در ماه اکتبر برای اولین بار درآمد حاصل از فروش سرفس، از آیپد پیشی گرفت
مایکروسافت با معرفی محصول هیبریدی خود یعنی سرفس، به طور واضح اعلام کرد که قصد دارد علاوه بر رقابت با اولترابوک ها، به رقابت با تبلت ها و به خصوص آیپدها هم بپردازد. حال به ...
مایکروسافت با معرفی محصول هیبریدی خود یعنی سرفس، به طور واضح اعلام کرد که قصد دارد علاوه بر رقابت با اولترابوک ها، به رقابت با تبلت ها و به خصوص آیپدها هم بپردازد.
حال به نظر می رسد برای اولین بار در تاریخ عرضه این محصول، بالاخره اوضاع بازار به نفع مایکروسافت در حال تغییر باشد. هرچند این تغییر کوچک و مقطعی محسوب می شود، اما می تواند برای نادلا و شرکتش پیام های فراوانی داشته باشد.
برای اولین بار در ماه اکتبر امسال، سهم مایکروسافت از فروش آنلاین تبلت ها از اپل پیشی گرفت. با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.
بر اساس گزارش 1010data، در این ماه مایکروسافت توانست 45 درصد از کل درآمد فروش آنلاین تبلت ها در آمریکا را از آن خود کند، در حالی که درآمد اپل از این بخش 17 درصد بوده است.
از ماه جولای تا به امروز درآمد حاصل از فروش آنلاین تبلت ها سیر سعودی داشته؛ به طوری که از 145 میلیون دلار در نیمه اول سال، به 205 میلیون دلار در نیمه دوم سال افزایش یافته است.
دو عامل را می توان برای این افزایش فروش بیان کرد: اول این که محصول هیبریدی مایکروسافت از لحاظ میانگین قیمت در رنج بالاتری نسبت به آیپدهای اپل قرار دارد. (میانگین قیمت سرفس ها حدود 844 دلار و میانگین قیمت مدل های مختلف آیپد 392 دلار است.) دومین عامل را می توان معرفی نسل تازه این دستگاه ها در نیمه دوم سال دانست. سرفس پرو 3 در ماه جولای، آیپد مینی 4 در سپتامبر و سرفس پرو 4 و سرفس بوک در ماه اکتبر رونمایی و به بازار عرضه شدند.
البته ممکن است برخی موافق قراردادن سرفس پروها و سرفس بوک در رده تبلت ها نباشند، اما با توجه به داشتن صفحه نمایش لمسی و قابلیت جدا شدن از داک کیبورد، می توان به نوعی آنها را جزو تبلت ها رده بندی کرد. علاوه بر این، 1010data در بررسی خود محصولات هیبریدی دیگری چون لنوو یوگا 3 را نیز در این گروه قرار داده است.
به هر روی، در صورتی که این "لپ لت ها" را از بررسی ها حذف کنیم، می توان گفت که بازار فروش آنلاین تبلت ها در سال 2015 رشد چندانی به خود ندیده است، و حتی در مقاطعی با افت فروش هم مواجه بوده. یکی از تهیه کننده های این گزارش اذعان دارد که محصولات هیبریدی 16 درصد سهم فروش این گروه را در اختیار دارند.
البته نباید از نظر دور داشت که فروش آنلاین تنها یکی از چند راه فروش تبلت هاست و آمارهای بالا شامل خرده فروشی ها و یا فروش های عمده به مشتریان حقوقی نمی شود، اما باز هم می شود موفقیت نسبی محصول هیبریدی مایکروسافت را از آن استنباط نمود و دید که آنها تا چه حد در ترغیب کاربران به سمت تبلت-لپ تاپ نه چندان ارزان قیمت خود توفیق داشته اند.
اما از یک جهت، نادلا و شرکت متبوعش هنوز راه درازی برای کنار زدن اپل و رسیدن به صدر بازار در پیش دارند، چرا که آمار فروش سالانه حکایت از سهم 34 درصدی تبلت های اپل در مقابل 19 درصد سرفس های ماکروسافت دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

صعودی نه سعودی
آدمی که زیاد حرف میزنه چیزی تو سرش نیست. مدیونید اگه فکر کنید با امیر بودم.
از اینا بگذریم.... واقا ایپدو با سرفیس مقایسه میکنید
سرفیس خیلی کاربردی تره تا ایپد اصلا فن هیچکدوم نیستم ولی سرفیس بهتره ایپد همون بهتر بره ک و نشو بده
ببین با چه بی سواد هایی گیر کردیم ، مایکروسافت فروشگاه فیزیکی نداره ، جااااااااان ؟؟؟؟؟؟؟؟
والا نداشت سنگین تر بود...شما بگو سرجمع تو کل دنیا چندتا فروشگاه فیزیکی محصولات مایکروسافت وجود داره؟؟؟
مایکروسافت توی تمام شهرهای امریکا و کانادا و جدیدا استرالیا شعبه داره بر خلاف اپل هم توی فروشگاه های زنجیره ای نماینده داره مثل مدیا مارکت و ....
این خبر از بیخ مشکل داره!
این فقط امار فروش انلاینه واسه یک ماه
خوب مشخصه که مایکی چون فروشگاه فیزیکی نداره برخلاف اپل. پس هرچی بفروشه از طریق انلاینه
درصورتی که اپل توی اکثر شهرهای امریکا اپل استور داره و مشتری مستقیما ازش خرید میکنه
و فروش کلی ایپد خیـــــلی بیشتره
….
کل فروش سالیانه خانواده سرفیس توی بهترین حالت 5میلیون در ساله
اما ایپد 40 میلیون!
جالبه اگه یه آمار خوب برا مایکروسافت بیاد هزار تا دلیل مسخره میارید که دروغه . یه آمار بد میاد گوش مارو کر می کنید . یه بار مثل آدم یه چیزو قبول کنید . فکر کنم خود اپل هم قبول داره آمار فروش آیپد افت کرده شما نه
کی گفته مایکروسافت فروشگاه فیزیکی نداره ؟؟؟؟
آفرین مایکروسافت
محصولات خوبی معرفی کرد و پولش رو هم گرفت
البته من به شخصه کماکان ايپد رو بیشتر دوست دارم چون معتقدم تبلت فقط برای اينترتيمنته نه کارهای حرفه ای
ولی بازهم تبریک به فن هاش و خودش
امیر اوجایی که سوخته آب بریز صد تا کامنت دیگه هم آمار عوض نمی کند
مگر دلتون به این امارها خوش بشه
کمبود افتخار بد دردیه
حتی دردش از طرفدار مایکی بودنم شدیدتره!
امیر بس کن دیگه شورشو در اوردی . من فن هیچ کدوم نیستم ولی انصافاً مایکروسافت نشون داده که سیاستش موفق تر بوده و خوب داره عمل میکنه . در مورد سرفیس و آیپد پرو هم بگم که بهتره آیپد پرو با موبایل مقایسه بشه چون کاربردش در حد آیفونه
چند سالته بچه؟!؟ کلاس شیشم میزنی ( اول راهنمایی سابق )
دوست عزیز توجه تو جلب میکنم به سهم ویندوز از بازار پی سی نسبت به مک ، بعدشم سعی کن یه هدفی تو زندگیت داشته باشی به خدا این ترول بازی ها به جایی نمیرسه ، یه روزی میفهمی که نصف عمرت رفته
وقتی کمبود افتخار داشته باشی مثله مایکی و وین بتا دلتو به این چیزا خوش میکنی!
:)))
اینقدر تاول زدی که بیزینس اینسایدر رو وین بتا می خونی
من از شما معذرت میخوام
تاول عممه ات زده از بس مجبورش کردی به بالمر...
شعور و تربیت خانوادگیتو خوب نشون دادی
جالبتر از همه اینکه منبع امار 1010data فروش مستقیم کمپانی رو در نظر نگرفته و از 100 پیج خرده فروشان این امار رو گفته!
یعنی حتی فروش مستقیم خوده اپل از وبسایتش هم حساب نشده و فقط خرده فروشان(مثلا ال دیجیتال شون)رو در نظر گرفته واسه امار!
:))
این امار دل خوشکنک هم منبع اش وین بتا است!
معلومه چقدر معتبره
اندازه پلی استیشن ورلد که دوستان نامعتبر میدونستن
پلی استیشن یونیورس بود اون / در ضمن منبع این مطلب بیزینس اینسایدر هست