ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی ایسوس و ال جی قاب محافظ اپل برای آیفون را به تمسخر می گیرند

طی هفته ی جاری اپل برای اولین بار از یک قاب محافظ برای تلفن های هوشمند خود پرده برداشت که دست بر قضا به یک باتری یدکی نیز مجهز شده بود. متاسفانه شکل و شمایل ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۹ آذر ۱۳۹۴  |  ۱۶:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طی هفته ی جاری اپل برای اولین بار از یک قاب محافظ برای تلفن های هوشمند خود پرده برداشت که دست بر قضا به یک باتری یدکی نیز مجهز شده بود. متاسفانه شکل و شمایل این کیس آنقدر ناخوشایند به نظر می رسید که سبب شد انتقادات متعددی به سمتِ شرکتی گشوده شود که همواره طراحی محصولاتش بی نقص و بی نظیر بوده اند. ماجرا تا آنجا پیش رفت که حتی عده ای به تمسخر عنوان داشتند گویی قاب آیفون یاد شده یا همان «Smart Battery Case» یک آیفون ۴ یا آیپاد را بلعیده است.

معمولاً وقتی چنین مسائلی در مورد یک کمپانی بزرگ و پیشتاز بازار رخ می دهد رقبایش هرگز به آن ترحم نمی کنند و به آنچه اتفاق افتاده به عنوان یک فرصت بازاریابی ایده آل می نگرند.

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این نگاهی جامع کرده بودیم به کوشش های سامسونگ برای بازاریابی کردن بر مبنای خطاهای اهالی کوپرتینو و حالا نیز ایسوس و ال جی رفتاری مشابه همتای کره ای خود در پیش گرفته اند و به اپل حمله ور شده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت ایسوس در اشتراک توییتر خود تصویری را منتشر ساخته و در آن یک آیفون ۶ اس را به همراه یک اسمارت کیس در کنار یک ZenFone Max به نمایش درآورده.

تایوانی ها به این ترتیب تلاش داشته اند به کاربران یادآوری کنند که تلفن هوشمند آنها خودش به تنهایی و بر خلاف آیفون های اپل باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را به همراه دارد و به لطف آن می توان ۳۷ ساعت مکالمه، ۲۰ ساعت مرور وب یا ۲۲ ساعت پخش مداوم ویدئو را تجربه کرد.

این در حالیست که تلفن هوشمند اپل ۲۵ ساعت مکالمه، ۱۸ ساعت مرور وب و ۲۰ ساعت پخش ویدئو را به سرانجام می رساند. در زیر تصویر مذکور نیز نوشته شده «وقتی همه ی قدرت لازم در یک محصول جای گرفته دیگر نیازی به یک ابزار جانبی ندارید.»

asus-makefunof-apple

ال جی هم دیگر برندی است که به کیس جدید اپل حمله ور شده و برجستگی قسمت پشتی آن را مورد تمسخر قرار داده. این شرکت در تصویری یک اسمارت فون V10 خود را به نمایش گذاشته و در کنارش نوشته شده خبری از برآمدگی نیست. آنها ظاهراً بدین ترتیب قصد داشته اند یادآوری کنند که بدون ارائه ی طراحی ناخوشایند باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در اختیار کاربران قرار گرفته که در ۴۰ دقیقه ۵۰ درصد ظرفیتش شارژ می گردد.

در زیر تصویر نیز نوشته شده «لحظه ای سکوت برای آنهایی که جاده ای پر از دست انداز را تجربه می کنند. زندگی خوب است.»

lg-makefunof-apple

نباید فراموش کرد اپل این روزها یکی از برترین فروشندگان تلفن های هوشمند جهان به حساب می آید و حتی جزو معدود شرکت هایی قرار دارد که از این کسب و کار سودی بسیار کلان را به جیب می زند و لذا چندان عجیب نیست که یک لغزش از جانب اش اینگونه مورد تهاجم رقبایی قرار گیرد که به شدت زخمی هستند.

ضمناً‌ Smart Battery Case جدید آیفون ویژگی های کاربردی نیز دارد که کمتر به آنها پرداخته شده، این قاب محافظ دستگاه را به صورت هوشمند شارژ می کند، از طریق پورت لایتنینگ انرژی اش تامین می شود و البته با iOS نیز یکپارچه شده تا بتوانید از طریق بخش اعلانات و یا تنظیمات مشاهده کنید در هر لحظه چقدر نیرو در باتری آن باقی مانده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • علی

    از لحاظ زیبایی و کاربری، کاور رو دست دات ویو اچ تی سی نیومده هنوز!

  • abas

    از ایسوس توقع همچین کاری و نداشتم!
    کوچیکی یه شرکت و می رسونه!

  • انتقام جو

    خب هر شرکتی یه سری ایده های خوب و بد داشته که به بهتر شدنش کمک کرده.خوب ها به محکم تر کردن جایگاهش و بد ها هم برای عبرت گرفتن.
    الانم نمیشه قضاوت کرد که این ایده ی بدی باشه.چون مسلما مثل خیلی از طراحی های دیگه نقاط ضعف و قوتی داره که شاید خیلی ها بهش توجه نکردن.ممکن که خیلی ویژگی های خوبی رو دارا باشه اما ما فقط بدی هاش رو دیده باشیم.

  • offset26

    انقدر گول تبلیغات شرکت هارو علیه همدیگه نخورید.

    هر قابی که به گوشی اضافه بشه طبیعتا اونو زیباتر نمیکنه و صد در صد اونو زشت تر میکنه.

    من اصلا نمیگم زشت نیست و صدالبته هست. اما اصلا مگر قرار بود زیبا بشه یک پاور پک ؟


    کسی که به پاورپک ها احتیاج داره صد در صد بخاطر زیبایی اینکارو نمیکنه. احتمالا به واسطه شغلش (مثلا یک کوه نورد یا بیابان نورد و جهانگرد یا دوچرخه سوار .. خیلی شغل ها) مجبور هست از یک پاور پک استفاده کنه.

    من پاور پک کامل داشتم. بزرگترین مشکل اینه که وقتی به دست میگیری انقدر زخیم هست که نمیشه باهاشون کار کرد. انگار یک آجر و دست خودش گرفتی. تقریبا با یک دست غیر ممکنه هسن باهاش کار کردن.

    بنظر من به همین دلیل اپل گوشه هارو باریک گذاشته. که بشه به دست گرفت گوشی و و همچنین وزن اضافه ایجاد نشه.


    من میگم این پاور پک با ویژگی هایی که داره زشت ترین اما کارامد ترین پاورپکی هست که تا بحال دیدم. و همچنین تا بحال پاورپک زیبا هم ندیدم. اگر باشه اصلا کارامد نیست.


    از پاور پک هم کسی انتظار زیبایی نداره. کسی هم اونو برای زیبایی نمیخره.

  • _Alish_

    مستر ب ت چ
    افراد متعصبی همچون امثال شما هستن که اپل رو کردن با ارزش ترین شرکت جهان! اینو یادت باشه!

  • mohammadmj

    واقعا این چی بود اپل معرفی کرد خیلی زشته خیلی زشته خیلی
    هر برندی هم یه چیز زشت داد من حتما میگم که زشته .....
    جدا از زشت بودنش اصلا آرگونومی رو بهم زده

    • moh3n

      نویسنده عجب گافی داده .. گفته ایسوز و ال جی همتای کره اش اپل !!
      اخه وقتی نمیدونی اپل اشغال مال یه شرکت داغون تو امریکاست چرا الکی چرت میگی

  • دانا

    دوست دارم بدونم طرف دارهای متعصب ایفون چه شکلی ان الان!؟??

  • ye nafar

    نگاهی به لومیا 950 ،950xlبندازید متوجه می شید که چه غولایی هستن من خودم تصمیم گرفتم کوچ کنم به ویندوزفون

  • ihossein

    اخه یکی نیس بگه اگه الجی کارش درست بود گوشیه V10 هش نه میلیمتر ضخامت نداش

  • حسام

    مثل مقايسه ماشين جك s7 و بي ام و x6 هست!
    ايسوس و ال جي كجا و اپل كجا!

    • jj

      تا کی این حرفایه کلیشه ای و گول زدن خودتون

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی