گام های بلند تویوتا برای سلطه بر بازار خودرو جهان؛ بزرگترین خودروساز سال 2015
روحیه ژاپنی،فداکاری، نظم ، هوشمندی و توجه به جزییات کاربردی همه در روند پیشرفت تویوتا هویدا هستند، این خودروساز بزرگ و کم حاشیه توانست ظرف نیم قرن از یک کارخانه گمنام و کوچک در کشوری ...
روحیه ژاپنی،فداکاری، نظم ، هوشمندی و توجه به جزییات کاربردی همه در روند پیشرفت تویوتا هویدا هستند، این خودروساز بزرگ و کم حاشیه توانست ظرف نیم قرن از یک کارخانه گمنام و کوچک در کشوری جنگ زده به بزرگترین خودروسازن جهان بدل شود و گام های بلندی را در توسعه صنعت حمل و نقل جهان بردارد و این روند همچنان ادامه دارد.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
در آخرین روزهای سال 2015 سرانجام رکورد های جهانی فروش خودرو اعلام شد و تویوتا توانست با اختلاف نه چندان بالایی در حدود 110 هزار دستگاه (مساوی با تعداد خودروهای ایرانی که در طرح وام 25 میلیونی به فروش رسیدند) گوی سبقت را از فولکس واگن برباید و بار دیگر عنوان بزرگترین خودروسازان جهان را از آن خود کند.

هرچند باید این موفقیت را تاحدی ناشی از رسوایی زیست محیطی فولکس واگن و کاهش فروش 7.1 درصدی این خودروساز آلمانی در پی این فاجعه مدیریتی دانست. در واقع اگر این ماجرای شرم آور برای فولکس واگن پیش نیامده بود، هیچ بعید نبود که حالا شاهد پیشتازی این گروه بزرگ آلمانی در مقام برترین خودروساز جهان باشیم.

به هرحال در رده خودروهای اقتصادی و تولید انبوه گروه تویوتا با ساخت نزدیک به 9.210.000 دستگاه خودرو جایگاه نخست را بدست آورده است و فولکس واگن با 9.100.000 دستگاه چاره ای جز پذیرش رده دوم نداشته است.

در سگمنت تخصصی خودروهای لوکس و در بازار آمریکا به عنوان مهمترین بازار جهان در این رده نیز رقابت داغی بین مرسدس بنز، ب ام و، آئودی و لکسوس در جریان است که در نهایت امسال لکسوس توانسته با پیشی گرفتن از آئودی در میان سه برند لوکس پر فروش در این بازار قد علم کند و برنامه هایی برای رسیدن به جایگاه ب ام و و مرسدس بنز به عنوان پیشتازان این عرصه دارد.

بنابراین تویوتا چه در بازار خودروهای اقتصادی چون کرولا، هایلوکس و کمری و چه در بازار خودروهای لوکس با برند لکسوس خوش درخشیده است.

زیبایی روند تجاری این شرکت وقتی بیشتر نمایان می شود که بدانیم علاوه بر تولید نسل تازه تویوتا پریوس - به عنوان پر تیراژ ترین خودرو هیبریدی جهان- تویوتا در سال 2015 برای نخستین بار محصولی سلول سوختی را با نام "میرای" به تولید انبوه رساند.

خودرویی که از طریق ترکیب هیدروژن با اکسیژن موجود در هوا، برق و آب تولید می کند. آب خالص از طریق اگزوز خودرو خارج می شود و برق نیز به مصرف موتورهای برقی می رسد.

صرف نظر از پیچیدگی های استخراج و ذخیره سازی هیدروژن می تواند از مجموعه سلول سوختی به عنوان پاک ترین روش تولید برق برای خودروها یاد کرد. تکنولوژی ای که می تواند آینده صنعت خودروسازی را تغییر دهد.

با این اوصاف می توان گفت که تویوتا علاوه بر تجاری سازی محصولات و توجه به بازار فروش، نگاه عمیقی نیز به آینده صنعت خودروسازی و نیاز مشتریان دارد و در همین راستا علاوه بر مسائل تکنیکی و فنی بر روی قابلیت اطمینان و دوام بالای محصولات خود نیز کار می کند. روندی که بی شک به محبوبیت این خودروساز در اقصی نقاط جهان منجر شده و ارزشی افزون به برند تویوتا بخشیده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
و همچنان سایپا مطمان .و ایرانخودرو نماد اعتبار ملی . گوووو....
اقای زنگنه موفق باشی تبریک میگم
اﺣﺴﺎﺱ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﺗﻮ ﺟﻠﺴﻪ ﻫﻴﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯاﻱ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﻢ... ﺑﺎﺑﺎ اﻧﺪاﺯﻩ ﻗﺪﺗﻮﻥ ﻛﺎﻣﻨﺖ ﺑﺰاﺭﻳﻦ...!
از ته دل به مردم ژاپن حسودیم شد خدا!!تو جنگ جهانی بودن بمب اتم ریختن روشون با خاک یکسان شدن اما حالا چی؟!!تو هر زمینه ای بگی واسه خودشون تو دنیا حرفی واسه گفتن دارن و تو وسایل الکترونیکی و صنعت ماشین و ربات که دیگه گل سرسبد هستن،تاسف به حال خودمون که فقط حرف میزنیم و شعار میدیم)):
فکر میکنم یه جایی خوندم یکی از سهامدار های بزرگ تسلا هست
حالا شرکت تویوتا هرسال چند تا محصول جدید با تکنولوژی های روز رو ارائه میده به مردم و سعی میکنه قیمت ها رو تا جای ممکن پایین بیاره ، بعدش ایران خودرو و سایپا بعد از این همه سال هنوز هم دارن همون آشغالی رو که داشتن رو با کیفیت پایین تر و با قیمت بالاتر هرسال به مردم میندازن:((((
تویوتا کیفیت عالی داره ... تنها مشکلش طراحی ضعیفشه که باعث میشه کیا و هیوندای کم کم بازارو ب دست بگیرند
دوست عزیز میشه بگی رو چه حسابی گفتی طراحی تویوتا ضعیفه؟
در جوابت یه چیز رو میگم طراحی از تویوتا میخوای لکسوس بخر نه خودوهای مردمی و اقتصادی تویوتا رو.
یعنی مردم متوسط جامعه که توانایی خرید خودرو های لوکس لکسس رو ندارند باید ماشین لباس شویی سوارشن؟ این دیگه چه جور فلسفهای ه؟؟؟!
باز کیا خوله ولی هیوندای طراخیش یه قرون نمیارزه ، در کل هر دو تاشون جلوی تویوتا پشمند
طراحی ضعیف تویوتا؟ کیا و هیوندای بازار و دست بگیرن؟؟؟
دوست عزیز، شما یکم اطلاعاتت رو بالاتر ببر، ۹۰٪ طراحی های کیا و هیوندا تقلید از روی دست همین تویوتا و نیسان و بنز و بی ام و هست، اونوقت شما می گی نقطه ضعفشون طراحیشونه؟ در ضمن شرکت های کره ای هیچوقت نمی تونن به گرد پای شرکت های ژاپنی و اروپایی و آمریکایی برسن. اینی که شما میبینی تو ایران هیوندای و کیا زیاد شده، یکی بابت قیمتشه و یکی هم بابت گول تبلیغات و امکانات الکی خوردن خریدارانش هست، هرکس یکبار پشت تویوتا نشست دیگه حاضر نیست پاش رو تو ماشین های کره ای بذاره...این شرکت های ماشین سازی کره ای هم دقیقا دارن راه موبایل سازهاشون رو پیش میرن، تبلیغ بیش از اندازه، کپی از روی طراحی دیگران، اضافه کردن آپشن های زیاد و دهن پر کن ولی در عمل بی کاربرد...در نهایت هم یه عده گول همین حرفا رو می خورن و می خرن...ولی این دلیل نمیشه که بخوای هیوندا و کیا رو با تویوتا مقایسه کنی.
شما هم برید ببینید که کیا چندساله داره جایزه های طرلحی رو درو میکنه. اینم آخر تعصبه که بگید هیچوقت کره به ژاپن و آمریکا نمیرسه. فعلا که از همه نظر از جفتشون پیشرفته تره. در ضمن اسپورتیج و النترا و سورنتو و سانتافه جزو ماشین های بسیار بسیار پر فروش آمریکا هستن. پنج سال پیش هم همه میگفتن سامسونگ هیچوقت به سونی و اچ تی سی و موتورولا نمیرسه. اما الان میبینین که فروشش از مجموع همه ی اونا روهم بیشتره. اینم که بگیم به خاطر تبلیغات زیادیه حرف جالبی نیست چون مث من و شما بقیه مردم هم. شعور دارن و اگه خودشون هم زیاد از تکنولوژی و خودرو ویزی ندونن وقتی قراره اینهمه پول براش بدن کمی راجبش تحقیق میکنن.
افرین
بر عکس
هیوندای و کیا قدرت بازاریابی ندارن بهمین خاطر طراحی هاشون برای جوان ها خوبه ، افراد میانسال و کهنسال که بیشترین قشر خریداران تویوتا رو تشکیل میدن از طراحی های کیا و هیوندای خوششون نمیاد و عاشق طراحی تویوتا هستن