ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی به دنبال ساخت باتری با 40 درصد عمر طولانی تر است

طول عمر باتری را می توان پاشنه آشیل بسیاری از شرکت های تولید کننده تلفن هوشمند برشمرد. با اینکه در تولید فناوری های شارژ سریع گام های بزرگی برداشته شده و محصولات متعددی از آن ...

فروغ بیداری
فروغ بیداری منتشر شده در ۲۸ آذر ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طول عمر باتری را می توان پاشنه آشیل بسیاری از شرکت های تولید کننده تلفن هوشمند برشمرد. با اینکه در تولید فناوری های شارژ سریع گام های بزرگی برداشته شده و محصولات متعددی از آن بهره می گیرند اما هنوز نمی توان بدون بزرگ نمودن بدنه فیزیکی باتری، طول عمر آن را افزایش داد.

تقریبا همه کمپانی های فعال در حوزه موبایل ترجیح می دهند به جای استفاده از باتری بزرگ تر و در نتیجه میزان شارژدهی بیشتر، اندازه آن را باریک و کوچک بسازند تا به واسطه آن بتوانند ضخامت کلی بدنه اسمارت فون را تا حد امکان کاهش دهند.

اما گویا سونی تصمیم گرفته تحولی در این ساختار ایجاد نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

اصلی ترین تصمیم کمپانی ژاپنی یاد شده، کنار گذاشتن باتری های لیتیوم-یونی است که از سال 1991 میلادی تاکنون به عنوان استاندارد باتری وسایل الکتریکی مورد استفاده قرار می گرفته. سونی در نظر دارد از نوعی باتری با ظرفیت بالا استفاده نماید که بر ترکیبات سولفوری مبتنی است.

در حالت عادی، الکترود باتری های سولفوری در طول هر دوره شارژ بسیار سریع در الکترولیت حل می شوند که موجب کاهش ظرفیت باتری می گردد. اما سونی ادعا می کند راه حلی برای رفع این مشکل یافته و قادر است نوعی باتری با ترکیب سولفوری بسازد که تا 40 درصد ظرفیت بیشتری دارد.

بر اساس این ادعا، مثلا یک تلفن هوشمند همانند نکسوس 6P می تواند با حفظ همین اندازه و ضخامتی که اکنون دارد، یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را به جای نمونه 3220 میلی آمپر ساعتی موجود، در خود جای دهد. یا به طور مثال، سامسونگ گلکسی S6 را می توان به جای باتری 2550 میلی آمپر ساعتی کنونی به یک باتری 3750 میلی آمپر ساعتی مجهز نمود یا ظرفیت باتری آیفون 6 را هم از 1810 به 2530 میلی آمپر ساعت افزایش داد.

البته جا دارد اشاره کنیم استفاده از باتری سولفوری فقط به منظور حفظ باریکی بدنه موبایل هاست تا در عین حال ظرفیت باتری بیشتری را نیز با خود همراه داشته باشند.

در آخر بد نیست بدانید شرکت سونی یکی از برجسته ترین تولیدکننده های باتری در دنیا به شمار می رفت و نخستین شرکتی بود که نسخه تجاری باتری لیتیومی-یونی را در سال 1991 میلادی روانه بازار نمود. اما در طول سال های پس از آن به تدریج جایگاه خود را از دست داد و اکنون قصد دارد با ایجاد یک تحول دیگر، دوباره نام خود را در این زمینه بر سر زبان ها بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Enrique Iglesias

    حالا که فن بوی های بازیافتی اپل و سامی امدن اینجا جک تحویل ملت دادن پس ما هم مثل خودشون بزنیم توی سر برند شون

    مرگ بر اپل دزد و حلب ساز
    مرگ بر مایکروسافت دزد و جاسوس
    مرگ بر سامی بازیافتی پول پرست ماهی فروش
    مرگ بر الجی چکش ساز دو هزاری

    حالا جوابتونو بگیرید و هر وقت سن مبارکتون قد داد به عظمت سونی و فهمیدین همین اپل کپی طرح سونی اریکسون رو توی گوشی ایفون 3g و 4 اش کرده بعد بیاین نظر بدین . چقدر بدبخت سوزشی زیاد داره اینجا ! جای تعجب داره انقدر دارن میسوزن بدبخت ها هههه

  • Reza shirinnejad

    ای جونم سونی!
    زنده باد سونی! حیف این شرکت!واقعا نظرات نشون داد هر کسی لیاقت سونی رو نداره!!

  • amir

    دوستان عزیز برادر من z5pدارد و مشکل خاصی در آن وجود ندارد و با این که از حالت 4kآن(در قسمت های ویدیو والبوم) نسبتا زیاد استفاده میکند اما حدود یک روز تلفن به راحتی روشن میماند

  • 09339434229jean claude jamali nejad

    درود به همه علاقه مندان واقعی و باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی, آفرین به سونی , به شکل واقعی برای همه شده آرزو وجود یک باتری فوق قدرتمند با ماندگاری طولانی در تلفن همراه ها! وضعیت فعلی باطری های موجود در تلفن همراه ها اونطور که باید رضایت بخش نیس! به عنوان مثال فلان تلفن همراه درحالت استفاده عادی کردن 2روز ماندگاری باطری داره که درحالت استفاده حرفه ای اینترنت گردی و بازی های گرافیکی و...این میزان به یک روز کاهش پیدا میکنه و حتی شاید ناگهانی به سرعت تمام بشه باطری! مگر میشه شخصی یک تلفن همراه پیشرفته وگران قیمت خریداری کنه اما ازش استفاده صحیح و حرفه ای مانند استفاده از اینترنت گردی و استفاده از برنامه های کاربردی و سرگرمی نبرد!اگه قراربود استفاده عادی کرد خوب شخص موردنظر میرفت یک تلفن همراه معمولی بدون امکانات حرفه ای مانند نوکیا1100تهیه میکرد!باطری تلفن همراه حداعقل در بدبینانه ترین حالت با استفاده حرفه ای هم باید 2روز دوام بیاورد!این حالتی هس که در بدبینانه ترین حالت مطمئنن مورد قبول 90درصد علاقه مندان به تکنولوژی هس,اینقدر که همه فکرارتقاء توان و کیفیت پردازنده ها و صفحه نمایش و...هستن فکر یک باطری قدرتمند نیستن!

  • نادر نادرشاهی

    من 3و 200 دادم زد5پ خریدم بعد این بابا از توی نت یه چیزی خونده میخواد ارشادم کنه!
    کلا عجیبن این سوتی فن ها

    • safi

      عمرا اگه تو سونی z5پریمیوم داشته باشی به چند دلیل اولا بالاترین قیمت این گوشی 2900 هست نه 3200. دوما به سونی میگی سوتی پس یعنی برای سونی هیچ ارزشی قایل نیستی به همین دلیل هیچوقت چنین پولی برا سونی نمیدی(لیاقتشم نداری) سومندش من با این گوشی یه نیم ساعتی کار کردم مصرف شارژش توی البوم و ویدعو زیاده نه اینقد تازه با برنامه های پخش ویدعوی شخص ثالث معمولی هست

      • نادر نادرشاهی

        گوشی مت این ایراد رو داره و شما با نیم ساعت کار میگی نداره!
        بیش از این ازت انتظاری ندارم
        حالا من خریدم 3و200 شما ناراحتی؟
        شما فکر جیب خودت باش بخیل!
        دوما بعد از دیدن این مشکل میگم سوتی و حق دارم هرچی میخوام بگم
        کلا این جماعت سونی فن همین حوری هستند
        به هر راهی میزنند و هر نامربوطی میگن که قبول نکنند مشکل رو
        .
        لیاقتشو نداری!
        اگر انسانیت و لیاقت شما به گوشیه معلومه چی هستی ک چجور بزرگ شدی

        • safi

          اولا من نگفتم گوشی بی مشکله گفتم این مشکلیو که میگی نداره (اول بفهم چی میگم بعد ز ر بزن)دومندش این گوشی با با قیمت300 تومن پایین تر از قیمتی که (مثلا) خریدی وارد ایران شده پس یا اینقد شو تی که کردن تو پاچت یا قیمت به دلارشو دیدی با خودت حساب کردی اومدی اینجا میگی خریدم که چهره سونی رو بد کنی(بخیل هم خودتی)خودمم سونی دارم. در ضمن (حتی اگر بر فرض محال این گوشیو خریده باشی)میشه از برنامه های پخش ویدعوی شخص ثالث (مثل mx player) استفاده کرد که رزولیشن در این برنامه ها fhd هست نه4k. سومندش فن های سونی تقریبا همشون یه بار گوشی سونی داشتن و میدونن چه کیفیتی داره و همه ی حرفای بی پایه و اساسی که به این گوشی ها وارد میکنن (مثل کم شدن شارژ 8درصد در یک دقیقه???)کاملا الکیه

  • shahryar

    الان یکی میاد میگه مرگ بر سونی
    به امید نابودی کامل سونی
    سونی اخه :)))))

    • کامران

      من سونی زد 5 pقیمت کردم 2 میلیون و 600،دوستان 3میلیون و 200کردن ظاهرا هرچی تولیدی گوشی پرچمدار باشه تو ایران به فروش میرسه ولی مرگ بر سونی به امید نابودیه کامل سونی

      • پوریا

        واقعا چقدر بچه.یخورده برو درباره سونی تحقیق کن بعد بیا نظر بده.به احتمال خیلی زیاد بخش هایی مثل باتری،لنز دوربین،صفحه نمایش گوشی خودت ساخت سونیه.من گوشی سونی ندارم ولی همیشه براش ارزش خاصی در نظر گرفتم.

      • ye nafar

        سلام به مخاطب بچه

  • shs77

    مگه چند روز پیش خبر باتری های سولفری سونی رو نزدید؟! دوباره همون رو زدید که! البته فکر کنم فقط متنش کمی فرق داره اما خبر همونه!

  • آرمان

    زنده باد غول تکنولوژی

  • مسعود

    درود بر سونی. مهد نوآوری ها ژاپنه شرکت های چینی و کره ای هم ازش کپی میکنن...دیگه هرکی از سونی بد بگه به عقلش شک میکنم

  • نادر نادرشاهی

    کسی اینجا زد5 پریمیوم داره؟
    این مصرف باط یش وقت 4کی گرفتن عادیه؟
    هر دقیقه 8% شارژ میخوره!

    • بهمن

      من خودم دارم 5 روز پیش گرفتم از بازار موبایل 2.500 نمیدونم تو چی میگی . هدفت از این حرفا چیه من کهالان 5 روزه این گوشی دارم 8درصد شارژ نمیخوره والا برو آقا برو خواهشا چرت و پرت نگو!!

    • مرتضی

      دوست عزیز،توجه کنین فعلا اندروید ۴کی ساپورت نمیکنه،تا اندروید مارشمالو بیاد،دوربین رو هم اسنپ ۸۱۰ تا ۲۰ مگاپیکسل بیشتر ساپورت نمیکنه،مسلما اندروید بعدی بیاد خیلی بهتر میشه وضعیت در ضمن بعد از هر ارتقاع اندروید یه ریست کنین به مشکل باطری بر نمیخوری.

      • shs77

        اسنپ دراگون 810 تا 55 مگاپیکسل دوربین ساپورت میکنه!!
        اندروید 5 هم از 4K پشتیبانی میکنه اما ثر مارشمالو بهتر شده
        بنظر من هم مارشمالو خیلی بهتر میشه مصرف باتری و عملکرد دستگاه البته الان هم عملکردش عالیه

        • مرتضی

          تو مشخصاتش داخل سایت کوالکام اینجوری زده بود داداش.

    • LORD.SAJAD

      چرا روی هوا حرف میزنی نسل بعدی باتری های سونی احتمالا گوگردی خواهد بود که بازدهی تا 60 درصد بیشتر و در ابعاد کوچکتر خواهد داشت. لیتیوم یون هم سونی وارد صنایع کرده یه کم تحقیق کن . شمااز قابلیت فورکی استفاده میکنید که زود شارژ خالی میکنه درسته زیاده ولی هشت درصد در دقیقه نیس

      • نادر نادرشاهی

        کلا شما سوتی فن ها همینید
        من دارم
        فیلمم میزارم که بیرون از خونه دقیقا دقیقه ای 8درصد شارژ میخوره

        • saeed


          دوست من فک نمیکنی گوشی تو مشکل داره چرا فک میکنی مشکل تو واسه همس

مطالب پیشنهادی