ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل مایکروسافت از احتمال حضور در بازار ایران می گوید

آقای ساتیا نادلا روز گذشته با وب سایت «BusinessInsider» مصاحبه ای انجام داد و در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد. این مصاحبه میان ساتیا نادلا و دبیر ارشد بخش تکنولوژی وب سایت مذکور، آقای «مت ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۸ فروردین ۱۳۹۵  |  ۱۳:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آقای ساتیا نادلا روز گذشته با وب سایت «BusinessInsider» مصاحبه ای انجام داد و در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد.

این مصاحبه میان ساتیا نادلا و دبیر ارشد بخش تکنولوژی وب سایت مذکور، آقای «مت روسوف» (Matt Rosoff) صورت پذیرفته که امشب، متن کامل آن را در دیجیاتو مطالعه خواهید کرد.

در بخشی از این مصاحبه، آقای روسوف از سیاست های موبایلی مایکروسافت و نادلا می پرسد. مدیر عامل مایکروسافت پاسخ می دهد که به نظر او، تلفن های هوشمند ویندوزی قابلیت های شگفت انگیزی دارند که در سایر دستگاه های هوشمند رویت نمی شود. برای مثال، وی به قابلیت Continuum اشاره کرد که در لومیاهای جدید جای گرفته و کاربر می تواند با استفاده از یک داک مخصوص، تلفن هوشمند خود را به یک کامپیوتری شخصی بدل سازد.

ساتیا نادلا اشاره می کند که این موضوع برای کشورهای در حال توسعه امری بسیار قابل توجه و جذاب است چرا که در کشوری نظیر هند، کاربران تلفن های هوشمند از افرادی که صاحب رایانه هستند، بیشتر است.

پیروی بحث حضور در کشورهای در حال توسعه، دبیر ارشد بخش تکنولوژی بیزنس اینسایدر، از نادلا می پرسد آیا شرکت شما به دنبال ایجاد همکاری مستقیم با سایر کشورهای در حال توسعه هست؟

نادلا چنین پاسخی می دهد:

ساتیا نادلا

ساتیا نادلا

«اخیرا اقدامات زیادی انجام داده ایم. چند روز پیش ایمیل هایم را چک می کردم که دیدم شخصی از کشور کوبا به من ایمیل زده و می گوید که فروشنده ویندوز در آنجاست. وی نوشته بود که در آن کشور کاربران زیادی وجود دارند که از ویندوز استفاده می کنند. سرورهای بسیاری بر بستر ویندوز مشغول به کارند و می خواهم با شما همکاری مستقیم داشته باشم. به محض اینکه روابط با ایران بهبود یافت، ایمیل مشابهی از این کشور دریافت کردم. ایران کشوری است که کاربرانش به طور کامل از ویندوز استفاده می کنند، مخصوصا که آفیس هم در بخش اداری آن همواره مورد استفاده است. شخص ایرانی در ایمیل خود نوشته بود که ما شدیدا به شما در کشور خود نیاز داریم.»

اگرچه نادلا بحث در مورد حضور یا عدم حضور در ایران را ادامه نمی دهد، ولی توجه او به بازار کشورمان نکته ای حائز اهمیت محسوب می شود و می بایست منتظر ماند و دید که آیا عاقبت و در آینده ای نزدیک، پای ابر برندهای دنیای تکنولوژی همچون مایکروسافت و اپل به ایران باز خواهد شد و حضور رسمی آنها را شاهد خواهیم بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • به امید فردا...

    امیدوارم که با بهتر شدن شرایط، شاهد حضور رسمی ،شرکت های بزرگ تکنولوژی به داخل ایران باشیم. :)

  • آترین

    نیا برادر من. از ما گفتنه فردا با باز شدن اولین دفتر برادران خودجوش،زودجوش میریزن اونجا رو آتیش میزنن دوباره ایران تحربم میشه

  • احمد

    همین مونده بود که علاوه بر تعصب روی برند گوشی ما ایرانیا در زمینه بزرگترین مدیران عامل هم تعصب پیدا کنیم. یارو معلوم نیست کیه میاد مینویسه بیل گیتس ملعون. دوست عزیز هر کدام از ما اگه حتی یک صدم اراده و تلاش و دانش گیتس رو داشتیم میتونستیم در زمینه کاری خودمون سرامد باشیم...

  • AlirezaKolbadi

    اگه نادلا بدونه تو ایران چه طرفدارای متعصب ویندوزفونی داره یه دفتر واس خودش تو ایران میزنه

  • ali

    قابلیت کانتینیوم خیلی خوبه ولی اگر رو همه گوشیا وینفونی اجرایی بود عالی میشد مخصوصا تو هند و کشورهای در حال توسعه که گوشیهای اقتصادی روبورسن.

  • محمد

    بعد از فوت جابز فقید و برکناری گیتس ملعون و مدیر عاملی ساتیا مایکروسافت بهترین کمپانی توسعه تکنولوژیه

    • reza_zarchi

      فازت چیه دقیقا!؟

      • sorush33

        تعصب کورکورانه

  • کامران

    یارو به مدیرعامل ماکروسافت ایمیل زده ما به شما شدیدا نیاز داریم ...............

  • حامد

    ایشالا هم مایکروسافت و هم ادوبی بیان ایران

مطالب پیشنهادی