ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات جدید بوستون داینامیکس آمده است تا جای انسان را بگیرد [تماشا کنید]

بوستون داینامیکس تاریخچه ای طولانی در تولید ربات های شگفت آور دارد و در گوشه و کنار، اخبار مربوط به دستاوردهای آنها را می شنویم. در جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط این تیم، نسل آتی ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۵ اسفند ۱۳۹۴  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بوستون داینامیکس تاریخچه ای طولانی در تولید ربات های شگفت آور دارد و در گوشه و کنار، اخبار مربوط به دستاوردهای آنها را می شنویم. در جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط این تیم، نسل آتی ربات اطلس را مشاهده می کنید؛ یک آدم آهنی دوپا که قادر است در برف راه برود، جعبه های سنگین شما را حمل کند، درها را باز کند و آنطور که از ظاهرش بر می آید، روزی قاتل جان آدمی شود!

البته اطلس اندکی بی دقت راه می رود و فیلم هایی که از تردد آن در دفاتر بوستون داینامیکس منتشر شده اند حکایت از آن دارند که مرتبا تلو تلو می خورد اما این ربات خستگی ناپذیر است و بعد از آنکه روی زمین افتاد هم مجددا روی پای خود می ایستد.

اگر اطرافیان با وسیله ای به آن ضربه بزنند (یعنی همان بلایی که یکی از دانشمندان این تیم تحقیقاتی روی ربات آورد و میتوانید شرحش را در تصویر ببینید) آنگاه ربات از جایش بلند شده و باز به مسیر خود ادامه می دهد.

این آدم آهنی سخت جان حتی می تواند جعبه های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد، خم شود و آنها را از روی زمین برداشته و برایتان حمل کند و در صورتی هم که به خاطر سنگینی روی زمین افتادند آنها را مجددا جمع آوری نماید.

این خبر در عین حال که بسیار جذابیت دارد می تواند حکایت از آینده ای نگران کننده داشته باشد. بهتر است امید داشته باشیم که در آینده توانایی تشخیص چهره انسان به قابلیت هایش اضافه نشود.

در پایان لازم است اضافه نماییم بوستون داینامیکس از شرکت های زیرشاخه گوگل است و روشن است که دستاوردهای آن به این نقطه ختم نخواهند شد و همچنان به تولید ربات های ترسناک ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Arash Sahraii

    این رباتهای خانگیشونه رباتهای نظامیشون چیه پس قابل توجه اونهایی که میگن آمریکا عددی نیست

  • morteza.s.sh

    اين يك طراحي استثنايي از ربات هستش كه با حدكثر درجه آازدي طراحي شده واقعا استثنايي

  • s.s.b

    مشکلاتی که رباتهای امروزی دارند یک حجمشون خیلی زیاده پر سرو صداند باتری ها به شدت ضعیفند احتمالا مدل بالا نیم ساعت بیشتر کارایی نمیده
    راه رفتنشون در مقابل انسان و احشام ضعیفترند

  • سعید

    AMAZING ...

  • hamedkh

    چقدر خفنه!
    10 سال دیگه چی میشه؟؟؟

  • TeChNoLoGy

    من که اصلا از رباتا خوشم نمیاد علاوه بر بیکاری افراد ترسناکم هستن یه جورایی

مطالب پیشنهادی