ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک خط کد در نسخه بتای iOS خبر از عدم حضور ورودی صدا در آیفون ۷ می دهد

به نظر می رسد هر چه به زمان معرفی آیفون ۷ نزدیک تر می شویم، شایعات در خصوص عدم حضور جک ۳.۵ میلیمتری هدفون در این تلفن هوشمند بیشتر قوت می گیرند و اکنون، بالاخره ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۳۰ دی ۱۳۹۴  |  ۱۱:۲۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نظر می رسد هر چه به زمان معرفی آیفون ۷ نزدیک تر می شویم، شایعات در خصوص عدم حضور جک ۳.۵ میلیمتری هدفون در این تلفن هوشمند بیشتر قوت می گیرند و اکنون، بالاخره نشانه ای در خود پلتفرم iOS رویت شده که می تواند مهر تاییدی باشد بر تصمیم عجیب اپل در خصوص توسعه آیفون بعدی اش.

بر اساس گزارشی که امروز از سوی وب سایت 9To5Mac انتشار یافت، در نسخه بتای iOS 9.3 که هفته پیش برای توسعه دهندگان منتشر شده، کدی وجود دارد که در آن ذکر شده آیفون ۷ از ورودی صدا بی بهره است.

Screen Shot 1394-10-30 at 10.17.19-w600

یکی از کاربران توییتر که اتفاقا توسعه دهنده اپلیکیشن های iOS هم هست (به نام@kyoufujibaya) این کد را رویت کرده است: «Headphones.have.%sinput.NO» که خبر از عدم حضور ورودی صدا در آیفون می دهد.

ios-code-no-headphone-jack1

البته شاید هنوز هم نباید این مسئله را قطعی دانست چرا که دیده شده یک خط کد در مجموعه ای گسترده از کدها نمی تواند نشانه خوبی برای یک تصمیم بزرگ از سوی یک کمپانی قدرتمند در حوزه تکنولوژی باشد.

همچنین لازم به ذکر است که این کد خبر از عدم وجود هیچگونه ورودی صدا دارد و در حالی که اگر شایعات درست باشند، ما در هر حال باید بتوانیم از طریق اتصال لایتنینگ ایربادهای نسل بعدی را به آیفون متصل کنیم. اما در صورتی که بخواهیم به نکته جدیدی که کشف شده اکتفا کنیم، باید گفت که به طور کلی در نسل بعدی آیفون، کاربران باید به هدفون های بلوتوث متکی شوند که این امر مشکلات بسیاری را فراهم خواهد آورد. در این میان توجه به این نکته نیز ضروری است که این کد در یک نسخه بتا از iOS قرار گرفته و نه در نسخه ای اصلی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • عماد

    تا اونجا که من میدونم جک سه ونیم میلیمیتری خروجی است نه ورودی، البته برای صحبت کردن از طریق هندزفری میشه گفت ورودی ولی کار اصلیش گوش دادن به موزیک هست که اونم صدرصد خروجی محسوب میشه، اگر بنده اشتباه میکنم لطفا تصحیح کنید. سپاس

  • هادی

    اپل تو حذف کردن تکنولوژی های قدیمی همیشه پیش قدم بوده، از حذف یکباره فلاپی دیسک تو آی مک های قدیمیش گرفته که خیلی ها بهش انتقاد کردن اون زمان، تا حذف دی وی دی رام و Lan در مک بوک ایر و جدیدا هم حذف USB در مک بوک ها...اما هربار نشون داده که واقعا حق با اپل بوده و با دید درست نسبت به آینده این حذفیات رو انجام داده و بعد از مدت کوتاهی، تمام شرکت های دیگه از اپل طبعیت کردن و همون کار و انجام دادن...حالا هم این حذف، با توجه به خرید شرکت Beats توسط اپل، به نظرم یه حذف مناسبه، اصلا بعید نیست که نسل بعدی آیفون از پورت USB-C برخوردار باشه بجای Lighting، و اپل هم به کمک بیتس، خیلی سریع بیاد و چندین هدفون فوق العاده با کیفیت با همین پورت USB-C بده، چون واقعا اینجور که پیداست آینده تمام پورت ها دست USB-C هست. اینجوری هم هدفون ها بیتس به مک بوک میخوره، هم به آیفون، هم به نکسوس های جدید و تمام دیوایس های دارای USB-C. و این یعنی یه موفقیت برای اپل و بیتس...تازه طبیعتا خروجی که میشه از USB-C گرفت به مراتب بهتر و بدون نویز تر از جک ۳.۵ هست.

  • meity

    از همون اولش شرکت اپل ایده های خارق العاده میزاره رو گوشیاش که همه حیرت میکنن مطمئن باشید یه چیزی هست که میخواد اینکارو بکنه.
    به احتمال زیاد یه حرکت خفت رو گوشی داره پیاده میکنه.

  • hirad

    اپل خیلی خوبه
    فقط یکمی دیوو نس اگه اینکار کنه

    اگر الان زمانی بود که هدفون بیسیم نیاز به شارژ در یک سال داشت
    ایده عالی بود اما فعلا یک رویاس

    درضمن خیلی از گجت های ایفون از ۳.۵ استفاده میکنن
    درضمن خیلی ها از AUX استفاده میکنن
    درضمن خیلی ها شب که گوشیشون به شارژ آهنگ گوش میکنن

  • mostafa

    به نظر من که خوبه چیه بابا این جک 3.5 هم برا دوره دقیانوسه حالا دیگه وقتش بود یکی عوضش کنه و یه چیز جدید بزاره جاش

  • ویوارا

    هیچوقت تو زندگیم از هندزفری گوشی واسه گوش دادن به موزیک استفاده نکردم
    اما پیش اومده که گوشی رو به اسپیکر وصل کردم یا جایی بودم خاستم یه فایل رو گوش بدم از هندفری استفاده کردم
    اگه کلا ورودی صدا نداشته باشه احمقانست

    • سینا

      من نمیدونم چرا انقدر ملت شاکی هستن. حتما نباید هندزفری یا هدست بیسیم باشه که، خوب وصل میشه به همون پورت لایتنینگ مال شارژر.

      اونایی هم که هدست خفن از قبل خریدن صد در صد یه تبدیل لایتنینگ به AUX میاد براش. یا یه تبدیل که انشعاب بگیره از لایتنینگ به دو تا خروجی که همزمان بشه شارژ کرد و آهنگ گوش کرد.

مطالب پیشنهادی