نگاهی به نمونه تصاویر استخراج شده از حافظه پرچمداران جدید سامسونگ
با رونمایی از پرچمداران جدید سامسونگ، سرانجام خبرنگاران حاضر در مراسم موفق شدند به گلکسی S7 و نسخه edge این تلفن هوشمند و تصاویر ذخیره شده روی حافظه آن دسترسی داشته باشند؛ تصاویری که هرچند توسط افراد ...
با رونمایی از پرچمداران جدید سامسونگ، سرانجام خبرنگاران حاضر در مراسم موفق شدند به گلکسی S7 و نسخه edge این تلفن هوشمند و تصاویر ذخیره شده روی حافظه آن دسترسی داشته باشند؛ تصاویری که هرچند توسط افراد حرفه ای به ثبت رسیده و شرایط نوری آنها به بهترین نحو ممکن تنظیم شده، اما با این وجود نمی توان از چشمگیر بودن کیفیت آنها ساده گذر کرد.
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به تصاویر استخراج شده از حافظه پرچمداران جدید سامسونگ که سازنده آنها را برای نمایش بهبودهای انجام شده در نظر گرفته است. ضمناً توجه داشته باشید که می توانید جزئیات بیشتر در مورد بهبود های ایجاد شده در دوربین پرچمدار تازه را با استفاده از این لینک مطالعه نمایید.

دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.












سامی همیشه قبل اینکه بیاد بازار عکساش اینطوریه ولی بعدش در مقایسه ها نمیدونم چی میشه!
البته دوربین خیلی خوبی داره ولی ...
دوستان من خودم طرفدار سامی هستم
ولی با توجه به عکس ششم هر چی نگاه میکنم در واقعیت چنین تصویری وجود نداره که بخایم ازش عکس بگیریم !!
یا از تکنیک خاصی استفاده شده یا عکس توسط دوربین گرفته نشده !
از متخصصین میخام نظر بدن در این مورد
به این کار میگن نقاشی با نور .
احتمالا یک ال ای دی یک متری بوده که نورش رنگ رنگین کمانی بوده که هی تغییر رنگ میداده . هست همچین چیزی..
بعد دوربین گوشی هم توی تنظیمات دستی بر روی حالت نوردهی طولانی مثلا 15 ثانیه ای قرار گرفته یعنی سرعت شاتر روی 15 ثانیه قرار گرفته و گوشی روی سه پایه محکم شده که لرزش نداشته باشه و طی این 15 ثانیه کشی این ال ای دی رو به شکل مواج بالا پایین کرده و در کوچه عقب رفته و این تصویر خلق شده . از این پیچیده تر هاشم ثبت شده قبلا .. سرچ کنین long exposure
برید بنچمارکارو ببینید ال جی سامسونگو قورت داد
یه جورایی امکان نداره این عکسا با یه گوشی گرفته شن حتی با تنظیمات دستی.چون برای مثال تو اون عکسی که یه دسته روی دیسک معلومه تو نور خیلی کم گرفته شده ولی نه نویزی هست ونه کاهش جزئیاتی داره که به خاطر کم بودن اندازه لنز گوشی ها هر چقدر هم قوی باشن این دو عامل تو نور کم راحتشون نمیذاره.ولی بازم اگه اینا واقعا عکسای دوربین یه گوشی باشه من ایمان میارم به دوربین گوشیا.بخصوصم اینکه عکسایی که نورشون کمه و فاصله ی زیادی تا جسم ها دارن دارای جزئیات خارق العاده هستن که این میشه کار دوربین حرفه ای.
توی تاریکی عالی عکس میگیره ، اما توی نور چی ؟ این گشودگی دیافراگم زیاد باعث ایجاد مشکل نمیشه ؟ دوستان راهنمایی بنمایید
m8 هم با دوربین اولتراپیکسلیش توی نور کم از باقی گوشیها بهتر عکس میگرفت اما در نور خیلی عقب افتاده تر بود .
امیدوارم سامسونگ اینطور نباشه
خوب سرعت شاتر رو میبری بالاتر .. فکر کردی تنها عامل روشنی و تاریکی گشودگی دیافراگم لنزه ؟
m8 لنز باز تری نداشت سنسورش رو کرده بود 4 مگا پیکسل که سایز پیکسل هاش بزرگتر بشه و نور بیشتری جذب کنه اما متاسفانه در برابر بقیه رقبا حتی در نور کم حرفی برای گفتن نداشت و شکست خورد . خود من m8 داشتم .
این رو هم برای اطلاعات عمومی بگم که در دنیای عکاسی وقتی یک لنز گشودگی بیشتری داشته باشه مثلا f 1.8 در برابر لنزی که همون مشخصات رو داشته باشه اما f 4 باشه ، بسیار گرونتره . و معمولا در لنز های کانن اینجور لنز ها یک خط قرمز دورشون هست و در کنار مشخصاتش LX وجود داره به معنای لاکچری ( البته دلایل دیگه ای هم برای لاکچری بودن وجود داره و این گشودگی بیشتر دیافراگم یکی از اون مجموعه عوامله ) ..
و این لنز ها به لنز های سریع معروفن . چون میشه باهاشون در شاتر های پر سرعتی مثل 1/8000 ثانیه عکاسی کرد و صحنه های بسیار پرسرعت رو فریز کرد بدون نیاز به بالا بردن ایزو بیشتر از حد معمول و گرفتن عکسی بدون نویز . پس اینکه لنز گشودگی بیشتری داشته باشه یک مزیت بی چون و چراست . در واقع ایزو رو باید آخرین مرحله برای جبران نوردهی دونست . چون بالا رفتن ایزو برابر نویز بیشتر و کیفیت عکس کمتره . اول از همه گشودگی دیافراگم و دوم شاتر اسپید . ( البته بدون احتساب داستان های مربوط به عمق میدان ) و آخر از همه ایزو .
بنچمارک هاش رو دیدیم نا امید شدم....نمیگم ضعیفه ولی ازش انتظار خیلی بیشتری داشتم،مخصوصا از پردازنده گرافیکی....نتایج بنچمارکش حتی در حد آیفون ۶اس هم نبود...ولی فک کنم نسخه استپ خیلی قویتر باشه
لینک بنچمارکهارو اگه میتونی بذار تا ما هم ببینیم ... مخسی
درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, قبل از معرفی رسمی میشد حدس زد گلکسیS7عالی خواهد بود, S7 سامسونگ طبق مشخصات رسمی اعلام شده یک تلفن همراه عالی و بسیار بسیار بسیار قدرتمند و حرفه ای هس و کارآمد مهم این ها هس
تو از اول منتظر اس هفت بودی ولی جی فایو قشنگ تره
درود آقاسیاوش عزیز,من طرفدار موردی خاص نیستم ! من طرفدار همه پرچمدارها هستم , من منتظر همه پرچمدارهای دیگه مانند سونیZ6و اچ تی سیM10 و... هم هستم, درسته G5قشنگه اما نه بیشتر از S7و همینطور برأکسش , در واقع هر دو زیبایی خاص خودشون رو به شکل آشکار دارن , جی5 از جلو دقیق شبیه جی3 که زیبا بود هس اما از پشت خیر و اس7 هم شبیه اس6 هس اما از پشت و حتی جلو تراشیده و زیباتر شده, من به فکر همه پرچمدارها هستم , S7واقعا میشه گفت هیچ چی کم نداره وفوق کارآمد و قدرتمند هس مخصوصا از لحاظ دوربین و چیپست پردازنده و صفحه نمایش رتبه اولش... اگه خریداریش کنم هم ضرر که نکردم هیچ در واقع سود بردم از انتخابم, البته منظورم نسخهEdge اس7هس که بهتره و زیباتر
فوقالعادس ،
این کیفیت در تاریکی به لطف پیکسل های بزرگتر و جذب نور بیشتر میسر شد. وقتی با 16 سال پیش کیفیتی در اون سطح خیره کننده داشت الان که رزولوشن رو کم کرده به لطف دیافراگم بازتر و پیکسل پیچ بالاتر انتظار همچین کیفیتی هم میرفت.
ای کاش فایل خام هم داشته باشه.
اینا دیگه خیلی تابلوئه ادیت شدن. با SLR همچین عکس خامی نمیشه گرفت!
اتفاقا با DSLR هم میشه عکس خام به همین خوبی گرفت . هنر عکاسه که عکس رو ثبت میکنه . اما راجع به ادیت باید بگم که نه میشه همه شو بدون ادیت گرفت . الزاما نه با این گوشی بلکه با هر گوشی ای که قابلیت ثبت تصویر با سرعت شاتر پایین رو داشته باشه . مثلا 30 ثانیه