آیفون در صدر جدول؛ آنتوتو فهرست ۱۰ تلفن هوشمند برتر ۲۰۱۵ از نظر کارایی را منتشر کرد
AnTuTu، شرکتی که بنیانگذار یکی از معروف ترین ابزارهای بنچ مارک گیری چند پلتفرمی برای تلفن های هوشمند است، حالا رسماً برترین اسمارت فون های ۲۰۱۵ از نظر کارایی را معرفی کرده. بد نیست بدانید ...
AnTuTu، شرکتی که بنیانگذار یکی از معروف ترین ابزارهای بنچ مارک گیری چند پلتفرمی برای تلفن های هوشمند است، حالا رسماً برترین اسمارت فون های ۲۰۱۵ از نظر کارایی را معرفی کرده.
بد نیست بدانید آیفون ۶ اس پلاس توانسته با فاصله ای بسیار زیاد در راس فهرست اعلامی از جانب AnTuTu قرار بگیرد آنهم با وجود اینکه حافظه ی رم چندانی را در خود جای نداده، پردازنده اش تنها دو هسته ی پردازشی دارد و فرکانس کاری آنها هم رقم عجیب و غریبی نیست.
شرکت یاد شده جدولی را منتشر کرده که متوسط امتیاز به دست آمده توسط هر موبایل در آزمون های مختلف را بیان می کند. با یک نگاه ساده به این جدول در می یابیم که آیفون ۶ اس پلاس با امتیاز ۱۳۲.۶۲۰ توانسته خودش را به جد از سایر همتایان اندرویدی اش جدا نماید. جایگاه دوم نیز به Mate 8 با امتیاز ۹۲.۷۴۶ رسیده که این رقم اختلافی ۳۰ درصدی را با صدر نشین روایت می کند.
همانطوری که احتمالاً بسیاری از شما نیز می دانید آیفون ۶ اس پلاس توسط چیپست A9 اپل قدرت یافته و از دو هسته ی پردازشی تحت فرکانس کاری ۱.۸۴ گیگاهرتز در کنار پردازنده ی گرافیکی PowerVR GT7600 و دو گیگابایت حافظه ی رم بهره می برد. روی کاغذ و به صورت تئوری این اسمارت فون شاید برتر از Mate 8 به نظر نرسد، زیرا موبایل هوآوی ۴ گیگابایت رم دارد، پردازش ها را به عهده ی سیستم-روی-چیپ قدرتمند و هشت هسته ای کایرین ۹۵۰ گذاشته و Mali-T880 MP4 نیز در آن عملیات های گرافیکی را انجام می دهد. اما اکنون و در عمل شاهد آن هستیم که اپل با فاصله ای زیاد بر همتای چینی اش برتری پیدا کرده.
ضمناً هر دو موبایل آمده در بالا از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار هستند و لذا نمایشگر هیچ یک از آنها نیازمند تخصیص منابع بیشتری نسبت دیگری نیست.
جایگاه های سوم، چهارم و پنجم، توسط تلفن های هوشمندی تصاحب شده که به چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ مجهز بوده اند. البته نکته جالب اینکه برترین موبایل دارای تراشه مورد اشاره توسط خود کره ای ها ساخته نشده و متعلق به برند چینی Meizu محسوب می شود.
Meizu Pro 5 با رقم زدن امتیاز ۸۶.۲۱۴ در بنچ مارک آنتوتو توانسته در رده ی سوم بایستد و بر گلکسی نوت ۵ با امتیاز ۸۳.۳۶۴ و گلکسی اس ۶ اج با امتیاز ۸۲.۰۸۷ برتری پیدا کند.
در این بین می بایست یادآور شویم آیفون ۶ پلاس -که سال ۲۰۱۴ تولید شده- رده ششم جدول را با امتیاز ۸۰.۵۴۴ به خود اختصاص داده و با این امتیاز بالاتر از دستگاه هایی همچون نکسوس ۶ پی و نوت پروی شیائومی که هر دو مجهز به اسنپدارگون ۸۱۰ هستند جای گرفته.
در سالی که در پیش رویمان قرار داد پرچمداران اندرویدی با اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ به میدان خواهند آمد، و باید دید این محصولات می توانند دستاوردهای آتی اهالی کوپرتینو را به چالش بکشند و در جایگاهی برتر نسبت به آنها مستقر گردند یا خیر.
نظر شما در رابطه با نمودار منتشر شده از جانب آنتوتو چیست و فکر می کنید چنین داده هایی تا چه حد حائز اهمیت هستند؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

خبر دارین که داعش گوشی هوشمند غیر قابل ردیابی ساخته؟!
این درست نیست 6s با اینا مقایسه کرد یه دو ماهی صبر کنین الجی سامسونگ پرچمدارای 2016 بیرون بدن بعدا نظر بدین در مورد سیستم عامل هم بگم ios درحال حاضر بهترین سیستم عامله سامسونگ هم قبول داره و الان یکی دوساله داره رو سیستم عامل تایزن کار میکنه
مگه 6s مال 2016 هستش که میگی بذار الجی و سامسونگ پرچمداراشو بده
تقریبا همزمان با گلکسي نوت5 اومد بیرون
کجاش غير منصفانه هست?
پس LG G4 کجاست؟=-O
خدایی گوشی فوق العاده ایه
با سلام
من براي گوشيم اسكرين شات antutu گرفتم
نميدونم اينجا چطور بذارم
تو تمام پستای مربوط به بنچمارک همه یه فامیل یا رفیق دارن که گوشیه سونی داره و داغ نمیکنه بنچمارکشم بالاست. بیاید یاد بگیریم ملاک رو بررسی های تخصصی بدونیم نه چیزی که دست بقیه میبینیم
ماشین بازای قدیمی میگن ماشین فقط شورلت آمریکایی!! گوشی هم فقط اپل!!
کلا گوشی ها به دو دسته تقسیم میشن 1.اپل 2.دیگر گوشی ها (اندروید)
من خودم از خانواده اندرویدی بودم ولی وقتی شما فقط دو ماه با اپل کار کنید دیگه از اندروید بدتون میاد, درسته گوشی های اندروید دارای قابلیت های بسیاری هستن ولی نصف قابلیتاشون هم بی مصرفن!! اپل تمامی قابلیت های کاربردیه و میشه ازش نهایت بهره رو برد, همیشه بهترین ایده ها با اپل بوده!
بنظرم کمپانی هایی مثل سامسونگ فقط با ساخت گوشی هایی که رقم سخت افزاری بالایی دارن مثل پردازنده 8 هسته ای و ... دارن کاربراشون رو خر میکنند :)) البته خیلی ها هم خر میشن و گول این ارقام الکی رو میخورن! وگرنه شما اپل رو با پردازنده 2 هسته ای در نظر بگیرین چه کارایی که نمیکنه!!
جیلبریک IOS شمارو وارد یک دنیای جدیدی از آیفون میکنه که بدون شک فوق العاده لذت بخشه
الکی قضاوت نکنید . . .
اولا خر خودتی. به میلیونها نفر هموطنت و میلیاردها استفاده کننده در جهان توهین کردی. خودت مثلا عقل کلی؟
یعنی یک نفر تو این جمع ایفون +6S نداره که منصفانه این تست رو انجام بده و اسکرین شات بزاره؟
این 6 اس با چیپ سامسونگ.tsmc سه هزارتا بالاتر میده حدود 130
پس lemax pro چی شد.؟! اونکه 133 هزاره... تو همین دیجیاتو نوشته بود... سرچ کنید بی زحمت
مال 2015 نیست. اینا گوشیای 2015 هستن. اون مال 2016.
این پنجمارک ها واقعا درستن؟من یبار با اس6 تست گرفتن نوشت 79010 بعد دوباره گرفتم شد 46805 ? بعد دوباره گرفتم شد 79508.پس اینا معلومه خیلی درست نیستن البته تو قدرتمندی آیفون 6 اس و پردازنده A9 هم شکی نیست
باز یک استراتژی تبلیغاتی از اپل برای مقابله با خبر نا امن ترین سیستم عامل های 2015 که اپل در مقام اول و اندروید در مقام بیستم... حالا قضاوت با شما...