FAW D60، هاچ بک بلند قامت راین خودرو با قیمت 53 میلیون تومان
این روزها نمایشگاه خودرو کرمان برقرار است و از آنجا که این استان به عنوان سرزمین اصلی شرکت های مونتاژ کننده و وارد کننده خودروهای چینی شناخته می شود، شاهد رونمایی های زیادی از محصولات ...
این روزها نمایشگاه خودرو کرمان برقرار است و از آنجا که این استان به عنوان سرزمین اصلی شرکت های مونتاژ کننده و وارد کننده خودروهای چینی شناخته می شود، شاهد رونمایی های زیادی از محصولات سرزمین اژدهای زرد در این مدت هستیم.
بعد از معرفی نمونه اتوماتیک جک S5 توسط کرمان موتور و مدل S6 BYD توسط کارمانیا (از زیر مجموعه های کرمان موتور)، شب گذشته نیز شاهد رونمایی از FAW D60 توسط راین خودرو، یکی از شرکت های اقماری و زیر مجموعه های دیگر کرمان موتور بودیم.
راین خودرو یکی از شرکت های کم سر و صدای بازار داخلی به شمار می آید که در چند سال گذشته در سکوت خبری فعالیت محدودی را تجربه کرده است و بی سر و صدا به عرضه خودروهای ولکس C30 می پرداخت، اما این شرکت سابقه موفقی در واردات و مونتاژ محصولات هیوندای یعنی ورنا و آوانته دارد که به عنوان خودروهایی کم آزار و با دوام شهرت یافته اند.
به هرحال همکاری با FAW به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چینی، گام تازه این شرکت است و مدل D60 هم بعد از خودرو ناموفق هاوال M4 (محصول دیار خودرو) و لیفان X50 از کرمان موتور، سومین مینی کراس یا هاچ بک ارتفاع خورده چینی در بازار کشورمان محسوب می شود.
FAW D60 طراحی ظاهری نسبتا جذاب و فضای داخلی پلاسیتکی و معمولی ای دارد و در دو تیپ دستی با موتور 1.5 لیتری چینی و اتوماتیک شش سرعته با موتور 1.8 لیتری تویوتا عرضه می شود.
از این میان به نظر می رسد که مدل اتوماتیک خودرو قابل تاملی در مقایسه با رقبا باشد اما نمونه دستی و 1.5 لیتری که ظاهرا 53 میلیون تومان قیمت خورده، یک خودرو چینی کاملا معمولی با قدرتی در حدود 100 اسب بخار است.
تعلیق میله پیچشی محور عقب و مجموعه فنربندی ساده این خودرو به کاراکتر اقتصادی آن اشاره می کند که تفاوتی با لیفان X50 ندارد.
هرچند که FAW D60 دستی با قیمت احتمالی 53 میلیون تومان، نزدیک به 10 میلیون تومان از X50 گران قیمت تر خواهد بود و با این حساب انتظار می رود که حداقل در آپشن های رفاهی خودرو کامل تری باشد.
باید منتظر قیمت گذاری مدل 1.8 لیتری و اتوماتیک در بازار ماند و شرایط تبلیغات و خدمات پس از فروش راین خودرو را برای این محصول تازه با موتور تویوتا سنجید، اما در صورت سرمایه گذاری مناسب شرکت مذکور در این موارد، می توان موفقیتی نسبی را برای این خودرو در بازار پیش بینی کرد.
به خصوص آنکه مدل اتوماتیک به لطف تکنولوژی تویوتا قاعدتا از دوام بهتری در بخش پیشرانه برخوردار است و با توان 134 اسب بخار و 170 نیوتن متر گشتاور ، می تواند تا حدی فاصله قیمتی بین خودروهای 50 میلیونی و 75 میلیون تومانی این بازار را که شامل انواع و اقسام هاچ بک ها و کراس اوور های چینی می شوند، پُر کند.
کسب پنج ستاره موسسه ایمنی تصادفات چین C NCAP از دیگر ویژگی های این هاچ بک چینی محسوب می شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.











اولا اونایی که میان میگن از رو هیوندای کپی کرده، بگن از کدوم مدل؟ نامردین اگه نگین! بعدشم، خود هیوندای پدر و مادر کپی رو در آورده!
دوما فاو یکی از بزرگترین و برترین تولید کننده های چینه و کیفیت محصولاتش بسیار بسیار بیشتر از ام وی ام (چری)، لیفان، جک و گریت وال و... ست.
سوما کسایی که به مشخصات ایراد میگیرن، الان ساندرو استپ وِی (کراس اور ساندرو) مگه مشخصاتش چیه؟ نمیگم همه کراس اور ها همینن، کراس اور قوی تر هم داریم، ولی اینم مشخصات نرمالیه،
بعدش شمایی که میگی "شاسی بلند" یکم اطلاعاتت رو زیاد کن، کراس اور مساوی نیست با شاسی بلند. کسایی هم میگن 1500 چیه نمیکشه، شما اگه میخوای ویراژ بدی و سبقت بگیری برو دنبال یه چیز دیگه، نه کراس اور!
چهارما اگه واقعا قیمتش 53 باشه می ارزه، اون X50 آشغال و MVM 315 اسپورت اون قیمت رو دارن، بعد این قیمتش اینجوری نباشه؟ قیمتش -نسبت به بازار- خیلی هم مناسبه.
در مورد کسایی هم که متعصبانه میان میگن جنس چینی نه و جنس چینی آشغاله، من اصن حرفی راجبشون ندارم!
بدنشو کامل از هایوندای کپی زده بی وجدان
هیوندای بی وجدان هم از جیولتا !
حال کردی ؟!
اون ادم عقده ای که با اسم تایسون نظر میذاشت و از صنعت کره ایراد گرفته بود کجاست تا ببینه تولید داخلی و کپی چینی یعنی چی؟!
ترجیح میدم مثلا گوشی نوکیای تولید افغانستان یا خودرو تویوتا ساخت پاکستان یا لپتاپ اپل ساخت جیبوتی بخرم اما جنس چینی نه نه نه!
زندباد پراید
جون منو که بار ها نجات داده مخصوصا از اراذل قمه به دست کوچه پس کوچه های محل ( جاده ساوه)
مرگ بر آمریکا... :))) کراس اور با موتور 1500 بابا 206 با موتور 1400 راه نمیره شاسی بلند با موتور 1500 چه غلطی میکنه آخه
بخدا آدم خجالت میکشه وقتی مشخصاتشو میبینه چه بمونه به این که بخره . اخه 1500به چه دردی میخوره اصلا راه نمیره که.مخصوصا موقع سبقت گرفتن باید با خواهشو تمنا سبقت گرفت بخدا من که حیفم میاد 50تومن بدم به این...
خواهش نمیدونی نظر نده نه میخوای با این قیمت. موتور هایلوکس بزارن واست مرگ بر امریکا دیگه چه صیغه ای خدا میدونه این امریکا چه هیزوم تری بهت فروخته
من دیروز به نمایشگاه خودروی کرمان رفتم 90 درصد ماشین های چینی بودن کیفیتشون از هر لحاظ از ایران خودرو و سایپا خیلی بیشتر بود مدل های جدید MVM هم بد نبودن ولی قیمتشون اصلا مناسب نیست.
اسکی از رو هیوندا
آشغاله . حیف پول .
خیلی خوبه که اخبار و مطالب مربوط به خودرو توی سایت به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته.
ممنون از آقای زنگنه