ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند G5 از ال جی رسما معرفی شد

ال جی امسال با دست پر به بارسلون آمده و می خواهد بار دیگر نگاه ها را به سوی خود خیره سازد. این شرکت نوآور در روزی که نامش را «روز G5» گذاشته بالاخره از ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲ اسفند ۱۳۹۴  |  ۱۶:۳۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ال جی امسال با دست پر به بارسلون آمده و می خواهد بار دیگر نگاه ها را به سوی خود خیره سازد. این شرکت نوآور در روزی که نامش را «روز G5» گذاشته بالاخره از همین تلفن هوشمند پرده برداشت.

البته نکته اینجاست که طراحی موبایل یاد شده برای مان تا حد زیادی آشناست. اما بدون هیچ حاشیه دیگری، بیایید به بخش های مختلف پرچمدار جدید ال جی بپردازیم.

طراحی

P1110316.JPG

این محصول به طور کلی باز-طراحی شده و ال جی در این میان تمام تلاش خود را کرده تا پرچمدار جدیدش، شباهتی به نمونه های قبلی نداشته باشد. بخش پشتی دستگاه از فلز ساخته شده در حالی که قسمت روی آن را شیشه تشکیل داده و البته، نباید طراحی «ماژولار» آن را نیز از یاد برد.

کلید پاور دستگاه همچنان در پشت آن قرار دارد و با سنسور اثر انگشت ادغام گشته اما کلید های کم و زیاد کردن دستگاه، به کنار آن آمده اند. ال جی خبر می دهد که این موبایل را در رنگ های نقره ای، خاکستری، صورتی و طلایی به دست کاربران خواهد رساند.

اما برگردیم به سراغ لغت «ماژولار». احتمالا در تصویر فوق این بخش نیز نظر شما را به خود جلب کرده است. بخش پایینی دستگاه قابل باز شدن بوده و از طریق آن می توانید کارت حافظه و باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری را تعویض کنید.

نمایشگر

P1110294.JPG

برای سومین بار پیاپی است که ال جی در پرچمدار خود از نمایشگر با کیفیت Quad-HD بهره می گیرد. شاید جالب باشد بدانید که این بار اندازه نمایشگر کمی کوچک تر شده و به ۵.۳ اینچ رسیده. موبایل های G3 و G4 دارای نمایشگرهای ۵.۵ اینچی بودند.

لازم به ذکر است که ال جی یک بار دیگر از پنل IPS-LCD بهره گرفته و اتفاقا قابلیت Always On - همیشه فعال را نیز در آن جای داده است. نمایشگر همیشه روشن ال جی جی ۵، به نوعی طراحی شده تا همیشه اطلاعات مورد نیاز و ساده را در اختیارتان قرار دهد. این اطلاعات شامل میزان باتری باقی مانده، ساعت و نوتیفیکیشن های مختلف هستند.

LG می گوید که این قابلیت در هر ساعت، ۰.۸ درصد از کل باتری دستگاه را مصرف خواهد کرد. شرکت سازنده همچنین خبر می دهد که نور نمایشگر دستگاه به ۸۵۰ نیت می رسد که رقمی عالی محسوب می شود و کاربر می تواند زیر نور مستقیم خورشید، نوشته های درون آن را مطالعه کند.

نرم افزار و رابط کاربری

جی ۵ از اندروید ۶.۰.۱ مارشملو استفاده می کند که البته به رابط کاربری ال جی مزین شده است. اگر با موبایل های جی ۳ و جی ۴ به لحاظ نرم افزاری آشنایی داشته باشید، تفاوت خاصی در رابط کاربری این موبایل حس نخواهید کرد.

البته نکته کاملا مشهود، این است که ال جی در جی ۵ منوی ورود به بخش اپلیکیشن ها را کاملا حذف کرده و حالا رابط کاربری جی ۵ کمی تا قسمتی شبیه به iOS و موبایل های اپل شده است. اکنون زمانی که موبایل خود را باز کنید، به راحتی به همه چیز دسترسی دارید.

سخت افزار

LG-Modular-Header.JPG

اما می رسیم به جالب ترین بخش ماجرا.

سال گذشته ال جی از اسنپدراگون ۸۱۰ برای پرچمدار خود بهره نگرفت اما امسال کمپانی کره ای به سراغ آخرین دستاورد کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۲۰ رفته است. این چیپست دارای پردازنده ای با ۴ هسته سفارشی شده ی ۶۴ بیتی است و پردازنده گرافیکی آن نیز آدرنو ۵۳۰ نام دارد.

از سوی دیگر شرکت کره ای ۴ گیگابایت رم LPDDR4 در این موبایل قرار داده و حداقل حافظه داخلی آن نیز ۳۲ گیگابایت UFS است. در قیاس با G4 و اسنپدراگون ۸۰۸، موبایل جدید ال جی واقعا پر سرعت تر شده و مصرف انرژی اش نیز بهینه گشته.

به لطف آخرین نسل از چیپست های کوالکام، قابلیت شارژ سریع یا Quick Charge 3.0 نیز در این موبایل وجود دارد و ال جی، USB-C را به عنوان پورت اصلی دستگاه انتخاب کرده است.

دوربین

P1110304.JPG (1)-w600

در بخش پشتی ال جی جی ۵ دو دوربین قرار گرفته که یکی ۸ و دیگری ۱۶ مگاپیکسلی هستند. لنز دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، دارای زاویه دید ۷۸ درجه است و نمونه ۸ مگاپیکسلی نیز از لنزی ۱۳۵ درجه بهره می برد. این لنز ها، ۱.۷ بار از لنز های مورد استفاده در موبایل های هوشمند بازتر هستند. این میزان، حتی از زاویه دید انسان نیز ۱۵ درجه واید تر است.

همین موضوع جی ۵ را تبدیل می کند به یکی از بهترین موبایل ها برای ثبت منظره ها و البته جای دادن افراد بیشتری در یک تصویر.

 قیمت و زمان عرضه

P1110298.JPG

ال جی این موضوع را به شکل رسمی بیان نکرده اما می توانیم حدس بزنیم که قیمت آن بین ۶۵۰ الی ۷۰۰ دلار خواهد بود. کمپانی یاد شده همچنین پیش از این خبر داده بود که این محصول را به سرعت به بازار ارسال خواهد کرد در نتیجه می توان انتظار داشت که تا پیش از پایان سال جاری، شاهد ورود این موبایل به کشور خود باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • مهدی

    اتفاقا خیلی گوشی زیبا و جذابیست،دیدن زیبایی چشم بصیرت میخواد که متأسفانه بعضی ها ندارند

  • مرتضی

    از نظر ظاهری بنظرم جی 4 قشنگ تر بود اس 7 هم تغییری نکرده کلا امسال به پردازنده ها بیشتر از شکل توجه شده البته نظر من اینه

  • حامد

    سلام
    گوشی خوبیه چون مموری و باتری ریموبل داره و دوربینش عالیه فقط کاش روی بلندگو و صداشم کار میکرد و ریکورد قوی و بدون نویز صدا و اسپیکرهای استریوی پاورفول لازم داره. و کاش سایز نمایشگرشم 7 اینچ بود یا اینکه حداقل یک فبلت 7 اینچی با این مشخصات هم میزد. مهمترین قسمت موبایل نمایشگرشه که هر چه بزرگتر باشه برای من که لذت بخش تره. منتهی سازندگان گوشی ها چون با افزایش سایز نمایشگر قیمت گوشی بیشتر میشه برای سود خودشون سایز رو کاهش میدن که مثلا میگن خوش دست شده (گوشی جی فور 5.7 اینچ بود ولی این 5.3 شده) و نکته مهم دیگه چشم انسان تا سایز 6 اینچ رزولیشن بیشتر از 1920در 1080 رو لازم نداره و چشم غیرمسلح توانایی احساس بیشتر از فول اچ دی تا رزولیشن 6 اینچ نداره و فقط کاربردش برای عینکهای واقعیت مجازی هست که برای ما کاربردی نداره و این افزایش رزولیشن بیجهت فقط باعث بالابردن هزینه میشه.یعنی اگر باهمین رزولیشن QHD با صفحه 7 اینچی میساخت که عالی بود یا با رزولیشن FHD با صفحه 6 اینچی میساخت و و اسپیکرهای استریوی قوی داشت و ترجیحا قلم هم داشت حتما میخریدمش ولی الان سایز کوچک نمایشگرش اصلا نمیپسندم

  • soheil

    داداشا اینقدر بحث نکنید بزارید htc m10 بیاد اونوقت مشخص می شه دنیا دسته کیه??

  • امیر

    انقدر همه به نازک بودن و خوشگل بودن گوشی اهمیت دادن که باعث شد خیلی از امکانات که در بعضی از نسلهای قبلی بود حذف بشه مثل مادون قرمز - رادیو اف ام -سنسور دما و رطوبت هوا- باتری جداشدنی - کارت حافظه جداشدنی
    این نازک بودن گوشی هست که باعث میشه بجای باتری 4500mA باتری 2800mA بذارن.
    برای من که اول امکانات و قابلیتهای گوشی مهم هست و بعدا زیبایی گوشی
    فیلمبرداری و عکسبرداری عالی و ضبط صدا و پخش صدای استریو عالی و داشتن DTV و مادون قرمز و سنسورهای کامل و cpu و gpu قوی و کم مصرف و صفحه نمایش 6 تا 7 اینچ amoled و باتری قوی و داشتن قلمی که دستخط فارسی رو تشخیص بده و بدون دردسر روت شدن گوشی گزینه های مهم برای انتخاب فبلت دلخواهم هست

  • مهدی

    پشتشم خوشگله. یاده ایوا توی انیمیشنه وال.ی میفتم :)

  • AliReZaZ

    چیه این آخه :| ترجیح میدم G4 نگه دارم. :|

  • arsham

    اندازش افتضاحه با صفحه نمایش کوچیک تر هم اندازه جی4 هست :/

  • ُShahrokh

    خیلی خیلی خوشحالم که گوشی امسال ال جی بسیار وحشتناک خاص و متفاوته نسبت به نسل گذشته . هم از نظر طراحی و نوآوری ، و هم از نظر سخت افزاری .
    به نظر من جلوی گوشی خیلی خیلی عالیه و فقط پشت گوشی کمی زشته نسبت به گذشته .
    من دختر نیستم که ظاهر گوشی خیلی خیلی برام مهم باشه ، اما قدرت و کارایی و همینطور خاص بودن گوشی خیلی برام مهمه .
    بر خلاف اکثر گوشیای یکسان و یک شکل در بازار موبایل ، جی فایو ال جی کاملا از همه لحاظ متفاوته و این چیزیه که ادم رو ترغیب به خریدش میکنه .
    مطمعنا با فلز بودن و عکسایی که میبینیم گوشی ای کاملا خوش دست هست و من به شخصه منتظر ورود این گوشی به بازار ایران و بعد از اف قیمت خریدش میمونم .

  • arsham

    کاشکی رنگ سیاهشم معرفی میکردن شاید بعضی ها دوست نداشته باشن جلوی گوشیشون دو رنگ باشه اینجوری کمی هم از داغون بودن طراحی پشتش میکاست و دوربیناش کمتر تو چشم میبودن/تا ماژول های فای پلاسم رنگش یکی میشد :)

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی