بررسی دیجیاتو؛ برلیانس H330 اتوماتیک در برابر پژو 206 اتوماتیک
سال 80 بود که تبلیغ تلویزیونی ایران خودرو یک هاچ بک مشکی رنگ جدید را در حال گذر از جاده ای کوهستانی نشان می داد. خودرویی که به نام 206 به بازار عرضه شد و ...
سال 80 بود که تبلیغ تلویزیونی ایران خودرو یک هاچ بک مشکی رنگ جدید را در حال گذر از جاده ای کوهستانی نشان می داد. خودرویی که به نام 206 به بازار عرضه شد و به عنوان یک هاچ بک دلربا و جذاب تحولی را در بازار پدید آورد.
آن زمان هیچ کس فکرش را می کرد که این هاچ بک دوست داشتنی بعد از 15 سال تولید مداوم آنچنان به خاری و خفت کشیده شود که برای رقابت رو در روی یک محصول چینی بی نام و نشان قرار بگیرد.
افت کیفیت، ساخت مدل های زشت صندوق دار و نمونه ارزان سازی شده رانا، ایرانیزه شدن بسیاری قطعات، حذف آپشن های رفاهی و ایمنی، عدم ارائه مدل های جوان پسند 3 درب و نمونه های مجهز به موتورهای قدرتمند، همه و همه بلاهایی بود که در بازار ایران بر سر پژو 206 محبوب و جذاب نازل شد.
خودرویی که در اواخر دهه 90 میلادی و اولین سال های قرن بیست و یکم به عنوان گل سر سبد پژو مطرح بود، در بازار ایران رفته رفته جایگاه والای خودش را به عنوان یک خودرو مدرن، لذت بخش و با کیفیت از دست داد و به سرطانی ایرانی، چینی، فرانسوی مبدل شد که خریدارانش را عذاب می دهد.
حالا اما این زیباروی دیروز، چاره ای جز پذیرش جایگاه از دست رفته خود ندارد و باید در بازاری نه چندان متنوع با محصولات تازه و خوش رنگ و لعاب چینی رقابت کند.
اتفاقی ناخوشایندی که به سوژه ما برای بررسی دو سدان کوچک گیربکس اتوماتیک در محدوده قیمتی زیر 50 میلیون تومان مبدل شده.
طراحی ظاهری
توصیف طراحی بدنه پژو 206 که تکرار مکررات است اما در مورد برلیانس می توان در مجموع به طراحی نسبتا خوب این خودرو و شباهت جلوپنجره اش به سری محصولات ب ام و اشاره کرد.
البته برلیانس هم مانند 206 در مدل هاچ بک (H320) طراحی جذاب تری نسبت به نمونه سدان (H330) دارد و این مسئله به خصوص به دلیل عدم هماهنگی بصری چراغ های جلو و عقب نمود می یابد.
برلیانس همچنین در نمای عقب به لطف خطوط کمانی گلگیر ها اندکی عضلانی و اسپرت احساس می شود اما در نمای عقب (نسخه سدان) با توجه به طراحی چراغ های عقب و نوار افقی کرومی بالای جای پلاک، احساسی از مواجه با یک سدان لوکس را به بیننده منتقل می کند که چندان با کلیت خودرو هماهنگ نیست.
این مشکل در نمونه هاچ بک تقریبا وجود ندارد به خصوص آنکه نمای عقب با شباهت زیادی به نسل اول ب ام و سری یک شکل گرفته و از هماهنگی بیشتری با ماهیت خودرو و سایر نماها برخوردار است.
طراحی داخلی و فضای کابین
پژو 206 انصافا از طراحی مناسب و جذابی در داخل کابین برخوردار است و هماهنگی بصری فوق العاده ای بین انحناهای متعدد در مجموعه داشبورد این خودرو با طراحی بیرونی وجود دارد، اما باید یاد آور شد که رنگ بندی مدل های اولیه (اصطلاحا فرانسوی) با تریم داخلی آبی رنگ و پارچه ای و کیفیت داشبورد خوب، قابل مقایسه با محصول چند سال اخیر ایران خودرو نیست.
همچنین فضای اندک برای سرنشینان عقب و نبود فضای پای کافی نیز از جمله دیگر مشکلات کابین 206 است که حتی در نسخه صندوق دار نیز به قوت خود باقیست.

برلیانس H330 در طرف مقابل از کابین نسبتا زیبایی بهره می برد، هرچند نمی توان از طراحی نسبتا بی هیجان و خشک داشبورد به سبک خودروهای آلمانی و قطعات پلاستیکی که با رنگ نقره ای براق گذشت اما کیفیت کلی متریال تشکیل دهنده کابین با کلاس قیمتی خودرو هم خوانی دارد و رنگ روشن فضای داخلی نیز احساس بهتری نسبت به کابین فشرده و یکدست مشکی 206 به سرنشینان منتقل می کند.
همچنین کابین برلیانس اندکی بزرگتر از 206 به نظر می رسد و حداقل سرنشینان عقب از جای پای بیشتری برخوردارند هرچند در صورت بلند قد بودن سرنشینان جلو و عقب (بیش از 180 سانتی متر) به هرحال محدودیت ابعاد و کوچک بودن خودرو تا حدی مشکل ساز می شود.
امکانات رفاهی
پارس خودرو به عنوان عرضه کننده برلیانس، اقدامی عجیب انجام داده و بسیاری امکانات این محصول خود را به انتخاب نوع گیربکس مرتبط کرده است.
برای مثال تجهیزاتی چون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، آینه های برقی، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره با ریموت، تنظیمات 8 گانه صندلی راننده، کنترل از راه دور قفل مرکزی، 2 بلندگوی بیشتر برای سیستم صوتی، چراغ مه شکن جلو ، ورود بدون کلیک، دکمه استارت، فرمان با روکش چرمی و مجهز به دکمه تنظیم صدا و ترمز دیسکی چرخ های عقب تنها در نسخه اتوماتیک وجود دارند و خریدار مدل دستی از تمامی آن ها محروم است.
شاید از جالب ترین ویژگی های رفاهی برلیانس بتوان به قابلیت تا شدن صندلی عقب با نسبت 6 به 4 اشاره کرد که 206 همچون سانروف و برخی آپشن های دیگر از آن محروم است.
در مقابل 206 صندوق دار از نظر آپشن های رفاهی هیچ مزیتی نسبت به برلیانس ندارد و در این زمینه کاملا عرصه را به رقیب چینی خود واگذار می کند.

مشخصات فنی
پژو 206 صندوق دار با موتور TU5 به حجم 1.6 لیتری و توان حدودی 110 اسب بخار عرضه می شود. البته تولید نمونه اتوماتیک (صندوق دار اتوماتیک) چند سالی است که در پی تحریم ها و قطع مناسبات متوقف شده، اما احتمالا در آینده نزدیک از سر گرفته خواهد شد.
پیشرانه برلیانس اندکی کم حجم تر است و با 1.5 لیتر 103 اسب بخار را راهی گیربکس چهار سرعته خودکار می کند. از نظر گشتاور نیز پیشرانه برلیانس 138 نیوتن متر تولید می کند که چندان تفاوتی با گشتاور 142 نیوتن متری پیشرانه 1.6 لیتری پژو 206 ندارد.
با این حساب بازدهی عملکردی این دو خودرو ارتباط تنگاتنگی با وزن 1250 کیلوگرمی برلیانس در برابر وزن 1200 کیلوگرمی 206، ضرایب دنده و عملکرد و طراحی موتور دارد اما در مجموع می توان گفت که هر دو خودو از نظر مشخصات فنی پیشرانه و گیربکس در سطح یکسانی قرار دارند.
ایران خودرو شتاب رسمی 206 صندوق دار را 11.4 ثانیه اعلام کرده است اما برای نسخه اتوماتیک به نظر می رسد که باید انتظار عدد رسمی حدود 12 ثانیه را داشته باشیم ولی تاکنون رقم رسمی شتاب برلیانس از سوی پارس خودرو اعلام نشده است.
در زمینه سیستم تعلیق هم شباهت زیادی بین دو خودرو دیده می شود. هر دو خودرو برای محور جلو به سیستم نام آشنای مک فرسون مجهزند اما در محور عقب 206 از تعلیق مستقل با بازوهای تکمیلی (ویژه نمونه صندوق دار) سود می برد که چسبندگی بالا و هندلینگ خوبی را برای این مدل به ارمغان آورده است.
در مقابل برلیانس هم استفاده از سیستم ساده و ارزان تر نیمه مستقل میله پیچشی را ترجیح داده است که در مقایسه با 206، بازوهای تعادلی را کمتر دارد و کمی ساده تر طراحی شده است.
هر دو خودرو مجهز به ترمز های چهار چرخ دیسک مجهز به سیستم های کمکی ABS و EBD هستند، اما در صورت انتخاب برلیانس با گیربکس دستی، ناچارا باید قید ترمز های دیسکی برای محور عقب را بزنید.
مرتبط کردن ایمنی به پول پرداختی و ربط دادن ترمز به گیربکس کاری است که تنها از عهده خودروسازان ایرانی/ چینی بر می آید.
از نظر آلایندگی برلیانس مدعی رعایت استاندارد یورو 5 است اما طبق اطلاعات مندرج در سایت رسمی ایران خودرو، 206 صندوق دار وی 8 با استاندارد آلایندگی یورو 4 عرضه می شود.
مصرف سوخت میانگین 6.7 لیتری از ویژگی های رسمی برلیانس است اما ایران خودرو مصرف سوخت 206 صندوق دار را در حدود 7.4 لیتر در مدل دستی اعلام کرده است که احتمالا برای مدل اتوماتیک به حدود 8 لیتر افزایش می یابد و این رقم بیشتر از رقم ادعایی برلیانس با واقعیت هم خوانی دارد.
ایمنی نامعلوم
پژو 206 در دوران حیات خود چندین بار در کشورهای مختلف مورد آزمون تست تصادف قرار گرفته و نتیجه ای در حد 4 و 3 ستاره ایمنی را در آزمون تست تصادف اروپایی یورو ان کپ و آمریکای جنوبی لاتین ان کپ بدست آورده که البته برای ایمن نامیدن این خودرو در استاندارد های امروزی کافی نیست.
چرا که با توجه به سختگیرانه تر شدن تست های تصادف در چند سال اخیر، حتما نتایج تصادف این خودرو در صورت تکراز آزمایشات بدتر نیز خواهد شد.

در مقابل برلیانس نه توسط سازمان ایمنی چین (C NCAP) و نه در در سایر موسسات معتبر تست نشده است و شرایط ایمنی این خودرو به طور کل نامعلوم و نامشخص است.
از آنجا که چینی ها معمولا در مود ایمنی در مظان اتهام قرار دارند، در صورت کسب نتایج مطلوب (3،4 و 5ستاره ایمنی) به خوبی در تبلیغات و معرفی خودرو به نتایج ایمنی اشاره می کنند، بنابراین می توان شک به یقین گفت که احتمالا اوضاع ایمنی برلیانس H320 و H330 چندان جالب نیست و به همین دلیل حتی در سایت های چینی هم نتایج کرش تست این خودرو منتشر نشده است.
به هرحال تاکنون اطلاعاتی در مورد ایمنی و نتایج تست تصادف این خودرو توسط پارس خودرو یا برلیانس منتشر نشده اما در صورت ارائه توضیحات شرکت های مربوطه، حتما به این مقاله اضافه خواهد شد.
تجربه رانندگی
بسیاری ایرانیان بعد از 15 سال از عرضه مدل اولیه 206 و قریب به 8 سال بعد از معرفی 206 صندوق دار تجربه رانندگی با این مدل ها را دارند، بنابراین در این بخش بیشتر به بیان تفاوت های برلیانس با 206 می پردازیم.
206 صندوق دار در مجموع کمی تنگ و کوچک احساس می شود، شتاب گیری مناسبی دارد، دارای یکی از بهترین ترمزها در سگمنت خود است و از نظر فنربندی هم نه به اندازه مدل هاچ بک، اما کمی خشک و ناراحت است ولی در مقابل هندلینگ خوبی را ارائه می دهد.
برلیانس از نظر فضای سرنشینان جلو تفاوت محسوسی با این رقیب شناخته شده ندارد، اما گیربکس واکنش های بسیار بهتری نسبت به 206 نشان می دهد، به خصوص که گیربکس AL4 پژو 206 به تعلل در تعویض دنده و مکث و ضربات ناگهانی (اصطلاحا لگد زدن) شهرت دارد.
اما گیربکس مورد استفاده برای برلیانس اتوماتیک، بی هیچ شک و تردید یکی از بهترین گیربکس های عرضه شده بر روی یک خودرو چینی در بازار داخلی است و علیرغم 4 دنده بودن، عملکرد قابل تحسینی از خود ارائه می دهد.
صدای پیشرانه برلیانس همانند تمام هموطنانش بلند است و بیش از خودروهای شناخته شده به درون کابین راه می یابد، اما تفاوت اینجاست که برلیانس صدای نسبتا بم و دلنشینی دارد و افرادی که شنیدن صدای پیشرانه را دوست دارند، از نفوذ این آوای پکنی به کابین اذیت نمی شوند.
فرمان هر دو خودرو به لطف نیروی کمکی هیدرولیکی (206) و برقی (برلیانس) سبک و نرم است اما هر دو نیز در ارائه احساس دقیق به راننده دچار ضعف های جزئی هستند.
به هرحال فارغ از کیفیت و ایمنی نامعلوم تایرهای چینی و شاسی خودرو، برلیانس عملکرد قابل دفاعی را در زمان رانندگی از خود نشان می دهد و برای عموم افراد خودرو لذت بخشی برای راندن محسوب می شود.
در زمینه شتاب گیری براساس آزمایش ما، مسلما 206 گوی سبقت را از آن خود می کند اما در ترمز گیری این برلیانس است که می توان مساوی و یا حتی کمی بهتر از 206 عمل کند که جای خوشحالی دارد.
هندلینگ 206 هم بهتر از برلیانس احساس می شود اما برلیانس اندکی نرمتر است و حرکات گهواره ای بیشتری دارد. این ویژگی در کنار فضای بهتر قسمت عقب، می تواند به معنای خانوادگی تر بودن برلیانس منجر شود.
در حالی که 206 با موتور قبراق تر، تعلیق بهتر و کابین ناراحت برای سرنشینان عقب، بیشتر مناسب افراد جوان و جویای سرعت و هیجان است. هرچند معمولا چنین افرادی به جای 206 صندوق دار اتوماتیک، به سراغ نمونه هاچ بک دنده دستی می روند.
کیفیت
کیفیت خودرو را می توان به دو بخش ظاهری (اولیه) و کیفیت فنی و بلند مدت تقسیم بندی کرد. در زمینه کیفیت اولیه برلیانس بی هیچ شک و تردیدی از 206 های جدید مونتاژی ایران خودرو شرایط بهتری دارد که البته جای تاسف و شرمساری فراوان است.
اما در مورد کیفیت فنی و بلند مدت برلیانس چندان نمی توان اظهار نظرکرد. در مقابل 206 علاه بر ضعف های کیفی و مونتاژی با مشکل شایع لگد زدن گیربکس و دوام نسبتا کم پیشرانه روبروست که معمولا در کیلومتر های 100 الی 150 هزار نیاز به سرویس واشر سرسیلندر پیدا می کند.
قیمت و شرایط بازار
همانطور که در ابتدای متن گفته شد، تولید 206 صندوق دار اتوماتیک مدتی است که متوقف شده اما نمونه های دست دوم این خودرو در بازه قیمت 22 الی 35 میلیون تومان در بازار معامله می شوند.
با توجه به وضعیت قیمت گذاری این روزهای ایران خودرو بعید است که در صورت عرضه مدل های اتوماتیک، این خودرو در نمونه صفر کیلومتر کمتر از 40 میلیون تومان قیمت بخورد.
در مقابل برلیانس H330 اتوماتیک حدود 50 میلیون تومان قیمت دارد که البته این اختلاف قیمت 10 میلیونی تا حد زیادی با جدید بودن خودرو، کیفیت ساخت بهتر و امکانات رفاهی بیشتر آن بالانس می شود اما شکی نیست که وضعیت بازار دست دوم 206 به مراتب بهتر از برلیانس است.
به خصوص که پارس خودرو در ماه گذشته طرح فروش اقساطی برلیانس را اجرا کرد که به شکل غیر مستقیم بر روی بازار مدل های کارکرده این خودرو تاثیر منفی به دنبال داشته است.
نتیجه نهایی
این روزها اگر در بازار به دنبال یک سدان اتوماتیک نسبتا ارزان قیمت باشید، تنها 4 انتخاب شاخص در رده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان دارید.
نخست آنکه با بودجه 25 الی 35 میلیونی به سراغ نمونه های سالم و کم کارکرد پژو 206 صندوق دار بروید. دوم چشمتان را بر روی ظاهر زشت و امکانات رفاهی ناپدید شده ال 90 ببنید و گزینه های اتوماتیک نو یا دست دوم این خودرو را انتخاب کنید که از نظر کیفیت بهترین گزینه محسوب می شود.
سوم، بدون در نظر گرفتن شرایط مجهول ایمنی یا کمبود قطعات یدکی به سراغ برلیانس بروید که از برخی جهات جذابیت دارد و انتخاب جدیدی محسوب می شود.
یا در حالت چهارم، جک J5 را در نمونه های دست دوم انتخاب کنید که علیرغم وجود برخی مشکلات فنی مانند تعلل گیربکس ، نفوذ زیاد صدای پیشرانه و سیستم تعلیق و مصرف سوخت نسبتا بالا، فروش بسیار خوبی داشته، خودرو بزرگتری محسوب می شود، به موتور 2 لیتری 140 اسبی مجهز است و از نظر قطعات یدکی و خدمات پس از فروش وضعیت قابل قبولی دارد.
با این اوصاف انتخاب تندر 90 اتوماتیک می تواند منطقی ترین و ملال آورترین گزینه و انتخاب برلیانس H330 هیجان انگیز ترین انتخاب باشد، اما برنده اصلی کسی است که بتواند با بودجه ای در محدوده 30 میلیون تومان، نمونه سالمی از 206 اتوماتیک را در بازار خودوهای دست دوم پیدا کند. خودرویی که میانگینی از تمام نقاط قوت و ضعف سایرین را با کمترین قیمت ارائه می دهد.
ویدیویی کوتاه از مقایسه شتاب و ترمز پژو 206 اتومات در برابر برلیانس H330 اتومات را می توانید در زیر مشاهده کنید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



































این خط این نشون !
روزی میرسه که خودروسازی چین با خودروسازی های آلمانی و ژاپنی و آمریکایی و فرانسوی رقابت کنه و حتی بهتر بشه اما ما هنوز درجا بزنیم اونم با این قیمت ها و کیفیت ها !!!
چین تا کمتر از 15 سال پیش هیچ اطلاعاتی و درباره صنعت خودور نداشت در حالی که شرکت هایی مثل ایران خودرو و پارس خودرو قبل از انقلاب ایران تاسیس شدند و سابقه فعالیت بیش از نیم قرن دارند!
من نميفهمم آغا!
همه دارن از كيفيت لگناى ايران خررو و سايپاو... مينالن پس براى چى اينا رو ميخرن؟؟؟!!!
اين همه ماشين صفر كه توخيابونا ميبينم فك كنم من خريدم، همش واس منه
عزيز من جان من خوشت نمياد ميخواى صداى اعتراضت برسه گوش بالاييا ماشين صفر نخر!
ماشين احتياج دارين اين همه كاركرده هست تو بازار برين يكى از اونارو بخرين همينن به خدا هيچ فرقى ندارن، ماشين صفر نخرين تا كمر اين دزدا بشكنه...
سلام خدمت همه دوستان
من واقعا نگرانم برای دوستانی که بدون اطلاعات و بدون تجربه حرف از خودرو چینی میزنه ..
نکته اول اینه که این ماشین محصولی از المان ژاپن و کره هست دوستای گلم .. دوما این ماشینو اقایونی که دارن نظر میدن بد نوشتن راجعبهش چون ماشین رویاهاشونه دسشون به این ماشین نمیرسه ..سوما دوستان گلم من چندین ماه این ماشینو دارم تجربش کردم بسیار بسیار بسیااار عالیه ازهمه لحاظ فنی زیبایی همه چیزش بسیار لذت بخش و ارامش بخشه عالیه .. من پیشنهاد میکنم بخرید و متاسفم برای نویسنده سایت که بسیار اطلاعات کمی دارن و بدون تجربه این ماشینو توصیف کردن این ماشین اینقدر نرمه که حس خوبش به همه رقباش می ارزه .. و دوستانی که میگن چینی گوشی یا لبتاپ یا هر وسیله ی خوبی که دستته داری متن منو میخونی چینیه گلم .. بقول خودتون اصلا چینی خب ایران حالا یبارم که جنس درجه یک اون بدبختارو اورده ایراد میگیرید .. اینقدر جنسایی که درجه دو یا سه بازارشون هست به اجبار بخوردمون دادن فک میکنیم همچیزشون بده ... و دوباره تکرار میکنم اقایه نویسنده بی اطلاعات این ماشین منتاژ المان کره و ژاپن ?هست اوووکی ...
متاسفانه مردم دیدشون نسبت به ماشین یا به این جمله ختم میشه :"جنس چینی!!!؟؟؟" منم با شما موافق ام متاسفانه مردم بدون اطلاع نظر میدن! منم خودم اینطوری بودم و خودم رو از این جمع خارج نمیدونم اما انصافا جنس های چینی چند سالیه که کیفیت های خوبی پیدا کردند و مثل گذشته نیستند. علی الخصوص خودروسازی های چین پیشرفت عالی ای داشتند و با استفاده از نیروی های متخصص خارجی و احداث کارخانه تولیدی تحت نظارت کیفی اغلب خارجی ها اقدام به تولید خودرو کردند که نتیجه اش همین خودرو هایی که چند ساله اومده توی ایران مثل جک و ام وی ام و بریانس و لیفان و غیره. من مدتی قبل یه مدل ام وی ام 530 مدل 90 سوار شدم میتونم به جرات بگم با ماشینایی که قبل از این ماشین سوار شده بودم آشغالی بیش نبودند! من پراید داشتم،پیکان داشتم،پژو داشتم و آخرین ماشینی که داشتم یه سمند مدل 89 بود که همه این ماشینا بعد از چند سال دار افتادند تو خرج و دار فانی رو وداع گفتند! ماشین ماله دامادمون بود و میتونم به جرات بگم این مدل ام وی ام کیفیتی و امکاناتی برابر با ماشین های 80 تا 100 میلیون بازار ما رو داره اما قیمت دست دومش از 25 تا 35 میلیونه و برادر کوچکترش 550 هم بین 35 تا 55 میلیون با گیربکس اتومات و دنده ای! داماد مام اون ماشین رو فروخت و الان یه برلیانس اتومات تقریبا صفر خریده و خیلی راضیه! در تکمیل حرف شما هم بگم این شرکت ها هیچکدوم چینی نیستند! حتی هیات مدیره این شرکت ها از اعضاء خودرو سازهای مطرح دنیا بهره میبرد! مثلا موتور خودرو ام وی ام رو یک شرکت اتریشی طراحی کرده که قبلا ثابقه طراحی موتور خودرو های بنز و بی ام و رو داشته و طراحی خودور رو شرکت ایتالیایی چری انجام داده که اوایل هم با همون برند وارد ایران میشد و بعدا تبدیل به برند ام وی ام شد. شرکت خودرو های برلیانس هم تحت لیسانس یک شرکت انگلیسی طراحی و تولید میشن. من مطمعن ام این شکرت ها چند سال دیگه کیفت هاشون از اینی که هست بسیار بهتر میشه و محصولات خودروسازی ما رو به راحتی پشت سر میزارن. فقط از این دلم میسوزه که ما حتی نیاز به استفاده از نیروی خارجی نداریم و توی ایران متخصص های خوبی توی زمینه خودرو داریم اما متاسفانه بهشون بها داده نمیشه و اشخاصی مثل مدیرعامل سایپا در راس کار هستند، شخصی که چند روز پیش گفت: "پراید با این قیمت و کیفیت در دنیا بی رقیب است"!!! (نقل خبر از خود دیجیاتو) یا اون مدیر بخش فروششون که گفته بود "ما روی هر پرایدی چهار میلیون ضرر میدیم" در حالی که کلا چهار میلیون هزینه ساخت هر پرایده !!! من لازمه به این اشخاص یک جمله رو یادآوری کنم، و *مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین*
سلام خدمت همه دوستان
من واقعا نگرانم برای دوستانی که بدون اطلاعات و بدون تجربه حرف از خودرو چینی میزنه ..
نکته اول اینه که این ماشین محصولی از المان ژاپن و کره هست دوستای گلم .. دوما این ماشینو اقایونی که دارن نظر میدن بد نوشتن راجعبهش چون ماشین رویاهاشونه دسشون به این ماشین نمیرسه ..سوما دوستان گلم من چندین ماه این ماشینو دارم تجربش کردم بسیار بسیار بسیااار عالیه ازهمه لحاظ فنی زیبایی همه چیزش بسیار لذت بخش و ارامش بخشه عالیه .. من پیشنهاد میکنم بخرید و متاسفم برای نویسنده سایت که بسیار اطلاعات کمی دارن و بدون تجربه این ماشینو توصیف کردن این ماشین اینقدر نرمه که حس خوبش به همه رقباش می ارزه .. و دوستانی که میگن چینی گوشی یا لبتاپ یا هر وسیله ی خوبی که دستته داری متن منو میخونی چینیه گلم .. ایران حالا یبارم که جنس درجه یک اون بدبختارو اورده ایراد میگیرید .. اینقدر جنسایی که درجه دو یا سه بازارشون هست به اجبار بخوردمون دادن فک میکنیم همچیزشون بده ... و دوباره تکرار میکنم اقایه نویسنده بی اطلاعات این ماشین منتاژ المان کره و ژاپن هست اوووکی ...
سلام / من قبلا سمند و 206 داشتم و الان چند ماهه که برلیانس h330 رو تحویل گرفتم . این ماشین واقعا از نظر شتاب و هندلینگ و تعویض دنده رضایت بخشه . خیلی نمیخام توی تصمیم گیری به زیبایی ظاهر و آپشنها وزن بدم ولی خب این موارد هم به لذت بردن از رانندگی با این ماشین کمک میکنه. فعلا نمیخام بیشتر از این نظر بدم چون ماشین تازه 8000 تا کار کرده و بهتره بعد از 15000 تا قضاوت بشه
مدل اکثر ایرانیا اینطوریه که فقط نگاه میکنن به دهان بقیه ببینن چی میگن بعد میان جوری بیانش میکنن که انگار خودشون 100 بار تجربه کردن.که آره مثلا ماشین چینی آشغاله ... مسلمونا خوب وقتی پشت برلیانس ننشستید چرا نظر کارشناسی میدید ؟ اقتصاد دنیارو چین داره میگردونه دوستان کارشناس ! چین قطب اقتصاد دنیاس بعد میگید چین آشغاله ؟ همه کارشناسن ماشالا.. شمای ایرانی که میای میگی چین آشغاله داری به جای اینکه اون ایرانیایی که میرن آشغالای چینو میارن اینجا میفروشنو با خوده چینیا قاطی می کنی دوست عزیز.. چین اگه آشغال بود آیفون یتیم نبود که خودش تولید کنه گوشیشو .. یا BMW انقد خودشو خار نمی کرد که بره بده کارخونه برلیانس ماشیناشو مونتاژ کنه.. وقتی کشور غنی مثل ایران هنوز مسئولینش خودروی 20 سال پیش رو در 100 مدل مختلف میدن دست مردم و شیشه بالا بر برقی رو آپشن حساب می کنن من افتخار میکنم پشت ماشین چینی بشینم.. شما به جای اینکه ماشین چینی رو تحریم کنید و نخرید باید ایران خودرو و سایپا رو تحریم کنید دوستای گرامی که این 2 غول تو خالیه صنعت خودرو به خودشون بیان و این لگن هارو از سطح کشور جمع کنن و بروز بشن.... هدفو اشتباه گرفتین.. دوست عزیزی که میگی 206 لاستیکش می ارزه به ماشین چینی بهتره بری یکم تحقیق کنی.. خودم 4 سال پیش 206 خریدم از درب نمایندگی تحویل گرفتم زوزه میکشید رفتم تعمیرگاه 27 روز ماشین خوابید ماشین صفر کیلومتر می خواستن موتور تعویض کنن .. دادمش رفت پرشیا گرفتم گیربکسش پدرمو در اورد... الان 1 ساله برلیانس دارم ماشین آخ نگفته.. فقط رفته واسه سرویس دوره ای.. 1 ماه پیش 2 قطره روغن ازش ریخت اونم بردم نمایندگی مرکزی کارشناسای چینی که برای بازدید دوره ای میان ایران اومدن عیب یابی کردن ماشین 1 روزه درست شد. همچین تعهدی رو فقط میشه به پارس خودرو نسبت داد و حیف که این کارخونه رفت زیردست سایپا.. . نرمیو راحتیه این ماشینو شخصا ترجیح میدم به آشغالایی با طراحی 20 سال پیش که ایران خودرو بهشون افتخار میکنه.. فقط 1 ضعف بزرگ داره اونم کمبود قطعاتشه که اگه فروشش بالاتر بره اونا هم تامین میشه.. بیایم به جای تفکر کودکانه یکم بالغ باشیم. آیندمون بهتر میشه///
کاملا موافق ام! شما ماکسیما و رونیز های قدیمی که پارس خودرو تولید میکرد همین الان سوار شو و با محصولات صفر مقایسه کن. شوهر خاله من یه ماکسیما مدل 82 داره از صفر دست خودش بوده. هفته پیش سوارش شدم انگار همین الان از کمپانی در اومده بیرون! کولرش 5 دقیقه کار میکرد باید روی خودت پتو بندازی!!! مصرفش هم با موتور 6 سیلندر 3000 سی سی اندازه سمنده! من نمیدونم چرا ما توی زمان به عقب حرکت میکنیم!؟ چرا گذشته ما بهتر از حال ماست!؟ شرکت پارس خودرو یک شرکت بسیار قدیمی و با سابقه طولانی توی زمینه خودرو است که متاسفانه افتاد دست سایپا !!! مطمعن ام به جز برلیانس هایی که داره میزنه حتی اون کیا سراتو هایی که داره تولید میکنه کیفیت نمونه های وارداتی که اطلس خودرو میاورد رو نداره! فقط بلدن دست بزارن رو یه چیزی گند بزنن بهش !!! توی رنج صد تومن قیمت سراتو میشه یه ماکسیما مدل 90 (آخرین ماکسیما تولید شده) و یا نیسان تیانا کم کارکرد خرید که قبلا پارس خودرو میزد! که نظر امکانات و قیمت غیر قابل مقایسه با سراتو است. البته اینم بگم هزینه نگهداری و تعمیرات این ماشین ها بالاست! ولی کسی که صد میلیون پای ماشین میده پول اونم داره اما متاسفانه مردم ما نگاه میکنند ببینن بقل دستیشون چی داره برن همونو بخرن که از اون کم نیارن! یکم تحقیق نمیکنند!
یادش بخیر اون اوایل که گوشیهای چینی تلویزیون دار اومدن ایران همه هیجان زده شدن گفتن آپشن داره و خریدن ولی عمرشون بیشتر از چند ماه نبود و محو شدن
الانم ماشیناشون اومدن و دارن با نمونه های ایرانیزه شده ۲۰ سال پیش پژو مقایسه میشن، مطمئنا با آزاد بودن بازار و حضور خودروهای بروز حرفی برای گفتن ندارند همونطور که در اروپا و آمریکا جایی ندارند
دوست عزیز چین هنوز در خودروسازی رقیب اروپایی ها نشده
مطمعن باش طولی نمیکشه که با اروپا هم رقابت خواهند کرد اما ما همچنان به عقب رفت خود ادامه خواهیم داد!
برلیانس h330 رو دست نداره کسایی که انتقاد میکنن شاید سوار نشدن اولا از نظر زیبایی اصلا با این ماشین قابل قیاس نیست با بنز و بی ام و مقایسه میشه آپشن ها هم همینطور
شتاب و مصرف هم تست شده فک نمی کنم 206 sd خودرویی باشه که با این ماشین مقایسه شه
کلاس خودرو به هم فرق داره از کنار یه 206 رد میشی خودش هم تو کف ماشین میمونه
قبول کنید عمر خودشو کرده و خودروی زیبای چینی برد کرده
چین قطب اقتصاد و تولید دنیا شده قبول کنید آیفون آمریکایی هم چینی ها به سفارش کالیفورنیا میسازن
یکم با اطلاعات صحبت کنید.
سلام دوستان اگر اینستاگرامی هستین و مهربان بیاید به پیج من به نام sam7_ta و فالو کنید خیلی ممنون میشم دیجیاتو پیامم رو پاک نکن چون تو پیجم چیزای بدی ندارم
یا مثلا دوست پدرم مزدا سه صد چند تا کیلومتر داشت ازش خسته شده بود گول این ماشینای چینی خورد رفت جک خرید طبق تعریف خودش میگفت مزدا صد خورده ای کار کرده چند برابر ازین چینیه بهتر بود خیلی خیلی پشیمون بود...ماشین چینی خودشو مشخصاتش همش ظاهره ولا مطمن باشین قیمتش در حد همون بی ام و سایرین بود
خوب معلومه که یه ماشین چینی هرگز به یه ماشین ژاپنی نمیرسه اونم ماشینی مثل مزدا 3 که توی زمان تولیدش یکی از بهترین خودرو های سدان بود! اما ماشین های چینی که الان تو بازار ما هستند قطعا از ایرانی ها بهتر اند! در واقع میشه اینطوری گفت که برلیانس در مقابل 206 کیفیتی مثل مزدا 3 داره ! هرگز هیچ ماشینی رو با ماشین ژاپنی مقایسه نکن! خودرو ساز های ژاپنی بهترین خودروساز های دنیا اند حتی بهتر از بنز و بی ام و !!! مزدا،نیسان،لکسوس،تویوتا،سوبارو،میتسوبیشی،هوندا،سوزوکی،اینفینیتی،ایسوزو،داتسون،میتسوکا،آکورا،دایتسو اینا همه ژاپنی اند ! این همه خودرو سازی توی هیچ کشوری توی دنیا وجود نداره !
ببین فرضیه سازی نکن ...همیشه به بازدهی نگاه کن...خصوصیاتی که میگی کاملا درست...ولی اینا همیشه روی صفحه کاغذ میمونه عملی نمیشه..ماشین چینی سربالایی میزارتت..نمونش خود من تو جاده چند بار فقط به خاطر موتور ضعیفش شتاب میگرفتم تا یه قدمی مرگ رفتم برگشتم جان پنج نفر ادمم رو هوا...ایران خودرو با این وضعش من بیشتر قبول دارم...ببخش تیکه میندازم ولی التماس تجربه
شما مشخصه اصلا سوار ماشین چینی نشدی یا اون ماشینی که داری ازش حرف میزنی که تو سربالایی گذاشتت احتمالا ام وی ام 110 سه سیلندر بوده! دوست عزیز شما سوار ام وی ام 530 یا 550 بشو بعد بیا از قدرت و کشش حرف بزن! این ماشین موتور 1971 سی سی داره موتور زانتیا 1977 سی سی قدرت داره سمند و پژو پارس و 405 همگی موتور 1780 سی سی دارند اما 530 و 550 موتوراشون فقط 6 سی سی از رانتیا کمتره! توی سر بالایی با دنده 5 روی تندر 90 سفید کرد! لینک تست تصادفشم هم میزارم برو خودت ببین چه ضربه ای به ماشین وارد میشه! که اگه اون ضربه به سمند که میگن "محکمه" وارد بشه از خودش و سرنشیاش هیچی نمیمونه!
www.aparat.com/v/7bZLV
من خودم همه اون ماشینایی که واست مثال زدم قبلا داشتم از وقتی چینی سوار شدم با خودم عهد بستم هرگز ماشین ایرانی سوار نشم!
التماس تفکر...