ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تصاویر از نسخه اروپایی رنو کوئید؛ جایگزین احتمالی پراید در ایران

خبر عرضه رنو کوئید با قیمت 4700 الی 6300 دلار در بازار هند، بمب خبری بزرگی بود که چندین ماه پیش منفجر شد و حتی گمانه زنی هایی را نیز برای فروش این خودرو 15 ...

سپهر زنگنه
سپهر زنگنه منتشر شده در ۱۲ بهمن ۱۳۹۴  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

خبر عرضه رنو کوئید با قیمت 4700 الی 6300 دلار در بازار هند، بمب خبری بزرگی بود که چندین ماه پیش منفجر شد و حتی گمانه زنی هایی را نیز برای فروش این خودرو 15 - 20 میلیونی (بدون احتساب عوارض گمرک و مالیات) در ایران داغ کرد.

با این حال پیمان کارگر، مدیر عامل رنو پارس در یک کنفرانس خبری از مناسب نبودن استاندارد های ورژن فرمان راست و هندی کوئید برای عرضه در بازار ایران سخن گفت.

kwid-8

براساس پیش بینی ها، نسخه اصلاح شده و مدرن تر کوئید (نسبت به مدل موجود در بازار هند) راهی ایران خواهد شد که بر طبق قوانین باید به ترمز ABS و کیسه های هوا نیز مجهز باشد.

kwid-2

این درحالیست که در بازار هند، نصب کیسه های هوا الزامی نیست و به همین دلیل هم بسیاری خودروهای موجود در هند از نظر ایمنی تصادفات عملا فاقد ستاره ایمنی تلقی می شوند.

kwid-18

برای مثال در آزمایشات انجام شده، فولکس واگن پولو به عنوان یک خودرو مدرن با شاسی مناسب، بدون وجود کیسه هوا هیچ ستاره ایمنی را دریافت نکرده اما پس از افزوده شدن دو کیسه هوا، موفق به اخذ چهار ستاره شده است.

kwid-3

به هرحال حالا حتی احتمال عرضه کوئید در بازار اروپا نیز مطرح شده و این نکته شرایط مناسب ایمنی این خودرو را نشان می دهد که احتمالا حتی با استاندارد های اروپایی نیز سازگار است.

kwid-4

در روز های گذشته، اولین تصویر جاسوسی از ورژن اروپایی کوئید منتشر شد، خودرویی که می توان آن را نمونه تولید در ایران با قیمت احتمالی 25 الی 30 میلیون تومان دانست.

KWID-24
آزمایش فنی و تست پیش تولید نسخه اروپایی رنو کوئید در آلمان

رنو کوئید برخلاف تصاویر جذابش، خودرو چندان بزرگی نیست و از نظر ابعادی به راستی با پراید قابل مقایسه است.

kwid-16

استفاده از پلت فرم سایز کوچک رنو نیسان با کد CMF-A با طول 3.7 متر و عرض 1.6 متر شاهد این مدعاست، البته ارتفاع کف رنو کوئید از سطح زمین به 18 سانتی متر می رسد که رقم مناسبی برای تردد در جاده های ناهموار و مملو از سرعت گیر است.

kwid-13

چرخ های کوچک و فرم شبه کراس اوور خودرو نیز در دنیای واقعی احساسی از یک هاچ بک ارتفاع خورده و ارزان قیمت را به بیننده منتقل می کند.

kwid-11

همچنین موتور سه سیلندر و 0.8 لیتری این مدل که اکنون در بازار داخلی هند عرضه می شود، تنها یارای تولید 58 اسب بخار قدرت را دارد که حدود 10 الی 15 واحد از موتور پراید هم ضعیف تر است.

kwid-10

هرچند به نظر می رسد که در نمونه اصلاح شده و اروپایی شاهد استفاده از یک موتور 1.2 لیتری توانمند تر با قدرت احتمالی 70 الی 75 اسب بخار باشیم، اما به هرحال نباید چندان به مشخصات عملکردی و توانایی های حرکتی کوئید دلخوش بود.

kwid-6

به هرحال کوئید با ایمنی مناسب و تکنولوژی بالا در زمینه کاهش مصرف سوخت و آلایندگی مسلما می تواند جایگزین مطلوبی برای پراید در کشورمان باشد اما کارایی چندانی برای استفاده های مسافرتی و خارج شهری ندارد.

kwid-7

مدیران رنو پارس معتقدند که این خودرو می تواند جایگزین مناسب و ایمنی برای پراید باشد، اما باید حدود 2 سال منتظر ماند و دید که آیا واقعا انگیزه ای برای جایگزینی پراید با چنین خودرویی در ذهن مدیران ارشد صنعت خودروسازی ایران وجود دارد یا خیر.

kwid-5

kwid-17

kwid-19

kwid-21

kwid-13

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • محمد. علیزاده

    من برای صنعت خودرو سازی ایران واقعا متاسفم اخه نمیخواین بس کنین این همه خیانت به ملت رو صدای مارو هیچکی به جز خدا نمیشنوه همه چشماتون رو به روی این همه جنایت بستین باشمام اقای مدیر سایپا میدونی چند تا خوانواده ازهم پاشوندی خدا لعنتتون کنه بس کنین

  • هلو

    اگه قیمتش بالای 20 25 باشه مگه دیونه ام برم اینو بگیرم به جاش میرم یه سمند میگیرم هم قدرتش از اون زیاده هم سرعتش

  • saeed

    ما میتوانیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • رضا

    خیانت خودرو سازان ایرانی در حق ملت ایران باور نکردنیست رئسای شرکت ایران خودرو و سایپا باید از خود خجالت بکشند.گمرک های سنگینی که باعث پا گرفتن خیانت های سازمان یافته علیه ملت میشوند ..

  • مهدی

    دلتون خوش باشه ماشین ارزون میشه بهترین ماشین سوار میشید با این کار کشورهای دیگه یاد میگیرن این کارهارو انجام ندهدید ازمردم ما که گذشت حداقل به فکر مردم سایر جهان باشید

  • Mahdii7

    فایده نداره باید انقلاب کنیم هههه

  • Mahdii7

    دیجی آتو داری شورشو در میاری چند بار تا حالا نظرم گذاشتم تایید نشده چه دشمنی با من داری؟

  • amir13

    خب دلیلی نداره یکی 40-50 پول بده پای این ماشین ..... ال نود که خیلی از این بهتره (به جز ظاهر)

  • نیما

    خیلی خوبه.اگه این ماشین وارد بشه قیمتش زیر چهل میلیون نیست.رو فروش هر ماشین میتونید نزدیک به سی میلیون سر ملت کلاه بزارید.

  • Ghazanfar Didindipour

    "به هرحال حالا حتی احتمال"
    این رو 3 باز پشت سر هم تکرار کنید :D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی