ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا و سامسونگ اختلافاتشان بر سر استفاده از پتنت را حل و فصل کردند

شرکت فنلاندی نوکیا امروز به مناقشات و اختلافات خود با سامسونگ پایان داد و اعلام داشت که رای نهایی صادر شده در جلسات حل اختلاف، فروش واحد پتنت آن را صدها میلیون یورو بالا می برد. ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۲ بهمن ۱۳۹۴  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شرکت فنلاندی نوکیا امروز به مناقشات و اختلافات خود با سامسونگ پایان داد و اعلام داشت که رای نهایی صادر شده در جلسات حل اختلاف، فروش واحد پتنت آن را صدها میلیون یورو بالا می برد.

این شرکت اعلام کرده که با حل و فصل اختلافاتش با سامسونگ میزان فروش واحد پتنت آن یعنی Nokia Technologies را به حدود 1.02 میلیارد یورو در سال 2015 می رساند و از مجموع درآمدهای دو سال اخیرش نیز فراتر می رود.

طبق اعلام نوکیا، نرخ اجرای فروش خالص سالانه برای واحد پتنت هم اکنون حدود 800 میلیون یورو است. گفتنی است که این شرکت در سال 2013 میلادی با سامسونگ وارد دعواهای حقوقی شد تا مبلغ دریافتی اش از این شرکت بابت استفاده از پتنت هایش را برای یک دوره 5 سال تعیین کند.

Ramzi Haidamus رئیس واحد Nokia Technologies که در واقع مسولیت توسعه تکنولوژی های مختلف و ارائه لایسنس استفاده از آنها به شرکت های دیگر را بر عهده دارد در این باره گفت: جلسات داوری و حکمیت مستقل که خارج از فضای دادگاه برگزار می شوند بهترین راه برای حل و فصل مناقشاتی است که بر سر استفاده از پتنت به وجود می آیند و ما نیز از پرداخت هرگونه خسارت اضافه به نوکیا تحت توافق صورت گرفته استقابل می کنیم.

نوکیا ابراز امیدواری کرده است که در سال های 2016 الی 2018 میلادی، دست کم 1.3 میلیارد یورو پول نقد را در نتیجه مذاکرات و جلسات حل اختلاف خود از شرکت های مختلف از جمله سامسونگ دریافت نماید. گفتنی است که این شرکت فنلاندی هم اکنون اختلافاتی را هم در این رابطه با ال جی دارد.

در پایان باید اضافه نماییم که طبق اعلام نوکیا، این شرکت بالغ بر 50 میلیارد یورو را ظرف دو دهه اخیر در واحد R&D (توسعه و تحقیق) خود صرف نموده و موفق شده در این بازه، حدود 30 هزار پتنت را به نام خود ثبت نماید.

نوکیا که زمانی بر بازار دستگاه های موبایل حکمرانی می کرد حالا تمرکز خود را روی تجهیزات شبکه های مخابراتی قرار داده است اما همچنان شمار زیادی از پتنت های موبایل را به خود اختصاص داده و در نظر دارد که قرارداد 15.6 میلیارد دلاری اش برای خرید آلکاتل را در سه ماهه جاری نهایی سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • کامران

    سامسونگ که با همه مشکل پنتت داره

  • matin

    نوکیا چی با یه گوشی اندرویدی باز نیگردی دل ما رو شاد کنی ما همچنان عاشقت هستیم.

  • reza

    ایول دوس دارم دوباره نوکیا به قدرت سابقش برگرده

مطالب پیشنهادی