جمعیت کاربران مرورگر اج مرتبا کمتر می شود
اینترنت اسکپلورر مدتهاست که از یاد و خاطر بسیاری از کاربران پاک شده است و به همین خاطر مایکروسافت هرچه در توان داشت انجام داد تا مرورگر منسوخ خود را نجات دهد و در همین ...
اینترنت اسکپلورر مدتهاست که از یاد و خاطر بسیاری از کاربران پاک شده است و به همین خاطر مایکروسافت هرچه در توان داشت انجام داد تا مرورگر منسوخ خود را نجات دهد و در همین راستا اج را توسعه داد.
اما ظاهرا تلاش های این شرکت ساکن ردموند موفقیت آمیز نبوده اند و آنطور که گزارشات نشان می دهند، کاربران ویندوز 10 همچنان جدیدترین مرورگر مایکروسافت را کنار گذاشته و به محصولات ارائه شده از سوی رقبای این شرکت روی می آورند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط سایت Computerworld، با وجود تلاش های مایکروسافت برای جان بخشیدن دوباره به مرورگر بداقبالش، شمار کاربرانی که به سمت اج جذب می شوند بسیار اندک است و روز به روز نیز از تعدادشان کاسته می شود.
در تایید این مساله بهتر است اشاره ای داشته باشیم به داده های منتشر شده از سوی سه منبع مختلف:
- سایت Net Applications: شمار آن دسته از کاربران ویندوز 10 که از مرورگر اج استفاده می کنند از 39 درصد در ماه آگست به 31.2 درصد در ماه نوامبر رسید.
- سایت StatCounter: سهم جهانی ویندوز 10 برای مرورگر اج در ماه اوت تنها برابر با 15.2 درصد اعلام شد که این رقم در ماه نوامبر به رقم 12.5 درصد رسید.
- سایت DAP: در سپتامبر 2015، اج روی 24.6 درصد از سیستم های بهره مند از ویندوز 10 استفاده می شد که این رقم تا ماه نوامبر به 22.4 درصد تنزل یافت.
البته از حق که نگذریم، مایکروسافت در ماه های اخیر موفقیت های خوبی داشته و توانسته جمعیت کثیری از کاربران را متقاعد نماید که از ویندوز 10 استفاده نمایند، با این همه روشن نیست که آیا چنین موفقیتی در مورد مرورگر آن نیز تکرار می شود یا خیر.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
و ...
اج خیلی مرورگر خوبیه و من از نظر سرعت واقعاً ازش راضی بودم. اما دلیلی که دقیقاً باعث شد من هم برگردم سراغ کروم، باگ های عجیب غریبی بود که بعضی وقتا اعصابمو خورد می کرد. مثلاً از نوار favorite اگه بخوای چیزی رو باز کنی، بلافاصله بعد از باز شدن اج نمیشد. یعنی دفعه اول که روش کلیک می کنی هیچ واکنشی نشون نمیده، دفعه دوم درست کار می کنه. یا مثلاً بعضی وقتا یه تب رو می بندم، اما بسته نمیشد. از این باگ ها زیاد بود توش.
امیدوارم ایراداتش رفع بشه. چون با قابلیت ایمپورت کردن favorite از کروم واقعاً می تونه جایگزینش بشه.
تا زمانی که سعی کنه فقط امکانات خودش رو استفاده و تعاملی با بقیه مروگرها نداشته باشه به نظرم از این بدتر میشه
مشکل اینه که دیگه دیره دیره دیره دیر شده داداشم اونوقتی که باید به خودت میمومدی ول کردی رقبا چنان قوی شدن که دیگه از قافله عقب ماندی مثل نوکیا دیگه الان نوکیا خودشو میکشه هم نمی تونه به جایی برسونه حتی اکه بهترین گوشی رو بزنه هم باز نای رقابت رو با عول هایی مثل اپل و سامسونگ الجی هوایی رو نداره
وقتی اینا نبودن تو بودی ولی صد افسوس ...
خواهشا این پست رو به گند نکشید ، وظیفه ی بالابردن سهم اج چلنج مایکروسافته . نه یکی مثل ما ،
اج پیشرفت های خیلی زیادی داشته اما هنوز کار داره ، از نظر سبک بودن و حافظه ی کش بهتر از کروم عمل میکنه ولی کروم هم کاربرد های خوبی داره .
افزونه...افزونه...افزونه...افزونه...افزونه...افزونه...افزونه...افزونه...
( با لحن استیو بالمر خوانده شود)
مشکل اینجاست که دیگه واقعا معلوم نیست مشکل از کجاست!اج فوق العادست ولی اینکه کاربرا مرورگر دیگه ای رو ترجیح میدن،داستان متفاوتیه.تنها ایرادی که من طی این 5 ماه استفاده ازش می تونم بگیرم،مصرف بیش از حد باطریه.
و از همه بدتر احترام نذاشتن به برنامه نویسان هست
استدلال مایکرو اینه : باید برنامه نویسان جهان هر جوری که من میگم باید باشن و زیر سلطه من کار کنن !
واسه همین برنامه نویسان خوششون نمیاد ازش
مایکرو باید بفهمه که گذشت اون زمانی که برنامه نویسان مجبور بودن واسه ویندوز برنامه بنویسن چون غیر از کامپیوتر های دسکتاپ نه پلتفرم های دیگری بود نه دیوایس های متفاوتی !
حتی برنامه نویسان ایرانی که بیشتر از از هر کشوری علاقه مند مایکی هستن ؛ دیگه کم کم روشونو بر میگردونن ازش !
می بینم که دارم میگم !تو تلگرام گروه های برنامه نویسی که من عضو هستم میبینم نظرات برنامه نویسان عزیز رو در مورد مایکی!
مشکلش مشکل اپراست.یعنی خوبه ولی کاربرا این لیاقت رو توش نمی بینن که به عنوان مرورگر اصلی ازش استفاده کنن
مصرف بیش از حد باطری مشکل کوچکی نیست.ضمن اینکه کلا ویندوز 10 تو مصرف باطری واقعا افتضاح عمل میکنه و هنوز این مشکل رفع نشده!
مشکل دقیقا اینجاست که شهریار میگه: نوش دارویی و بعد مرگ سهراب آمدی /
حالا که همه کوچ کردن کروم و کرومشون با اکانت گوگلشون کاملا سینک شده دلیلی نیست که بیاند به اج - هرچقدر هم اج خوب باشه که نیست باز به سویش نخواهند رفت
دیگه دیر شده مثل وین فون
و البته یک ایراد دیگه از بازخورد بقیه هم که من شنیدم،افزونه ها.
مشکل اینجاست واقعا امکاناتی که اج داره مثل یادداشت برداری یا اطلاعات کورتانا رو بقیه مرورگر ها ندارن ولی باز هم اج دچار چلنج شده.