ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش بخشی از سهام شرکت سرمایه گذار دیجی‌کالا و کافه بازار به شرکتی خارجی

به تازگی خبری روی خروجی برخی رسانه ها قرار گرفته است مبنی بر سرمایه گذاری خارجی ها در شرکت مالک دیجی کالا و کافه بازار. گویا ماجرا از این قرار است که شرکت توسعه ی صنعتی ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۱۷ فروردین ۱۳۹۵  |  ۱۳:۳۳

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به تازگی خبری روی خروجی برخی رسانه ها قرار گرفته است مبنی بر سرمایه گذاری خارجی ها در شرکت مالک دیجی کالا و کافه بازار. گویا ماجرا از این قرار است که شرکت توسعه ی صنعتی ایران که قبلاً ۱۴.۲۸ درصد از شرکت سرآوا پارس را در اختیار داشته، ۷.۸۳ درصد از سهم خود را در ازای ۶ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۱۷ یورو به شرکتی سوئدی واگذار کرده و به این ترتیب درصد مالکیت آن به ۶.۴۴ درصد تقلیل پیدا کرده است. سرآوا پارس از جمله شرکت های فعال در زمینه ی شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذار شرکت های بزرگی نظیر دیجی کالا و کافه بازار به حساب می آید.

مبنای خبر نامه ای است که از سوی ژوبین علاقبند، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره ی شرکت توسعه ی صنعتی ایران به رئیس اداره ی نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار نوشته شده است. در این نامه ذکر شده مبلغ کل این معامله طی ۴ قسط تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی پرداخت خواهد شد. این در حالی است که قسط اول آن نیز دریافت و قطعیت معامله ی مذکور از جانب ایشان محرز اعلام شده است.

2 nameh

پیش از این در اسفند ماه سال گذشته خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر سرمایه گذاری روس ها در چند شرکت فناوری ایرانی، از جمله دیجی کالا؛ که با توجه به خبر فوق به نظر می رسد، آن موضوع نیز چندان صحت ندارد و این سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم بر روی سرآوا صورت پذیرفته است.

رسانه ی دیجیاتو بنا بر رسالت خود حتماً با پیگیری خبر منتشر شده، در آینده ی نزدیک جزئیات بیشتری از آن در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد داد و اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • مجتبی

    ببخشیدا
    ولی نوشته شرکت سرمایه گذار دیجی کالا و کافه بازار
    یعنی شرکتی که توی دیجی کالا و کافه بازار سرمایه گذاری کرد
    مثل بامیلو که سرمایه گذارش آلمانی هست

  • افشین

    اینها همه حرکتهای تبلیغاتی هستند
    اولین بمب خبری رو دیجی کالا با واگذاری سهام به سرآوا پارس راه انداختند
    دومین بمب خبری که زیر همین خبر در یک جمله کوتاه تکذیب شده فروش سهام دیجی کالا به روسها بود
    اینم سومین بمب خبری که هیچ ربطی به دیجی کالا نداره
    به متن نامه و خبر دقت کنید
    اصلا خبر ربطی به دیجی کالا نداره٬ شرکت سرآوا پارس ۷/۸۳ درصد از سهامش رو واگذار کرده

  • فرزاد شریف زاده

    خود برادران محمدی مدعی هستند در سال 94 ارزش دیجیکالا به بیش از 500 میلیون دلار رسیده.
    با این تفاسیر، سرآوا پارس سهم 6.5 درصدی را بسیار پایین فروخته و عملا معامله پر سودی برای شرکت خریدار بوده. خصوصا اینکه همین مبلغ ناچیز 6.5 میلیون دلار را هم در چند فسط پرداخت می کنند. این در حالی است که خرید و فروش استارت آپ های حتی کوچک که سایتشان فقط چند صد هزار نفر بازدید کننده دارد با قیمت های میلیارد دلاری انجام می شود. با توجه به کلیه جوانب می توان متوجه وضعیت خراب شرکت سرآوا پارس شد که در زمانی که می داند با چه سایت بزرگی سرور کار دارد و شرکتی که ظرف فقط چند سال نیروهای خود را به 1200 نفر رسانده، اما سهم خود را با چنین قیمتی می فروشد.
    تنها قسمت خوب قضیه مشارکت کشور معتبر اروپایی در سایت می باشد که البته در جای خود نکته مهمی است. اما ایکاش در خصوص خریداران مزایده یا سیستم رقابتی بهتری گذاشته می شد. رقم حدود 20 میلیارد تومان امروز حتی برای تاجران داخلی نیز رقم خرده ای محسوب می شود ! اگر سهم حدود 7 درصدی دیجیکالا 6.5 میلیون دلار ارزش دارد، پس کل دیجیکالا ارزشی حدودا معادل 90 میلیون دلار داشته باشد که حتی با ارزش گذاریهای جند سال پیش روی این شرکت بسیار تفاوت دارد. حدودا 3 سال پیش که دیجیکالا هنوز فقط فروشنده کالاهای دیجیتال بود و تعدا پرسنل آن کمتر از نصف تعداد کنونی، ارزش گذاری 150 میلیون دلاری برای آن در نظر گرفته شده بود ! و این مبلغ حتی از آن مقیاس 3 سال پیش هم کمتر است !
    با تشکر

    • محسن

      عزیز من 6.5 میلیون یورو نه دلار

  • s.s.b

    یه سوال مجموع این اتفاقات باعث میشه کیفیت خدمات رسانی بهتر بشه ؟ جنس بیشتر بیارند ؟

  • خوش گفتار

    برادران محمدی بهترین کار ممکن رو انجام دادن
    چــرا؟
    1- با این کارشون دیجی کالا یه شرکت بین المللی خواهد شد.
    2-ورود کالاهایی که در اروپا و آمریکا معرفی میشوند زودتر به ایران برای فروش صورت میگیره.
    3-با این کار سرمایه فراوانی رو به شرکتش تزریق میکنه و میتونه خدمات بالاتر و بهتری رو به مردم ارائه بده.
    4-اشتغال زایی رو در شرکتش افزایش میده.

    • کاوه

      آقای خوش گفتار عزیز

      همانگونه که آقا رضا فرمودند شرکت سرآوا بخشی از سهام خودش رو فروخته٬ چه ربطی به دیجی کالا و برادران محمدی داره؟

    • رضا

      چیزی که من خوندم سهام سر اوا پارس را فروختن نه دیجی کالا

    • farshad rahimi

      با نظر آقای خوشگفتار کاملا موافقم ، اینکار خیلی مزایا رو هم برای ایران و هم برای شرکت داره و کیفیت ارائه خدمت هم بالا میره و شرکت رو به یه شرکت بین المللی تبدیل میکنه

  • مهدی

    ای کاش این اتفاق نمی افتاد

  • امیر

    چه پول هنگفتی به جیب زدن اینم رانت بعد تحریم ..عجب

    • امین

      چه ربطی داره؟؟ سرمایه گذاری خارجی تو یه کشور یه اتفاق خوبه! شرکت خصوصی تجارت و اموال خودش رو خرید و فروش میکنه نه دولت رو! وقتی سوادی تو زمینه ای ندارین حتما لازم نیست اظهار نظر کنین

      • امیر

        سرمایه گذاری خارجی خوبه ولی نه جوری که تمام منافع و سود دوباره به کشور سوئد و بانکهای خارجی برگرده و هیچ چیزی عاید مردم نشه چیزی که شما درسشو خوندی با واقعیت اجرایی زمین تا اسمون فرق داره و شرکت های که اسم خصوصی رو یدک می کشن همشون توسط دولتیها اداره میشه . سواد شما خیلی بیشتر از منه ولی شناخت کافی از جامعه ای که داری درونش زندگی می کنی نداری ... یه تحقیق در مورد اعضای هیئت مدیره انجام بده واسه اطلاعات خودت

        • Ali

          دمت گرم حرف منو دقیق زدی به این شرکت های به اصطلاح خصوصی شبه دولتی گفته میشن... حالا درسته این سایت میزنه فلان اقا با فلان اقا امده باهم یه سرمایه گذاشتن با هزارتا بدبختی مثلا این شرکت راه انداختن .. اما کسی که توی بیزینس باشه یا اصلا توی این کارا باشه میدونه اینجوری ها هم نیست یا اصلا توی این جامعه بوده باشه... تعریف شبه دولتی هم کاملا مشخصه
          یکیش مثلا همین مخابرات ... به این شرکت های خصوصی دولتی
          از این جیب به اون جیبه

  • saeed_r

    من که چیزی دستگیرم نشد یکی منو روشن کنه که این به ضرر ما که مصرف کننده باشیمه یا واسمون خوبه

    • M o h s e n

      منم کلا نگرفتم مطلبو .

    • Reynard1

      واستون خوبه که شرکت های خارجی سرمایه گذاری کنن

    • منتقد

      اخه تو این مملکت کی و کجا چیزی در نهایت به نفع مصرف کننده و مردم بوده که شما بار دومش رو الان و اینجا انتظار داری جناب؟

مطالب پیشنهادی