ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس پلیس ایالت فلوریدا آماده است تا تیم کوک را پشت میله های زندان قرار دهد

رئیس پلیس ایالت فلوریدا، گریدی جاد (Grady Judd) اخیرا در یک نشست خبری حضور به هم رساند و بیان نمود که اگر در ایالت او اتفاق مشابهی با واقعه سان برناردینو رخ دهد و اپل از ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۴ اسفند ۱۳۹۴  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

رئیس پلیس ایالت فلوریدا، گریدی جاد (Grady Judd) اخیرا در یک نشست خبری حضور به هم رساند و بیان نمود که اگر در ایالت او اتفاق مشابهی با واقعه سان برناردینو رخ دهد و اپل از رمزگشایی آیفون یک شخص تروریست سر باز زند، مدیر عامل این شرکت را پشت میله های زندان قرار خواهد داد.

وی در رابطه با رویکرد اپل در برابر مقامات دولتی اظهار کرد که مدیر عامل اپل باید بداند که او فراتر از قانون قرار نگرفته است.

این نشست خبری در مورد به قتل رسیدن یک قاچاقچی مواد مخدر به دست چند قاچاقچی دیگر و پاسخ به پرسش های خبرنگاران شکل گرفته بود. گفته می شود قاتلین از پس از به قتل رساندن این شخص، با موبایل های خود تصاویری از جسد مقتول تهیه کرده و آن را به دیگران همکاران خود نشان داده اند.

رئیس پلیس فلوریدا گزارش می دهد که افراد بازداشت شده، خود رمز عبور موبایل های شان را تحویل داده اند و پلیس این ایالت قادر شده تا به تصاویر ثبت شده دسترسی داشته باشد.

گریدی جاد در رابطه با رویکرد اپل و سر باز زدن از رمزگشایی آیفون گفت:

«نمی توانید برای خودتان یک مدل تجاری تعریف کنید که در آن بگویید "ما به دستور قاضی ایالتی یا قاضی فدرال اهمیتی نمی دهیم، ما فراتر از قانون هستیم." مدیرعامل اپل باید بدانید که فراتر از قانون نیست.»

وی سپس این مسئله را کمی شخصی تر کرد و بیان نمود:

«به شما قول می دهم، اگر روزی ما برای ورود به آیفون یک شخص با مشکل رو به رو شویم، ابتدا به سراغ دادگاه رفته و یک حکم الزام همکاری از مقامات قضایی دریافت می کنیم. اگر این شرکت پس از دریافت حکم باز هم از همکاری شانه خالی کند، شخصا به سراغ مدیر عامل این شرکت رفته و او را پشت میله های زندان قرار می دهم. این آدم حقه باز را زندانی می کنم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • عماد

    همچنان نظرمون ب نظر اسنودن نزدیک تره، اینا همش بازی تبلیغاتیه

  • shadow

    بندازنش زندان ...شاد شیم

  • mehdi

    بعضیا رو ول کنن میرن میزنن تو گوش اوباما :)))

  • Arman

    حماقت محضه که بخوایم باور کنیم اپل با گوشی هاش جاسوسی نمیکنه از برندی طرفداری نمیکنم سامسونگ و همه برند های دیگه هم همینطور هستن.

  • نیما

    استیو کجایی که شرکت به فنا رفته ...

  • Afshin7727

    الان دقیقن این درست میگه.بحث کشتن یک شخص بوده.وقتی اپل این کارو نمیکنه یعنی شریک جرم.باید ب قانون احترام بزاره.

    • اشکان

      منم موافقم.

  • sam

    ماهم که اصلا هیچی نمی فهمیم . اپل هم همکاری کرده . موبایل ها هم امن هستند . اسب ها هم با تولید هاگ تولید مثل می کنند

    • Mohammad

      خخخخخخه

  • احمد

    به نظر من اینا همش بازی های اپل برای افزایش محبوبیت هست.
    احمقانست فکر کنیم که Fbi نمیتونه آیفون رو هک کنه. به نظر من در این قضیه حرف درست رو ادوارد اسنودن و بیل گیتش زدن.

  • ارش

    همش بازیه خیالتون راحت تا الان هم قفل رو باز کردن این بازی ها هم برا تبلیغ هست یکم فکر کنید اخه. نکته بعد خدایی پلیس اونجا رو ادم حتی عکسش رو میبینه احساس امنیت میکنه ولی مال ما هیچی نگم بهتره .

  • saeed

    با قوانین قرن 19 میخوان به توی قرن 21 حکومت کنن
    این اقا فکر میکنه امنیت هنوز هم تعریفش اینه که کسی وارد خونت نشه
    هیچ درکی از امنیت دیجیتال نداره
    بهتر بره سوار اسبش بشه کابوی بازیشو کنه

    • عرفان

      دیگه اینم از اون حرفا بود . وقتی مدارک داخل اون آیفون باشه دیلیل نداره که اپل همکاری نکنه !! اگه یه فضای امن دیجیتالی برای مجرمها درست بشه که خیلی راحت و بدون هیچ دانشی و بدون اینکه تحت نظر باشن بتونن با هم ارتباط برقرار کنن و اهداف شومشون رو جلو ببرن وضعیت امنیتی تو دنیا اوضاعش وخیم میشه!!

      تکنولوژی نباید لانه امن خلافکارها بشه و این چیزی که شما میگید هیچ ربطی به همچین مساله ای نداره

    • مهدی منافی

      موافقم
      با اینکه کشورهای غربی سرعت پیشرفت بالایی دارن، ولی قوانین دولتها همیشه از تکنولوژی عقب بوده و اونجا هم همینطوره

    • رونین

      امنیت دیجیتال :)

      امنیت دیجتال یعنی یه کامپوتر که به شبکه و پریز تلفن هر دوتا با هم وصل نیست...غیر از این باشه میشه تخیل

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی