ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

داشتن بیش از 7 سیم کارت فعال برای اشخاص ممنوع اعلام شد

سال گذشته پلیس فتا برای تشخیص اصالت سیم کارت های تلفن هراه برخی از اپراتورها، ماموریت تازه ای را آغاز کرد و در جریان آن بررسی ها دریافت که 2.5 میلیون سیستم کارت بی نام ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۵ اسفند ۱۳۹۴  |  ۱۱:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سال گذشته پلیس فتا برای تشخیص اصالت سیم کارت های تلفن هراه برخی از اپراتورها، ماموریت تازه ای را آغاز کرد و در جریان آن بررسی ها دریافت که 2.5 میلیون سیستم کارت بی نام و نشان در کشور وجود دارد.

ظاهرا افرادی که نمی خواستند هویت شان فاش شود با پرداخت 4 هزار تومان بیشتر از قیمت اصلی، این سیم کارت ها را از دکه های روزنامه فروشی خریداری می کردند.

در ادامه همین ماموریت و چندی پیش مشخص گردید که یازده هزار سیم کارت با جعل و سندسازی به نام فردی که ابدا از این موضوع خبر ندارد در کشور خریداری و فعالسازی شده است.

از همین رو، به دنبال جلسات متعدد برگزار شده با حضور نمایندگان پلیس فتا، معاونت تنظیم مقررات وزارت ارتباطات و دادستانی کشور، مقرر شد که از این پس داشتن بیش از 7 سیم کارت برای اشخاص ممنوع شود و سیم کارت های هشتم به بعد، توسط اپراتورها سوزانده شوند و هرکسی که به این امر معترض بود هم با مراجعه به اپراتورها دلایل خود برای داشتن این تعداد سیم کارت را توضیح دهد.

هادیانفر رئیس پلیس فتا در این باره گفت: در حال حاضر پلیس فتا به شدت به دنبال حذف سیم‌ کارت‌ های بدون نام و نشان در کشور است و خوشبختانه تعداد این سیم‌ کارت‌ ها نیز به شدت کاهش یافته و در تلاشیم تا با نام و نشان‌ دار کردن تمام سیم‌ کارت‌ های موجود در کشور، امکان سوء استفاده از سیم‌ کارت‌ های تلفن همراه را به حداقل ممکن برسانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • امیر

    والا من یکی دارم و همینم داغونم کرده
    فقط زنگ میزنن و یا پول قرض میخوان یا ماشینتو یا کلید خونتو
    یا بیا فلان کارو واسم بکن
    یا با فلانی قهر کردم اشتیمون بده
    همش دردسر

    • عماد

      داری یه تومن دستی بدی ؟

  • ali beheshti

    چه قانون مزخرفی
    فکرشو بکن مثلا پدره من خودش ی سیمکارت داره منم ی سیمکارت خواهر یا برادرم هم یدونه که همش به اسمه پدرمه
    یا حتی خوده پدرم این وسط ی ایرانسلم برا شرایطه کاریش داره
    تکلیف چیه

  • shahriar

    دوستان این طرح جا به جایی بین اپراتورها که قرار بود از دهه فجر و 22 بهمن آغاز شه چی شد پس؟

    • بابک

      این طرح نواقص و دردسرهای بسیاری داره .یکیش همین ودیعه مشترکان به همراه اول که گاه مبلغ ودیعه برای یه مشترک تا یک میلیون میرسه.
      احتمالا در فاز 1 سیم کارت های اعتباری ترابرد پذیر بشند تا بعد برند سراغ سیم کارت های دایمی.
      همراه اول علاقه ای به اجرای این طرح نداره و این خودش یه مشکل بزرگه .

  • سهراب

    دوستان نگران نباشند، در حال حاضر طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی هر فرد با یک کد ملی می تواند تا 9 سیم کارت فعال در هر اپراتور داشته باشد
    یعنی
    9 سیم فعال همراه اول
    9 سیم فعال ایرانسل
    9 سیم فعال رایتل
    9 سیم فعال تالیا

  • pars

    خب باید قانونی بذارن که بشه سیمی که نمیخوایم رو از شبکه حذف کنیم .

    • حامد

      همچین قانونی هست . شما با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی میتونید تعیین کنید که چه شماره هایی نیاز دارید بعدش هر شماره ای که به نام شما باشه حذف میشه جز اون تعداد که مشخص کردید

  • مجید

    هر شخص حقیقی با یک کد ملی می تواند حداکثر 9 سیم فعال در هر اپراتور داشته باشد.
    جدا از این این طرح فقط مربوط به مشترکین 1390 به بعد می باشد و کسانی که پیش از سال 1390 اقدام به خرید بیش از 10 سیم کارت در هر اپراتور کرده اند شامل این طرح نمی شوند.

  • مجید

    داشتن بیش از 10 سیم کارت در هر اپراتور فعلا اجرایی میشه.

  • s.s.b

    دو تا سیم کارتم زیاده هرکی کلاه برداره دو تا سیم کارت داره

    • ارسطو

      والا اونی ک دوست دخترم داره ۲ تا شماره داره..دکتر ها هم چندتا شماره دارن..کافر همه را به کیش خود پندارد.

    • bikar

      دقیقا

مطالب پیشنهادی