ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانن از نسل جدید DSLR پرچمدار خود با نام EOS-1D X Mark II پرده برداشت

تردیدی وجود ندارد که نیکون با معرفی محصولات جدید خود از جمله دوربین های D5، D500 و KeyMission 360 در نمایشگاه CES موفق شد توجه ها را به سوی خود جلب کرده و از این منظر ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۱۳ بهمن ۱۳۹۴  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تردیدی وجود ندارد که نیکون با معرفی محصولات جدید خود از جمله دوربین های D5، D500 و KeyMission 360 در نمایشگاه CES موفق شد توجه ها را به سوی خود جلب کرده و از این منظر بر رقیب دیرینه غلبه نماید.

اکنون اما شرکت کانن نیز سرانجام دست به کار شده و از نسل جدید دوربین پرچمدار ۴ ساله خود، با نام EOS-1D X Mark II رونمایی به عمل آورده است. این دوربین به دلیل پرچمدار بودن از بهبودهای متعددی بهره می برد که از جمله می توان به سنسور CMOS فول فریم ۲۰.۲ مگاپیکسلی، پردازشگرهای دوگانه +DIGIC 6، ایزو تا ۵۱۲۰۰ به شکل native (و تا ۴۰۹۶۰۰ به شکل expanded) و حالت تصویر برداری ممتد با نرخ ۱۴ فریم در ثانیه (که در صورت قفل آینه به ۱۶ فریم می رسد) اشاره کرد.

دوربین جدید از یک منظره یاب الکترونیکی ۳.۲ اینچی با ۱.۶۲ میلیون نقطه برخوردار است که البته قابلیت های لمسی آن (مثل تغییر نقطه فوکوس) تنها هنگام ضبط ویدیو کاربرد دارد و در نتیجه امکان حرکت بین منو ها و زوم کردن روی عکس ها به شکل لمسی توسط آن وجود نخواهد داشت.

کانن علاوه بر این سیستم فوکوس خودکار ۶۱ نقطه ای نسل دوم پرچمدار خود را نیز بهبود داده است و هر نقطه فوکوس خودکار اکنون از گشادگی دیافراگم تا f/8 پشتیبانی می کند، خصوصیتی که این دوربین جدید را به یک گزینه مناسب برای عکاسان ورزشی و حیات وحش تبدیل خواهد کرد.

فیلمبرداری 4K نیز یکی از ویژگی های مورد درخواست کاربران بود که شرکت ژاپنی اکنون به این دوربین DSLR اضافه کرده است. EOS-1D X Mark II قادر است تصاویر 4K را با نرخ حداکثر ۶۰ فریم در ثانیه به ثبت برساند و برای تصاویر آهسته نیز رزولوشن ۱۰۸۰ با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه در نظر گرفته شده است.

انتظار می رود این دوربین تازه از اواسط ماه فروردین و با قیمت ۶۰۰۰ دلار (برای بدنه) به بازار عرضه گردد. علاوه بر این یک نسخه مجهز به کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی CFast (همراه با کارت خوان مورد نیاز) نیز عرضه خواهد شد که قیمت ۶۳۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده و تهیه آداپتور وای-فای تازه برای این دوربین نیز ۶۰۰ دلار دیگر هزینه در بر خواهد داشت.

در پایان می توانید تصاویری از دوربین پرچمدار تازه کانن را مشاهده نمایید.

hr-1d-x-markii-body-3q-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-bottom-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-front-down-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-right-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-terminals-left-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-terminalsopen-left-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-top-cl-1.0

hr-1d-x-markii-ef50-front-cl-1.0

hr-1d-x-markii-ef50l-3q-cl-1.0

hr-1d-x-markii-ef50l-front-cl-1.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمد مهدی

    با اینکه احترام خیلی نسبت به کانن و کشور دوست داشتی ژاپن قائلم
    ولی یه نیکون پرستم
    Nikon D5
    یه چیز دیگس❤
    ولی عشق ژاپنم شدید
    ژاپنه همیشه بزرگ دوستت دارم...

    • داود

      جانم به فدای سرزمین مقدس و عزیز و دوست داشتنیه ژاپن
      ژاپن، قلب و جان و نفس و عشق و زندگیه منه
      نیکون عشق بی بدیله
      کانن رویای شگفت انگیزه
      جانم به عظمتت کشور عزیز و قدرتمند
      ?????ژاپن بی همتا ?????
      جان ناقابلم به فدای عظمتت سرزمین عجایب

  • محمد سپاهان

    فقط بدون آینه های سونی

  • Reza Sohrabi

    فقط کنون

  • Enrique Iglesias

    الان یکی از اپلیا میان میگن کیفیت دوربین آیفون از این بیشتره خخخخخ

    • قلی

      شاید هم بین, بعید نیست, ولی تو که این حرف رو داری میزنی باید مشکل رو اول تو خودت جستجو کنی...

      • Enrique Iglesias

        باشه قلی

مطالب پیشنهادی