفن همراه نوکیا از سری لومیا مشاهده شده است. البته از طرفی، در نگاه اول این محصول بیشتر ظاهر یک تلفن هوشمند را به یادآور می شود تا یک تبلت. هرچند ظاهر آن شباهت بیش از اندازه ای به تبلت لومیا ۲۵۲۰ هم دارد که دو سال پیش رونمایی شد.

مشخص نیست در صورت رونمایی از مرکوری، مایکروسافت چه جایگاهی را برایش انتخاب می کرد اما شاید می توانستیم شاهد خودنمایی آن در بین تبلت های میان رده یا اقتصادی باشیم، چراکه شرکت ساکن ردموند اکنون برای کاربران حرفه ای تبلت های سری سرفس را عرضه می کند. در هر صورت، می توان گفت که این چندمین پروژه نوکیا بوده که خبر می رسد مایکروسافت توسعه اش را لغو کرده است.

Screen Shot 1394-09-09 at 10.31.14-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • محمدحسین

    گوشه های تیزی داره که خیلی زیباش کرده وخیلی ساده وشیک

  • امیر

    ورج جان بیخیال این دیوا نه گردی
    حالش خوف نیست
    دستمالکش مایکیه

  • امیر

    به زمین گرم بخورن این بالمر چا قال و الوپ کو ر ایشا...

  • غلامرضا

    با سلام سر چه چیزی بحث می کنید کسی زبان طراحی این تبلت داره با شما حرف میزنه همون طراحی گوشیهای لومیاست در ابعاد بزرگتر که توسط نوکیا از صفر تا صد مال نوکیاست واگر تولید میشد با اسم مایکروسافت نیامد بیرون.

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    چطوری می شه شاخ نبودن یه تبلت رو از روی عکس رندر تشخیص داد ؟؟ می شه با رسم شکل نشون بدی ؟؟

    • THE VERGE

      بخاطر اینکه اگر محصول شاخی بود کنسل نمیشد ?

      • Divan Greedy (thankyouaj)

        کنسل شدن دلایل بسیار زیادی داره مثل متمایز نبودنش با رقباش یا مثلا وقتی سری سرفیس وجود داره نیازی به این نیست و خیلی چیزهای دیگه

        • THE VERGE

          چیزی‌که مشخصه اینه که اگر‌محصول خوبی بود حتما تولید میشد ، پس وقتی میگیم سرفیس وجود داره و‌به این نیازی نیست میشه همون حرف من که گفتم‌محصول خوبی نیست .

          • Divan Greedy (thankyouaj)

            متوجه نیستی هنوز / متمایز نبودن با رقبا دلیل نمی شه محصول خوبی نباشه به همون دلیلی که سرفی مینی کنسل شد اما معنیش این نیست که محصول بدی بود با رقباش خیلی فرق نمی کرد الان کلی تبلت با سایز کوچیک و بزرگ هستن که متمایز از هم نیستن اما محصول های خوبی هستن / این عکس مربوط به 1 یا 2 سال پیشه اون موقع تازه سرفیس داشت رشد می کرد

  • THE VERGE

    تبلت شاخی هم نبوده ، همون بهتر که لغو‌شده

  • THE VERGE

    همین مونده که نویسنده های دیجیاتو از تو نصیحت بشنون ???

  • yaser

    گروه تخصصی اندروید(رام"گیم"اپ)

  • THE VERGE

    فهم این مساله که نوکیا و مایکروسافت با همکاری همدیگه این پروژه رو توسعه میدادن برای برخی خیلی سخته ????

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      داخل متن نوشته پروژه نوکیا در صورتی که هیچ اسمی حتی اسم لومیا هم روی تبلت نیست

      • THE VERGE

        تصویر پردازش شده کامپیوتری [رندر] تازه ای که از سوی Evan Blass منتشر گشته، خبر از آن می دهد که مایکروسافت و نوکیا در حال توسعه تبلتی بوده اند به نام «Microsoft Mercury».
        خیلی از برند ها محصول مشترک هستن ولی اسم یکیشون میره رو‌جنس ، مثل محصولات AIWA مرحوم که محصول مشترک با سونی داشت ولی اسم خودش رو‌کالا بود .

        • Divan Greedy (thankyouaj)

          جنابعالی بر اساس احتمالات حرف می زنی من بر اساس عکس و مدرک / فرق اینجاست اگر به احتمالان باشه که تا صبح می شه احتمال گفت / متن جوری نوشته شده که نشون بده این پروژه نوکیا بوده در صورتی که عکس این رو نشون نمی ده

          • THE VERGE

            توی روز روشن تو صورت ادم نگاه میکنی میگی ماست سیاهه :) اول متن رو بخون بعد

          • THE VERGE

            من قطعا بر اساس احتمال حرف نمیزنم ، شما هم هیچ‌مدرکی دال بر اینکه این‌پروژه با همکاری نوکیا نبوده نداری ، متن رو‌هم درست نخوندی چون توی متن اشاره شده که با همکاری مایکروسافت و نوکیا این پروژه در دست توسعه بوده ، برای بار سومه که تکرار میکنم توی کامنتم ، مشکل شما چیه؟

        • Divan Greedy (thankyouaj)

          توی متن ذکر شده که پروژه نوکیا هست ، پروژه شرکتی باشه برند شرکت دیگه روش نیست / مایکروسافت و نوکیا فقط روی یه چیز با هم همکاری داشتن اونم لومیا بود که الان روی این محصول اسمش نیست

          • THE VERGE

            حتی اگر نوکیا و‌مایکروسافت فقط روی لومیا همکاری داشتن بازم این احتمال وجود داره که سر یه پروژه جدید هم‌میخواستن با هم همکاری کنن .

          • THE VERGE

            توی متن ذکر شده مایکروسافت و‌نوکیا در حال توسعه این محصول بودن ، اون بالا هم اون قسمت از متن رو‌کپی کردم ، دلایل نبود نام نوکیا رو‌هم یبار گفتم

  • N

    این چندمین پروژه نوکیا بوده که خبر می رسد مایکروسافت توسعه اش را لغو کرده است( مال خود مایکروسافت بوده، اسم نوکیا که روش نیست که بگیم مال نوکیا بوده ?)

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی