ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: در کنار پردازنده های جدید باید از ویندوز ۱۰ استفاده کنید

اگر اکنون از کامپیوتری بهره می گیرید که به نسل ششم از پردازنده های اینتل ملقب به «اسکای لیک» مجهز شده و در آن ویندوز ۷ یا ۸.۱ نصب گشته، بهتر است به زودی تصمیم خود ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۶ دی ۱۳۹۴  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر اکنون از کامپیوتری بهره می گیرید که به نسل ششم از پردازنده های اینتل ملقب به «اسکای لیک» مجهز شده و در آن ویندوز ۷ یا ۸.۱ نصب گشته، بهتر است به زودی تصمیم خود برای بروز رسانی به ویندوز ۱۰ را عملی کنید.

مایکروسافت امروز اعلام کرده که صرفا تا ۱۸ ماه آینده و تا تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۱۷ از نسخه های ویندوز یاد شده پشتیبانی خواهد کرد و از آن به بعد، صرفا بروز رسانی های امنیتی حیاتی را برای کاربران [تجاری و سازمانی] که از نسخه های ۷ و ۸.۱ ویندوز بهره می برند و سیستم آنها نیز به پردازنده اسکای-لیک مجهز است منتشر خواهد کرد.

البته پیش از این مایکروسافت بیان کرده بود که بسته های امنیتی برای «ویندوز ۷» تا تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ و برای «ویندوز ۸.۱»، تا تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد اما بر اساس تغییراتی که امروز در بخش «سیاست پشتیبانی» به وجود آورده، اظهار می شود که این تاریخ ها برای کاربران پردازنده های قدیمی تر از اسکای لیک پابرجا هستند و نسل ششم از پردازنده های اینتل علاوه بر نمونه های بعدی، مشمول این تاریخ نشده و کاربران آنها بهتر از تا پیش از ۱۷ جولای ۲۰۱۷، کامپیوتر خود را به ویندوز ۱۰ آپدیت کنند.

در واقع کاربرانی که پردازنده قدیمی تر در سیستم کامپیوتری آنها وجود دارد، تا تاریخ های اولیه می توانند از پشتیبانی امنیتی مایکروسافت برای ویندوزهایش بهره گیرند. در نتیجه اگر علاقه ای به ویندوز ۱۰ ندارید، نمی توانید از پردازنده های جدید استفاده کنید. [بسته های امنیتی بعدی را دریافت نخواهید کرد و سیستم شما «احتمالا» در معرض آسیب پذیری خواهد بود.]

خود مایکروسافت در وب سایتش می نویسد:

همانطور که به سوی جلو حرکت می کنیم، پردازنده های جدید معرفی می شوند و این پردازنده های تازه از راه رسیده، به آخرین نسل از پلتفرم های نرم افزاری نیاز دارند. مایکروسافت تنها در ویندوز ۱۰ از نسل بعدی پردازنده های اینتل به نام Kaby Lake پشتیبانی می کند. این قانون برای نسل «Bristol Ridge» از پردازنده های AMD و سری «8996» از کوالکام نیز اجرا خواهد شد.

در کنار این موضوع، مایکروسافت بیان می کند که کاربران تجاری و سازمانی هم به شکل بی سابقه ای از ویندوز ۱۰ استقبال به عمل آورده اند و این دسته از کاربران، رضایت کامل خود از قابلیت های امنیتی نسخه جدید ویندوز را نیز ابزار نموده اند.

مطالبی که امروز در وب سایت مایکروسافت به نشر رسیده اند، به شکل کامل از سوی سه همکار بزرگ سخت افزاری این شرکت با نام های دل، اچ پی و لنوو مورد تایید هستند. این سه شرکت رقابت تنگانگی در بخش کامپپیوترهای اقتصادی دارند و البته هر سه نیز تلاش می کنند تا همه محصولات خود را با ویندوز ۱۰ به دست کاربران خود برسانند.

مایکروسافت سال گذشته متعهد گشت که در مقطع زمانی دو الی سه ساله پس از عرضه ویندوز ۱۰، بیش از یک میلیارد دستگاه از همین پلتفرم نرم افزاری استفاده کنند و خبری که امروز در وب سایت شرکت ساکن ردموند منتشر شده نیز حکایت از تلاش های جدید در رابطه با تحقق همین وعده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • علی

    نمیگم که دیگه مایکروسافت پشتیبانیشو از ویندوز 7 قطع کنه و مجبور بشم برم رو 10 وگرنه به هیچ وجه حاظر نیستم همچین مضخرفی رو تحمل کنم

  • اوبونتو

    من فن لینوکسم ؛ طبق فرمایشات شما اپل یه لول جدید تو انحصار است اما سازنده چنین بر بساطی رو مایکی فراهم کرده و اپل فقط نقش بازی کننده داره

    • قنبر تک صلولی چت زاده

      سلام دوست عزیز بنده هم مدتی از لینوکس استفاده می کردم تا اینکه فن خراب شد.

      • اوبونتو

        چی میبینم وای خدا ? تو دیجیاتو ترولی پیدا شد که تعداد کاراکتر های اسمش ییشتر از تعداد کاراکتر های کامنتشه
        نه داداش تقصیر لینوکس نیست این اسمتو رو هر سیستمی پیاده سازی کنی ، فنش خراب میشه خخخخخخخخ

    • Witcherfalse

      اسم عوض کردن زیاد سخت نیست . خودتم که فقط از مایکی استفاده میکنی .
      هر چی استفاده میکنید بکنید ولی به بیخودی وقتی از یه چیزی اطلاع ندارید نیایید بد بگید .
      این آقایی که میگن به تو چه مایکی . اپل کم کمپین گذاشت برا اونایی که نسخه ی قدیمی دارن بیان جدید بگیرن اون حرکت مغز اقتصادیه این ته مضخرف بودن ؟

      • اوبونتو

        نه عزیز ما بر خلاف شما با اپلیکیشن خود دیجیاتو خبرا رو می خونیم

      • اوبونتو

        امیر نیستم
        از بس لومیا گرفتی دستت اطلاعی از اپلکیشین دیجیاتو نداری
        و گرنه این حرف رو نمی زدین :)

  • _Alish_

    ااحق و والانصاف ویندوز ۷ خیلی بهتر از ده بود!
    تو ویندوز ده بزور باید آپدیتا رو دریافت کنی. آنتی ویروسش رو نمیتونی کلا غیرفعال کنی! یعنی با یک ریست دوباره فعال میشه! یعنی پدر ادمو سر برنامه های کرکی در میاره! اخرم مجبور شدم بزنم کل هارد درایومو واسه اسکن exclude کنه! سر نمایش زیرنویس فارسی باید بری تو تنظیمات ریجن و اونو روی Persian بذاری! البته همه ی ویندوزا اینجوری بود ولی توی ده بقیه برنامه ها لبه صورت پیش فرض میرن روی زبان فارسی! اونوقتته کترت زاره و حالا بگرد و تنظیمات زبان رو پیدا کن و بکنش انگلیسی! خدایی ترجمه ی فارسی نرم افزارا از خوندن زبان چینی سخت تره!
    در کل مایکروسافتم راه اپلو پیش گرفته و هر روز داره آزادی رو از کاربراش میگیره! سه چار سال دیگه باید جم کنیم بریم رو لینوکس!

    • محمد

      دوست عزیر، همه این چیزایز که گفتی راه داره، تو نت بگرد پیدا میکنی.
      من الان 10 نصبه رو سیستمم. آنتی ویروس غیر فعاله. با زبان فارسی هیچ مشکلی نداره. مث ویندوز های قبلیه. آپدیت هم نمیشه. تازه windows photo viewer هم به صورت پیش فرض اجرا میشه ( به جای photo ).
      راهنمایی : شما و تممام دوستانی که با اجزای ( component ) وین 10 مشکل دارید، میتونید از طریق وارد کردن دستور زیر در run و اجرای برنامه مربوطه، تمام اجزای ویندوز رو دستکاری کنید، اجزایی مثل آنتی ویروسش، ارور ریپورتر، آپدیت ها و ....
      یکم باهاش ور برید همه چی دستتون میاد.

    • Witcherfalse

      اینکه ایران هیچ حقی واسه کپی رایت قائل نمیشه اینکه اینترنت حجمی داشتن مثل جوک میمونه برا مایکروسافت مشکل ما هست .
      آپدیتش که دو سوته خاموش میشه . برا فیلم هم میتونی از یه اپه دیگه استفاده کنی

  • مهران

    سلام دوستان من روی گوشیم (لومیا 930) ورژن اینسایدر ویندوز 10 رو نصب کردم تا چندتا آپدیت بیلد قبلی به راحتی از استور استفاده میکردم این دوتا آپدیت آخر که اومد دیگه استور باز نمیشه و این ارور کد رو میده (0x80131500)ممنون میشم راهنمایی کنین من رو...

    • Witcherfalse

      مشکل از سرور نیست همین چند دقیقه پیش یه اپ گرفتم . شما ببین اینترنت و ایناتو چک کن . یه مشکل دیگه هم هست که احتمالا به اکانتت وصل نمیشه اونم از اکاونتس چک کن

  • امیر

    من پول دادم ویندوز سون خریدم و نرم افزارم روی تن درست کار نمیکنه
    مگه زوره؟
    شر م بر مایکی

    • Witcherfalse

      چند چندی با خودت ؟ مکتو فرختی که الان در مورد ویندوز حرف میزنی .

      • امیر

        من دارم از حق شما بدبختایی که مایکی میکنه تو پاچتون باز واسش نوازشش میکنید دفاع میکنم

        • Witcherfalse

          اینو یه لینوکس فن میگفت به هر حال . ولی اپل ثابت کرده یه لول جدید تو انحصار هست که بهش میگن اپل لول .

    • Jazz

      خوب شما روی ویندوز 7 بمونید تا سال 2020 هم ساپورت امنیتی میشید :|

  • امیر

    همین کارا رو میکنه که تنفرامیز ترین کمپانی شده نه
    اخه بتو چه؟

    • Witcherfalse

      اپل بهتره به ۳۰۰ هزار نفری پاسخ بده که پتیشن حذف جک هدفون رو امضا کردن .
      تو کلاه سر مردم گذاشتن هم فعلا کسی به اپل نرسیده

      • امیر

        اره خوب اپله که پرچنمدار میده با او اس ناقص و باطری نصقه روزه و سنسور عنبیه خنده دار

        • Witcherfalse

          حداقل خم نمیشه و پر باگ ترین سیستم عامل سال روش نصب نیست.
          یه سرچ کنی میفهمی زرشک طلایی امسال رو به کی دادن

          • Witcherfalse

            از آیفون ۴ به بعد همشونو واسه تست داشتم دیگه جک نگید .
            این پرباگترین هم سه چهار سال پیش دست ویندوز بود اونوقتا این آمار درست بود الان غلطه ؟

          • ali

            پر باگترین سیستم عامل سال ..... معلومه که تو عمرت یه ماه هم دیوایس ios نداشی و کار نکردی باهاش... هر خبری که هر جا مینویسن دلیل نیست که درست باشه

  • alij

    jadidan akhbar shoma kheili boring wa kesel konande shode wa hich jazabiati mesle qabl nadare nemidoonam chera???

مطالب پیشنهادی