هکرها موفق به نصب لینوکس و اجرای شبیه ساز روی سخت افزار پلی استیشن 4 شدند
کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس، دقیقا مشابه پی سی ها هستند و ظاهرا هکرها راهی پیدا کرده اند که سیستم عامل لینوکس را روی حداقل یکی از این دو کنسول اجرا نمایند. ...
کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس، دقیقا مشابه پی سی ها هستند و ظاهرا هکرها راهی پیدا کرده اند که سیستم عامل لینوکس را روی حداقل یکی از این دو کنسول اجرا نمایند. گروه هکر کنسول Fail0verflow به تازگی توانسته ورژنی از لینوکس را روی سخت افزار کنسول نسل هشتمی سونی اجرا نماید.
این شاید اولین و مهم ترین قدم هکرها برای اجرای نرم افزارهای مربوط به سیستم های شخصی روی پلی استیشن 4 باشد. کنسول نهایی سونی، برخلاف پلی استیشن 3، ساختاری شبیه به پی سی ها معمولی دارد و حالا کار به جایی رسیده است سیستم عامل های دسکتاپ کامپیوتری نیز روی آن نصب می شوند.
اما همه چیز تنها به لینوکس خلاصه نمی شود؛ بلکه گروه Fail0verflow هم چنین توانسته امولاتور یا همان شبیه ساز گیم بوی و ورژنی دست کاری شده از بازی Pokemon را روی پلی استیشن 4 اجرا کند. سونی هنوز نسبت به این مسئله واکنشی نشان نداده و به نظر نمی رسد که تمایلی به صحبت درباره چنین موضوعی داشته باشد.
در هر حال، اجرای بازی Pokemon از طریق امولاتور گیم بوی از چندین جهت جالب توجه است؛ چرا که تیم هکری در اصل یک گیم بوی به پلی استیشن 4 متصل نموده با بتواند به عنوان کنترلر از آن بهره گیرد. شاید این بهترین روش برای تجربه بازی های قدیمی روی کنسول جدید به شمار نرود، اما نشان می دهد که این تیم، درک خوبی از عملکرد سیستم پلی استیشن 4 دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این بازی پوکمون هم خیلی باحاله
عزیز،شما داری استیم os رو با یه نسخه نصفه نیمه و پر از باگ و لگ لینوکس مقایسه میکنی؟استیم ٱ-اس جناب عالی رو پشتش استیم نشسته،پشت لینوکس نصفه نیمه ps4 هم یه چهار تا هکر که گیریم خیلی هم کارشون فیکس باشه،یه تیم ۲۰۰ نفری توسعه واسه یه ورژن جدید و روون از لینوکس با پشتیبانی ۲۴ ساعته برای رفع باگ کجا ۲-3 نفر هکر که تو وقت آزادشون میشینن واسه فان رو ps4 با هزارتا دنگ و فنگ و باگ و لگ لینوکس نصب میکنن کجا،شما هم اگه خیلی از این که از ورژن ناقص الخلقه لینوکس همراه با لگ استفاده کنی لذت میبری،میتونی پی اش رو بگیری ببینی چطوری رو ps4 لینوکس نصب کردن که شما هم نصب کنی،هرچند که شک دارم حتی بتونی یه خط رو ورژن اختصاصی شده لینوکس که رو ps4 نصبه بندازی
در ضمن مهندس بنده هم مدرک لیسانس کامپیوتر دارم هم دکترای دندانپزشکی و در حال حاضر هم برای تخصص تحصیل میکنم،شما هم هر وقت تو دانشگاه ترمی ۷۰ واحد پاس کردی بیا اینجا برای ما دم از سطح سواد بزن(هنوز اون pc یه سیستم عامله رو یادم نرفته D:)
در ضمن بنده یه ۳۰-40 تا انجمن و سایت و حتی گرنا و گیم رنجر و کلش آف کلنز و نیم ۲ جین جای دیگه با همین نام کاربری عضوم و ۱۰۰۰ تا پست با لحنی حتی صریح تر از پست قبلیم منتشر کردم و خیلیا هم چه بسا خوششون نیومده اما سطح شعورشون رو تو فضای مجازی با بستن مواد منفجره به دیگران به نمایش نذاشتن عزیز
در آخر هم هروقت vulkun جناب عالی ۱۲۰ درصد بهبود در تعداد فریم ها بر ثانیه یا همون fps در بازی ها و بنچمارک های گرافیکی مختلف رو شامل شد بیا اینجا سیرک گیگ های آماتور دیجیاتو رو برای ما راخ بنداز مهندس،امثال شما رو الان هم ول کنن میگید گرافیک ۴ گیگ هرچیم که باشه از ۲ گیگ بهتره :)
و من الله توفیق!
در ضمن شما و امثالهم اشتباه میکنین
چون واقعا 4 گیگ بهتر از 2 گیگه :)
اون تکنولوژیه مهندس که فرق میکنه و مشخص میکنه
مثلا تراشه ای با فناوری 14 نانومتری خیلی بهتر از تراشه ای با فناوری 22 نانومتریه
میشه بگین فوق لیسانستون رو از کدوم دانشگاه گرفتی ؟
باید اون دانشگاه رو آتیش بزنن
یه چیزی بگم اتفاقا فوق لیسانس کامپیوتر کشورمون دانششون کمه ! میگی نه الان من بهت میگم چرا
اول اینکه استیم او اس یک توزیعه اونم مبتنی بر لینوکسه خودش
دوم اینکه واسه پلی استیشن 3 توزیع های لینوکس متنوعی وجود داره اما پلی استیشن 4 به خاطر سخت افزار پیچیده ای که داره نمیشد توزیعی ارایه بدن اما حالا تونستن
چهارم اینکه vulkan یه api جدید سطح بالاست که هنوز نیونده و قراره اوائل 2016 بیاد و پشتش غول بزرگی مثل amd و گروه خرناس وایساده ! ( خرناس همون توسعه دهندگان open gl ) هستن
این vulkan هنوز نیونده از کجا میدونین که فریمش چقدره؟!?
اگه می خوای به قدرت vulkan پی ببری پیشنهاد میکنم مقاله هایی در زمینه مقایسه منتل با dx رو ببینی
ببین که چطور directX حتی نسخه 12 در مقابل mantle کم میاره!
صحبت از منتل میکنم چون منتل قراره با vulkan ادغام بشه
منتل پرقدرت ترین api بود که فقط یک ایرادی داشت اونم اینکه فقط تو گرافیک amd کار میکرد اما قراره قدرتش به vulkan بره
و اینکه میگم از dx خداحافظی کن این بود که vulkan هنوز نیونده شرکت های معروفی میرن سراغش
گوگل قراره vulkan رو بیاره به اندروید جدیدش
استیم قراره vulkan رو به سیستم عامل استیم او اس اضافه کنه
و اگه اینطور بشه سازنده های بازی دیگه سرشون درد نمیکنه که بازی هاشون رو بیارن سمت dx
میارن سمت vulkan چون هم قدرتمند و سریعه و هم چند پلتفرمه است یعنی یه بار میسازن و با اندک زحمتی تو لینوکس و ویندوز و مک و اندروید و ...
میارن و پورتش میکنن
دوران ویندوز داره تو بازی های pc داره تموم میشه
اصلا از vulkan اطلاعاتی نداری اینو به حساب کم دانشت بزارم یا به حساب مدرکت؟
حالا اینا رو ولش تو به این سیستم عامل لینوکسی که اینا پورت کردن میگی ناقص الخلق
منم به کسی که فریم کامپیوتر هشت میلیونی رو با فریم پلی استیشن 4 یک میلیونی مقایسه کنه میگم ناقص الخلق !
از کجا میدونی شاید اگه پول مهم نبود سونی می تونست پلی استیشنی بسازه که چند برابر فریم تمام pc ها باشه
مسئله پوله پول
علاوه بر اینا سونی باید با شرکت کارت گرافیکی مثل amd قرار داد ببنده که واسه خودش ضرر مالی به وجود نیاد
و باز هم زیبایی لینوکس
هم پی سی هم پی اس حفتشون عالین ولی بازیایی مثه بلک فلگ و لول یا دوتا یا جی تی ا همیشه با کیبورد و موس یه طعم دیگه ای داره مخصوصا اگر با قهوه باشه
eyvallll?
وای یعنی اگه هک بشه کر کر خندس
فکر کنید انچارتد 4 که قوطی فنهای سونی اینقدر بهش مینازن روی PC اجرا بشه D
واییی قیافه کنسول گیمرا دیدنی میشه
زنده باد PC کبیر
احمق خان باز باید برن ان چارتد 4را بخرن و درایور بلوری هم بخرن گرافیک را ارتقا بدن سی پی یو را ارتقا بدن200تومان پول بازی بدن تا هک شه.خب مگه دل درد داری برو پلی 4بخر بعدشم نگفت هک بشه که بازیاشو دور بزن ساده اندیش و کوته فکر نباش قدرت کنسول را به رخ کشیده داره میگه انقدر قویه سونی که لینوکس را روش نصب کردن و هکشم نکردن کسای که نصب کردن هکر بودن مخ بودن نشستن فکر کردن مثل تو نمیان چرت پرت بپرونن فکر میکنم حرف میزنن و عمل میکنن ای خدا چرا با این جمعیت متعصب و احمقانه ایکس باگس دوست شدیم80میلیون نفر
تازه سیستم عامل پی سی روش نصب شده یعنی ما کنسول گیمرا میتونیم رو پی اس فور بازی های انحصاری بزنیم
وای اگه بشه کرکر خندست هف لایف و کانتر و پورتال رو پی اس فور
قیافه پی سی گیمرا دیدنی میشه
زنده با سونی کبیر
در حال حاضر شما بهتره بری یکم در مورد معنی واژه pc تحقیق کنی و هر موقع به این نکته پی بردی که pc یک پلتفرم هست نه یک سیستم عامل بعدش به نصب مصیبت وار و پرباگ لینوکس یا ویندوز رو ps4 بخندی نه به pc گیمرا که از فردا قراره با امولاتور ps4 که خود سونی تایید کرده در حال تست نهاییش برای ویندوز هست حال کنن عزیز
دیگه،ببین کارو به کجا رسوندین که من که خوندم یکی از فنای قدیمی سونی هستم، باید بیام از حق pc و مایکروسافت دفاع کنم (هرچند که در حقیقت هم برتری با pc هست و اگه شما هم یه لپ تاپ ورک استیشن مثل بنده داشتین به این موضوع پی می بردین که بالای ۱۰۰۰ فریم گرفتن تو عنوانی مثل cod 4 که رو ps3 با ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشد یعنی چی :) )
در ضمن خودت سطح سوادتو ببر بالا چون چیزی که ایراد داره حرفاته نه حرف مهدی
راستم میگه با زدن لینوکس رو ps میشه ، استیم زد و کاتتر بازی کرد
من بازی های استیم او اس رو دنبال میکنم ، تقریبا اکثر بازی های 2015 که تو استیم انتشار شده واسه استیم او اس یا هست یا قراره بیاد
و در ضمن پیشنهاد میکنم با اومدن vulkan با dx12 خداحافظی کنی و خیلی به ویندوزت امید نبندی
بیماریت از نوشتن متن و نامت مشخصه
چند کیلو tnt تو خودت وصل کردی ؟
پیشنهاد می کنم خودتو زودتر منفجر کنی تا بلکه یه ذره احترام بعد مرگت واست بمونه
دکتر منظور این خبر این بوده که هکرا تونستن رویه پی اس فور لینوکس نصب کنن یعنی سیستم عامل اصلی دستگاه هنوز هک نشده o_____o
معلومه آنچارتد خیلی براتون با ارزشه که اینجوری حسودی میکنید ازش
o_____o