ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهار دلیل که نشان می دهد حذف جک ۳.۵ میلی متری از آیفون تصمیم درستی است

هرچند هنوز زمان زیادی تا عرضه آیفون بعدی باقی مانده، اما با توجه به اخبار و شایعات اخیر می توان با اطمینان نسبتاً زیادی گفت که اپل تصمیم گرفته درگاه ۳.۵ میلی متری هدفون را ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۱۹ دی ۱۳۹۴  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هرچند هنوز زمان زیادی تا عرضه آیفون بعدی باقی مانده، اما با توجه به اخبار و شایعات اخیر می توان با اطمینان نسبتاً زیادی گفت که اپل تصمیم گرفته درگاه ۳.۵ میلی متری هدفون را از این محصول حذف نماید، تصمیمی که در صورت عملی شدن، کاربران را به استفاده از درگاه Lightning یا هدفون های بلوتوث سوق خواهد داد.

تردیدی وجود ندارد که ایجاد چنین تغییری حداقل در کوتاه مدت به اعتراض و نارضایتی کاربران منجر خواهد شد، کما اینکه در حال حاضر نیز شاهد هستیم که کمپین های اعتراضی با حضور صدها هزار کاربر نسبت به شایعات موجود شکل گرفته است.

از سوی دیگر اما لازم است بدانید که جک ۳.۵ میلی متری عمر زیادی دارد و نمونه های اولیه این فناوری به قرن نوزدهم باز می گردد، در نتیجه اگر اپل بتواند تکنولوژی که کاربران سالها به آن عادت کرده اند را تغییر دهد، این موضوع بدون شک به بهبود ابزارهای آینده منجر خواهد شد.

با ادامه این مطلب همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مزیت های استفاده از درگاه لایتنینگ به جای جک ۳.۵ میلی متری فعلی.

باریک تر ساختن ابزارها را ممکن می کند

iPhone-6-vs-all-models-thickness

هرچند ضخامت ۷.۱ میلی متری آیفون 6S به هیچ وجه زیاد به حساب نمی آید، اما بر اساس تحلیل ها حذف درگاه ۳.۵ میلی متری می تواند این میزان را تا ۱ میلی متر دیگر نیز کاهش دهد، موردی که همه کاربران بدون تردید از آن استقبال خواهند کرد.

برای استفاده از قابلیت حذف نویز احتیاجی به باتری جداگانه نخواهد بود

evernote-camera-roll-20140427-161826

اگر از هدفون های مجهز به فناوری حذف نویز استفاده کرده باشید، می دانید که این محصولات از کارایی زیادی به خصوص در پروازهای هوایی و محیط های شلوغ برخوردار هستند.

از سوی دیگر اما درگاه ۳.۵ میلی متری قادر نیست انرژی مورد نیاز برای این قابلیت را تامین کند و به همین دلیل لازم است پک باتری نه چندان دوست داشتنی متصل شده به هدفون را همواره همراه داشته باشید، نقطه ضعفی که در صورت استفاده از درگاه Lighting به سادگی از میان خواهد رفت.

کیفیت پخش صدا را افزایش خواهد داد

er_photo_211795

بر اساس شایعات و گزارش های منتشر شده می دانیم که ظاهراً اپل نیز می خواهد مثل اسپاتیفای و رقبای دیگر خود، سرویس استریم موسیقی به شکل Hi-Res و با کیفیت بالاتر را در اختیار کاربران قرار دهد.

در صورت راه اندازی چنین سرویسی، استفاده از درگاه Lightinig برای پخش موسیقی تعجب برانگیز نخواهد بود، چرا که این درگاه قادر است کیفیت پخش به مراتب بالاتری نسبت به جک ۳.۵ میلی متری فعلی ارائه نماید.

استفاده از این درگاه «هوشمندانه» تر خواهد بود

it-would-be-smarter

از آنجایی که درگاه Lighting برای تبادل اطلاعات از سیگنال های دیجیتالی استفاده می کند، در نتیجه داده های دیگری نیز در کنار صوت می تواند توسط آن منتقل گردد، در نتیجه می توان قابلیت های بیشتری را در صورت استفاده از این درگاه متصور بود. برای مثال کاربر می تواند در تنظیمات ابزار خود تعیین کند که در صورت اتصال هدفون، اپلیکیشن اسپاتیفای به شکل خودکار باز و آماده کار گردد.

apple-macbook-air-type-c

 

سالها پیش حذف درایو فلاپی دیسک از کامپیوترهای iMac اعتراض زیادی را از سوی کاربران برانگیخت، اما این موضوع در تصمیمات اپل اخلالی ایجاد نکرد و این شرکت در سالهای پس از آن به ترتیب درایو CD/DVD و حتی درگاه های فایروایر ۴۰۰ و ۸۰۰ را نیز از کامپیوترهای خود حذف کرد.

اما آینده مشخص کرد شرکت ساکن کوپرتینو در تمام این موارد تصمیم درست را گرفته و با دنباله روی تولید کنندگان دیگر، تغییرات قابل توجهی در صنعت ایجاد کرده است.

از سوی دیگر اما حذف درگاه ها در محصولات اخیر به حدی رسیده که آخرین مک بوک تنها از جک ۳.۵ میلی متری در کنار یک درگاه USB Type-C بهره می برد، در نتیجه لازم است منتظر بمانیم تا مشخص شود این تصمیم جدید نیز در راستای بینش هوشمندانه یا صحیح اپل به شمار می رود یا نمونه دیگری است از زیاده روی این شرکت در حذف درگاه هایی که کاربران به استفاده از آنها خو گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • رضا

    دوستان یک سوال چرا از جک 2.5 میلیمتری استفاده نمیکنه؟چون هم کوچیک تره هم اینکه بین عموم جا افتاده
    قبلن یک گوشی داشتم همینجوری بود نوکیا 5610

  • Ehsan

    خبر :

    اپل تصمیم دارد ابتدا آسفالت خیابان را جویده و سپس سینه خیز فاصله برج میلاد تا مترو جوانمرد قصاب را طی کند.

    دیجیاتو : سیصد و شصد و دو دلیل که اپل بهترین تصمیم را گرفته است.

    • شهروز

      آقا دمت گرم کلی خندیدم ?

  • امیرمهدی تبریزی

    کلا هرکاری که اپل بخواد بکنه ، یه توجیح براش میارن !!میدونین اپل خوبه...
    این کارم مث حذف slot SD card میمونه .. راهی برای گران کردن محصول...

  • sorush33

    سالهای زیادی نوکیا برای گوشی هاش بجای جک 3.5 میلی متری از درگاه منحصر فردی استفاده میکرد.تا اونجایی که من میدونم این مسئله زیاد به مذاق دارندگان نوکیا خوش نیومد.چون مجبور بودن مدام از کانورتر کابل برای گجت های مختلف استفاده کنند
    منظورم اینه جک3.5 الان تبدیل به استاندارد شده و تعویضش تاثیر مثبت چندانی نداره.میزان نویزی که فرمودین در حال حاضر با توجه به تکنولوژی شرکت های سازنده روز به روز در حال کمتر شدنه.

  • mohsen

    آقا انصافن همين الآنم كيفيت صداي اپل و باقي مواردش از اكثر گوشيا سرتره

  • مهدی

    اصلاح بفرمایید: حذف درگاه Lightinig تعجب برانگیز نخواهد بود

  • Arian

    یه روز هم type c حذف میکنه

  • حسن چنگیزی

    به بهترین نحو ممکن نقش رهبر بودن خودش رو داره اجرا می کنه

  • پیمان

    اول که یک شرکت چینی اومد و گوشی X5Max رو با ضخامت 4.75 میلی متر داد بیرون همراه با جک 3.5 کیلیمتری
    دو منو از لیست کاربر هایی که خوششون میاد باریک بشه خط بزنید

    شما از ضعف ها نگفتین که اونم کم شدن فضا برای باتری و غیر حال ندارم
    بنده گوشی رو چیزی که ال چی تو G4 و اچ تی سی توی M8 و M9 طراحی کردم خیلی بیشتر دوست دارم تا باریکی سری P و ایفون ها
    مهم راحتیه و این چند گوشی که گفتم ارگونومی خوبی دارن و قشنگ توی دست جا میوفتن
    نه اون چیزی که شما میگید
    از اون گذشته واقعا مسخره ست خام این تبلیغات شد
    دیگه روشن شده بزرگترین مشکل گجت ها باتریه نه جک 3.5 میلی متری

  • حمید

    هه،ما که گوشیمون با وجود جک هدفون،باتری 4000 میلی آمپری ،نمایشگر شیش اینچ ،که کیفیت و تراکم پیکسلیش از ایفون بیشتره،با کیفیت صدای بلندگوی مناسب،با این همه ، با ظرافت خاصی ساخته شده،هم حاشیه اطراف صفحه نمایشش از ایفون کمتره هم ضخامتش،ضخامتش فقط 6.9 میلی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی