سهام اپل در آخرین لحظات سال 2015 با رکود مواجه شد
سهام کمپانی اپل سال هاست که ارزش بسیار زیادی برای سرمایه گذاران داشته است و آن را به ارزشمندترین برند جهان تبدیل نموده است. در دقایق نهایی روز پنجشنبه، بازار سهام ایالات متحده در سال ...
سهام کمپانی اپل سال هاست که ارزش بسیار زیادی برای سرمایه گذاران داشته است و آن را به ارزشمندترین برند جهان تبدیل نموده است. در دقایق نهایی روز پنجشنبه، بازار سهام ایالات متحده در سال 2015 بسته شد و سهامداران این کمپانی عظیم ساکن کوپرتینو با مسئله ای مواجه شدند که وقوع آن از سال 2008 بی سابقه بوده است: کاهش ارزش سهام اپل.
برای قیاس باید گفت که آخرین باری که اپل سال خود را با افت ارزش به پایان رساند، زمانی بود که آیفون 3 جی تازه عرضه شده بود و Storm 9530 بلک بری، جدی ترین رقیب آن به شمار می رفت. سال 2015 در حالی به پایان رسید که ارزش هر سهم از اپل برابر با 105.26 دلار بود؛ یعنی چیزی حدود 4.64 درصد کمتر از ابتدای سال 2015 میلادی.
این بدان معناست که کمپانی غول تکنولوژی با ضرر 57 میلیارد دلاری مواجه شده است. بیش ترین ارزش برند اپل در ماه آپریل و هم زمان با عرضه دستگاه پوشیدنی اپل واچ به دست آمده است و هر سهم از کمپانی مورد بحث، ارزشی معادل 134.54 دلار پیدا کرد. ارزش نهایی سهام اپل در پایان 2015 حدود 22 درصد از بالاترین ارزش آن کمتر است.
اخیرا بسیاری از تحلیلگران به سرمایه گذاران اخطار می دهند که نسبت به اپل دقت بیش تری به خرج بدهند؛ چرا که این کمپانی واحدهای آیفون کمتری از آن چه انتظار می رفت تولید می کند. در همین حال، کمپانی Foxconn که تولید انبوه محصولات اپل را برعهده دارد، با سفارشات کمتری نسبت به قبل مواجه شده است.
با این همه، اپل در سه ماه نخست سال مالی گذشته، توانست 74.5 میلیون واحد از آیفون خود را به فروش برساند و رکوردها را جا به جا کند. بنابراین، برخی از تحلیلگران معتقدند که اپل می تواند چنین موفقیتی را امسال تکرار کرده و حتی آن را تغییر دهد. با این همه فراموش نکنیم که چنین زیان هایی، طبیعت تجارت را شکل می دهند و روزی که اولین آیفون عرضه شد، سهام اپل تنها 16.23 دلار ارزش داشت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
برزگ کردنه صفحه نمایش ممکنه اوایل سود داشته باشه ولی بزرگترین ضرره ...
چون اعتقادات خودشو طرفداراشو خورد کرد با این کارش...فقط برای اندکی سود بیشتر...در عوض یکم ک تب و تابش از بین رفت تازه موجه کوچ از اپل نمایان شد...
خیلی دوستش دارم اپلو...ولی اون اپله استیو جابزو نه اینو
اپل تنها شرکتی هست که اصول داره..یعنی از سامی هرچیزی برمیادامروز ضداب میزنه فردا فلز میزنه پس فردام حسگراسرااثرانگشت میاره..چون شخصیته خاصی نداره الگو برداری میکنه از همه در همه جا...
ولی اپل یا اچ تی سی یا سونی ی جواریی شخصیت خودشونو دارن...ک البته اپل شخصیتش بیشتر ب چشم میاد...این بزرگ کردنه ایفونام یعنی خورد کردنه شخصیته خودش..
اپل قبلا هم داشت كه ركود.نكنه پايان يافتن سال با ركود منظورتونه؟خب اونجا برا چي كفتيد براي اولين بار از ٢٠٠٨؟
کسایی که ارزوی سقوط و نابودی اپل رو دارن مشخصه که عقده دارن.دستشون به گوشت نمیرسه واسه همین چرت و پرت مبگن.هیچ ادمه عاقلی ارزوی بد واسه دیگران نمیکنه.
اپل شركتیە كە در آیندە خیلی نابغە جذبش میشن من بە این عقیدم ایمان دارم.
شانس منه دیگه خواستم بخرم سهامش افت کرده حتما می خواهد ضررشو بره رو قیمت هاش
درود دوستان
لطفا دوستانی که ایفون6sدارن نظر بدن!
ایا این گوشی ارزش خرید داره؟
ممنون میشم
اره كاملا
دوربين جلو هم خيلي بهتر شده
روشنايي تصويرش از ٦ يكم كمتره
فورس تاچ قابليت مولتي تسك و از اپ به اپ ديگه رفتن رو خيلي اسونتر كرده و كار باش لذت بخشه
فعلا جيلبريك براي ورژن هاي بالاتر از ٩.٠.٢ وجود نداره
تو باقي بحثا اگر قبلا هم با ايفون كار كردين بهتر شده منتها فعلا برنامه و بازي نيست كه بتونه از سخت افزارش كار بكشه
داغ شدن هم روي تري جي و اينكه همزمان هم بازي كنين گرم ميشه پشتش ولي نه زياد.
روي واي فاي اصلا داغ نميكنه .
باتري اذيت ميكنه واقعيتش و تو استفاده متوسط يك روز دوام مياره
ممنون وحید جان
انشاا... امروز فردا خریدمش دیگه:))
امیدوارم اپل نابود بشه
اقا پدرام گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف
فقط میتونم بگم جواب ابلهان خاموشیست
از نطرت معلومه عقده داری.برات متاسفم!
خواهش میکنم
خواهش میکنم
خواهش میکنم بگین چرا جواب ایمیل و نظرات رو نمیدین؟؟؟
مگه نه اینکه دنبال پیشرفت علمی و فناوری کشورمون هستین؟؟؟
تورو خدا جواب بدین
خواهش کردم
ارمان اپل عوض شده! اپلی که الویّتش این بود که بهترین رو به کاربرانش بده تبدیل شده به شرکتی که فقط به یک چیز فکر می کنه، پول! نمونه اش ایفون های 16 گیگابایتی که دوربین 4کی دارند! این موضوع عملا موجب رنجش کاربر میشه، در ضمن مواردی که در گذشته باعث اوج گرفتن اپل شد امروز داره زیر سوال میره! طراحی، چیزی بود که اپل با الویّتی که برای کارایی قائل بود به اون اهمیت می داد و خیلی هم طرح های جذابی داشت ولی امروز زیبایی جای کارایی رو گرفته (مک بوک با یک پورت یا نحوه شارژ شدن پنسل توسط لایتنینگ ایپد) و طراحی هم مثل سابق اهمیت نداره (کاورباتری جدید ایفون) مورد دیگه ای که اپل باز هم به اون افتخار می کرد روانی سیستم عامل بود! که عملا با ای او اس 9 زیر سوال رفت! کسانی که ایفون 6 یا نسخه پلاس هم دارند با این ورژن مشکل پیدا کردند چه برسه به ایفون های قدیمی تر با سخت افزار پایین تر (این موضوع رو به عینه، مشاهده کردم) یا مشکلات گرافیکی و ترکپد (غیر سخت افزاری) مک بوک جدید، حتی حرف زدن راجع به لگ یا مشکل در ای او اس و اوس اکس در سال های گذشته خنده دار بود! در هر صورت بنایی که استیو جابز بر پایه کارایی و طراحی بنا کرد امروز داره متزلزل میشه! تیم کوک تنها کاری که کرد بزرگ کردن سایز نمایشگر ایفون بود! و این تغییر مصادف شد با ورود اپل به بازار گرسنه چین، یکی از شانس های بزرگ تیم کوک همین مسئله بود! بعد از گذر از تب خریداران ایفون های بزرگ تر و پر شدن ایفون در چین این سهام اپله که به ما نشون می ده تیم کوک در این مدت با اپل چه کار کرده، امیدوارم به خودش بیاد.
????Like
بی نهایت برای اپل و درواقع برای دوستداراشون از خداوند موفقیت میخام
سخنان یک آنتی اپل که فکر میکنه خیلی حالیشه :)
من این نظر رو بر اساس مقاله ها و مشاهدات خودم از دوستانم که کاربر اپل هستند دادم، برای شما هم یک پیشنهاد دارم: http://1drv.ms/1VuOojU
مطمئنن خیلی بیشتر از جنابعالی می فهمه / حقیقت تلخه
سلام ببخشید بی ربط می پرسم
مگه تو لپ تاپ ها گرافیک GeForce 940m از گرافیک آنبورد Iris 6100 ضعیف تر نیست؟ (طبق سایت videocardbenchmark)
پس چرا تولید کننده ها از چیپ اختصاصی گرافیکی GeForce 940m استفاده میکنن؟ درحالی که هم پرمصرف تره هم جاگیرتره هم در کل گرون تر.