ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد پرو ۹.۷ اینچی و آیفون SE هر یک دارای دو گیگابایت حافظه رم هستند

اپل به صورت معمول هرگز فاش نمی کند که چه میزان حافظه ی رم را در دستگاه های مبتنی بر پلتفرم iOS خود به کار بسته و در نهایت برای روشن شدن این موضوع می ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۴ فروردین ۱۳۹۵  |  ۱۵:۳۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل به صورت معمول هرگز فاش نمی کند که چه میزان حافظه ی رم را در دستگاه های مبتنی بر پلتفرم iOS خود به کار بسته و در نهایت برای روشن شدن این موضوع می بایست منتظر کالبد شکافی دیوایس یا بنچ مارک شدن آن توسط اشخاص ثالث باشیم.

در همین راستا «متیو پانزُرینو»، از وبسایت «تک کرانچ»، هر دو محصول جدید کمپانی مورد بحث، یعنی آیفون SE و آیپد پرو ۹.۷ اینچی را در اختیار داشته و تلاش نموده با استفاده از اپلیکیشن های مرتبط میزان حافظه ی رم آنها را معین نماید. بر طبق بررسی های این شخص هر دو دستگاه یاد شده به دو گیگابایت حافظه ی رم مجهز هستند.

وجود این میزان از حافظه ی رم در آیفون SE خبری خوشایند به حساب می آید، چونکه این اسمارت فون را هم رده ی پرچمداران کنونی کمپانی سازنده اش یعنی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس قرار می دهد (هر دوی این موبایل ها نیز ۲ گیگابایت رم دارند).

اما در مورد آیپد پرو ۹.۷ اینچی اوضاع فرق دارد، زیرا نمونه ی بزرگتر آن یا همان مدل ۱۲.۹ اینچی دارای ۴ گیگابایت رم بوده است. اگر به خاطر داشته باشید در خبری دیگر نیز نوشتیم که اپل در تبلت جدیدش فرکانس کاری چیپست A9X را هم کاهش داده؛ که البته برخی منابع علت این امر را بهینه شدن مصرف باتری و کنترل دمای پردازنده دیوایس مطرح کرده اند و گروهی دیگر می گویند کمپانی کوپرتینویی می خواسته مابین دو تبلت دارای پسوند پرو-ی خود تفاوت پدید آورد و یکی را برتر جلوه دهد.

در سوی دیگر، نویسنده ی تک کرانچ به کمک ابزار گیک بنچ به این نتیجه رسیده که در آیفون SE سرعت کلاک چیپست A9 فرق خاصی نکرده و هنوز روی همان ۱.۸۵ گیگاهرتز قرار دارد. تحت این آزمونِ بنچ مارک گیری، موبایل یاد شده در تست تک هسته ای امتیاز ۲۵۳۸ و در تست چند هسته ای امتیاز ۴۴۲۱ را به ثبت رسانده؛ اعدادی که با امتیازات به دست آمده توسط آیفون ۶ اس تقریباً برابری دارند.

iphonesegeekbench-800x532

اگر بخواهیم آنچه در بالا آمده را به زبان ساده خلاصه کنیم می بایست بگوییم، آیفون SE در قیاس با همتای پرچمدارش یا همان آیفون ۶ اس توان پردازشی و سخت افزاری مشابهی دارد و تنها در فرم-فاکتوری کوچک تر و با قیمتی ارزان تر عرضه شده.

این در حالیست که آیپد پرو ۹.۷ اینچی در مقایسه با مدل ۱۲.۹ اینچی از قدرت پردازشی پایین تری برخوردار است؛ هر چند که نمونه مورد اشاره ویژگی های خاص خودش از جمله دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارای فلش و نمایشگر True Tone را به همراه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • a6

    دوستان iPhone SE فوق العاده ست
    شما تو اندروید خیلی وقت هست که دیگر گوشی با این سایز و امکانات نه بالا رده ، بلکه رده متوسط هم نمی بینید و
    گوشی های کوچک تر از 4.5 اینچ همه شان پایین رده و بدون پشتیبانی نرم افزاری هستند...

    در حال حاضر تنها رقیب این گوشی سونی Z5 Compact میباشد
    که احتمال طبق همیشه شرکت های اندرویدی شروع به گوشی رده بالا یا متوسط با سایز صفحه 3.5 تا 4.3 می کنند!
    اپل اولین نفر این کار رو کرد و این خوبه چون بقیه هم میکنن

    • اشکان

      ایکاش بکنن، خیلی دوس دارم رقابت تو این رنج شروع بشه و انتخاب ها بیشتر شه.

  • اشکان

    یه لحظه فک کردم تو تیتر نوشتین "هر دو دارای یک گیگابایت حافظه رم هستند" گفتم خدایا SE به جهنم، با آیپد چرا اینکارو کردن؟؟؟ دیدم تو متن نوشته دو گیگ رم دارن، تیتر رو دوباره خوندم دیدم اشتباه خونده بودم...
    نکته اخلاقی: قضاوت عجولانه نکنید!:D

    • حمیدرضا

      اتفاقاً تیترش اول یک گیگابایت بود. بعداً اصلاح شد.
      نکته اخلاقی: خیل وقتها آدم به چشمای خودشم اطمینان نداره ولی باید داشته باشه

      • اشکان

        واقعا؟ xD

  • امیر

    برخلاف سرفیس که ردی کاغد همه چیز داره اما توی واقعیت تقریبا به هیچ دردی نمیخوره
    چون همه جیزو کم داره
    ایپد ادعایی نداره اما همون چیزی که ادعا داره به بهترین نحو انجام میده
    مثلا شما یه نت گردی درست و درمون هم نمیتونی رو سرفیس انجام بدی
    ادج بدرد نمیخوره و داغونه و هی ریلود میده و میپره بیرون
    کروم و فایر بهینه نیستن واسه تاچ
    اما ایپد بیچاره در بی ادعایی کارش رو مثله ساعت انجام میده
    اینه دلیل محبوبت ایپد

    • pourya_p

      دادشه من آقا امیر ، اصن سرفس یه نوع کامپیوتره لپ تاپه ب نحوی ، آیپد تبلت . اصن چ ربطی داشت ک تو این مطلب کامنت بذاری حمله کنی ب سرفس اینجا بحث سره رم این دو دستگاس .

    • pourya_p

      آیپده بی ادعا ؟!!
      ماشالا یه آی میگید صدتا آی از کنارش میریزه بیرون بعد حالا شده بی ادعا . عجببب !!

    • hesam

      نظر میخوای بدی تو یه متن به صورت خلاصه بنویس نه اینطوره که برای خودت شجره نامه مینویسی

  • امیر

    و یک میلیون اپ اختصاصی ایپد
    اینو مقایسه کنید با 300هزارتا اپ بهینه شده واسه سرفیس
    که اکثرشون هم فیک هستند و تقلبی
    برنامه های اصلی یه دیوایس همراه هم که واسه سرفیس اکثرا یا نیستند یا نسخه بدون اپدیت و پر ایرادشون هست
    الانه که یه عده میان میگن ما تری مکس روی سرفیس نصب میکنیم!
    اولا که همه مثله شماها دانشمند و مهندس نیستن
    و دوم اینکه با قدرت کم سرفیس توی دنیای واقعی اون کسی که بخواد یا سرفیس کار جدی کنه و 3دی مکس کار کنه حالش اصلا جالب نیست!

    • bad name

      دوستان کسی اینو نگا نمیکنه خاموش کنه والا داره اینجا خودشو قانع میکنه یه احدی نیست بیاد باهاش بحث کنه ???

  • امیر

    اون شرکتهایی که مجبورند 4 گیگ یا حتی 6 گیگ رم بزارند و اخرش هم لگ داشته باشه و هزارتا ایراد مشکل اساسی از سیستم عاملشونه
    ios ربطی نداره به این چیزا

  • امیر

    و همین الانم سرعت اجرای برنامه ها و سیستم عامل روی دو گیگ رم ایر2 واقعا فوق العاده است
    و دوستان چون فاحعه ای مثله ویندوز و اندروید رو دیدن ios رو باهاش مقایسه میکنند
    اما این کجا و اون کجا
    2گیگ شاید بگم زیاد هم هست واسه سیستم عامل روان و سبک اپل

    • arsham

      نه دیگه خدایی اغراق نکن دو گیگ زیادی نیست بلکه برای مالتی تسکینگ نیازه مثلا ایر1 با یک گیگ رم اپل واسش مالتی تسکینگ رو ارائه نکرد

  • امیر

    se عالیه
    از هر نظر
    واسه منی که چند ساله دارم از 5اس استفاده میکنم و الان دیگه وقت عوض کردنش بود
    و دیزاین سری 5 کلا یه چیز دیگه است

  • 1.amir

    شرکت اپل بسیار زحمت کشیدن با دو گیگ رم برای ایپدشون... خسته نباشی دلاور

    • amir44ho@gmail.com

      ????

  • iMan LP

    انصافا ارزش خريده بالايي داره، با احترام به تمام برند ها ولي تو نوع و ادازه خودش رو دست نداره

مطالب پیشنهادی